Gå til innhold

Oppskrytte oppskrifter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke oppskrifter og oppskriftsider synes du er oppskrytt? 

Anonymkode: 32aea...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tik tok retten med fetaost, tomater og pasta som herjet i sosiale medier nylig var skikkelig oppskrytt. Syrlig, og ellers ikke spesielt god. Kommer ellers på en hvit gazpacho (kald spansk suppe) med mandler som skulle være såå god. Smakte høgg, nesten uspiselig. 

Anonymkode: c0ebd...2c9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Søte Liv. Det er så sykt mye rart der, jeg syns hun bare spyr ut oppskrifter og stoler ikke på at hun har testet skikkelig. Noen oppskrifter er selvfølgelig gode, men hvis jeg ser noe der som jeg syns ser godt ut så sammenlikner jeg først hvordan den oppskriften er på andre nettsider. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladekake/ brownies med søtpotet. No thank you! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (1 minutt siden):

Sjokoladekake/ brownies med søtpotet. No thank you! 

Er det en oppskrytt oppskrift? Jeg har aldri hørt om det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fabienne skrev (4 minutter siden):

Er det en oppskrytt oppskrift? Jeg har aldri hørt om det. 

Det var en periode det var populært å lage sunn brownies med søtpotet, uten sukker osv. Trodde i hvert fall det var en oppskrift som slo an 🙂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Tik tok retten med fetaost, tomater og pasta som herjet i sosiale medier nylig var skikkelig oppskrytt. Syrlig, og ellers ikke spesielt god. Kommer ellers på en hvit gazpacho (kald spansk suppe) med mandler som skulle være såå god. Smakte høgg, nesten uspiselig. 

Anonymkode: c0ebd...2c9

Det er jeg uenig i. Synes begge er gode. 

Anonymkode: 0dea0...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Tik tok retten med fetaost, tomater og pasta som herjet i sosiale medier nylig var skikkelig oppskrytt.

Har enda tilgode å møte noen personlig som faktisk synes den var god 😅 orker ikke prøve den engang

Anonymkode: da245...85a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har enda tilgode å møte noen personlig som faktisk synes den var god 😅 orker ikke prøve den engang

Anonymkode: da245...85a

Ja! Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (2 timer siden):

Det var en periode det var populært å lage sunn brownies med søtpotet, uten sukker osv. Trodde i hvert fall det var en oppskrift som slo an 🙂

Hva i all verden skal være poenget med det? 

Så en gang en oppskrift på sunn sjokolademousse. Husker den ikke helt, men man skulle i hvert fall koke en blomkål og ha i kakaopulver. Nei, så ofte spiser jeg ikke sjokolademousse at jeg gidder å erstatte det med blomkålmousse.

Anonymkode: 1418a...98a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst

Løksuppe.

Det skal jo være såå lekkert og godt, pluss billig og bra.  Men jeg har prøvd en drøss med oppskrifter og ikke fått det godt.  Regner vel med at jeg bare har klønet det til, men..  prøvd å steke løken både kort og lenge, brukt buljongterning eller skikkelig kraftig og god kjøttkraft. Ikke pokker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvemsomhelst skrev (58 minutter siden):

Løksuppe.

Det skal jo være såå lekkert og godt, pluss billig og bra.  Men jeg har prøvd en drøss med oppskrifter og ikke fått det godt.  Regner vel med at jeg bare har klønet det til, men..  prøvd å steke løken både kort og lenge, brukt buljongterning eller skikkelig kraftig og god kjøttkraft. Ikke pokker.

 

Løksuppe er jo en klassiker og jeg synes det er kjempegodt om vinteren. Spis det på en fransk restaurant en gang! 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sally-Go-Round skrev (3 timer siden):

Det var en periode det var populært å lage sunn brownies med søtpotet, uten sukker osv. Trodde i hvert fall det var en oppskrift som slo an 🙂

Ja, jeg hørt om (og også spist) såkalte raw-cakes (fysj), men aldri hørt om at søtpotet blir brukt. Uansett er kaker uten sukker og basert på søtpotet, rødbeter, blomkål, dadler eller gud vet hva veldig oppskrytt, så enig i denne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst
Fabienne skrev (49 minutter siden):

Løksuppe er jo en klassiker og jeg synes det er kjempegodt om vinteren. Spis det på en fransk restaurant en gang! 

 

God idé 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst
Fabienne skrev (48 minutter siden):

Ja, jeg hørt om (og også spist) såkalte raw-cakes (fysj), men aldri hørt om at søtpotet blir brukt. Uansett er kaker uten sukker og basert på søtpotet, rødbeter, blomkål, dadler eller gud vet hva veldig oppskrytt, så enig i denne. 

Enig, unntaket er gulrotkake. Det kan være godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvemsomhelst skrev (Akkurat nå):

Enig, unntaket er gulrotkake. Det kan være godt.

Ja, v vanlig 90-talls gulrotkake er godt, men det er vel ikke slik nymotens rawcake - eller finnes det med gulrot også? De gulrotkaken jeg bakte før i tiden hadde i alle fall både mel og sukker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst
Fabienne skrev (Akkurat nå):

Ja, v vanlig 90-talls gulrotkake er godt, men det er vel ikke slik nymotens rawcake - eller finnes det med gulrot også? De gulrotkaken jeg bakte før i tiden hadde i alle fall både mel og sukker. 

Jeg tenkte på de vanlige gulrotkakene.  Vi har fått en raw-kafé rundt her, men det har ikke fristet noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvemsomhelst skrev (2 minutter siden):

Jeg tenkte på de vanlige gulrotkakene.  Vi har fått en raw-kafé rundt her, men det har ikke fristet noe særlig.

Nei, pføy. :fnise:

Raw-food som ikke later som det er kaker er ofte godt da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (7 timer siden):

Det var en periode det var populært å lage sunn brownies med søtpotet, uten sukker osv. Trodde i hvert fall det var en oppskrift som slo an 🙂

Det husker jeg! De solgte også slik en i mitt nabolag... smakte det aldri.

Å holdt på å glemme «sunn sjokolade mousse» den besto av avocado, cacao og banan 😝

Anonymkode: da245...85a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...