AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #201 Del Skrevet 5. juni 2021 Artemisia skrev (3 timer siden): Her er to tanker, og tre, og fire. Fortsatt, etter alt som er sagt i en samtale om kvinner, kvinners rettigheter og behov, så er din prioritet menn og menns begjær og "behov". Jeg kjenner deg ikke, men det fremstår som fanatisk/sykelig å fortsette å insistere på å snakke om menns "rett" til å ha tilgang til kvinners kropper i en samtale om kvinners rett og ønske om å slippe menns blikk og overgrep. Så, hva er definisjonen på "ekte" trans? Hvilken juridisk definisjon er det DU ønsker som ivaretar kvinner og jenters rettigheter, sikkerhet og verdighet, med tanke på at vår samtale har vært om lover og regler? For dét er vel hovedpoenget her? Eller? Hvorfor spiller det noen rolle om menn ned transidentitet "ser ut som kvinner"? Hvordan er det en kvinne "ser ut"? Hvis ikke biologiske kjønnskarakteristika, hva er det? Sminke, affeksjon og pumps? Er "kvinne" rødt polyesterundertøy med blonde? Er "kvinne" det å stå på knærne, på alle fire? I følge en rekke prominente mannlige transaktivister så er 'kvinne' både å elske fornedring og vold og det å være noe grunnleggende mindreverdig i seg selv (jeg er beredt til finne frem x antall referanser som vil få dine øyne til å falle ut av hodet i sjokk og avsky, dersom det er nødvendig). Hvorfor er det kvinners jobb og ansvar å sørge for at enhver mann på jorda føler seg lykkelig og selvrealisert på bekostning av seg selv? Hvorfor er det forbudt for kvinner å bruke sine ressurser på kvinner og jenter? Går du til menn i rullestol og ber dem om å bruke sine ressurser på å fikse utfordringer som kvinner i klimakteriet har? Ber du mannlige idrettsutøvere om å løse problemet med at medisinsk forskning nekter plent å forske på kvinner? Er 'kvinne' en mannlig seksuell fantasi? Er kvinner materielle ting? Er kvinner mennesker eller en mannlig idé og oppfinnelse? Men, mest vesentlig, hva er GRUNNEN til at kvinner og jenter ikke fortjener kjønnsegregerte kvinnerom der de er nakne, sårbare, syke, i fengsel, i voldtektsmottak, på krisesenter? Hva er grunnen til at én eneste MANN med kjønnsdysfori er grunn nok til å oppløse 3 milliarder kvinner og jenters kjønnsegregerte rom? Kvinner og jenter sier NEI. Kvinner og jenter har rett til å si nei til menn. Vi har ord for mennesker som ikke aksepterer kvinner og jenters nei til menn. Kvinner er mennesker. Til og med på sånne juicebox jentesexfester er det lov for menn å komme så lenge de bare «identifiserer seg som kvinne»... Anonymkode: f59b4...cfc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 5. juni 2021 #202 Del Skrevet 5. juni 2021 21 minutter siden, Artemisia said: Nei. Menn har intet ærend i kvinnerom uavhengig av deres begjær, følelser, identitet. Punktum. Ferdig snakka. Det overveldende flertall av menn med transidentitet er tv/agp hvordan hadde du tenkt deg at du skulle kunne separere seksuell utnyttelse fra ikke-seksuell "identitet"? Seriøst? Jeg spør deg? Det var ikke noe videre bak spørsmålet. Så om det var en person du ikke kunne se var annet enn kvinne i garderoben - altså at kjønnsorgan, pupper, og hele vedkommendes fysiske framtoning tilsa kvinne - så ville det ikke vært greit om vedkommende ble født mann? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Artemisia Skrevet 5. juni 2021 #203 Del Skrevet 5. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Til og med på sånne juicebox jentesexfester er det lov for menn å komme så lenge de bare «identifiserer seg som kvinne»... Anonymkode: f59b4...cfc Jeg vet ikke hva dette betyr, men hvis det betyr fester for lesbiske jenter så tenker jeg at det er ettertrykkelig klart hva jeg mener om menn som tvinger seg på, utnytter og mishandler lesbiske kvinner. Det er trakassering, mishandling og hvis lesbiske jenter blir manipulert og groomet til sex med menn så er det voldtekt. Menn har intet ærend i lesbiske rom. Endret 5. juni 2021 av Artemisia Skrivefeil 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Artemisia Skrevet 5. juni 2021 #204 Del Skrevet 5. juni 2021 Katten.2.0 skrev (4 minutter siden): Det var ikke noe videre bak spørsmålet. Så om det var en person du ikke kunne se var annet enn kvinne i garderoben - altså at kjønnsorgan, pupper, og hele vedkommendes fysiske framtoning tilsa kvinne - så ville det ikke vært greit om vedkommende ble født mann? Ærlig talt. Du stilte meg et spørsmål. Jeg svarte deg "nei" klart og tydelig. Jeg stilte deg et spørsmål tilbake. Hva er svaret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 5. juni 2021 #205 Del Skrevet 5. juni 2021 1 minutt siden, Artemisia said: Ærlig talt. Du stilte meg et spørsmål. Jeg svarte deg "nei" klart og tydelig. Jeg stilte deg et spørsmål tilbake. Hva er svaret? Kan du definere hva du mener når du skriver 'seksuell utnyttelse' og 'ikke-seksuell identitet'? Så skal jeg svare deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #206 Del Skrevet 5. juni 2021 Artemisia skrev (9 minutter siden): Jeg vet ikke hva dette betyr, men hvis det betyr fester for lesbiske jenter så tenker jeg at det er ettertrykkelig klart hva jeg mener om menn som tvinger seg på, utnytter og mishandler lesbiske kvinner. Det er trakassering, mishandling og hvis lesbiske jenter blir manipulert og groomet til sex med menn så er det voldtekt. Menn har intet ærend i lesbiske rom. https://www.instagram.com/juicebox.ooo/ Anonymkode: f59b4...cfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 5. juni 2021 #207 Del Skrevet 5. juni 2021 https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/eg-far-aldri-vere-noko-meir-enn-trans-det-er-det-folk-ser/o/5-95-177516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 5. juni 2021 #208 Del Skrevet 5. juni 2021 Katten.2.0 skrev (9 minutter siden): Det var ikke noe videre bak spørsmålet. Så om det var en person du ikke kunne se var annet enn kvinne i garderoben - altså at kjønnsorgan, pupper, og hele vedkommendes fysiske framtoning tilsa kvinne - så ville det ikke vært greit om vedkommende ble født mann? Det kommer i hvert fall til å være umulig å praktisere en regel hvor slike personer skal nektes tilgang til kvinnegarderober. I tillegg synes jeg det er vanskelig å si at man ikke diskriminerer transpersoner om de nektes tilgang til kvinnegarderoben selv om de både juridisk og fysisk på utsiden ser ut som kvinner. Man må generelt ha saklig grunn for å forskjellsbehandle folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Artemisia Skrevet 5. juni 2021 #209 Del Skrevet 5. juni 2021 Katten.2.0 skrev (2 minutter siden): Kan du definere hva du mener når du skriver 'seksuell utnyttelse' og 'ikke-seksuell identitet'? Så skal jeg svare deg. Er dette en vits? Spørsmålet var hvordan har du juridisk og praktisk tenkt deg å skille mellom tv/agp hvis "behov" for å bruke kvinnerom er for seksuell tilfredsstillelse versus en homofil transseksuell mann som er uinteressert i kvinner? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Artemisia Skrevet 5. juni 2021 #210 Del Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): https://www.instagram.com/juicebox.ooo/ Anonymkode: f59b4...cf Ellers takk. 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 5. juni 2021 #211 Del Skrevet 5. juni 2021 Nimbus2000 skrev (4 minutter siden): Det kommer i hvert fall til å være umulig å praktisere en regel hvor slike personer skal nektes tilgang til kvinnegarderober. I tillegg synes jeg det er vanskelig å si at man ikke diskriminerer transpersoner om de nektes tilgang til kvinnegarderoben selv om de både juridisk og fysisk på utsiden ser ut som kvinner. Man må generelt ha saklig grunn for å forskjellsbehandle folk. Enig Det blir jo en umulig oppgave. At kun de som kan "passere" som en kvinne får tilgang til kvinnegarderoben. Er jo flere transkvinner som er operert, som det er lett å spotte at er biologisk mann. Blir jo helt merkelig å skulle nekte DEM adgang. En nesten komisk tanke egentlig:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Artemisia Skrevet 5. juni 2021 #212 Del Skrevet 5. juni 2021 Hannah80 skrev (8 minutter siden): https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/eg-far-aldri-vere-noko-meir-enn-trans-det-er-det-folk-ser/o/5-95-177516 60% + av unge med "kjønnsinkongruens" har autisme, ADHD og diverse psykiske lidelser. Det er både offentlig statistikk OG hemmelig og forbudt å nevne. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 5. juni 2021 #213 Del Skrevet 5. juni 2021 2 minutter siden, Artemisia said: Er dette en vits? Spørsmålet var hvordan har du juridisk og praktisk tenkt deg å skille mellom tv/agp hvis "behov" for å bruke kvinnerom er for seksuell tilfredsstillelse versus en homofil transseksuell mann som er uinteressert i kvinner? Nei. Jeg foretrekker å vite nøyaktig hva du spør om når jeg skal svare, og siden jeg ikke er så dypt inni dette temaet er diverse forkortelser og ord jeg ikke kjenner betydningen av. Da er det mest redelige at jeg spør før jeg svarer, slik at svaret jeg gir faktisk reflekterer min genuine mening. Jeg tenker at om en person har gjennomgått såpass drastisk inngrep at det ikke er mulig å skille vedkommende fra en biologisk kvinne, så er det vanskelig å hindre vedkommende i å benytte seg av kvinnegarderober. Siden vi ikke har et tankepoliti, er det vanskelig å vite om vedkommende får nytelse av å se andre nakne kvinner - slik som f.eks. lesbiske kan ha. Dermed vil det være basert på handlingene til vedkommende. Om en person ser 100% ut som, og oppfører seg 100% som en heterofil kvinne, ville du fortsatt vært ukomfortabel i garderobe med vedkommende om personen var født mann? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Artemisia Skrevet 5. juni 2021 #214 Del Skrevet 5. juni 2021 Nimbus2000 skrev (12 minutter siden): Det kommer i hvert fall til å være umulig å praktisere en regel hvor slike personer skal nektes tilgang til kvinnegarderober. I tillegg synes jeg det er vanskelig å si at man ikke diskriminerer transpersoner om de nektes tilgang til kvinnegarderoben selv om de både juridisk og fysisk på utsiden ser ut som kvinner. Man må generelt ha saklig grunn for å forskjellsbehandle folk. Men diskriminering av kvinner og jenter, dét er uproblematisk? Jenter er primært kulisser og omgivelser hvor menn og gutter eventuelt opplever diskriminering? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 5. juni 2021 #215 Del Skrevet 5. juni 2021 Artemisia skrev (Akkurat nå): 60% + av unge med "kjønnsinkongruens" har autisme, ADHD og diverse psykiske lidelser. Det er både offentlig statistikk OG hemmelig og forbudt å nevne. Det visste jeg:) Veldig skremmende. "Homomiljøet" gikk ut for flere år siden med bekymring for at det var så mange lesbiske "guttejenter" som valgte kjønnskorrigering nå. At kjønnsskifte kanskje ikke var det rette. Men rett og slett forstå at kvinner er ulike, og kommer i alle variasjoner:) 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 5. juni 2021 #216 Del Skrevet 5. juni 2021 Artemisia skrev (Akkurat nå): Men diskriminering av kvinner og jenter, dét er uproblematisk? Jenter er primært kulisser og omgivelser hvor menn og gutter eventuelt opplever diskriminering? Jeg synes ikke det er diskriminering av kvinner å la personer som juridisk er kvinner og fysisk ser ut som kvinner får tilgang til kvinnegarderoben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Artemisia Skrevet 5. juni 2021 #217 Del Skrevet 5. juni 2021 (endret) Katten.2.0 skrev (10 minutter siden): Nei. Jeg foretrekker å vite nøyaktig hva du spør om når jeg skal svare, og siden jeg ikke er så dypt inni dette temaet er diverse forkortelser og ord jeg ikke kjenner betydningen av. Da er det mest redelige at jeg spør før jeg svarer, slik at svaret jeg gir faktisk reflekterer min genuine mening. Jeg tenker at om en person har gjennomgått såpass drastisk inngrep at det ikke er mulig å skille vedkommende fra en biologisk kvinne, så er det vanskelig å hindre vedkommende i å benytte seg av kvinnegarderober. Siden vi ikke har et tankepoliti, er det vanskelig å vite om vedkommende får nytelse av å se andre nakne kvinner - slik som f.eks. lesbiske kan ha. Dermed vil det være basert på handlingene til vedkommende. Om en person ser 100% ut som, og oppfører seg 100% som en heterofil kvinne, ville du fortsatt vært ukomfortabel i garderobe med vedkommende om personen var født mann? La meg hjelpe deg med din tvil og filosofering angående om kvinner og jenter har rett til sikkerhet, privatliv og menneskelige verdighet: Ingen menn i kvinners rom. Punktum. Kvinner og jenter sier NEI. Endret 5. juni 2021 av Artemisia 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 5. juni 2021 #218 Del Skrevet 5. juni 2021 Hannah80 skrev (13 minutter siden): Enig Det blir jo en umulig oppgave. At kun de som kan "passere" som en kvinne får tilgang til kvinnegarderoben. Er jo flere transkvinner som er operert, som det er lett å spotte at er biologisk mann. Blir jo helt merkelig å skulle nekte DEM adgang. En nesten komisk tanke egentlig:) Ja, blir helt håpløst. Man risikerer også å kaste ut personer som er født kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 5. juni 2021 #219 Del Skrevet 5. juni 2021 Nimbus2000 skrev (Akkurat nå): Ja, blir helt håpløst. Man risikerer også å kaste ut personer som er født kvinner. Ikke sant. Finnes jo tusenvis av kvinner som er maskuline fra naturens side. Glad jeg ikke er garderobevakt;) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 5. juni 2021 #220 Del Skrevet 5. juni 2021 3 minutter siden, Artemisia said: La meg hjelpe deg med din tvil og filosofering angående om kvinner og jenter har rett til sikkerhet, privatliv og menneskelige verdighet: Ingen menn i kvinners rom. Punktum. Kvinner og jenter sier NEI. Nå legger du fryktelig mange meninger til meg. Om en person ser ut som en kvinne, oppfører seg som en kvinne - at du på intet vis kan skille det fra biologiske kvinner - så er det vanskelig å både reagere samt håndtere et skille. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå