AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #121 Del Skrevet 30. mai 2021 Bruker kun bind etter fødsel og syns det er grusomt. Blod som sauser til hele underlivet. I tillegg lukter folk som bruker bind ganske vondt. Anonymkode: 06805...fbf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #122 Del Skrevet 30. mai 2021 Bruker stort sett bind, blør lite og da blir det tørt å bruke tampong. På jobb (sykepleier) bruker jeg både tampong og bind pga faren for å evt blø gjennom. Anonymkode: 4fab2...1a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #123 Del Skrevet 30. mai 2021 Bruker både tampong og bind på jobb som ekstra beskyttelse. Bare bind hjemme. Er 36. Anonymkode: a863f...149 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #124 Del Skrevet 30. mai 2021 On 5/28/2021 at 11:48 PM, Eris said: Jeg vet ikke om det er så veldig vanlig at de over 50 fortsatt har behov for å velge mellom bind eller tamponger... Menstruasjonen kan vel vare til man er 52? Jeg har ei venninne på 52 som fortsatt får mensen. Vet dog ikke hva hun bruker. Jeg er 46 og bruker kun bind. 1. fordi alt av innsettelse er ubehagelig og 2. fordi jeg blør ganske mye (jeg skifter 5 nattbind hver dag i 3 dager for eksempel. Vært sånn nesten hele livet.) Anonymkode: 6d755...ad6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katrin94 Skrevet 30. mai 2021 #125 Del Skrevet 30. mai 2021 Jeg bruker kun bind! Synes tamponger og menskopp er ubehagelig. k26 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #126 Del Skrevet 30. mai 2021 Ikke alle som blør lite nok til at grønn ob stopper flommen. Anonymkode: 93186...c7e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #127 Del Skrevet 30. mai 2021 Bruker bind på trening pga urinlekkasje ved hopping ol. Anonymkode: 029bb...fd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #128 Del Skrevet 30. mai 2021 Er tretti. Bruker bind i begynnelsen for da blør jeg så mye at det hender tampong ikke holder. Bruker også bind helt mot slutten, når det er lite blod igjen. Anonymkode: d7a03...c9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #129 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er 45, og trodde alle brukte tampong. Mine venninner gjør i hvert fall det. Sjokkert over hvor mange som foretrekker en bleie i trusa. Har dere forsøkt tampax? Anonymkode: 52cee...997 Det er mange som får ubehag med å gå rundt med noe i skjeden. Det må man bare akseptere og respektere. Bo er alle forskjellige. Mine venner er i 40-årene og de bruker forskjellig etter behov, både bind og tampong. Jeg bruker bind, søstern min bruker tampong. Mamma og bestemor brukte alltid bind. Anonymkode: fb16e...513 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #130 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Menstruasjonen kan vel vare til man er 52? Jeg har ei venninne på 52 som fortsatt får mensen. Vet dog ikke hva hun bruker. Jeg er 46 og bruker kun bind. 1. fordi alt av innsettelse er ubehagelig og 2. fordi jeg blør ganske mye (jeg skifter 5 nattbind hver dag i 3 dager for eksempel. Vært sånn nesten hele livet.) Anonymkode: 6d755...ad6 Min bestemor og min mor hadde mensen til de var ca.60, og jeg er 40 og kommer nok til å ha den til jeg er 60 også. Mange av tantene mine hadde mensen langt ut i 50-åra og til de var 60. Vi modnes sent i vår familie og holder oss godt veldig lenge. Mamma er 70 og ser ut som hun er 50. Selv om jeg er 40 tror mange jeg er 25. Uansett, poenget er at vi modnes i forskjellige grad. Noen er tidlig ute, andre er sent ute. Ikke tro at alle kommer i overgangsalderen når man er 40. Jeg har såvidt begynt på livet. Og ikke alle slutter med mensen når de er 50. Anonymkode: fb16e...513 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #131 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er 45, og trodde alle brukte tampong. Mine venninner gjør i hvert fall det. Sjokkert over hvor mange som foretrekker en bleie i trusa. Har dere forsøkt tampax? Anonymkode: 52cee...997 Sjokkert over din mangel på kunnskap om at kropper er ulike. Anonymkode: a0e33...54b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #132 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 28.5.2021 den 23.43): Altså... du tror da vel virkelig ikke at alle damer har sluttet med bind? Anonymkode: daded...d95 Det er jo unektelig litt sånn 1990? Jeg har ikke kjøpt bind siden jeg var i utlandet uten ok tilgang på vaskemiligheter. Av naturlige grunner er menskopp + manglende tilgang på såpe ikke helt ok. Mensen + ikke tilgang på såpe er heller ikke ok, men det er bra for den mentale helsa å ta samme risikoen som folk i det landet man besøker. Anonymkode: fb8fc...e74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #133 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 29.5.2021 den 0.52): Har to venninner som bruker bind. Jeg personlig synes bind er motbydelig og dessuten bruker jeg string. Bruker jeg bind da så henger ALLTID rester av bindet igjen når jeg river det av. Sykt irriterende. Så her går det i menskopp de få gangene jeg har mensen i året. Mindre søppel enn med tamponger pg bind. Anonymkode: 5e418...896 Så flott at det fungerer for deg med menskopp, og så flott at du kan tråkke på dine medsøstre som ikke kan bruke menskopp og tampong av forskjellige årsaker. Kalle de motbydelige... Høres like motbydelig ut med tampong og menskopp. Anonymkode: fb16e...513 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #134 Del Skrevet 30. mai 2021 Et kjapt googlesøk sier at de aller fleste kvinner kommer i overgangsalderen 45-55 år, gjennomsnittskvinnen rundt 52. Men at det er store variasjoner. Anonymkode: e24f4...685 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 30. mai 2021 #135 Del Skrevet 30. mai 2021 loveli skrev (På 29.5.2021 den 1.01): Hvordan bruker man to bind samtidig? Etter hverandre. Ingen bind er store nok for meg i seg selv til å unngå lekkasjer. Så jeg bruker et foran og et bak. De møtes i midten ca . Jeg må dekke hele delen foran og fram til litt over rumpehullet bak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #136 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jo unektelig litt sånn 1990? Jeg har ikke kjøpt bind siden jeg var i utlandet uten ok tilgang på vaskemiligheter. Av naturlige grunner er menskopp + manglende tilgang på såpe ikke helt ok. Mensen + ikke tilgang på såpe er heller ikke ok, men det er bra for den mentale helsa å ta samme risikoen som folk i det landet man besøker. Anonymkode: fb8fc...e74 Det er helt greit at du foretrekker menskopp eller tampong, men det fungerer ikke for alle av forskjellige årsaker. Respekter at andre velger bind og har det best med det. Man kan ikke tvinge andre til å bruke menskopp eller tampong om det ikke fungerer, de er allergiske, de har vondt eller de ikke kan pga psykiske problemer eller traumer. Anonymkode: fb16e...513 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 30. mai 2021 #137 Del Skrevet 30. mai 2021 tussi84 skrev (22 minutter siden): Etter hverandre. Ingen bind er store nok for meg i seg selv til å unngå lekkasjer. Så jeg bruker et foran og et bak. De møtes i midten ca . Jeg må dekke hele delen foran og fram til litt over rumpehullet bak. Jeg synes oppriktig synd på dere som har det sånn. 😳 Må dere bruke to bind på dagen også? Eller bare på natten når dere ligger og blodet forflytter seg såpass? Og må dere det i 5-7dager i måneden, eller bare den/de verste dagene? Jeg skal slutte å klage på at jeg bare blør rett ned og aldri finner korte nok bind og synes det er unødvendig klamt både foran og bak der bindet sitter unødvendig langt opp... Vurdert å bare sterilisere dere? Litt sleivete spurt, men jeg hadde vurdert det i deres tilfelle, så grusomt høres dette ut for meg. Fy faen... (ja jeg vet det også har sine baksider, som sagt sier det bare noe om hvor langt jeg kanskje hadde vært villig å gå for å ikke måtte ha det sånn som dere forteller). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #138 Del Skrevet 30. mai 2021 Bruker bare bind. Prøvde en stund med tamponger, men synes det gjør så skinnsykt vondt og ubehagelig å sette inn en tampong, i tillegg kjenner man jo så godt at de er der. Blør ikke så mye, så et vanlig bind er helt ok. Anonymkode: 585fb...83d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #139 Del Skrevet 30. mai 2021 loveli skrev (30 minutter siden): Jeg synes oppriktig synd på dere som har det sånn. 😳 Må dere bruke to bind på dagen også? Eller bare på natten når dere ligger og blodet forflytter seg såpass? Og må dere det i 5-7dager i måneden, eller bare den/de verste dagene? Jeg skal slutte å klage på at jeg bare blør rett ned og aldri finner korte nok bind og synes det er unødvendig klamt både foran og bak der bindet sitter unødvendig langt opp... Vurdert å bare sterilisere dere? Litt sleivete spurt, men jeg hadde vurdert det i deres tilfelle, så grusomt høres dette ut for meg. Fy faen... (ja jeg vet det også har sine baksider, som sagt sier det bare noe om hvor langt jeg kanskje hadde vært villig å gå for å ikke måtte ha det sånn som dere forteller). Menstruajon og eggløsning opphører ikke ved sterilisering. Anonymkode: 90e14...b38 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eske Skrevet 30. mai 2021 #140 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 28.5.2021 den 23.47): Merkelig... i min omgangskrets er det ingen som bruker bind 🤔 synes dere ikke det er ekkelt å gå med noe «der»? Klamt og rart? Teorien om at bare eldre brukte det er altså feil 🙈 Anonymkode: 43676...c6a Jeg er cirka 30 og har bare brukt menskopp og bind de siste årene. Husker bind fra ungdomstiden som klamme og kjipe, og brukte da bare tamponger (sikkert også påvirket av at bind var "ukult"), men synes de som er tilgjengelige i dag er mye bedre og synes det er mer komfortabelt og mindre styrete enn tamponger - så de har jeg holdt meg unna de siste årene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå