Gå til innhold

Kjeft av foreldrene mine fordi jeg ofte setter hunden min hos dem.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 19 år og har en hund på litt over 1 år. Bor for meg selv med hunden. 
I helgene drikker jeg ofte med venner og foreldrene mine passer hunden, men nå sier de at det er nok, at man ikke setter bort hunden sin hver helg for å feste og at jeg er uansvarlig?! Jeg tar godt vare på hunden min og han er veldig snill, derfor er han også lett å passe. Jeg skal roe ned drikking etterhvert, men jeg er bare 19 år. Syntes foreldrene mine er strenge som kjefter på meg for det her?! 

Anonymkode: 7438a...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte

Vel, jeg forstår foreldrene dine veldig godt. Du er tydeligvis ikke voksen nok til å forstå hva slags ansvar det innebærer å ha en hund. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du slutter med festingen hver helg og tar ansvar for hunden din. Hvis fest er så viktig for deg, hvorfor skaffet du deg hund så tidlig da?

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som er urimelig. Det er din hund og jeg antar du visste at den finnes i helga før du anskaffet deg den også? 
 

om argumentet er at bare er nitten år, så har du skaffet det hund for tidlig, og det er det bare du som kan gjøre noe med. 

Anonymkode: 669c4...3e5

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er enig med foreldrene dine, har du først fått en hund så forplikter du deg til å ta deg av han:) Det er greit iblant at du lar noen passe den, men hver helg hører ingen steder hjemme! Tenk litt på foreldrene og hunden din isteden for bare fest og morro!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skaffet deg vel ikke hund for å sette den bort hver helg heller? Dette med å ha lyst til å feste ute med venner hver helg er jo noe du skulle ha tenkt på før du skaffet hunden. Ikke nå, etter at foreldrene dine har fått nok.

Jeg synes du bør omplassere hunden til livet ditt roer seg ned og du er noen år eldre, og kan ta vare på hunden din selv uken gjennom.

Anonymkode: 5026f...714

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, du er en av disse som hastekjøpte en hund under pandemien? Nå når det åpner opp har du ikke lyst på ansvaret mer? Synd, vis foreldrene dine litt respekt og ta ansvaret for din hund.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en lite gjennomtenkt hund. 

Anonymkode: 8d275...fe9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være et troll, TS inisterer selv hvem som har gjort feil og hvem som har ansvar for hunden. 

Anonymkode: 3fa93...57e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, å drikke hver helg er obligatorisk fordi du er "bare 19" ? Når tenker du at du er ferdig med det ?

Dette skulle du ha tenkt på før du skaffet hund. Du har en livsstil som ikke er forenlig med forsvarlig dyrehold.

Det er ikke rett at det skal gå på hundens bekostning, selv om den er snill er det ikke bare å forlate han så ofte.

Anonymkode: 3ba6e...431

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laffatus
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg er 19 år og har en hund på litt over 1 år. Bor for meg selv med hunden. 
I helgene drikker jeg ofte med venner og foreldrene mine passer hunden, men nå sier de at det er nok, at man ikke setter bort hunden sin hver helg for å feste og at jeg er uansvarlig?! Jeg tar godt vare på hunden min og han er veldig snill, derfor er han også lett å passe. Jeg skal roe ned drikking etterhvert, men jeg er bare 19 år. Syntes foreldrene mine er strenge som kjefter på meg for det her?! 

Anonymkode: 7438a...26a

Om du vill ha hund slutt og drikke eller  la andre overta du er ikke voksen nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelpes. Du skulle aldri hatt et dyr!   Omplassér den eller la foreldre adoptere om de ønsker.     Og skaff deg aldri et dyr igjen. Ok?

Anonymkode: 8c80d...274

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du er et troll. Evt at du er en tenåring som ikke vet hva ansvar er.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg er 19 år og har en hund på litt over 1 år. Bor for meg selv med hunden. 
I helgene drikker jeg ofte med venner og foreldrene mine passer hunden, men nå sier de at det er nok, at man ikke setter bort hunden sin hver helg for å feste og at jeg er uansvarlig?! Jeg tar godt vare på hunden min og han er veldig snill, derfor er han også lett å passe. Jeg skal roe ned drikking etterhvert, men jeg er bare 19 år. Syntes foreldrene mine er strenge som kjefter på meg for det her?! 

Anonymkode: 7438a...26a

En som er 19 skriver ikke: jeg er bare 19, en 19-åring føler seg ‘voksen’ og ser ikke på 19 år som ‘bare’. Gud. 
 

hei jeg er bare en mann. I helgen ville jeg kose meg med en dame, men hun dasket til meg. Er ikke hun litt streng? Jeg er jo bare en mann. 
 

like teit. 

Anonymkode: 915ed...b59

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor skaffet du deg en hund om du viste at du er opptatt hver helg? Virker veldig lite gjennomtenkt av deg. Du burde revurdere valget ditt, slitt helgefyll hver eneste helg, eller omplasser hunden din til noen som faktisk bryr seg. 

Anonymkode: fa889...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha....troll. Prøv igjen... 

 

eller, få deg en jobb, bidra med noe fornuftig i samfunnet!

Anonymkode: 9ea96...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du visste vel før du skaffet deg hund hvor stort ansvar det er?? 

Skjønner foreldrene dine godt. Enten får du begynne å ta ansvar for hunden, ellers får du gi den bort til noen som faktisk gidder å ta ansvar for den.

Dette er IKKE dine foreldres ansvar. 

Anonymkode: 74023...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst

Jeg hadde aldri gått med på å passe hunden i helgene.  Det beste vil i dette tilfellet være å omplassere dyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...