Gå til innhold

Høygravide Sandra (26) følte seg jaget fra badestrand etter at hun satt seg ned for å hvile: – Ydmykende


Miss-Grey

Anbefalte innlegg

MalloryK skrev (18 minutter siden):

Kommentarene under FB posten fra avisen er akkurat like kommentarene her.

Interessant! Hadde ikke tenkt på at saken var på FB også 😅

Synes at det er litt morsomt. Da jeg skrev hovedinnlegget trodde jeg kanskje at jeg skulle få to-tre kommentarer der folk spurte om hvorfor jeg laget en tråd om en ikke-sak.

Men det viste seg at det var flere enn meg som synes at denne saken var rar.

Lurer på om paret har fått med seg reaksjonene på FB?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miss-Grey skrev (25 minutter siden):

Interessant! Hadde ikke tenkt på at saken var på FB også 😅

Synes at det er litt morsomt. Da jeg skrev hovedinnlegget trodde jeg kanskje at jeg skulle få to-tre kommentarer der folk spurte om hvorfor jeg laget en tråd om en ikke-sak.

Men det viste seg at det var flere enn meg som synes at denne saken var rar.

Lurer på om paret har fått med seg reaksjonene på FB?

Saken ble opprinnelig publisert av Smaalenenes Avis og har blitt delt videre av Amedias lokalaviser på flere steder. Jeg så den på Drammens Tidendes nettsider. Et kjapt søk på Facebook fikk flere resultater.

Der fikk jeg opp at saken er delt av:

  • Avisa Oslo (79 kommentarer)
  • Drammens Tidende (46 kommentarer)
  • Østlandets Blad (6 kommentarer)
  • Telemarksavisa (50 kommentarer)
  • Moss Avis (17 kommentarer)
  • Fredrikstad Blad (28 kommentarer)

Den er også delt at Nordstrands Blad og Lierposten, der har den 0 kommentarer pr nå.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes litt ekstra synd på henne sitter å ha sett bilder. Svart fotsid kjole i varmen, sikkert sulten og sliten. Jeg kunne sikkert blitt hysterisk i samme omstendigheter. Det burde ikke bli avissak av dette. Håper mannen blir en gentleman og bærer med stol for henne når babyen kommer. Kjekt med stol når man skal amme og kose også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss-Grey skrev (13 timer siden):

Interessant! Hadde ikke tenkt på at saken var på FB også 😅

Synes at det er litt morsomt. Da jeg skrev hovedinnlegget trodde jeg kanskje at jeg skulle få to-tre kommentarer der folk spurte om hvorfor jeg laget en tråd om en ikke-sak.

Men det viste seg at det var flere enn meg som synes at denne saken var rar.

Lurer på om paret har fått med seg reaksjonene på FB?

Et eksempel:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10157920082540969&id=233542800968

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DramaTheLama

De stjal en benk og ble flau når de ble tatt på fersken, så derfor bestemte de seg for å henge ut kioskeieren i avisa? Snakk om å dumme seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pleneier
Surrebukken skrev (16 timer siden):

Haha, ektemannen "Kim Ronny" (de fleste av oss har en mening om navn her inne) flyttet benken fra oppmerket område foran kiosken, og dermed ble Sandra flau.

Altså, Sandra ble flau over egen/ektemannens oppførsel, og det lages det en sak av?! Herregud så flaut gjort, fra ekteparets side.

Høres egentlig ut som en diskrimineringssak dette her, slik jeg ser det. Hadde ektemannen het Preben istedenfor Kim Ronny, og i tillegg gått med Polo-skjorte, hadde dette aldri skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benken var privat, man kan heller ikke bare gå inn i andres hager og hente seg deres utemøbler om man finner det for godt.  Hun ble tilbudt en stol, så hva var problemet hennes??

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det ordet når man er pinlig på andres vegne?
For sånn har jeg det nå.

Håper det kommer en del 2 om dette når de beklager seg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende innlegg, latterliggjøring og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
MalloryK skrev (På 7.6.2021 den 17.53):

Hva er det ordet når man er pinlig på andres vegne?
For sånn har jeg det nå.

Håper det kommer en del 2 om dette når de beklager seg.

Ille berørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Miss-Grey skrev (På 6.6.2021 den 1.47):

Oppfatter saken slik:

Familien skulle grille, og den gravide damen ville helst slippe å sitte på bakken (det er forståelig).

Derfor gikk mannen hennes bort til en café/kiosk i nærheten. Det var stengt, men på caféens inngjerdede uteplass sto det flere benker stablet. Han hentet en benk, og tok den med bort til grillplassen.

Så kom caféeieren. Hun sa at familien dessverre ikke kunne låne benken, ettersom den tilhørte kiosken. Hun foreslo at familien isteden satte seg på noen andre benker som sto i nærheten.

Ettersom familien hadde fyrt opp grillen, ønsket ikke den gravide damen å flytte seg. Caféeieren sier at hun da tilbød den gravide kvinnen en stol å sitte på, istedenfor benken.

Familien mener at caféen burde ha satt opp skilt om at man ikke kunne låne benkene etter stengetid. De oppfatter caféeieren som urimelig, og utrivelig i tonen. Den gravide damen sier til journalisten at hun ble flau, og at hendelsen var ydmykende.

Den gravide kvinnen gikk deretter bort for å furte. Hun satte seg på en benk (tilsynelatende en annen benk enn det caféeieren hadde foreslått, mye lenger unna). Hun ville sannsynligvis demonstrere at hun følte seg uvelkommen. Senere sier hun at hun følte seg «jaget».

En av personene som er intervjuet i artikkelen argumenterer med at grillplassen var på et offentlig sted, og at det derfor burde være greit at familien satt der på benken. Men det er jo ikke slik at familien ble forvist fra stedet, de fikk bare beskjed om at de ikke kunne benytte akkurat den benken de hadde hentet fra eiendommen til en privat bedrift. De fikk også tips om alternative sitteplasser, og tilbud om å låne en stol dersom den gravide kvinnen ville bli sittende på samme plass.

Deretter kontaktes lokalavisa, og den gravide kvinnen fremstiller det nærmest som en trakasserings-sak.

Jeg skjønner at det er slitsomt med hormoner, sommervarme og en sliten gravid kropp. Men her burde enten mannen hennes eller journalisten beskyttet henne fra seg selv...

Svært treffende analyse

Det vi har og gjøre med her er en familie med erke-Karens. Først tar de seg til rette, så går de til avisen for å sutre når det blir satt grenser.

Noen må tipse Antonsen & Golden. 

Endret av In absentia
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christiane_W skrev (På 6.6.2021 den 9.42):

Jeg tenkte akkurat det samme som deg, så du er ikke alene. Etter å ha lest saken tenkte jeg vel at strengt tatt burde journalisten beskyttet Sandra og Kim Ronny mot å drite seg ut i media og latt vær å publisere saken, for dette er strengt tatt en ikke-sak.

Som du sier er det en uting å ta seg til rette på den måten og jeg synes det er ganske spesielt å bli så krenka at man føler seg så ydmyket at går å klager til lokalavisa over å få tilsnakk for det.

Kim Ronny 😂 Navnet passer for bra med historien

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøddel skrev (På 6.6.2021 den 12.53):

Er det bare jeg som synes det er rart at benker og stoler står der fritt vilt når kafeen holder stengt? Synes det er rart å reagere på at det skjer, for det er jo sånt folk gjør. 

Nei, det er IKKE sånt som folk gjør. Kun Karens holder på sånn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

In absentia skrev (20 minutter siden):

Svært treffende analyse

Det vi har og gjøre med her er en familie med erke-Karens. Først tar de seg til rette, så går de til avisen for å sutre når det blir satt grenser.

Noen må tipse Antonsen & Golden. 

Jeg tenkte også på Antonsen & Golden!

Har ikke hørt på podden på en stund, men jeg regner med at de fortsatt driver med lokale nyheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

In absentia skrev (10 minutter siden):

Nei, det er IKKE sånt som folk gjør. Kun Karens holder på sånn.

Kan være de tror de er sjarmerende da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere kommet noen oppdatering? Eller har de gjemt seg og skjønt at dette var bare pinlig for dem selv?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/6/2021 at 9:49 PM, havrekaffe said:

Hun er sikkert i en svært uheldig hormonell tilstand, mens mannen hennes burde vært smart nok til å snakke henne bort fra å gå til avisen.

For å si det slik, når din kone er i den uheldige  hormonelle tilstanden vil du nødig forstyrre hennes virkelighetsoppfatning....  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...