tussi84 Skrevet 30. mai 2021 #141 Skrevet 30. mai 2021 loveli skrev (55 minutter siden): Jeg synes oppriktig synd på dere som har det sånn. 😳 Må dere bruke to bind på dagen også? Eller bare på natten når dere ligger og blodet forflytter seg såpass? Og må dere det i 5-7dager i måneden, eller bare den/de verste dagene? Jeg skal slutte å klage på at jeg bare blør rett ned og aldri finner korte nok bind og synes det er unødvendig klamt både foran og bak der bindet sitter unødvendig langt opp... Vurdert å bare sterilisere dere? Litt sleivete spurt, men jeg hadde vurdert det i deres tilfelle, så grusomt høres dette ut for meg. Fy faen... (ja jeg vet det også har sine baksider, som sagt sier det bare noe om hvor langt jeg kanskje hadde vært villig å gå for å ikke måtte ha det sånn som dere forteller). Jeg bruker to bind på dagtid de 3 første dagene også. Skifter hver 4 eller 5 t, med mindre de må skiftes før. Totalt blør jeg ca 5 dager. Jeg har en hormonforstyrrelse som heter pcos. Så har vært med på lite blødninger også, men da varte mensen i flere uker. Rekorden er 7 uker. Etter jeg har blitt eldre derimot har jeg nå stabil syklus selv om litt lang (40 dager). Jeg blør derimot mye mer, men er ferdig på kort tid. Foretrekker det siste, istedenfor å holde på i flere uker. Hadde jeg ikke hatt lyst på et barn til så hadde jeg nok satt inn en spiral, da en del ikke får menstruasjon/blødninger blir kraftig redusert med spiral. Jeg tenker at det får jeg heller vurdere etter evt barn nr 2 kommer/evt om noen år om ikke barn kommer.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #142 Skrevet 30. mai 2021 Bruker bind da jeg blør så kraftig at ingen tampong holder. Er 25🙃 Anonymkode: 51b26...8a6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #143 Skrevet 30. mai 2021 Jeg har vekslet mellom å bruke bind og tamponger. Nå er jeg 47. Datter på 17 brukte lenge kun bind, nå bruker hun av og til tampong (i gymtomen). Før hun begynte på p-pillen hadde hun veldig store blødninger og brukte nattbind hele tida. Hun klarer bare bruke de minste tampongen, og det holdt ikke da blødningene var så store. Stedatter på 20 bruker kun bind. Vet noen bruker menskopp, men det byr meg sånn imot at jeg orker ikke tanken!! Å skulle fikle med den og ta den ut, skylle den i vasken på jobb for så å sette inn igjen, URK!!! Så hver sitt valg, den enkelte må finne gode løsninger for seg selv som funker både praktisk og fysisk. Anonymkode: d6099...ca9 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #144 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Menstruajon og eggløsning opphører ikke ved sterilisering. Anonymkode: 90e14...b38 Noe som er veldig synd. Jeg som ikke vil ha barn, kunne godt sterilisert meg hvis det førte til at jeg også mistet mensturasjonen. Anonymkode: 7e59f...1f2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #145 Skrevet 30. mai 2021 Jeg slipper heldigvis å menstruere nå pga p-piller, men jeg har aldri kunnet bruke hverken tamponger eller menskopp pga endometriose. Det er allerede en så stor smertefull trykkfølelse fra underlivet og nedover under menstruasjon at jeg kunne aldri ha puttet noe inn der. Når jeg menstruerer kan jeg fra før nesten ikke sitte på en stol. Synes ikke bind er ekkelt. Jeg skifter jo det ofte. Anonymkode: d7f2c...db3 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #146 Skrevet 30. mai 2021 Bruker bare bind. 40 år. Anonymkode: 29369...d7b 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #147 Skrevet 30. mai 2021 Jeg bruer bind i bomull som kan vaskes. Liker ikke tamponger, og enda mindre menskopp. Anonymkode: 2db02...37c 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #148 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Tøybind lager jeg ikke, de skal ha ha et lag med plast (som hindrer lekkasje). Da blir det mikroplast ved hver vask. Da forsvinner litt av poenget med de. Bedre da med bind som kaste i søpla og brennes. Kjenner aldri lukt. Jeg er 39 år. Anonymkode: b1c6d...306 Nei, du vet, for det havner ikke et snev av mikroplast i avløpet til fabrikkene som produserer plastbind... 😉 Man trenger for øvrig ikke å bruke PUL som sperrelag i tøybind, man kan bruke ullfleece. Anonymkode: 8a680...a98 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #149 Skrevet 30. mai 2021 Jeg bruker dopapir som jeg bretter og stapper mellom kjønnsleppene 🙊 Det har jeg gjort i alle år. Det tar liksom blodet før det rekker å spre seg utover, men jeg bytter jo med en gang jeg kjenner at det blir bløtt. Med bind så flyter blodet bare utover syns jeg, og med tampong er det aalt for tørt. Brenner liksom når jeg drar ut tampongen. Anonymkode: 8fc73...c5e
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #150 Skrevet 30. mai 2021 Jeg bruker nattbind og menskopp om dagen. Anonymkode: 444c1...269
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #151 Skrevet 30. mai 2021 Jeg bruker menskopp, kombinert med bind som ekstra sikkerhet den første dagen siden jeg blør ganske mye i starten. Er snart 34. Før jeg oppdaget menskoppen brukte jeg kun bind. Anonymkode: 967b7...f0a
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #152 Skrevet 30. mai 2021 Jeg bruker tøybind og menskopp. Tøybindene er virkelig veldig mye mer behagelig enn vanlige bind. De er ikke klamme, de lukter ikke og er mykere. Det var først etter jeg begynte med tøybind og menskopp jeg innså at mensen ikke lukter, annet en eventuelt litt jern. Det var ei her som kommenterte lengre opp at tøybind må ha et lag med plast og at det derfor ikke er miljøvennlig pga mikroplast. Jeg bruke riktig nok fleece i tøybindene jeg syr, som eneste laget med plast, men kjøper brukte fleecejakker/genesere og vasker i guppyfriend vaskepose. Jeg bruker også mest mulig stoffer etter brukte og hullete klær eller sengetøy. Jeg vil påstå det er betraktelig mer bærekraftig og miljøvennlig enn produksjon og kasting av engangsbind. Anonymkode: e81f3...6ee 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #153 Skrevet 30. mai 2021 Hvor kjøper dere tøybind? 😊 Kan ikke bruke tamponger og menskopp er uaktuelt. K28 Anonymkode: ea489...916
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #154 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg er 45, og trodde alle brukte tampong. Mine venninner gjør i hvert fall det. Sjokkert over hvor mange som foretrekker en bleie i trusa. Har dere forsøkt tampax? Anonymkode: 52cee...997 Om det skal så lite til før du blir sjokkert, vet jeg ikke om du skal være glad og eller lei deg for at livet ditt har gitt deg så lite opplevelser. Du har tross alt levd 45 år, 10 år lengre enn meg. Og det er vel litt trist å være 45 år, og tro at bind er det samme som bleie. Selv har jeg ikke brukt tampong etter at jeg sluttet med stringtruse. Syns bind er mer behagelig. Ikke kjenner jeg at jeg bruker bind heller. Men samtidig er jeg såpas voksen at jeg har full forståelse for at andre syns tampong er mer behagelig, uten å være sjokkert over det, eller gi tampong andre beskrivelser (må vel være som bleie trykt oppi tissen, om man følger din logikk). Anonymkode: 4fd60...f6d 7
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #155 Skrevet 30. mai 2021 Klarer ikke tampong... er 30 og bruker kun bind. Anonymkode: b8ad6...ffb 2
Benazim Skrevet 30. mai 2021 #156 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Et kjapt googlesøk sier at de aller fleste kvinner kommer i overgangsalderen 45-55 år, gjennomsnittskvinnen rundt 52. Men at det er store variasjoner. Anonymkode: e24f4...685 Nei, 52 år er gjennomsnittsalderen for menopause, altså siste menstruasjon. Overgangsalderen starter noen år før dette.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #157 Skrevet 30. mai 2021 Sover med bind Behagelig, tampong om jeg skal onanere. Anonymkode: ac656...f5e
Gjest Wilma89 Skrevet 30. mai 2021 #158 Skrevet 30. mai 2021 Bruker bind. Er 31. Syns det gjør vondt å bruke tampong.
Gjest Wilma89 Skrevet 30. mai 2021 #159 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvor kjøper dere tøybind? 😊 Kan ikke bruke tamponger og menskopp er uaktuelt. K28 Anonymkode: ea489...916 Er i hvert fall en jente på Facebook som syr og selger. Bare meld deg inn i «rødhette tøybind og barneklær»😊
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #160 Skrevet 30. mai 2021 Bruker bare bind. Er 38 år. Har prøvd tamponger mange ganger, men blir aldri komfortabel med det, blør mye så har opplevd at det lekker + synes det er grisete å ta inn og ut. For meg et det mer hygienisk med bind, bytter ofte Anonymkode: e0dfb...0f8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå