Gå til innhold

Sliten bestemor

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syns du får mye unødvendig pepper TS.

Jeg er blant dem som flere ganger har kommet med et hjertesukk her på forumet over nesten ingen hjelp fra besteforeldre, men jeg syns virkelig ikke forslaget ditt er urimelig.

Jeg hadde vært sjeleglad for to overnattinger i året, vi har ikke hatt en eneste overnatting etter yngste på snart fire ble født. Jeg syns det er greit at du kommer med klare rammer. Å få barnepass over natten er et privilegium, og ikke noe man bare skal forvente. Det viser bare at de har blitt svært godt vandt, om de blir så fornærmet over ytringen din. 

Jeg har selv fått mye kjeft fordi jeg har vært frustrert over at vi må stå i alt uten noe form for hjelp fra besteforeldre, men det du foreslår hadde vært nok for meg.
Får inntrykk av at denne debatten alltid blir svært polarisert, og ingen ser nyansene, det er alltid enten eller. Om man er småbarnsforeldre som ønsker avlastning er du en idiot som burde forstå at dette er ditt ansvar alene, om man er en sliten bestemor så er du en kjerring som må sitte alene på gamlehjemmet. 

Så lenge man hjelper til med det man faktisk orker selv, så blir det for dumt av barna dine å bli sure.

Anonymkode: b7fa2...b8a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Stemmer nok dette.

Min svigerdatter og sønn trenger avlastning for sitt eneste barn helst hver helg. Hun spørre oss eller sine foreldre annenhver helg om noen er så syndige å så nei en helg så klager hun over at foreldrene spesielt bruker for mye tid og penger på seg selv og sine venner.

Hadde det vert det beste for barnet å vere hjemme med sine foreldre hadde vi sagt nei flere ganger en nå.

Anonymkode: d42dc...606

Kanskje de burde fått et avlastningshjem om de ikke takler det å ha barn?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt, TS. Jeg er også forsiktig med å be om barnevakt-hjelp hvis det ikke er noe helt prekært. Vi inviterer foreldrene mine på middag en dag i uka (de bor nære), da er det de som er gjester og vi som varter opp.

(Søsknene mine, derimot, de fornekter seg ikke, og spør gjerne om ofte og lange barnevakt-økter....  I tillegg til hjelp med oppussing osv. De har ingen antenner, virker det som, selv om jeg prøver å hinte om at det blir godt for mamma og pappa å få en alenehelg, så synker det ikke inn)

MEN: Min eldste datter er nå 11 år. Hun er vanskelig å få med til besteforeldre (og til noe som helst, faktisk), hun vil bare være hjemme på rommet. Så barnevakt-maset kommer ikke til å vare evig.

Anonymkode: b8bed...771

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (1 time siden):

Kanskje de burde fått et avlastningshjem om de ikke takler det å ha barn?

Jepp. Eller betale en barnevakt slik som mange av oss andre gjør😀

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv har jeg tvillinger under året. Deres mormor er hjemmeværende og er hos oss ca x1 per uke, og tar gjerne imot overnatting om jeg er med. 
Jeg er nøye på å sende mormor hjem dersom hun virker sliten, og ønsker ikke hun skal føle en plikt ovenfor meg eller barnebarna. Hun og pappa må få lov til å bestemme selv hva de orker - som du sier, de er ferdig med små barn. Jeg setter utrolig stor pris på hva hun gjør for oss, og ser på det som en ufattelig stor bonus at hun har tid og «ork» til å være så mye med oss som hun er 😊

Jeg mener at du må få lov til å styre dette akkurat som du selv ønsker! 

Anonymkode: f4dc4...7d3

• Liker 1
Gjest Margo
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.6.2021 den 22.15):

Ts. Det hender jeg har tatt med barna på lekeplass eller på trilletur innimellom. Men da fikk jeg beskjed om at "pass i 1-2 timer er bare pes, da føler silje at hun må rydde hele huset før du kommer uansett". Jeg har EN gang kommentert kun til sønnen min at det var rotete der. 

Anonymkode: 0fef5...f7d

😳😳

Ja..da har man liksom lagt listen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...