Gå til innhold

Venninne avlyste øl ute idag pga hunden sin!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sjeldent man ser slik fullstendig enstemmig mening her på KG 😍

Jeg føyer meg i rekken og er helt enig med alle om at venninnen din er fantastisk og at du er egoistisk og selvsentrert!! 

Anonymkode: 078c7...3ec

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde du reist fra er sykt barn for å ta en øl på byen? Nei det hadde du nok ikke.

Reaksjonen din viser at du er en skikkelig tankeløs og dårlig venninne. Hadde du brydd deg om venninnen din hadde du tatt med noe godt, og reist til henne, holdt henne med selskap, mens hun er bekymret for hunden sin.

Anonymkode: eb262...2ca

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen kommer utepilsen inn som et høyt prioritert mål i koronadebatten. Hva er det med nordmenn? Utepils, vinmonopol, alkohol til maten - faller det noen inn at vi må fremstå som uendelig overprivilegerte i forhold til andre land?

I forhold til din venninne og hunden, så ville jeg vært mer bekymret hvis hun forlot hunden. Da burde du absolutt følt opprør.

Anonymkode: 38c29...aa8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du hadde gledet deg lenge og ble skuffa, men livet skjer og sånn er det bare. Du kan ikke forvente at noen forlater et sykt dyr fordi du har gledet deg. Jeg avlyste en avtale fordi katten min knep igjen det ene øyet, heldigvis forsto de at jeg er glad i han og ikke risikerer helsa hans for to øl i tilfelle situasjonen blir akutt forverret. 

Anonymkode: badca...93a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hunden min vært syk hadde jeg blitt hjemme uansett hvor viktige avtaler jeg måtte avlyse. Utepils går under kategori «ekstremt lite viktig» for min del. 

Anonymkode: 25a32...6ad

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at alle er så enige, sjøl er eg ikkje eit hundemenneske, men kan likevel relatere. Det er litt som at barnet ditt har blitt sjukt, du kan faktisk ikkje bli sur på grunn av det. Skuffa, ja. Sur? Nei. Håper venninna di ikkje oppfatta kor barnslig du var, så det blir ny muligheit for den hersens utepilsen neste helg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper TS kommer på banen og forteller hvorvidt hun lot venninna vite at hun ble sur eller om hun i det minste holdt det for seg selv... Men tviler på at vi hører noe mer fra henne ettersom hun ikke fikk medhold 😕

Anonymkode: 078c7...3ec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. Jeg vet det bare er juni, men du er en sterk kandidat for årets dårligste venn. 

Anonymkode: ff4fe...1ac

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke en hund være alene heller nå???😂😂😂😂 hadde begynt å lure på  henne viss det var min venninne. En hund er da ikke et barn😅

Anonymkode: 07f72...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg "bare" katt.

Men selv jeg har måttet avlyse noen ganger, om jeg er usikker på sykdom. 

Man drar ikke fra et dyr som mulig trenger hjelp. 

Anonymkode: 2dff2...871

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hund sjøl og aner ikke h a det var, men djeez....

Asså, det er et dyr - og hunden er faktisk syk.

Jeg hadde og blitt hjemme, særlig om man nettopp har måttet dra til veterinær. 

Her fremstår du jo helt uten empati overhode. 

Anonymkode: b757a...9b1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Endelig har det blitt lov å drikke øl ute her og vi planla å ta turen ut idag, sola skinner og det er helt nydelig! Vi har snakket lenge om å drikke ute når det åpner igjen og jeg har gledet meg skikkelig! Men så ringer venninnen min igår og forteller at hunden har vært hos veterinær og fått påvist kennelhoste, så da ville hun utsette turen vår på byn til en annen helg, men sa vi kunne ta noen øl hos henne. Greia er at for alt vi vet kan det bli stengt ned igjen om noen uker her og da må vi vente enda lenger på den byturen her! Greit hun har ansvar for hunden, jeg vet ikke hva den har er, men det er jo ikke så ille at den kan være alene noen timer en kveld? Kanskje jeg er barnslig, men ble skikkelig sur. :( 

Anonymkode: b7f70...c5f

Hadde gjort akkurat som venninna di, kunne du ikke dratt med noen andre da?

Anonymkode: 82624...c07

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan ikke en hund være alene heller nå???😂😂😂😂 hadde begynt å lure på  henne viss det var min venninne. En hund er da ikke et barn😅

Anonymkode: 07f72...ba9

Nei, en hund er ikke et barn men et levende vesen som mennesket har valgt å holde som husdyr. Dette vesenet er, i likhet med et barn, fullstendig avhengig av menneskets evne til å tilrettelegge hverdagen og ha tilsyn med generell helsetilstand.  
Du er ikke alene om å være uempatisk når det gjelder dyr, men heldigvis er du i mindretall. 
Sammenligningen hund/barn kan tyde på at du i det minste har empati og forståelse for foreldreansvar når det kommer til menneskebarn- det er da i det minste noe.

Er jo noen mennesker som ikke tar seg av sine tobente avkom heller, som vi så i dokumentaren i fjor om trillingene i Trondheim. Der hadde mor og far samme holdning til barnet som du tydeligvis har til hund, de forlot jo barna alene hjemme helt fra de var spedbarn. Ville vel ikke skuffe sine festglade venner kanskje.

Er møkk lei folk som ikke forstår hvor viktig det er å ta hensyn, og som har et voldsomt behov for å nedgradere dyrs egenverdi og latterliggjøre lidelsene deres😡

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan ikke en hund være alene heller nå???😂😂😂😂 hadde begynt å lure på  henne viss det var min venninne. En hund er da ikke et barn😅

Anonymkode: 07f72...ba9

Nei, den er enda mer sårbar enn et barn, for den kan ikke fortelle hva som er galt! 

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan ikke en hund være alene heller nå???😂😂😂😂 hadde begynt å lure på  henne viss det var min venninne. En hund er da ikke et barn😅

Anonymkode: 07f72...ba9

Leste du kun overskriften? 

Anonymkode: 4b022...814

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er barnslig og egoistisk å reagere med å bli sur på venninnen din ts. Prøv å ta til deg tilbakemeldingene og vær en bedre venn neste gang. 

Anonymkode: ec2cf...085

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man etterlater ikke et akutt sykt dyr alene hjemme uten tilsyn!!

Jeg forstår at du er skuffet ts, men venninnen din kan ikke noe for at denne uforutsette situasjonen oppstod.

Hun foreslo å ta en øl hjemme hos seg. Kan dere ikke gjøre det? Da får dere møttes, tatt en øl, samtidig som hunden ivaretas når den er syk.

♥️

  • Liker 14
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prioriterer kattene mine over venninnene UANSETT, for mindre ting enn det der og om de hadde sakt noe på det kunne de bare hatt det så godt. 

Anonymkode: e55c4...1b3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på dyrelasset: hund er viktigere enn øl. Selv om en hund ikke er det samme som et barn, så er det fremdeles en skapning som trenger hjelp når det er sykt, slik som barn. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får mye pes her Ts, og det er på en måte forståelig, men skulle ønske folk kunne snakket finere til hverandre her inne.

Ts forstod ikke dette... ok, da kan man forklare det til henne, så hun ikke føler seg så skuffet, men isteden kjører dere over henne med traktor. 

Jeg har ikke tenkt å forklare noe som helst, for du har fått det meste inn med doble stikkpiller her. 

Kos dere på bytur når hund er frisk, og husk å spør venninnen din hvordan det går med hunden. Har man dyr, er man som regel veldig glad i det, det er en i familien. 

Anonymkode: 4e9c9...f63

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...