AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #81 Del Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi befinner oss i en klovneverden når kvinner må føre bevis og argumentere for at menn er større og sterkere enn kvinner for å stanse atletisk middelmådige menn fra å ødelegge kvinneidretten gjennom å egenerklære seg "kvinner". Det er så absurd at hver gang jeg leser om dette så lurer jeg på om jeg har gått fra vettet og at det jeg leser ikke eksisterer i virkeligheten. Menn og liberalistene fant sannelig en måte å sette kvinner tilbake hundre år, de bare lovbestemte at kvinner ikke eksisterer som fysiske/materielle ting, som mennesker av hunkjønn. Jeg kommer til å få slag av dette her jeg. Jeg får raserianfall. Anonymkode: 0a8e1...350 Ja, jeg vet. Det er helt hårreisende. Og jeg er rasende. Anonymkode: 5bab8...4f4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #82 Del Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nettopp. Og til alle som klager på at det bare er venstesiden. Det er ikke det. Disse lovene er det altså dagens blåblå regjering som har fått gjennom. Anonymkode: 5bab8...4f4 Det er i aller høyeste grad Høyre og Bent Høie. Ikke at AP er bedre, men de flørtet med å gjøre skifte av juridisk kjønn til ren egenmelding og valgte å ikke gjøre noe. Det var Høyre som sørget for å få loven opp på agendaen og få den vedtatt. Bent Høie er jo stolt som en hane over loven. Men spørsmål om kvinners rettigheter, det være seg idrett eller kvinners sikkerhet og rett til privatliv og verdighet, ja nei DET nekter han å ta spørsmål om. Anonymkode: 0a8e1...350 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #83 Del Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er i aller høyeste grad Høyre og Bent Høie. Ikke at AP er bedre, men de flørtet med å gjøre skifte av juridisk kjønn til ren egenmelding og valgte å ikke gjøre noe. Det var Høyre som sørget for å få loven opp på agendaen og få den vedtatt. Bent Høie er jo stolt som en hane over loven. Men spørsmål om kvinners rettigheter, det være seg idrett eller kvinners sikkerhet og rett til privatliv og verdighet, ja nei DET nekter han å ta spørsmål om. Anonymkode: 0a8e1...350 Stemmer. Helt føkkings utrolig. Jeg har i det minste innsett hvor totalt blanke faen de fleste menn gir i kvinners rettigheter. Og er lettere sjokkert over at jeg er enig med de jeg vanligvis er minst enig med om noe - nemlig FrP og kristenkonservative. Det er i alle fall de gruppene som tør si hva de mener høyt. For jeg vet også at mange i andre grupper og partier synes også det er sjukt, men de tør ikke snakke høyt om det, da blir de utstøtt. Vi lever i sjuke tider. Anonymkode: 5bab8...4f4 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #84 Del Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Stemmer. Helt føkkings utrolig. Jeg har i det minste innsett hvor totalt blanke faen de fleste menn gir i kvinners rettigheter. Og er lettere sjokkert over at jeg er enig med de jeg vanligvis er minst enig med om noe - nemlig FrP og kristenkonservative. Det er i alle fall de gruppene som tør si hva de mener høyt. For jeg vet også at mange i andre grupper og partier synes også det er sjukt, men de tør ikke snakke høyt om det, da blir de utstøtt. Vi lever i sjuke tider. Anonymkode: 5bab8...4f4 Ironien her er at Senterpartiet som faktisk stemte i mot loven antakelig kan gjøre rent bord og få flertallsregjering hvis de hadde hatt vett og evne til å føre en kampanje for å avsløre dette politiske klovneriet for dét det faktisk er. Hadde de evnet så kunne de ha blitt det nye partiet for kvinner (og normal forstand). Anonymkode: 0a8e1...350 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #85 Del Skrevet 4. juni 2021 Enten er man mann eller kvinne. Jeg så en dokumentar for endel år siden, der noen hadde underutviklet kjønn ved fødsel. Så de vokste opp som feil kjønn. Anonymkode: da8b0...7d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #86 Del Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 3.6.2021 den 13.25): I 90% av tilfellene er det VELDIG lett å se. Anonymkode: da16f...2dd Dette er jo bare piss. Ta deg en tur på Instagram og søk på transporten, så vil du nok få din påstand motbevist. På denne Hanna så ser man at hun har vært mann, men det gjør man f.eks ikke på Emma Ellingsen Anonymkode: 5bde8...365 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hipparchia Skrevet 4. juni 2021 #87 Del Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men Caster Semenya er jo ikke en mann som ble kvinne. Hun er født kvinne/tvekjønnet, men mest kvinne, (tydelig kvinnelig kjønnsorgan) så derfor kan ikke hun sammelignes med transkvinner, selvom hun ligger høyere enn en naturlig kvinne på testosteron. Anonymkode: 54deb...6eb Jeg har forstått det slik at når hun ble født i sør-afrika så hadde de ikke så mye peiling på dette. Hun er født med det som lignet mest et utvendig kvinnelig kjønnsorgan og ble derfor satt som kvinne. Hun har like vel ikke et kvinnelig reproduksjonssystem, men hun har innvendig testikler. Har og lest hun trolig og er biologisk "far" til barnet sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #88 Del Skrevet 4. juni 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Dette er jo bare piss. Ta deg en tur på Instagram og søk på transporten, så vil du nok få din påstand motbevist. Tenker det ikke er gjennomsnittet av transer som viser seg frem på Instagram. 1 hour ago, AnonymBruker said: På denne Hanna så ser man at hun har vært mann, men det gjør man f.eks ikke på Emma Ellingsen Anonymkode: 5bde8...365 Aner ikke hvem Ellingsen er, men tilhører vel de siste 10%'ene da. Anonymkode: da16f...2dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #89 Del Skrevet 4. juni 2021 brandi90 skrev (På 3.6.2021 den 14.32): Tror dere at vi i fremtiden vil ha miksede lag når det kommer til lagsport? I stedet for herre/kvinne-landslag osv. mtp hvordan samfunnet og verden utvikler seg i kjønnsdefinisjoner osv. Syns det hadde vært litt kult jeg da Hvor mange kvinner tror du ville kvalifisert seg til landslaget da tenker du? Har du sett forskjellen i kraft og tempo på kvinnefotball og herrefotball for eksempel. AnonymBruker skrev (På 3.6.2021 den 16.15): Feministene har sovet i timen når de i så liten grad har protestert mot denne typen angrep på kvinnekjønnet. Å måtte finne seg i å få biologiske menn inn i kvinnegarderober er jo helt sykt, og det setter kvinnekampen kraftig tilbake. Anonymkode: fe188...105 Transkvinner i kvinnegarderober er ikke et problem for de fleste av oss. Å skulle konkurrere mot en som er født mann er derimot helt latterlig. Det er faktisk ekstremt kvinnediskriminerende. AnonymBruker skrev (16 timer siden): 🙄 Hvilke idretter da? Anonymkode: da16f...2dd Om man anser sjakk og ridning som idrett har vel kvinner like gode forutsetninger som menn. Kan ikke komme på noe annet - kanskje seiling også? AnonymBruker skrev (4 timer siden): Feminister, de virkelige feministene, har ropt om transhumanisme/transideologi og lover om juridisk skifte av kjønn ved egenerklæring i ti år. Det er INGEN som er interessert i å lytte. Media dekker det ikke, politikere nekter å adressere saken. En haug av kvinner og feminister har fått livstids utkastelse fra sosiale medier som Twitter og Reddit for å si "men er ikke kvinner", "kvinner er hunkjønn" og "kvinner sier nei til menn i kvinnerom". De har laget regler hvor det å kalle en mann "mann" og "han" er "hatytring". Det vil si at å i det hele tatt snakke om problemet er forbudt. Det er dagens realitet. Det er ingen som ønsker personer med kroppsdysmorfi noe vondt, de har rett til å bli behandlet med samme respekt som alle andre, men disse lovendringene og denne transidelogien handler om helt andre ting. Anonymkode: 0a8e1...350 Man så jo hva J.K. Rowling ble utsatt for da hun tullet med at det heter kvinner og ikke «menstruerende mennesker» . Det var drapstrusler og trusler om voldtekt og ekstremt voldelige voldtekter, for ikke å snakke om boikotting og i det hele tatt, på grunn av påstått transfobi. Verden har gått helt av hengslene. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi befinner oss i en klovneverden når kvinner må føre bevis og argumentere for at menn er større og sterkere enn kvinner for å stanse atletisk middelmådige menn fra å ødelegge kvinneidretten gjennom å egenerklære seg "kvinner". Det er så absurd at hver gang jeg leser om dette så lurer jeg på om jeg har gått fra vettet og at det jeg leser ikke eksisterer i virkeligheten. Menn og liberalistene fant sannelig en måte å sette kvinner tilbake hundre år, de bare lovbestemte at kvinner ikke eksisterer som fysiske/materielle ting, som mennesker av hunkjønn. Jeg kommer til å få slag av dette her jeg. Jeg får raserianfall. Anonymkode: 0a8e1...350 Enig. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er jo bare piss. Ta deg en tur på Instagram og søk på transporten, så vil du nok få din påstand motbevist. På denne Hanna så ser man at hun har vært mann, men det gjør man f.eks ikke på Emma Ellingsen Anonymkode: 5bde8...365 Det var ikke lett å se da hun var 14 nei, men nå som hun er voksen ser hun jo ut som en dragqueen. Mulig det ikke hadde vært like tydelig om hun ikke sminket seg som en drag-queen, men synes også hun ser ut til å ha veldig store hender. Anonymkode: f59b4...cfc 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #90 Del Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Tenker det ikke er gjennomsnittet av transer som viser seg frem på Instagram. Aner ikke hvem Ellingsen er, men tilhører vel de siste 10%'ene da. Anonymkode: da16f...2dd La oss nå ikke dette bli en diskusjon hvor man går inn på enkeltpersoner for mye, for da blir det bare slettet. Vi ligger tynt nok av bare ved å diskutere som vi gjør. Men det er forskjell på de som «bytter» kjønn i voksen alder og de som aldri har gått gjennom en pubertet. Anonymkode: 5bab8...4f4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #91 Del Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): La oss nå ikke dette bli en diskusjon hvor man går inn på enkeltpersoner for mye, for da blir det bare slettet. Vi ligger tynt nok av bare ved å diskutere som vi gjør. Men det er forskjell på de som «bytter» kjønn i voksen alder og de som aldri har gått gjennom en pubertet. Anonymkode: 5bab8...4f4 Helt enig. Det er heller ingen grunn til å kommentere utseende på folk som bare lever sine liv. Menn som forsyner seg i kvinneidrett og ellers tvinger seg på kvinner i kvinnerom der de ikke er ønsket og har intet ærend; det er ingen som skylder dem dem høfligheten "hun". De kan lære seg grunnleggende respekt og høflighet selv først. Anonymkode: 0a8e1...350 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 4. juni 2021 #92 Del Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nettopp. Hva er egentlig vitsen med noe som helst, hva er vitsen med å ha samfunn i det hele tatt hvis grunnleggende prinsipper om rettferdighet og hensyn skal kastes på båten for å tilfredsstille ønskene til 0.5% av den mannlige befolkningen på bekostning av alle andre? Hvorfor skal kvinner og jenter, 50% av befolkningen, miste idrett, retten til å organisere seg politisk og alle kvinnerom (garderober, kvinnefengsel, voldtektsmottak, sykehusavdelinger) hvor de er avkledd og sårbare fordi en liten gruppe menn ønsker å selvrealisere seg på bekostning av dem? Hvorfor skal hele samfunnet reorganiseres til skade for kvinner og jenter? Anonymkode: 0a8e1...350 Jeg ser flere nevner voldtektsmottaket her. Må si at jeg ikke er "helt med". Er ikke voldtektsmottaket for alle over 16 år som har opplevd seksuelle overgrep eller voldtekt? Trodde ikke bare det var kvinner som kunne henvende seg der? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 4. juni 2021 #93 Del Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Alt for mange. Anonymkode: da16f...2dd Altså, her gjentar jo facebook det samme kjønnet flere ganger? Hva er forskjellen på trans man, trans* man, trans* male, trans man, transgender male, transgender man, transsexual male og transsexual man? 8 ord for akkurat det samme? Hadde det ikke holdt med mann, kvinne og trans? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ti.09 Skrevet 4. juni 2021 #94 Del Skrevet 4. juni 2021 Veldig bra at hun ble nektet å spille på det australske kvinnelandslaget. Det hadde ikke vært rettferdig overfor de andre kvinnelige spillerne. Hanna har tidligere vært et tema når det gjelder håndball også. I 2019 var det håndball - VM og da skulle hun egentlig være med. Noe det danske landslagstreneren reagerte på. Men ble hun vraket, fordi det var en gruppe blant spillerne som ikke ønsket å dele garderobe og dusj med henne. Her er link til den saken: https://www.dagbladet.no/sport/omstridte-hannah-raser-etter-dusjdrama/71913410 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #95 Del Skrevet 4. juni 2021 Gjenferdet skrev (1 time siden): Jeg ser flere nevner voldtektsmottaket her. Må si at jeg ikke er "helt med". Er ikke voldtektsmottaket for alle over 16 år som har opplevd seksuelle overgrep eller voldtekt? Trodde ikke bare det var kvinner som kunne henvende seg der? Jeg vet ikke hvordan hvert voldtektsmottak eller hjem for mishandlede kvinner opererer, men det ganske vanlig, verden rundt, at kvinners sentre/, hjem for voldtatte og mishandlede kvinners er rene kvinnesentre (brukere og ansatte) slik at kvinner kan føle seg trygge, slippe retaumatisering og slippe å ha menn tårne over dem og fortelle dem hva de skal føle/tenke, hva de skal gjøre og hvordan de skal oppføre seg. Vi vet at mange kvinner unnlater å oppsøke steder for hjelp hvor det er menn og der det er sårbare kvinner og menn tillates adgang så er det utnytting og overgrep. Juridisk kjønnsskifte ved egenerklæring (self-id lover) fungerer slik at enhver mann, for en hvilken som helst grunn, kan tilegne seg en juridisk rett til ethvert kjønnsegregert rom for kvinner. Det vil si at alle voldsmenn, psykisk syke menn, seksualforbrytere, pedofile, blottere, kikkere, stalkere osv. kan ikke nektes tilgang til voldtektsmottak, kvinnefengsler, hjem for mishandlede kvinner osv. Det er en lang rekke historier i England, USA og Canada om voldtektsmenn som blir plassert i kvinnefengsel og transaktivister har fått stengt ned flere voldtektsmottak fordi de nektet å åpne dørene for menn. Transaktivister kaller det "transfobi" mot menn å gi kvinner rene kvinnerom i livets verste og mest sårbare tid etter å ha flyktet fra mannlig vold. Det mest beryktede eksemplet er at de stengte ned det eldste kvinne-/voldtektsmottaket i Canada, Vancouver Rape Relief. Aktivistene fikk kuttet offentlig støtte etter at de hadde vandalisert lokalene med diverse trusler og spikret en død rotte til voldtektsmottakets dør. Uavhengig av hva praksisen er i Norge (som sikkert varierer) så fremstår det som kvinnehat at kvinner ikke skal kunne ha kjønnsegregerte rom der de trenger det for sikkerhet og menneskelig verdighet. Hvis du har noen flere spørsmål så still dem gjerne, fordi jeg har studert dette fenomenet med transhumanistisk/-genderistisk/kjønnsidentitets ideologi og den lovgivning de krever og dens implikasjoner en stund nå. Anonymkode: 0a8e1...350 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #96 Del Skrevet 4. juni 2021 Gjenferdet skrev (1 time siden): Jeg ser flere nevner voldtektsmottaket her. Må si at jeg ikke er "helt med". Er ikke voldtektsmottaket for alle over 16 år som har opplevd seksuelle overgrep eller voldtekt? Trodde ikke bare det var kvinner som kunne henvende seg der? Beklager alle skrivefeil, det er så vanskelig å se på mobilen. Anonymkode: 0a8e1...350 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Realverdien Skrevet 4. juni 2021 #97 Del Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 3.6.2021 den 7.41): Hun er 1,90 høy og veier 100 kilo. Hannah Mouncey, som for noen år siden het Callum og spilte herre-VM for Australia, får ikke lov til å spille håndball mot kvinner etter kjønnskifte. I tillegg er de andre jentene på laget ikke komfortable med å dele dusj med henne. Er det diskriminering? Anonymkode: da16f...2dd Han blir jo ikke dame av kjønnshormoner. Y kromosonet hans er snekret i hver eneste celle i kroppen. Kom igjen. Han er bygget som en låvedør og ser ut som han spiller midtstopper på Hødd. Så klart skal han ikke delta i kvinneidrett uavhengig av hva slags hormoner legen skyter han opp med, eller hvor mye han enn kler seg ut sosialt som dame. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #98 Del Skrevet 4. juni 2021 Ti.09 skrev (16 minutter siden): Veldig bra at hun ble nektet å spille på det australske kvinnelandslaget. Det hadde ikke vært rettferdig overfor de andre kvinnelige spillerne. Hanna har tidligere vært et tema når det gjelder håndball også. I 2019 var det håndball - VM og da skulle hun egentlig være med. Noe det danske landslagstreneren reagerte på. Men ble hun vraket, fordi det var en gruppe blant spillerne som ikke ønsket å dele garderobe og dusj med henne. Her er link til den saken: https://www.dagbladet.no/sport/omstridte-hannah-raser-etter-dusjdrama/71913410 Jeg tror han saksøkte klubben fordi han ble nektet å dusje sammen med kvinnene. Vektløfteren! Laurel Hubbard derimot, han skal antagelig til OL. Anonymkode: 0a8e1...350 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Realverdien Skrevet 4. juni 2021 #99 Del Skrevet 4. juni 2021 Gjenferdet skrev (1 time siden): Altså, her gjentar jo facebook det samme kjønnet flere ganger? Hva er forskjellen på trans man, trans* man, trans* male, trans man, transgender male, transgender man, transsexual male og transsexual man? 8 ord for akkurat det samme? Hadde det ikke holdt med mann, kvinne og trans? Handler om å bestemme ved å beholde definisjonsmakten. Bak de radikale bevegelsene i vesten står diverse varianter av akp-ml stalinister. Derav all volden som utløses under demonstrasjonene dere. Det er deres tradisjonelle våpen og de vet at det virker. Du vil også se at miljøbevegelsene delvis er stiftet av disse typene også. De driter i forskjellige kjønn, men har som formål å bryte ned kjernefamilien (black lives matter har dette i vedtektene blant annet) og angriper alt de ser på som mulige sprekker i samfunnsorden. Målet er å få bestemme. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #100 Del Skrevet 4. juni 2021 Gjenferdet skrev (2 timer siden): Altså, her gjentar jo facebook det samme kjønnet flere ganger? Hva er forskjellen på trans man, trans* man, trans* male, trans man, transgender male, transgender man, transsexual male og transsexual man? 8 ord for akkurat det samme? Hadde det ikke holdt med mann, kvinne og trans? Nei Anonymkode: 711f3...f39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå