Gå til innhold

Fotball EM 2021


Gjest AthenaRavenLuna

Anbefalte innlegg

NordicViking skrev (6 minutter siden):

Skal bli interessant å se hvor sterke Belgia er. Russland kan nok ha en liten fordel av at kampen spilles i St. Petersburg, men jeg holder likevel Belgia som en knapp favoritt. Tror dette blir den tøffeste kampen for Belgia i denne gruppa. De bør ta seg videre ganske enkelt.

Også den tøffeste for Russland, tror jeg. 
Den som vinner denne kampen går helt sikkert videre. 

Anonymkode: 9a1c2...7cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Danmark - Finland 

Dette er åpningskampen i EM gruppe B, og den spilles i København. Særlig for Finland er ventetiden over for dette er første gang de deltar i et EM. Uansett er det ikke til å komme forbi at Danmark er storfavoritter her, noe som reflekteres i hjemmeoddsen. 

Anonymkode: 9a1c2...7cc

Fra et nordisk ståsted er vel dette den mest interessante kampen i dag. Danmark er nok favoritt, men jeg håper at finnene vil bite godt i fra seg.  🔴🔴  🔵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Russlands nasjonaldag i dag, så det er ekstra kult at Russland spiller i dag, i Russland! ☺️🥳

Anonymkode: 9a1c2...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som synes det er rart at denne EM-arrangeringen i år gjør at mange nasjoner får en hjemmebanefordel som dem opprinnelig ikke skal ha? EM skal jo egentlig spilles på nøytral bane i ett arrangørland. 

Men i år spiller Italia sin kamp i Italia, Russland i Russland, Danmark i Danmark... osv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (25 minutter siden):

Er det bare jeg som synes det er rart at denne EM-arrangeringen i år gjør at mange nasjoner får en hjemmebanefordel som dem opprinnelig ikke skal ha? EM skal jo egentlig spilles på nøytral bane i ett arrangørland. 

Men i år spiller Italia sin kamp i Italia, Russland i Russland, Danmark i Danmark... osv. 

Jeg tror ikke på «hjemmebanefordel». Det er bare en unnskyldning for laget som har tapt. Er man dårlig, hjelper ikke hjemmebane. Er man god, så er man god overalt. 

Anonymkode: 9a1c2...7cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (1 time siden):

Fra et nordisk ståsted er vel dette den mest interessante kampen i dag. Danmark er nok favoritt, men jeg håper at finnene vil bite godt i fra seg.  🔴🔴  🔵

Ja, samme her. Spent på å se om Pukki scorer like mye på landslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tror ikke på «hjemmebanefordel». Det er bare en unnskyldning for laget som har tapt. Er man dårlig, hjelper ikke hjemmebane. Er man god, så er man god overalt. 

Anonymkode: 9a1c2...7cc

Nja. Det finnes alltids en fordel ved å spille hjemme på sitt eget gress med sine egne supportere rundt seg enn å reise til noen andre og møte andres supportere på deres stadion. 

Kjente vs ukjente forhold. Med mange forskjellige faktorer. Også vane rundt vær og vind.

Her er statistikken hjemme vs borte sesongen 18/19 - altså en hel sesong med supportere:

LA Liga: 

image.png.4b2002c92b465cdb52e45c7b248ac345.png

Serie A: 

image.png.9be0396e627c3a778378700ef0b49aa5.png

Premier League:

image.png.96c606f84dc65741620f09ee6b1642d3.png

Ligue 1: 

image.png.085f13389707e0c6512c5cd3e0631420.png

Eliteserien: 

image.png.3acbd357725802ee3bd186839ba6e1cc.png

Så at det ligger noe mer bak uttrykket hjemmebanefordel er det vel ingen tvil om. 

Endret av Ctrl
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

EMs første mål er selvmål! 😁🤪

Anonymkode: 9a1c2...7cc

For første gang i historien faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, NordicViking said:

Skal bli interessant å se hvor sterke Belgia er. Russland kan nok ha en liten fordel av at kampen spilles i St. Petersburg, men jeg holder likevel Belgia som en knapp favoritt. Tror dette blir den tøffeste kampen for Belgia i denne gruppa. De bør ta seg videre ganske enkelt.

Russland er ikke så gode. Belgia er storfavoritt, også bkanr favorittene til å vinne hele mesterskapet. Men kampen spilles i Russland, på Russlands nasjonaldag,selv om denne dagen ikke er så veldig spesiell i Russland. 

Anonymkode: 74c30...71e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Russland er ikke så gode. Belgia er storfavoritt, også bkanr favorittene til å vinne hele mesterskapet. Men kampen spilles i Russland, på Russlands nasjonaldag,selv om denne dagen ikke er så veldig spesiell i Russland. 

Anonymkode: 74c30...71e

Russland er ikke så gode? Russland slo Spania i 2018, fyi. 

Anonymkode: 9a1c2...7cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig når NRK kommentatorer sier at «Belgia og Danmark er favoritter i gruppe B». 
Danmark? Please. Det er selvsagt Belgia og Russland som er favoritter i denne gruppen. 

Anonymkode: 9a1c2...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Athena79 said:

Danmark :duskedame:

Ligger an til å bli en interessant kamp! Heia Danmark!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

toothfairy skrev (Akkurat nå):

Mene Suomeen! 🥳🇫🇮

Finland!! 🥰🥰🥳

Anonymkode: 9a1c2...7cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pohjanpalo, for et superkult etternavn! 😁❤️🥳

Anonymkode: 9a1c2...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsjamei, dette ser stygt ut 😕 😕 Håper det der går bra!

Endret av Jaybird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...