Gå til innhold

Fotball EM 2021


Gjest AthenaRavenLuna

Anbefalte innlegg

Fredag melder nyhetsbyrået AFP at den russiske spilleren Andrej Mostovoj skal ha testet positivt for covid-19.  (Nettavisen)

UEFA har åpnet for at alle landene som deltar i EM kan bytte ut så mange spillere de ønsker i 26-mannstroppen mellom 1. juni og fram til lagets første kamp. Vi får krysse fingrene og håpe at det ikke er flere som blir smittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den Sagnsomsuste skrev (2 minutter siden):

Nå ble jeg nysgjerrig... Hva er greia di med Tyskland og Italia egentlig?

Dette er en salig blanding av gammel agg med mere.

Da jeg begynte å se på fotball,(Første mesterskap jeg så var VM i Argentina i 1978). Var Italia og Tyskland drepende kjedlige lag, Italia ekstremt defensive, få et mål så tidlig som mulig. Og deretter gå til 10 - 0 - 0 formasjon for å holde ledelsen kampen ut. De er ikke så ekstreme lenger, men fortsatt ikke et veldig offensivt lag. Og med spillere som man tidvis skulle tro heller hørte hjemme i Hollywood enn på en fotballbane. Og det hjelper selvsagt ikke at Italia har sendt Norge ut av 3 av de 4 sluttspill vi har deltatt i.

Hva Tyskland anngår så ja den gang kjent for sin maskinfotball, kjedelig og ikke særlig spennende. Selv om de er blitt bedre med tiden. Og at de på banen er blitt Argentina sin erkefiende på banen. Jeg er ihuga Argentina fan og i VM i min tid har de møttes 5 ganger. Argentina vant 1 finalen i 86, men tapte finalen i 90 og 14 samt kvartfinalen i 06 og 10.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zooey skrev (9 minutter siden):

Tyrkisk fotball er ganske røft også. Tror på en spennende kamp!

Fikk forøvrig virkelig sansen for Tyrkia under EM i 08 hvor de gikk helt til semifinalen. Og imponerte, har fulgt med de egentlig helt siden de spilte i kvalikgruppe med Norge forran VM i 1994.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil E skrev (10 minutter siden):

Dette er en salig blanding av gammel agg med mere.

Da jeg begynte å se på fotball,(Første mesterskap jeg så var VM i Argentina i 1978). Var Italia og Tyskland drepende kjedlige lag, Italia ekstremt defensive, få et mål så tidlig som mulig. Og deretter gå til 10 - 0 - 0 formasjon for å holde ledelsen kampen ut. De er ikke så ekstreme lenger, men fortsatt ikke et veldig offensivt lag. Og med spillere som man tidvis skulle tro heller hørte hjemme i Hollywood enn på en fotballbane. Og det hjelper selvsagt ikke at Italia har sendt Norge ut av 3 av de 4 sluttspill vi har deltatt i.

Hva Tyskland anngår så ja den gang kjent for sin maskinfotball, kjedelig og ikke særlig spennende. Selv om de er blitt bedre med tiden. Og at de på banen er blitt Argentina sin erkefiende på banen. Jeg er ihuga Argentina fan og i VM i min tid har de møttes 5 ganger. Argentina vant 1 finalen i 86, men tapte finalen i 90 og 14 samt kvartfinalen i 06 og 10.

Argumentet med Italia er det flere godt voksne som støtter deg i. Personlig er jeg på mange måter helt enig med deg i ditt syn på defensiv fotball. Italia har ikke vært så ille i min tid, men jeg mislikte både Otto Rehagels Hellas og gullårgangen til Spania. 1-0 tidlig etterfulgt av 75 minutter med possesion, best beskrevet som maling som tørker. Jeg ble aldri bergtatt av Spania og er glad for at deres tid i solen er over. 

Når det gjelder Tyskland så har de fremstått mer positivt i min tid (født på slutten av 80-tallet). Likte de fra første gang jeg så dem. Ble sjarmert av 2002 laget som tapte for Brasil. Kahn, Fink, Schneider og Klose. Likte sjarmen de hadde med Lehmann og staffekonk-lappen i 2006 og 2008. Sjarmerende lag. 2014 blir likevel noe spesielt. 

Jeg kan forstå det du sier med Tyskland og Argentina. De har ligget litt i veien for hverandre i tiårene som har gått. Kanskje VM i Qatar er året da Argentina gjør det på ny?

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil E skrev (8 minutter siden):

Fikk forøvrig virkelig sansen for Tyrkia under EM i 08 hvor de gikk helt til semifinalen. Og imponerte, har fulgt med de egentlig helt siden de spilte i kvalikgruppe med Norge forran VM i 1994.

Absolutt! Sjarmerende lag! De ble dessverre bortdømt mot Tyskland i semien. Det er jeg som tysklandfan den første til å innrømme. 

Tyrkia 2008 stilte med et svakt lag. De var teknisk og taktisk fraværende, men for et hjerte de spilte med! De spilte med hjertet utenfor drakta. Super-sjarmerende! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er de største underdogene jeg kan heie på i år?

Anonymkode: d9a7e...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvem er de største underdogene jeg kan heie på i år?

Anonymkode: d9a7e...580

Wales og Finland 

Anonymkode: 2dc00...5ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvem er de største underdogene jeg kan heie på i år?

Anonymkode: d9a7e...580

Jeg er fristet til å si England og Tyrkia. England er alltid bra, men mister som regel gnisten når det begynner å dra seg til. Dette mesterskapet kan selvsagt være annerledes, men normen har vært at England storspiller i gruppespillet og 8-delsfinalen for deretter å tråkke på bananskall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som spiller Fantasy? Hadde egentlig tenkt å droppe det og kun se på for underholdning, men så opprettet jobben liga, så da gav jeg etter.

Laget mitt er veldig preget av at jeg mest følger med i PL, så gleder meg til å "oppdage" noen nye talenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Den Sagnsomsuste said:

Jeg er fristet til å si England og Tyrkia. England er alltid bra, men mister som regel gnisten når det begynner å dra seg til. Dette mesterskapet kan selvsagt være annerledes, men normen har vært at England storspiller i gruppespillet og 8-delsfinalen for deretter å tråkke på bananskall.

Klarer ikke heie på England, men sjekket deltagerlisten nå og bestemte meg for Wales. :) Ikke så verst om Nord-Makedonia eller Finland vinner heller. 

Anonymkode: d9a7e...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Klarer ikke heie på England, men sjekket deltagerlisten nå og bestemte meg for Wales. :) Ikke så verst om Nord-Makedonia eller Finland vinner heller. 

Anonymkode: d9a7e...580

De forsvinner nok ut tidlig, men for all del: hold gjerne med dem :)

Sverige kan også være litt "dark horse". De vinner ikke, men om alt klaffer kan de gå til semifinalen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Sagnsomsuste skrev (20 minutter siden):

Argumentet med Italia er det flere godt voksne som støtter deg i. Personlig er jeg på mange måter helt enig med deg i ditt syn på defensiv fotball. Italia har ikke vært så ille i min tid, men jeg mislikte både Otto Rehagels Hellas og gullårgangen til Spania. 1-0 tidlig etterfulgt av 75 minutter med possesion, best beskrevet som maling som tørker. Jeg ble aldri bergtatt av Spania og er glad for at deres tid i solen er over. 

Når det gjelder Tyskland så har de fremstått mer positivt i min tid (født på slutten av 80-tallet). Likte de fra første gang jeg så dem. Ble sjarmert av 2002 laget som tapte for Brasil. Kahn, Fink, Schneider og Klose. Likte sjarmen de hadde med Lehmann og staffekonk-lappen i 2006 og 2008. Sjarmerende lag. 2014 blir likevel noe spesielt. 

Jeg kan forstå det du sier med Tyskland og Argentina. De har ligget litt i veien for hverandre i tiårene som har gått. Kanskje VM i Qatar er året da Argentina gjør det på ny?

Ser den, og Tyskland har jo hatt noen fantastiske kamper må nevnes. Særlig semifinalen mot Frankrike i 82 VM. Det er jo den kampen som av de fleste regnes som tidenes beste VM kamp. Den hadde alt pluss en del til.

Og i 02 heiet jeg faktisk på Tyskland i Finalen, av den enkle grunn som jeg sa. Jeg kan ikke fordra dårlige filmer med elendige skuespillere. Hvis jeg husker rett var vel det Ronaldiniho jeg siktet til med den kommentaren,

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zooey skrev (47 minutter siden):

Flere som skal se åpningskampen i kveld?

Of course! 😍🤪🥳

Anonymkode: 9a1c2...7cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sagnsomsuste skrev (47 minutter siden):

Holder med Tyskland, men tror Frankrike og Italia blir vonde å ha med å gjøre. Skulle jeg skyte fra hofta så tipper jeg at Italia vinner EM. Mancini har virkelig fått kustus på det rotete forsvarsspillet som har plaget Italia i de senere mesterskapene. Jeg tror kjedelig og defensivt strukturert Italiensk fotball kan holde hele veien inn.

Mitt favorittlag Tyskland frykter jeg at kan ryke ut allerede i gruppespillet. I gruppe med Portugal og Frankrike blir dette svært tøft. 

Tror at det er Portugal som ryker ut i gruppespillet. 

Anonymkode: 9a1c2...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ctrl skrev (41 minutter siden):

Sånn! Nå er jeg klar. Mat har blitt kjøpt inn for 5 uker. Vinduene er barrikadert og kledd igjen. Ytterdør og verandadører er skrudd fast i karmen. Ringeklokken demonert. Mobilen ble drefset på havet. Mail og Facebook slettet fra PC. 

Nå håper jeg bare på sommeren fra helvete med regn og vind og uvær. Gi meg gjerne sludd og snø!

For nå starter EM!!! 😄 

NB! Denne meldingen er 70% overdrevet tull for anledningen. ;) Men jeg er klar! :popcorn:

Hahaha, herlig 😆🤪

Anonymkode: 9a1c2...7cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Athena79 said:

Det spanske laget har blitt vaksinert, håper de ikke får bivirkninger. 

Ikke nylig, håper jeg, fotballspillere får vel litt flere bivirkninger enn folk flest.

tenor.gif

Anonymkode: d9a7e...580

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke nylig, håper jeg, fotballspillere får vel litt flere bivirkninger enn folk flest.

tenor.gif

Anonymkode: d9a7e...580

Den husker jeg :fnise:

Neymar er litt av en skuespiller 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke nylig, håper jeg, fotballspillere får vel litt flere bivirkninger enn folk flest.

tenor.gif

Anonymkode: d9a7e...580

Med så mye sprelling og akrobatikk er jeg mest imponeret over at han faktisk orket å fullføre kampen. Komisk skue 😄

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...