Gå til innhold

Ventar på minihjarte.


mammahjarte

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, JuliaKepler said:

Har hCG synket, da er det nok en SA/ MA. Verre hvis det har økt noe bare.. Får du ikke UL via det offentlige, så ville jeg tatt en privat..

Ja ringte ein klinikk idag som kunne ta meg inn på onsdag. Dei virka seriøse og fleksible. Har ikkje bestilt men gjer det kanskje i morgon. Spørst kva som skjer. Har hcg auka nok til at det er innafor det som det burde væra kjem eg til å ta det med ro og anta at svangerskapet utvikler seg normalt. Eg har tidlig ultralyd der eg skal på innlandsferie 9.juli. Eg klarer fint å venta til då om tala er gode. Eg blødde jo masse med første barn (ferskt, gammalt og store koagler) og hcg prøver var også låge etter to større blødninger. Det dobla seg ikkje då heller..

Kjenner eg gruer meg masse på telefonen om prøvesvaret. Føler ting bygger seg opp. Burde setta av litt tid til å gråte berre fordi det kan væra terapeutisk. 

Går detta ikkje bra så veit eg ikkje om eg blir klar for å setta igang med ein gong..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mammahjarte skrev (1 time siden):

Ja ringte ein klinikk idag som kunne ta meg inn på onsdag. Dei virka seriøse og fleksible. Har ikkje bestilt men gjer det kanskje i morgon. Spørst kva som skjer. Har hcg auka nok til at det er innafor det som det burde væra kjem eg til å ta det med ro og anta at svangerskapet utvikler seg normalt. Eg har tidlig ultralyd der eg skal på innlandsferie 9.juli. Eg klarer fint å venta til då om tala er gode. Eg blødde jo masse med første barn (ferskt, gammalt og store koagler) og hcg prøver var også låge etter to større blødninger. Det dobla seg ikkje då heller..

Kjenner eg gruer meg masse på telefonen om prøvesvaret. Føler ting bygger seg opp. Burde setta av litt tid til å gråte berre fordi det kan væra terapeutisk. 

Går detta ikkje bra så veit eg ikkje om eg blir klar for å setta igang med ein gong..

 

Hvor langt er du på vei?

krysset fingrene for HØY hcg

Jrc hadde også en styrtblødning med første barnet, i uke ca 7. Frisk som en fisk i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, JuliaKepler said:

Hvor langt er du på vei?

krysset fingrene for HØY hcg

Jrc hadde også en styrtblødning med første barnet, i uke ca 7. Frisk som en fisk i dag

7+2 

Så fint at det gjekk bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa kjempegode nyheter! happy2.gif.8b36609079a1c6fb188af933d215b17b.gif Jeg hadde en veldig god følelse, men vet det er kjipt å få falskt håp... Men så bra at det går riktige veien!! Håper du klarer å slå deg til ro litt mer nå :hug: Vente på TUL senere i sommer da kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så bra 🥺❤️❤️ Virkelig nervepirrende å lese her hos deg de siste dagene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Amatariel said:

Jaa kjempegode nyheter! happy2.gif.8b36609079a1c6fb188af933d215b17b.gif Jeg hadde en veldig god følelse, men vet det er kjipt å få falskt håp... Men så bra at det går riktige veien!! Håper du klarer å slå deg til ro litt mer nå :hug: Vente på TUL senere i sommer da kanskje?

Ja eg har TUL 9.juli. Venter til den :) 
Skal prøva ta det meir med ro nå 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!!! Så utrolig flott. Håper du klarer å senke skuldrene og nyte graviditeter litt mer fremover ❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/22/2021 at 1:54 PM, JuliaKepler said:

Hurra!!! Så utrolig flott. Håper du klarer å senke skuldrene og nyte graviditeter litt mer fremover ❤️❤️❤️

Ja eg har det mykje betre no. Tenkje at detta går bra :)

Eg blør framleis ein god del, masse gammalt blod. Kjenner av og til som om det er eit sår eller noko på innsida, følest litt merkelig ut. Har kontroll på sjukehuset i morgon. Dei skal forsøka finna ut kvifor eg blør, antageligvis er det ikkje noko farlig og det gir seg sikkert når eg er lenger på vei.

Har begynt å nyta graviditeten meir nå. Lurte på om eg skulle åpne pumpeeska frå 2019, skjekka om ting fungerer som dei skal. Har eigentlig veldig lyst på Elvie. Men den er så dyyyyyyr. Så det går sikkert ikkje.

Endret av mammahjarte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg også til å finne frem gamle ting. Er 6 år siden sist jeg hadde en baby, så husker ikke så godt hva jeg har puttet på loftet, hva jeg har gitt bort og hva jeg har solgt. Så blir spennende å se. Blir nok å bruke høsten på dette tenker jeg. Må få unna OUL først, og da er det perfekt at 'kjipe' høstmåneder kommer. Da skal jeg kose meg med gjennomgang av klær/ting og ikke minst shopping av mye nytt! (les: sikkert mye fra Finn, liker å gjenbruke). Kanskje det finnes en Elvie brukt også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Amatariel said:

Jeg gleder meg også til å finne frem gamle ting. Er 6 år siden sist jeg hadde en baby, så husker ikke så godt hva jeg har puttet på loftet, hva jeg har gitt bort og hva jeg har solgt. Så blir spennende å se. Blir nok å bruke høsten på dette tenker jeg. Må få unna OUL først, og da er det perfekt at 'kjipe' høstmåneder kommer. Da skal jeg kose meg med gjennomgang av klær/ting og ikke minst shopping av mye nytt! (les: sikkert mye fra Finn, liker å gjenbruke). Kanskje det finnes en Elvie brukt også?

Så spennande 😄

Det er eit kjempefint tidspunkt å gjera det på :) Ja kanskje eg kan få tak i Elvie brukt. Kan også f.eks spare til enkelt pumpa, det er halvparten av prisen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+6 

På vei til sjukehuset men har ikkje time før ganske seinare på dagen. Sov dårlig i natt, tenkje på kva det kan væra. Måtte og tisse to gonger i natt! Har begynt på jerntabletter også, det tukler veldig med magen. Heia svisker...

Har blødd masse gammalt blod siste to dagar, sårfølelsen på innsida har komet tilbake. Ser liksom for meg at dei ikkje finne noko klar årsak. Så lenge det går bra med fosteret gjet det ingenting ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du kan ha et hematom (?) som ligger der. Blir greit med en undersøkelse nå! Satser på at alt er fint med den lille, lykke til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Amatariel said:

Høres ut som du kan ha et hematom (?) som ligger der. Blir greit med en undersøkelse nå! Satser på at alt er fint med den lille, lykke til! :klemmer:

Ja håper det, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har eit digert hematom... Hjertelyd var fin og gestasjonslengde på fosteret var rett størrelse opp mot mine tal. Hematomet er også i livmora og er nært fosteret, som gir det mindre plass. Han sa prognosen var veldig usikker, det kunne gå bra men det kunne gå dårlig. Ny kontroll om 14 dagar. 

Når eg ser størrelsen på hematomet så tenkjer eg litt sånn fy flate. Så nå er vi oppgradert til risikosvangerskap.. 

Føler meg bekymra.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så godt at alt er fint med lille spire!! Men forstår godt at det er bekymringer fremover. Risikosvangerskap ønsket man jo ikke 😕 men bra du får god oppfølging! Så er det bare å krysse fingrene for at det går bra fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Amatariel said:

Så godt at alt er fint med lille spire!! Men forstår godt at det er bekymringer fremover. Risikosvangerskap ønsket man jo ikke 😕 men bra du får god oppfølging! Så er det bare å krysse fingrene for at det går bra fremover. 

Ja håper det. Har tenkt å ta det med ro og prøva nyta svangerskapet likevel. Det gjekk jo fint med førstemann der eg blødde til uke 12. Må prøva væra positiv ellers blir alt framover veldig krevjande. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 veker

Merker humøret mitt ikkje er fantastisk idag. Prøver på ein måte å takla detta på best måte, men føler meg litt sliten mentalt etter tre rundar med hcg stigningsprøver og mykje ventetid. Tid der eg var usikker på om emrbyo kom til å klara seg, og usikker på kva som kom til å skje. Det er 10 dagar til eg skal inn på neste kontroll på sjukehuset, 10 nye dagar der eg eigentlig ikkje heilt veit kva som kjem til å skje. Nå må eg finna ut om det er noko eg kan gjera for at detta skal gå betre, sjølv om legen sa i utgangspunktet at det var veldig lite eg kunne gjera med detta. Måtte ta det med ro, men det var på ein måte det.

Planen blir då.

- Ikkje løfta tungt, trene eller gjera ting som er veldig tungt.
- Drikka ein del vatn, appelsinjuice.
- Eta næringsrik sunn mat. Og eta mat som naturlig inneheld Alpha Lipoic Acid (ALA).
- Legga meg 1 time før.
- Ha litt lavare terskel til husarbeid, det må ikkje væra strøkent heile tida.
- Ikkje soveromsvals på den måten.
- Unngå forstoppelse, meir fiber i kosten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...