Gå til innhold

Finnes det fortsatt noen sol bruker bind?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker kun bind, jeg har veldig kraftige menstruasjoner samtidig som selv de minste tampongene er ubehagelige å få inn. Så å bytte tampong omtrent hver halvtime er ikke aktuelt - egentlig er det helt uaktuelt med tampong i det hele tatt, så ubehagelig er det. Føler at innsetting av tampong og gynekolog-time ligger omtrent likt på ubehagsskalaen. 

Bruker stort sett store nattbind, siden jeg har kraftige menstruasjoner.

Er 38 år. 

Anonymkode: 852d1...452

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

30 år, har alltid brukt bind, kommer alltid til å bruke bind. Har tamponger liggende, men det er nødløsning, og ikke noe jeg normalt bruker, da jeg ikke liker det.

• Liker 3
Gjest loveli
Skrevet
Kniv & gaffel skrev (6 minutter siden):

Da holder det kanskje bare med et truseinnlegg for deg, eller kanskje det ikke gir nok beskyttelse? 

Nei, det er det, at jeg blør lite men rett ned. Da blir det fort fullt rett ned så truseinnlegg er egentlig ikke bra nok. Men jeg holder bare blodet inne til jeg går på do. Men det er jo litt stress det også, for plutselig må jeg nyse, eller spurte til bussen e.l. og da kommer det jo ut mer på én gang...

Var sånn at jeg blødde rett ned da jeg blødde mye også, heldigvis blør jeg MYE mindre etter at jeg sluttet på p-piller. Måtte bruke tampong før, da bind var ubrukelig for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri fungert med tampong for meg.. så bind syns jeg er behagelig. ( Nå har jeg mistet mensen pga fjernet eggstokkene, så slipper heldigvis) 

Brukte bind frem til slutten, da var jeg 35. Nå er jeg 40. 

Anonymkode: c52cf...77f

AnonymBruker
Skrevet

Bruker bind og tamponger - 25 år

Fikk store magesmerter av menskopp, vet ikke hvorfor. De gikk over i det sekundet jeg tok den ut igjen. 

Anonymkode: 7e9a3...a0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bor du og din omgangskrets under en stein eller??

Så klart MANGE bruker bind, hvorfor ellers skulle de selge bind? De fleste over 50 trenger verken bind eller tamponger i og med at fleste i den alderen er i overgangsalderen. 

Blir skremt av hvor lite folk vet (deg og de du kjenner), burde jo blitt egen undervisning om dette ser det ut til i skolen.

Hilsen  ei på 30 som alltid har brukt bind fordi hun har slitt med ekstrem blødning så tamponger er ubrukelige da. 

Anonymkode: d6c6f...acb

Du burde selv kanskje få litt undervisning i dette også 🤣

Anonymkode: a0e33...54b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er så fint å se at vi er mange som fortsatt bruker bind. Jeg har nemlig tenkt på det noen ganger. For noen år siden så var det noen som sa til meg at det å bruke bind var ekkelt pga "at man gikk med blod i trusa", og etter den kommentaren så har jeg nesten følt meg ekkel hver gang jeg har hatt mensen.. S  Pga lite blødning så orker jeg ikke bruke tampong, siden det er altfor tørt å føre den inn. Jeg har alltid brukt bind og kommer nok alltid til å fortsette med det (frem til overgangsalderen hvis man lever så lenge). Menskopp har jeg aldri prøvd og det frister egentlig ikke så veldig mye heller.. 

Anonymkode: 5c9f8...dc4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bruker bind og tamponger - 25 år

Fikk store magesmerter av menskopp, vet ikke hvorfor. De gikk over i det sekundet jeg tok den ut igjen. 

Anonymkode: 7e9a3...a0c

Feil størrelse, sikkert. Jeg fikk også det av den første jeg prøvde, bytta til mindre og da gikk det bedre. 

Anonymkode: 2745d...679

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Under 40 (men godt over 30 😝) bruker bind om natten, og ofte dag 1 og 2 av mensen fordi jeg blør gjennom de største tampongene på 2 timer.  

Anonymkode: 00004...4cb

AnonymBruker
Skrevet

25år og alltid brukt bind. Har ikke så vid fitte at jeg får inn tampong en gang så det har jeg gitt opp

Anonymkode: 422af...34f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette var da også noe å diskutere...
Selvfølgelig bruker jenter og damer bind.

Anonymkode: 2d237...d74

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i 40 årene og bruker bind fast, da jeg ikke orker å bruke tamponger. Men brukte ofte tamponger i tenårene og 20 åra. Menskopp har jeg ikke prøvd og har ikke intressert meg for å prøve. Føler bind er best for meg og thats it. 

Anonymkode: 591b5...c55

• Liker 2
Gjest NoDiablo
Skrevet

Fortsatt, faktisk. Høres helt geriatrisk ut når du fremstiller det sånn.
Dama bruker bind btw.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker bind ja. Er i 30-årene. Jeg føler jeg må det, da jeg i perioder har mye blod og ønsker ikke at det skal renne gjennom. Bruker samtidig som bind, den største tampongen for å være sikker. Synes det er ekkelt å bruke bind (uten tampong) da går man jo konstant med blod i trusa.

Anonymkode: 26a03...e38

AnonymBruker
Skrevet

Trodde ikke det var blitt rart å bruke bind? Jeg gjør fortsatt det, det og en sjelden gang tampong. Har testa menskopp, men fikk det ikke til ... vurderer å teste igjen, men klarer meg også helt fint med bind. Er 38.

Anonymkode: 6d219...669

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker bare bind, hater tamponger. Liker best libresse uten vinger. Savner faktisk saba self sit, men det brukte jeg bare hjemme. Som å ha på loungewear. Er 49 år. Har mensen nå faktisk. Dritt, for det er jo badevær 🩸🩸🩸

Anonymkode: 5dd39...770

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Merkelig... i min omgangskrets er det ingen som bruker bind 🤔 synes dere ikke det er ekkelt å gå med noe «der»? Klamt og rart? Teorien om at bare eldre brukte det er altså feil 🙈

Anonymkode: 43676...c6a

Jeg synes det er eklere (for min del) å gå med tampong. Bruker det sjeldent, nesten alltid bind. Synes ikke bind er så ekkelt. Mensen er jo litt ubehagelig uansett, men når man først må bruke noe så foretrekker jeg bind. Jeg er i 20-årene. 

Anonymkode: d244b...f09

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg skulle også til å kommentere dette. Gjennomsnittsalderen for overgangsalder i Norge i dag er ca 52 år. Merk gjennomsnitt. Det vil si at mange kvinner menstruerer til lenge etter dette. 

Overgangsalderen varer ca 7 år og i denne perioden kan man ha uregelmessige blødninger hele veien. 

Blir både litt sjokkert og litt lattermild over at dagens kvinner ikke en gang har elementær kunnskap om en fase til selv skal gjennom på et tidspunkt. :fnise: 

Jeg er 51, har regelmessig menstruasjon fremdeles (har app), bruker bind om natten og av og til hvis jeg bare er hjemme og dasser i pysjen/har hjemmekontor og ikke gidder å dusje før ut på dagen. Jeg har menstruert jevnlig far jeg var 12 minus svangerskap og ammeperioder, og synes ikke blødningene er så ekle og bind kan være behagelig å bare ta på når man er hjemme, både med og uten dusj. 

Jeg vil også tro at de aller yngste som akkurat har fått mensen velger bind, i alle fall i begynnelsen. 

Anonymkode: 89747...ccf

Det skal ikke så mye til å gjøre det sjokkert skjønner jeg.. 

Jeg vet at jeg kommer i overgangsalderen, jeg vet at det kan skje i 40 eller 50 åra og det tenker jeg at er det elementære kunnskapen jeg behøver å vite om noe som ligger over 20 år frem i tid.

Du satte deg kanskje inn i graviditet og fødsler når du var 15 år? 

Anonymkode: c6ad3...5ee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Finnes det fortsatt damer som bruker bind? 🤔 ser jo det fortsatt selges i butikkene. Og hvis du bruker bind - er du over eller under 50 år? 

Anonymkode: 43676...c6a

33 år. Har alltid brukt bind siden jeg va 14.

Anonymkode: 2eb85...c9d

• Liker 1
Skrevet

Tamponger er fryktelig uhygienisk hvis de ikke brukes riktig, dvs. byttes ofte. Selv bruker jeg det bare de dagene jeg har såpass mye blødning at de bør skiftes ofte. Og jeg sover aldri med tampong, for jeg synes det er ekkelt, heslig og uhygienisk å oppbevare mensblodet i skjeden gjennom natta.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...