Gå til innhold

Finnes det fortsatt noen sol bruker bind?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bruker det. Er 31 år og orker ikke tampong eller menskopp. Tanken på å ta noe inn der når jeg har mensen, er ikke veldig fristende. 

Anonymkode: 73f15...b62

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ser at mange sier at kvinner over 50 år ikke har menstruasjon lenger.

Nå er gjennomsnittsalderen for overgangsalder ca 52 år, noe som betyr at mange fremdeles har blødninger selv om de har passert 50.

Jeg er forøvrig 52 år, og bruker bind.  Jeg tåler ikke tamponger annet enn for veldig kort tid av gangen.

Anonymkode: 61506...444

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi bare knepper de sammen med trykknapper, kaster de i skittentøyet og når vi er ferdig med mensen, åpner vi knappen, slenger de i maskina og setter på en 60 graders vask med forvask. Ut kommer de gullende rene. Vi vasker de med truser, men det blir jo opp til hver enkelt, man kan jo fint vaske de alene. 

Ekkelt synes jeg ikke det er. Det er mindre klamt, mindre fuktig, lukter og klør mindre og blir mindre lekkasjer. Når man tar de av, er det jo verken mer eller mindre ekkelt å rulle sammen et tøybind enn et engangsbind. Når man kneppe de opp for å slenge de i maskina er de jo tørre, og ikke ser man blodet heller. Og de lukter MYE mindre i skittentøyet enn engangsbind lukter i søpla. Det eneste som kan være litt upraktisk er når man er utenfor huset lenge av gangen og spesielt på reiser. 

Anonymkode: 8a680...a98

Støtter denne. Tøybind er easy peasy😊 Jeg er ikke noen stor fan av tampong, jeg synes det er ubehagelig å gå med, og ofte vondt å sette inn. Har ikke så sterk blødning. Derfor bruker jeg gjerne bind, men engangsbind blir lett litt klamme og lukter. Men så prøvde jeg tøybind, og det var en ny verden! Ikke klamt, luktet ikke, ikke noe stress å vaske som jeg hadde vært bekymret for. Elsker tøybind!

Anonymkode: 0a02d...671

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker bind hjemme (er 45) føler at kroppen renser seg bedre da. Men tampong ute.

Datteren min på 20 bruker nesten bare bind. 

Anonymkode: 6e12f...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg, 28, bruker bind av mange grunner. 

1. Jeg har hukommelsesproblem, så en tampong som sitter riktig blir fort glemt. En tampong som har sittet i hele dagen er nasty, da tar jeg heller bind! Menskopp tør jeg ikke prøve av samme grunn.

2. Etter graviditet har jeg vært plaget med urinlekkasje ved mensen. Bare noen dråper, men om jeg uansett må ha trusrinnlegg kan jeg like gjerne bruke bind.

3. Etter småbarnsperioden er min æsj-terskel hevet såpass at et bind ikke er så ille. 

4. Jeg bruker ikke klær som er så tettsittende at bind vises.

Anonymkode: 2a14d...ff7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker bind, er 30. Synes det er ekkelt og ubehagelig å gå rundt med «noe» inni meg hele tiden, så da synes jeg bind er bedre. 

Anonymkode: caf99...708

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er 26 og bruker kun bind. Alltid gjort. Hater tamponger.

Anonymkode: a64ce...0da

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er 25 og bytter på å bruke bind og tampong. Bruker bind på natten, da jeg ikke ønsker å ta risikoen for bakterieoppvekst i skjeden. Er kanskje sjeldent at man har den inne såpass lenge og sjelden at noe faktisk skjer, men den risikoen tar jeg altså ikke.

Og virkelig, å synes det er ekkelt å bruke bind er idiotisk. At folk synes mensen, blod og bind er ekkelt i 2021, forundrer meg stadig. Skjerp dere. 🙄

Anonymkode: ee065...0cf

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig finnes det fortsatt folk som bruker bind - både under og over 50 år...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 31 og bruker nesten bare bind. Tampong kun hvis jeg skal noe spesielt som bading eller lignende :P Alltid syntes det har vært helt ok å bruke bind, synes tampong gjør at skjeden føles tørr. Men jeg blør lite og over få dager, så har ikke så mye å si fra eller til for min del. Hva andre bruker eller mener om dette plager meg ikke. :) 

Anonymkode: 78dc9...00e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker ingenting, 38 år og var ferdig med barn som 29, har hormonspiral og har ikke hatt mensen på snart ti år. Anbefales!

Anonymkode: 1dcf1...85d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bor du og din omgangskrets under en stein eller??

Så klart MANGE bruker bind, hvorfor ellers skulle de selge bind? De fleste over 50 trenger verken bind eller tamponger i og med at fleste i den alderen er i overgangsalderen. 

Blir skremt av hvor lite folk vet (deg og de du kjenner), burde jo blitt egen undervisning om dette ser det ut til i skolen.

Hilsen  ei på 30 som alltid har brukt bind fordi hun har slitt med ekstrem blødning så tamponger er ubrukelige da. 

Anonymkode: d6c6f...acb

Oh, the irony ... :P

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er 25 og bytter på å bruke bind og tampong. Bruker bind på natten, da jeg ikke ønsker å ta risikoen for bakterieoppvekst i skjeden. Er kanskje sjeldent at man har den inne såpass lenge og sjelden at noe faktisk skjer, men den risikoen tar jeg altså ikke.

Og virkelig, å synes det er ekkelt å bruke bind er idiotisk. At folk synes mensen, blod og bind er ekkelt i 2021, forundrer meg stadig. Skjerp dere. 🙄

Du høres en smule fordomsfull ut, må jeg si. Jeg synes bind er ekkelt, og det står jeg for. Ikke ekkelt type "æææææsj, mensen", men det føles ekkelt mot huden, stivt, klamt og ubehagelig, og kantene på bindet klør. 

Anonymkode: 80ac6...3cd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker tøybind. Tamponger er vondt og detter ut. Engangsbind er klamme og klør! 

Vaskes på 60 med håndklær

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du høres en smule fordomsfull ut, må jeg si. Jeg synes bind er ekkelt, og det står jeg for. Ikke ekkelt type "æææææsj, mensen", men det føles ekkelt mot huden, stivt, klamt og ubehagelig, og kantene på bindet klør. 

Men det du beskriver der er ikke følelsen av bind, det er følelsen av parfymert plast. Prøv en annen type bind en gang så vil du oppdage en helt annen verden. 

Eller la være. Du må jo ikke bruke bind, men det kan være lurt å ha i bakhodet at det faktisk finnes alternativer til plastbind. 

Anonymkode: 8a680...a98

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (9 timer siden):

Hvordan bruker man to bind samtidig?

Nå var det ikke meg du spurte, men kan svare for min egen del. Jeg "kobler" bindene sammen slik at det blir enda lengre. Selv om jeg bruker de lengste nattbindene, har jeg ikke funnet noen som er lange nok. 

Mensblodet har dessverre en lei tendens til å trekke oppover i rompesprekken og samle seg helt øverst. Hvis jeg får lekkasje og flekker på klærne, er det typisk at det kommer høyt oppe på baken. Ved å bruke to bind sammen kan jeg langt på vei unnå dette. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker alltid bind, med unntak av sommer om jeg er på stranda. Er ikke ekkelt, skifter ganske ofte i løpet av dagen. Det er i såfall bare jeg som merker at det er klamt og ekkelt -plager ingen andre med det. Eneste jeg tenker litt på er bakdelen med bind, er at det kanskje ikke er så miljøvennlig...Er forøvrig 44 år. 

Anonymkode: c3ca5...6db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Bruker bind. Kan bruke tamponger om jeg må, som til svømming eller veldig intens trening, men liker de egentlig ikke. Veldig teit, men blir så stressa av at jeg må få bytta den innen så og så mange timer, liker heller ikke rotet av å sette det inn og ta det ut (gjør vondt også, selv om jeg ikke kjenner den når den er i), og liker ikke tanken på at den er der. Bind synes jeg faktisk er behagelig, tro det eller ei, utenom lukta når det har gått en god stund... 

Er i 20 årene. 

Anonymkode: faaf3...9c7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg er ikke fordomsfull, det er jo det stikk motsatte av det jeg sier?

Og da var ikke kommentaren rettet mot deg om du synes selve bindet er ekkelt. Jeg synes selv at bindet er ekkelt å bruke, men det å faktisk bruke bind er ikke ekkelt. Om du forstår? Jeg liker ikke hvordan det kjennes, men det er ikke ekkelt at det samles blod der. Vanskelig å forklare, synes jeg. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Kniv & gaffel skrev (13 minutter siden):

Nå var det ikke meg du spurte, men kan svare for min egen del. Jeg "kobler" bindene sammen slik at det blir enda lengre. Selv om jeg bruker de lengste nattbindene, har jeg ikke funnet noen som er lange nok. 

Mensblodet har dessverre en lei tendens til å trekke oppover i rompesprekken og samle seg helt øverst. Hvis jeg får lekkasje og flekker på klærne, er det typisk at det kommer høyt oppe på baken. Ved å bruke to bind sammen kan jeg langt på vei unnå dette. 

Takk for svar!

Det måtte jo være noe sånt, for to oppå hverandre ville jo ikke vært til hjelp pga det plastlaget under det øverste bindet.

Jeg føler jeg aldri finner korte nok bind jeg. Har på en måte omvendt problem, alt kommer rett ned og jeg synes det er dritkjipt at jeg må ha masse bind foran på venusberget og langt bak i rumpa når jeg bare hadde trengt beskyttelse rett ved hullet. 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (12 minutter siden):

Takk for svar!

Det måtte jo være noe sånt, for to oppå hverandre ville jo ikke vært til hjelp pga det plastlaget under det øverste bindet.

Jeg føler jeg aldri finner korte nok bind jeg. Har på en måte omvendt problem, alt kommer rett ned og jeg synes det er dritkjipt at jeg må ha masse bind foran på venusberget og langt bak i rumpa når jeg bare hadde trengt beskyttelse rett ved hullet. 🤗

Da holder det kanskje bare med et truseinnlegg for deg, eller kanskje det ikke gir nok beskyttelse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...