Cyndaquil Skrevet 5. juni 2021 #21 Skrevet 5. juni 2021 Ved å lage en kvote hvor mye du vil passe sender du et signal om at du synes barn og barnepass er en byrde . «Jeg skal lide meg igjennom 2 ganger i året» hvorfan tror du det føles for barna dine at deres barn er et ork eller byrde ? At du ikke gleder deg til tiden du har med dem. forstår du er sliten. Men du burde formulert deg anderledes eller litt mer ro rundt grøten «vi kan ikke passe barna like mye som vi har, spør gjerne først. Men er ikke sikkert vi kan» 12
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #22 Skrevet 5. juni 2021 Høres fornuftig ut, men ikke forvent at du ikke sitter på gamlehjemmet og dør alene i ensomhet om noen år 😊 Anonymkode: a97e5...1be 7
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 5. juni 2021 #23 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres fornuftig ut, men ikke forvent at du ikke sitter på gamlehjemmet og dør alene i ensomhet om noen år 😊 Anonymkode: a97e5...1be Tror du at slike trusler hjelper noen? For en innstilling.
Gjest Laffatus Skrevet 5. juni 2021 #24 Skrevet 5. juni 2021 (endret) Min mor hadde til min far døde min bror datter to helger på avlastning. Min far var da alvorlig syk og vi viste at han komm til og dø men han stilte opp og kjørte til sin siste. Dette er litt hvor mye besteforeldre vill se sitt barnebarn noen setter seg selv først . Hvorfor få så mange barn da du ikke orker og ha barnebarn på en overnating Endret 5. juni 2021 av Laffatus
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #25 Skrevet 5. juni 2021 Jeg håper jeg aldri blir som deg. Anonymkode: cb34e...22c 11
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #26 Skrevet 5. juni 2021 Ts. Det hender jeg har tatt med barna på lekeplass eller på trilletur innimellom. Men da fikk jeg beskjed om at "pass i 1-2 timer er bare pes, da føler silje at hun må rydde hele huset før du kommer uansett". Jeg har EN gang kommentert kun til sønnen min at det var rotete der. Anonymkode: 0fef5...f7d 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #27 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts. Det hender jeg har tatt med barna på lekeplass eller på trilletur innimellom. Men da fikk jeg beskjed om at "pass i 1-2 timer er bare pes, da føler silje at hun må rydde hele huset før du kommer uansett". Jeg har EN gang kommentert kun til sønnen min at det var rotete der. Anonymkode: 0fef5...f7d Hvorfor kommenterer du rot i huset deres? Altså hallo! Ikke rart din svigerdatter føler hun må rydde. Anonymkode: 3bf21...3de 38
bullehurk Skrevet 5. juni 2021 #28 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Høres fornuftig ut, men ikke forvent at du ikke sitter på gamlehjemmet og dør alene i ensomhet om noen år 😊 Anonymkode: a97e5...1be Det var da voldsomt. Turnusarbeid er faktisk ganske slitsomt når man ikke er helt ung lenger. Kroppen trenger mer hvile, tar lenger tid å restaurere seg. Skjønner henne godt jeg. 12
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #29 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg har tre barn, som tilsammen har fire barn alderen 3-6 år. Jeg jobber 87% i helsesektoren og hver 4 helg. Vi bor i ett område hvor det har vært veldig lite smitte. Jeg er så lei mas om barnevakt. I løpet av det siste året har jeg hatt barn på overnatting ihvertfall 9-10 netter. Jeg er 55 år og føler meg ferdig med små barn. Jeg synes det er krevende og slitsomt, mannen min er mer positiv ihvertfall. For 2 uker siden gav jeg beskjed til alle tre barna at vi kan ha barn på overnatting 2 ganger i året, tilsammen 6 ganger. Jeg må også få beskjed i god tid hvis det er mulig. Jeg føler jeg går glipp av så mye sosialt spesielt siden jeg jobber turnus. Dette ble tatt dårlig i mot. Fikk beskyldninger at "vi var hos mormor neste annen hver helg, it takes a village" osv. Han ene sønnen min ringte også søsteren min og ønsket hun skulle snakke med meg. Jeg er veldig glad i familien min, fikser med bunader og kaker til bursdager osv. Jeg føler den generasjonen som nå fostrer opp barn ikke forstår oss foreldregenerasjonen. Håper på ærlige svar. De fleste av mine venninner er ikke blitt bestemødre så jeg har bare mine barns ord hvor lite de har barnepass.... Anonymkode: 0fef5...f7d Helt ærlig så støtter jeg barna dine. Barnebarna overnatter 10 ganger i året. Regner med en om gangen, og da passer du på hvert barnebarn 3 dager i året og det er lite. Slutt å fikse bunader og kaker og konsentrer deg om barnebarna. De kakene og bunadene er hobbyen din som ingen bryr seg om.... Hvor ofte ser du barnebarna ellers? Anonymkode: c7150...2ad 12
Hannah80 Skrevet 5. juni 2021 #30 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Høres fornuftig ut, men ikke forvent at du ikke sitter på gamlehjemmet og dør alene i ensomhet om noen år 😊 Anonymkode: a97e5...1be Et elendig argument. En drøss med gamle folk som sitter alene. Selv om de har stilt opp for familien i alle år. 15
Fru Uperfekt Skrevet 5. juni 2021 #31 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg har tre barn, som tilsammen har fire barn alderen 3-6 år. Jeg jobber 87% i helsesektoren og hver 4 helg. Vi bor i ett område hvor det har vært veldig lite smitte. Jeg er så lei mas om barnevakt. I løpet av det siste året har jeg hatt barn på overnatting ihvertfall 9-10 netter. Jeg er 55 år og føler meg ferdig med små barn. Jeg synes det er krevende og slitsomt, mannen min er mer positiv ihvertfall. For 2 uker siden gav jeg beskjed til alle tre barna at vi kan ha barn på overnatting 2 ganger i året, tilsammen 6 ganger. Jeg må også få beskjed i god tid hvis det er mulig. Jeg føler jeg går glipp av så mye sosialt spesielt siden jeg jobber turnus. Dette ble tatt dårlig i mot. Fikk beskyldninger at "vi var hos mormor neste annen hver helg, it takes a village" osv. Han ene sønnen min ringte også søsteren min og ønsket hun skulle snakke med meg. Jeg er veldig glad i familien min, fikser med bunader og kaker til bursdager osv. Jeg føler den generasjonen som nå fostrer opp barn ikke forstår oss foreldregenerasjonen. Håper på ærlige svar. De fleste av mine venninner er ikke blitt bestemødre så jeg har bare mine barns ord hvor lite de har barnepass.... Anonymkode: 0fef5...f7d Jeg skjønner deg godt. Eneste grunnen til at jeg orker å ha barnebarna på besøk ofte er pga at jeg har egne småbarn slik at det går begge veier. 2
Fru Uperfekt Skrevet 5. juni 2021 #32 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ts. Det hender jeg har tatt med barna på lekeplass eller på trilletur innimellom. Men da fikk jeg beskjed om at "pass i 1-2 timer er bare pes, da føler silje at hun må rydde hele huset før du kommer uansett". Jeg har EN gang kommentert kun til sønnen min at det var rotete der. Anonymkode: 0fef5...f7d Aldri, jeg gjentar _aldri_ si slikt, det skaper unødvendig press. 15
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #33 Skrevet 5. juni 2021 Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden): Aldri, jeg gjentar _aldri_ si slikt, det skaper unødvendig press. Nei, jeg ser at det ble dumt. Jeg trodde ikke det kom ut så gæernt og jeg sa det bare til sønnen min. Anonymkode: 0fef5...f7d
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 5. juni 2021 #34 Skrevet 5. juni 2021 Et av hatobjektene på forumet er bestemødre. Det finnes jo ingen grenser for hva dagens småbarnsforeldre krever. Og kommer med trusler om å dø alene på gamlehjemmet hvis de ikke stiller som barnevakt når avkommet ønsker det. De tilbyr den hjelpen og støtten de orker, men det blir jo aldri nok.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #35 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Helt ærlig så støtter jeg barna dine. Barnebarna overnatter 10 ganger i året. Regner med en om gangen, og da passer du på hvert barnebarn 3 dager i året og det er lite. Slutt å fikse bunader og kaker og konsentrer deg om barnebarna. De kakene og bunadene er hobbyen din som ingen bryr seg om.... Hvor ofte ser du barnebarna ellers? Anonymkode: c7150...2ad Vi treffes på bursdager og høytider. Noen ganger kommer de på hytta vår på sommeren noen dager. Ellers er det vel middag en gang i mnd per barn. Takk for tilbakemelding. Jeg har så lite å sammenligne meg med. Anonymkode: 0fef5...f7d 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #36 Skrevet 5. juni 2021 Jeg personlig skjønner ikke at så mange småbarnsforeldre er så desperate etter barnevakt hele tiden. Noen ganger i året må da holde. I ukedagene er det barnehage og jobb, for meg er det iallfall viktig med tid sammen med barna i helgene. Men så vokste jeg opp med foreldre som aldri brukte barnevakt da. De første frihelgene fikk de nok når jeg begynte å overnatte hos venninner i ny og ne.. Anonymkode: 06cd1...b28 12
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #37 Skrevet 5. juni 2021 Du trenger ikke å ha barnebarn på overnatting for å få et godt forhold til dem. Inviter på middag en gang i blant. Ta barna med på noe koselig innimellom. Kino, teater, biblioteket.. Finn aktiviteter alle tre generasjoner kan gjøre sammen. Ta hensyn til din egen helse, og pass på at du får hvile og trening. Man kan helt fint ha en god familierelasjon uten så mange overnattinger. Anonymkode: dcd59...d99 14
Supersmurf Skrevet 5. juni 2021 #38 Skrevet 5. juni 2021 Det er forståelig at du blir sliten da du både har et fysisk og psykisk krevende yrke, og at du har problemer med stoffskiftet. MEN: Måten du har sagt i fra på fører bare til at dine egne barn blir såret. 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #39 Skrevet 5. juni 2021 Det er jo helt klin kokos hva folk her forventer. Det var på ingen måte vanlig at vi overnatta hos besteforeldre da vi var unger. Ikke var de barnevakt heller. Men vi hadde mye og tett kontakt, med hele familien på besøk hos hverandre. Dette maset om barnevakt.... Eneste gangen jeg kan huske vi hadde barnevakt var når min mor var i fødsel. Dette er en nymotens greie. Og helt vannvittig å stille krav om andres tid og dager. Anonymkode: 37a19...afd 17
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #40 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ts her. Takk for svar. Det som plager meg og som jeg vet er helt galt og tenke er at jeg gruer meg litt før de kommer. Men det er jo koselig når de er her. Jeg har tidligere hatt dårlig helse med uregulert lavt stoffskifte, som nå har vært bra I 5 år. Føler jeg har fått livet litt tilbake. Jeg håper jeg får en tettere tilknytning til barnebarn når de blir litt større. Anonymkode: 0fef5...f7d Relasjoner kommer ikke plutselig, de må utvikles og pleies over tid. At du skal få en tettere tilknytning til barnebarna forutsetter faktisk at du tilbringer tid med dem PÅ VEIEN til at de blir store. Orker du ikke mye overnattingsbesøk så er det noe du selvfølgelig står fritt til å velge. Men da må du jo «kompensere» med å tilbringe tid med de på andre måter og i andre settinger. Ellers er det jo ikke noe grunnlag for at tilknytningen skal bli sterkere når de blir større. Middager med familien, jevnlig ta de med på kafé/lekeplass/kino/basseng, stikke innom for å hilse på i hverdagen osv. Synes imidlertid måten du kommuniserer med barna dine om barnebarn og deres hus/hjem på kun bidrar til å skyve dem unna. Jeg håper for din del at du om 20 år når barnebarna er voksne ikke sitter å angrer på prioriteringene dine fordi du «aldri» blir prioritert av dem... Anonymkode: 27b76...511 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå