Gå til innhold

Kjeft av foreldrene mine fordi jeg ofte setter hunden min hos dem.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når du har valgt å skaffe deg hun, så må du også ta ansvaret det følger med. Det er du som valgte å skaffe deg en hund, ikke dine foreldre. Da er det du som må ta deg av hunden din og ikke forvente at alle andre kan passe den fordi du heller vil ha det gøy. 

 

Endret av Traktorlesba96
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hahaha....troll. Prøv igjen... 

 

eller, få deg en jobb, bidra med noe fornuftig i samfunnet!

Anonymkode: 9ea96...afe

Alle disse 'casene' som presenteres, der man kan se begge sider, men helst ta side for en, er vel laget av mods for å generere trafikk...

Helt urealistisk at en tilfeldig anon bare skulle poste i vei om denne problematillen imo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli voksen. Ta ansvar for hunden din.

Anonymkode: c6173...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har skaffet deg hund og har dermed ansvar for den. Å la foreldrene dine passe den en gang i blant, er greit, men ikke hver bidige helg. Og man må ikke drikke hver eneste helg. Du får steppe opp og ta ansvar for hunden som du valgte å ha. Ingen andre skal ta ansvaret for deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.6.2021 den 13.43):

Jeg er 19 år og har en hund på litt over 1 år. Bor for meg selv med hunden. 
I helgene drikker jeg ofte med venner og foreldrene mine passer hunden, men nå sier de at det er nok, at man ikke setter bort hunden sin hver helg for å feste og at jeg er uansvarlig?! Jeg tar godt vare på hunden min og han er veldig snill, derfor er han også lett å passe. Jeg skal roe ned drikking etterhvert, men jeg er bare 19 år. Syntes foreldrene mine er strenge som kjefter på meg for det her?! 

Anonymkode: 7438a...26a

Dette er tull vel? Ingen oppegående jenter eller gutter på nitten år tenker sånn her.

Du valgte å få deg en hund, det betyr at du har ansvar for hunden hver eneste dag - foreldrene dine skal ikke ha ansvar for den bikkja hver eneste helg fordi du vil på fest. De har all rett og grunn til å sette deg på plass, det er heller ikke normalt å drikke/feste hver eneste helg, selv om man er nitten år gammel. Nå får du ta deg sammen og ta det ansvaret du ville ha, siden du absolutt måtte skaffe deg en hund. 

Foreldrene dine er ikke strenge, de har sitt eget liv og skal ikke ta ansvar for hunden til dattera si som må feste. Du er uansvarlig og skikkelig umoden. Hvis det er såpass viktig for deg å feste hver eneste helg, så kan du heller selge eller omplassere hunden din til noen andre som er ansvarlige og oppegående nok til å ha ansvar for et krevende kjæledyr .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en datter på omtrent samme alder som har hund (og jeg var der selv som 18-19 åring og er sjeleglad for at mine foreldre stilte opp). Vi har hatt en forventningsavklaring her før mim datter skaffet seg hund, men jeg passer den nok mer enn vi ble enige om. Men vi har avklart dette også i ettertid. Jeg anbefaler deg å gjøre det samme med dine foreldre. Sett deg ned og bli enige om hvor mye de kan stille opp mht pass. For jeg er sikker på at de ønsker å hjelpe deg men å ikke bli tatt som en selvfølge er alltid greit. De må også kunne avtale ting de skal gjøre og evt dra bort. Nå føler de seg nok veldig bundet uten å eie hund selv. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mr Bergen

Hvis du bor i bergensområdet kan jeg passe hunden i helgene så kan du feste uten sure foreldre😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skaffer deg hund og foreldrene dine må passe den ca 25% av en måneds dager?

Utrolig umodent av deg og skaffe deg et dyr og tror at andre skal ivareta hunden når det passer deg. 

Gå for omplassering hos noen som har tid. 

Anonymkode: 66bd7...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hund er mye ansvar. Om du vil feste hver helg burde du tenkt på det før du fikk hund. Vitner om msnglende respekt for dine foreldres tidn

Anonymkode: 3977f...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fikk du hund når du ikke klarer ansvaret ? Patetisk. 

Anonymkode: f741d...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ditt ansvar å passe den hunden. Er drikking viktigere å gjøre i helgene enn å ta vare på hunden din, så gi den bort.

Du høres utrolig umoden ut til å ha ansvar for andre enn deg selv.

Jeg støtter foreldrene dine. Jeg ville ikke passet den en eneste gang. Vil jeg passe en hund, ja da skaffer jeg meg en egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.6.2021 den 13.43):

Jeg er 19 år og har en hund på litt over 1 år. Bor for meg selv med hunden. 
I helgene drikker jeg ofte med venner og foreldrene mine passer hunden, men nå sier de at det er nok, at man ikke setter bort hunden sin hver helg for å feste og at jeg er uansvarlig?! Jeg tar godt vare på hunden min og han er veldig snill, derfor er han også lett å passe. Jeg skal roe ned drikking etterhvert, men jeg er bare 19 år. Syntes foreldrene mine er strenge som kjefter på meg for det her?! 

Anonymkode: 7438a...26a

Nå tror jeg egentlig dette er et trolleinnlegg, men i tilfelle du faktisk er seriøs…..

kutt ut. Du er barnslig, umoden og stengt tatt ikke egnet til å ha hund alene.

Velger du å ha hund, så kan du ikke samtidig ha en livsførsel som ikke er kompatibel med å ha hund.

stakkars foreldrene dine som ikke har bedt om hund, men får en i fanget fordi du er uansvarlig.

voks opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden er ditt ansvar og ikke foreldrene dine sitt ansvar, heller ingen andre. Hvis mine barn (når de blir voksne) skaffer seg dyr skal jeg være tilgjengelig for pass i ferier (hvis jeg kan), eller ved spesielle anledninger eller barna er syke. Med spesielle anledninger tenker jeg bryllup, begravelser, fødsel, feiring av runde tall bursdag etc. Festing derimot hver helg gjelder ikke. Det er barna mine som har ansvaret for det kjæledyret de skaffer og ikke meg. 

I ditt tilfelle tS så bør du kanskje heller omplassere hunden så den finner noen som har tid til den? Du setter jo alkohol og moro foran kjæledyret ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...