Gå til innhold

Stjernekamp 2021

Gjest89754

Anbefalte innlegg

Gjest Keikolina

Så flatt og kjedelig, sikkert en grunn til at jeg ser på andre sang programmer til vanlig.

Og gud de dommerne juger deltakerne full 🤣

Endret av Keikolina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag synes jeg både Jorunn og Carina var dårligere enn Heidi. Jeg skjønner ikke hvorfor disse fortsatt er med videre. Det har ingenting med de som mennesker å gjøre, virker som to herlige damer begge to! Men det er flere som har vært betraktelig bedre som ikke burde røket før disse.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lacuna skrev (2 minutter siden):

I dag synes jeg både Jorunn og Carina var dårligere enn Heidi. Jeg skjønner ikke hvorfor disse fortsatt er med videre. Det har ingenting med de som mennesker å gjøre, virker som to herlige damer begge to! Men det er flere som har vært betraktelig bedre som ikke burde røket før disse.

I dag var Heidi aller dårligst. Carina hadde sin beste dag i dag,  så jeg synes det var riktig person som gikk ut i dag. Håper Jorunn går ut neste gang,  og så blir det Bjørn og Alexandra i finalen! 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tirben skrev (18 minutter siden):

I dag var Heidi aller dårligst. Carina hadde sin beste dag i dag,  så jeg synes det var riktig person som gikk ut i dag. Håper Jorunn går ut neste gang,  og så blir det Bjørn og Alexandra i finalen! 

Ja, i dag var dette det mest fornuftige resultatet. Heidi har vært bra, men i dag var det rett og slett surt og tamt. Jorunn var heller ikke bra i dag, mens Carina gjorde sin klart beste kveld. Når det er sagt, skulle både Jorunn og Carina vært ute for lenge siden, med tanke på tidligere prestasjoner.

Det som er helt klart, er at Alexandra og Bjørn blir finalister. Alexandra har den soleklart beste stemmen, er ekstremt tilpassingsdyktig og har bøttevis med tv-sjarm. Bjørn har en nydelig stemme, og et særpreg som han klarer å dra inn i alt han gjør. Dersom han klarer å gå ut av komfortsonen, dra til litt skikkelig og overraske seerne i noen av de siste rundene har han sjans til å vinne. Dersom han ikke gjør det vil nok Alexandra stikke av med seieren. 

Ellers må jeg hive meg på noen andre kommentarer angående Kåre Magnus Bergh og kommentarene til Bjørn. Han viser tydelig en slags forakt for og latterliggjøring av personer som har en personlighet som skiller seg ut, slik som Bjørns. Bjørn er en annerledes type, ikke skjermkåt, eller oppmerksomhetssøkende. Han lar talentet, musikken og stemmen tale for seg, og det har Kåre Magnus veldig vanskelig for å takle. 

Endret av Dusten
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett dagens episode fordi jeg boikotter denne galskapen. Om vi skal følge logikken "dagens verste bør stemmes ut" hadde Stjernekamps line-up sett helt annerledes ut til nå. Det er tydelig at denne logikken og regelen gjelder bare for noen; blant annet de med realt brukbart talent.

Er bare en sanger igjen med full pakke av talent. Bjørn har talent, men ikke full pakke. Synes han kviner mens han synger. 

Endret av hunteragain
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dusten skrev (25 minutter siden):

Det som er helt klart, er at Alexandra og Bjørn blir finalister

Med den stemmegivingen som er gitt hittil, er jeg sannelig ikke så sikker.  Absolutt ingenting forundrer meg lenger.   😮

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nesten fått et lite crush på Bjørn jeg altså.😍 For en nydelig formidlingsevne han har, og så er jeg så fan av at han tør å velge låter som gjerne er totalt ukjent for hvermannsen. Og så digger jeg Alexandra som nailer nesten hver sjanger hun prøver seg på. Hvis ikke disse to står i finalen, så er det for meg helt uforståelig. Heia Bjørn og Alexandra ♥️♥️ Har det forresten blitt kjent hvem som skal synge duett med hvem neste uke? 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss_Alba skrev (1 time siden):

Har ventet helt siden starten på at Jorun skal ryke ut, og blir bare mer og mer sjokkert for hver uke som går. Hun er virkelig søt og sjarmerende, men synge det kan hun IKKE. Det høres bare virkelig ikke bra ut, men likevel stemmer folk på henne. Why???

Sympati og trynefaktor er det enkle svaret på det. Jorun Stiansen og Carina Dahl roses opp i skyene av dommer Mona uansett hvor surt de synger. Så krydres det hele med påminnelse om den tøffe tiden de begge har hatt. Denne lange utredningen om kjærlighetssorgen til Carina Dahl var bare patetisk.

At disse to fremdeles er med er bare sykt. Det er bare å krysse fingre å håpe på Alexandra og Bjørn i finalen. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg stemmer ikke pga sympati. Jeg stemmer på dem som jeg liker opptredenen til. Og det er Carina og Bjørn. Alexandra er fryktelig flink - flinkeste jenta i klassen - men det blir bare kjedelig å høre og se perfeksjonisme hver gang. Hadde aldri gått på konsert eller kjøpt noe fra henne. Altfor polert.

Endret av Lawyam
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forøvrig overrasket over all begeistringen for Bjørn. Marius fikk kritikk for å bruke operastemmen i alle sjangre, og at han valgte for trygge sanger der han ikke utfordret stemmen. Mens når Bjørn gjør det samme så hylles han for å være seg selv i alle sjangre 🤷🏻‍♀️ han er flink og har en særegen dyp stemme, men jeg begynner å bli lei av de kjedelige låtvalgene, og jeg synes virkelig han kunne spandert på seg et høflig smil i blant.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Birthe-Birgit said:

Jeg er forøvrig overrasket over all begeistringen for Bjørn. Marius fikk kritikk for å bruke operastemmen i alle sjangre, og at han valgte for trygge sanger der han ikke utfordret stemmen. Mens når Bjørn gjør det samme så hylles han for å være seg selv i alle sjangre 🤷🏻‍♀️ han er flink og har en særegen dyp stemme, men jeg begynner å bli lei av de kjedelige låtvalgene, og jeg synes virkelig han kunne spandert på seg et høflig smil i blant.

Forskjellen er at Bjørn greier å bruke stemmen slik at den funker i sjangeren. Det greide ikke Marius. Marius og country var jo helt krise. 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Birthe-Birgit skrev (22 minutter siden):

Helt enig med deg. Typisk anti-logikk. Folk som ikke har peiling på musikk. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (13 timer siden):

Vel, jeg stemmer ikke pga sympati. Jeg stemmer på dem som jeg liker opptredenen til. Og det er Carina og Bjørn. Alexandra er fryktelig flink - flinkeste jenta i klassen - men det blir bare kjedelig å høre og se perfeksjonisme hver gang. Hadde aldri gått på konsert eller kjøpt noe fra henne. Altfor polert.

Smaken er som baken, heldigvis. Selv foretrekker jeg artister som er dyktige å synge. Som har en stemme som går over mange register. En stemme de kan leke uanstrengt med. Moduleringer og fraseringer uten at stemmen sprekker. For å ikke glemme, som ikke konstant synger surt. 

Jeg synes også det er befriende med artister som ikke drar sympatikortet til det kjedsommelige. Alexandra som du her drar frem som "flinkeste jenta i klassen og kjedelig". Om du ser på hennes intro videoer legges det vekt på det ukjente i kategoriene. Hva som er utfordringen for henne. Hun snakker om teksten og formidling av denne. Carina derimot, snakker om den tunge tiden. Hvor misforstått hun er som artist, og nå den store kjærlighetssorgen. 

Om ikke du stemmer av sympati vil jeg påstå at det store flertall av stemmer Carina Dahl og Jorun Stiansen har dratt inn er sympati stemmer. 

Albbas skrev (1 time siden):

Forskjellen er at Bjørn greier å bruke stemmen slik at den funker i sjangeren. Det greide ikke Marius. Marius og country var jo helt krise. 😱

Morsomt at du drar frem country som "krise sjanger" for Marius. Om jeg ikke husker feil var det vel da mannen hadde stemme trøbbel og feber. Men det er jo tydeligvis to andre som har monopol på den forklaringen på manglende prestasjon i en sjanger. Forøvrig var vel ikke Marius alene om å være "helt krise" i country.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (15 timer siden):

Sympati og trynefaktor er det enkle svaret på det. Jorun Stiansen og Carina Dahl roses opp i skyene av dommer Mona uansett hvor surt de synger. Så krydres det hele med påminnelse om den tøffe tiden de begge har hatt. Denne lange utredningen om kjærlighetssorgen til Carina Dahl var bare patetisk.

At disse to fremdeles er med er bare sykt. Det er bare å krysse fingre å håpe på Alexandra og Bjørn i finalen. 

Enig. Bare se kommentarfeltet til Adressa på Facebook hvor mye CD hylles opp i skyene. Virker ikke som folk vet hva en god sangstemme er, men er opptatt av show og at folk byr på seg selv 😂 Greit nok det, men sangstemme har hun ikke, og det ser man jo fra tidligere sendinger. Enkelte ganger er det bare vondt å høre på. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
22 minutter siden, Oida said:

Morsomt at du drar frem country som "krise sjanger" for Marius. Om jeg ikke husker feil var det vel da mannen hadde stemme trøbbel og feber. Men det er jo tydeligvis to andre som har monopol på den forklaringen på manglende prestasjon i en sjanger. Forøvrig var vel ikke Marius alene om å være "helt krise" i country.

Stråmann. På hvilken måte har jeg gitt uttrykk for at "de to andre" har monopol? Jeg syns det er enda mer krise at Jorun fortsatt er med. Sammenligningen din var mot Bjørn,og i forhold til han har ikke Marius prestert særlig bra overhodet. 

Countrykvelden var skikkelig dårlig, jeg har jo skrevet tidligere i tråden at countrykvelden var langt dårligere enn gårsdagen. Men Bjørn var ikke dårlig da heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (28 minutter siden):

Smaken er som baken, heldigvis. Selv foretrekker jeg artister som er dyktige å synge. Som har en stemme som går over mange register. En stemme de kan leke uanstrengt med. Moduleringer og fraseringer uten at stemmen sprekker. For å ikke glemme, som ikke konstant synger surt. 

Men å være "dyktig til å synge" er da ikke det samme som at det berører deg eller er fint å høre på.

Tvert imot kan det være dørgende kjedelig å høre på, hvis formidlingen ikke er på plass. Ta for eksempel Dylan (som jeg ikke er fan av, for øvrig). Han synger som ei kråke, men han treffer noe voldsomt hos de som er fan av ham. Det går derfor ikke an å si at han ikke er en dyktig sanger, til tross for at han sangteknisk og når det gjelder stemmekvalitet, på ingen måte tilfredsstiller standard krav til det å skulle være en god sanger.

I helt den andre enden finner man dem som sangteknisk har alt på plass, men hvor det er polert, kjedelig og upersonlig.

Og Bjørn mener jeg faktisk har en kombinasjon av begge. Han er en formidler av rang, har en nydelig stemme, og når han synger, oppleves det som personlig.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Lafamiglia said:

Men å være "dyktig til å synge" er da ikke det samme som at det berører deg eller er fint å høre på.

Tvert imot kan det være dørgende kjedelig å høre på, hvis formidlingen ikke er på plass. Ta for eksempel Dylan (som jeg ikke er fan av, for øvrig). Han synger som ei kråke, men han treffer noe voldsomt hos de som er fan av ham. Det går derfor ikke an å si at han ikke er en dyktig sanger, til tross for at han sangteknisk og når det gjelder stemmekvalitet, på ingen måte tilfredsstiller standard krav til det å skulle være en god sanger.

I helt den andre enden finner man dem som sangteknisk har alt på plass, men hvor det er polert, kjedelig og upersonlig.

Og Bjørn mener jeg faktisk har en kombinasjon av begge. Han er en formidler av rang, har en nydelig stemme, og når han synger, oppleves det som personlig.

Enig! Og fullt forståelig at det ikke treffer absolutt alle og at noen derfor ikke ser helt greia. Men for oss han treffer treffer det jo så veldig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...