Gå til innhold

Oppskrytte oppskrifter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 hours ago, AnonymBruker said:

I grunnen det meste fra Trines matblogg. Oppskriftene hennes er dels gørr kjedelige, dels ser de ut til å være satt sammen av noen som ikke har særlig peiling på mat, og i særdeleshet smakskombinasjoner. 

Anonymkode: af713...dd6

Hvilke blogger syns du er gode?

Anonymkode: 1d351...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

I grunnen det meste fra Trines matblogg. Oppskriftene hennes er dels gørr kjedelige, dels ser de ut til å være satt sammen av noen som ikke har særlig peiling på mat, og i særdeleshet smakskombinasjoner. 

Anonymkode: af713...dd6

Trines matblogg henvender seg til "folk flest". Synes hun har gode og velprøvde oppskrifter med ulikt ambisjonsnivå. Hun har en tydelig profil (mat som alle kan klare å lage) og henvender seg ikke primært til gourmetsjiktet. Opplever henne dessuten som seriøs og selektiv når det gjelder reklame. Det er en grunn til at hun har gjort det så bra. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.5.2021 den 9.38):

Enig i dette! For noen år siden brukte jeg nettsiden til flere kaker, alle ble mislykket. Fikk tak i andre oppskrifter på det samme som ikke ble mislykket. Det viste seg at oppskriftene var helt på trynet. Så etter det bruker jeg aldri oppskrifter derfra.

Anonymkode: 57423...9d6

Jeg er for så vidt enig i at mange av kakene er altfor søte der, men bruker likevel siden endel. Men dropper de med aller mest sukker evt velger jeg noen der keg ser at mengden sukker lett kan reduseres uten at det går utover konsistens. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butter skrev (6 minutter siden):

Jeg er for så vidt enig i at mange av kakene er altfor søte der, men bruker likevel siden endel. Men dropper de med aller mest sukker evt velger jeg noen der keg ser at mengden sukker lett kan reduseres uten at det går utover konsistens. 

Samme her. Synes at mange av kakene på nettsiden er veldig enkle oppskriftsmessig, men fungerer også veldig bra (om man tenker på heving, konsistens, forhold til tilsatte smaker, at kaken ikke sitter fast i formen, osv). Mange av dem er litt for søte for min smak, men det er jo bare å kutte ned ca. 50 gram sukker om gangen for å se hva som passer seg eller bytte ut melkesjoklade med mørk sjokolade i f.eks. cookies eller sjokolademuffins 

Anonymkode: 565dd...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
AnonymBruker skrev (På 28.5.2021 den 4.25):

Tik tok retten med fetaost, tomater og pasta som herjet i sosiale medier nylig var skikkelig oppskrytt. Syrlig, og ellers ikke spesielt god. Kommer ellers på en hvit gazpacho (kald spansk suppe) med mandler som skulle være såå god. Smakte høgg, nesten uspiselig. 

Anonymkode: c0ebd...2c9

Den tik tok-retten er da ganske god. 

Gazpacho er jeg enig i, klarer ikke like det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.5.2021 den 0.57):

Sorry, dette blir skikkelig avsporing! 
Hvordan synes du de holder seg i matpakke? Jeg synes bakst med bakepulver alltid blir så tørt og hardt når de ligger litt før man får spist det, synes egentlig det bare er spiselig i det øyeblikket det kommer ut av ovnen. Men jeg tåler heller ikke mel så godt, så skulle gjerne spist noe sånt som dette til lunsj hvis det holder seg greit i matpakken, da?

Anonymkode: a5328...6c4

Nå bidrar jeg til avsporingen, men jeg synes disse lavkarborundstykkene blir veldig gode:) Jeg maler mandlene selv slik det anbefales - med skall. Det er også viktig å ikke arbeide deigen for mye. Disse kan fryses i likhet med vanlige rundstykker.

Ca. 3 personer / ca. 60 min. Oppskriften gir ca. 6 rundstykker

INGREDIENSER:

150 gram mandelmel eller 50/50 med mandel- og kokosmel*

5 ss psyllium husk/fiberhusk

2 ts bakepulver

1 ts salt

2 ts eplecidereddik

225 ml kokende vann

3 eggehviter

2 ss sesamfrø (topping)

SLIK GJØR DU:

Varm opp ovnen til 175 grader. Bland alle tørre ingredienser. Tilsett kokende vann, eplecidereddik og eggehviter, og miks det med håndmikser i ca. 30 sekunder.

Fukt hendene og form 6 rundstykker som du steker nederst i ovnen i 50-60 minutter.

* Det beste resultatet får du om du maler mandlene selv, slik at de er litt grovmalt. Dersom du velger å bruke 50/50 med kokosmel må du være obs på mengden væske du har i, for kokosmel trekker til seg mye mer væske enn mandelmel, altså trenger du muligens mer vann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Roci skrev (8 timer siden):

Nå bidrar jeg til avsporingen, men jeg synes disse lavkarborundstykkene blir veldig gode:) Jeg maler mandlene selv slik det anbefales - med skall. Det er også viktig å ikke arbeide deigen for mye. Disse kan fryses i likhet med vanlige rundstykker.

Ca. 3 personer / ca. 60 min. Oppskriften gir ca. 6 rundstykker

INGREDIENSER:

150 gram mandelmel eller 50/50 med mandel- og kokosmel*

5 ss psyllium husk/fiberhusk

2 ts bakepulver

1 ts salt

2 ts eplecidereddik

225 ml kokende vann

3 eggehviter

2 ss sesamfrø (topping)

SLIK GJØR DU:

Varm opp ovnen til 175 grader. Bland alle tørre ingredienser. Tilsett kokende vann, eplecidereddik og eggehviter, og miks det med håndmikser i ca. 30 sekunder.

Fukt hendene og form 6 rundstykker som du steker nederst i ovnen i 50-60 minutter.

* Det beste resultatet får du om du maler mandlene selv, slik at de er litt grovmalt. Dersom du velger å bruke 50/50 med kokosmel må du være obs på mengden væske du har i, for kokosmel trekker til seg mye mer væske enn mandelmel, altså trenger du muligens mer vann.

Takk for oppskrift, ser veldig godt ut! 😊 Men hvordan holder de seg i matpakken? Blir de tørre som terteskjell, eller holder de seg noenlunde myke og gode?

Anonymkode: a5328...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lompelasagne! Forventet ikke at det skulle være like godt som vanlig lasagne, men fytti faen

Anonymkode: 9c0fd...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for oppskrift, ser veldig godt ut! 😊 Men hvordan holder de seg i matpakken? Blir de tørre som terteskjell, eller holder de seg noenlunde myke og gode?

Anonymkode: a5328...6c4

Disse holder seg veldig bra, omtrent som vanlige grove rundstykker 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.5.2021 den 9.28):

I grunnen det meste fra Trines matblogg. Oppskriftene hennes er dels gørr kjedelige, dels ser de ut til å være satt sammen av noen som ikke har særlig peiling på mat, og i særdeleshet smakskombinasjoner. 

Anonymkode: af713...dd6

Her er jeg uenig med deg. Jeg har brukt flere av oppskriftene hennes og de har alltid blitt velykkede og veldig gode. Hun er favoritten hos meg. Hun er ikke utdannet kokk,hun begynte jo med matbloggen for å kunne samle oppskriftene for døtrene sine.

Anonymkode: a1102...cce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er enig men tiktok pastaen. Jeg synes den er ganske grei på smak, MEN det smaker jo nesten det samme som pasta og et glass rød pesto. Ikke vits å bruke så mye penger på feta da.. 

Synes egentlig pesto egentlig bare er godt i små doser uansett, både rød og grønn. 

Anonymkode: 33fe4...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Noen år siden denne var populær, men Flyvende Jacob:

https://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/kylling-og-fjarkre/flyvende-jacob

Anonymkode: 2109b...ca9

Vet du, det er ikke ofte jeg ragerer negativt på mat,men her blir jeg litt uvel bare av å lese oppskriften. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TheCatLady
AnonymBruker skrev (På 1.6.2021 den 22.17):

Her er jeg uenig med deg. Jeg har brukt flere av oppskriftene hennes og de har alltid blitt velykkede og veldig gode. Hun er favoritten hos meg. Hun er ikke utdannet kokk,hun begynte jo med matbloggen for å kunne samle oppskriftene for døtrene sine.

Anonymkode: a1102...cce

Ja, jeg liker ikke alt av henne, men synes gjærbaksten hennes ofte er bra. 

AnonymBruker skrev (På 30.5.2021 den 9.38):

Enig i dette! For noen år siden brukte jeg nettsiden til flere kaker, alle ble mislykket. Fikk tak i andre oppskrifter på det samme som ikke ble mislykket. Det viste seg at oppskriftene var helt på trynet. Så etter det bruker jeg aldri oppskrifter derfra.

Anonymkode: 57423...9d6

Det synes jeg var litt rart. Jeg liker heller ikke alle hennes oppskrifter og er enig i at noe av det hun har er veldig søtt, men jeg har bakt en god del kaker fra hennes nettside og ingen av dem har blitt mislykket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.5.2021 den 0.27):

Har enda tilgode å møte noen personlig som faktisk synes den var god 😅 orker ikke prøve den engang

Anonymkode: da245...85a

Jeg prøvde   men den skal jo på full guffe 250 grader eller noe sånt i en halvtime. Skal ingenting til før det brenner seg hvis man ikke følger med,  så ja min ble svidd 😆 Lurer på hvordan det ville smakt som normalt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Brunhilde said:

Vet du, det er ikke ofte jeg ragerer negativt på mat,men her blir jeg litt uvel bare av å lese oppskriften. 

Da er vi to. En ting er at retten ikke ser spesielt appetittvekkende ut, men det gjør forsåvidt ikke lapskaus eller fårikål heller. Men oppskriften minnet meg mer om resultatet av durabelig fylle-kokkelering. Noe som sikkert smakte kjempegodt på nachspiel med bedøvde smaksløker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hunter7 skrev (8 minutter siden):

Da er vi to. En ting er at retten ikke ser spesielt appetittvekkende ut, men det gjør forsåvidt ikke lapskaus eller fårikål heller. Men oppskriften minnet meg mer om resultatet av durabelig fylle-kokkelering. Noe som sikkert smakte kjempegodt på nachspiel med bedøvde smaksløker. 

:skratte: Fantastisk beskrivelse, jeg tror du kan ha helt rett. (Hver for seg, derimot, smaker jo alle ingrediensene helt ok :) )

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (3 timer siden):

Vet du, det er ikke ofte jeg ragerer negativt på mat,men her blir jeg litt uvel bare av å lese oppskriften. 

 

Hunter7 skrev (24 minutter siden):

Da er vi to. En ting er at retten ikke ser spesielt appetittvekkende ut, men det gjør forsåvidt ikke lapskaus eller fårikål heller. Men oppskriften minnet meg mer om resultatet av durabelig fylle-kokkelering. Noe som sikkert smakte kjempegodt på nachspiel med bedøvde smaksløker. 

Mens jeg, derimot, syns den der så veldig god ut, servert med litt ris og kanskje noe mer grønnsaker til. 😄 

Anonymkode: 556f4...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 

Mens jeg, derimot, syns den der så veldig god ut, servert med litt ris og kanskje noe mer grønnsaker til. 😄 

Anonymkode: 556f4...323

Det er godt vi mennesker er så forskjellige. Håper du liker den hvis du prøver!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med Brunhilde når det gjelder Flyvende Jacob.

Det minner meg om da barna fikk overlevert en bunke gamle bøker fra mannens tante, som hennes barn hadde hatt da de var små. Blant dem fantes Mikke Mus Kokebok fra 1976. En av oppskriftene besto av to panerte fiskestykker limt sammen med en blanding av 50-50 smøreost og kaviar. :sjokkbla: Jeg lurer på om det i det hele tatt var noen barn som prøvde seg på dette. :Knegg:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...