Gå til innhold

Type foreldre du synes er irriterende?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Foreldre av barn som ikke hilser eller bryr seg med å svare på enkle spørsmål om drikke/mat osv. Foreldre som ikke har lært barna sine folkeskikk. Sjenert er ingen unnskyldning! 

Foreldre som sier "du kommer til å skjønne når du får barn" i en hånlig lattermild tone. Takk du, jeg har fått barn og jeg forstår forsatt ikke hva problemet ditt er.. 

Foreldre som er overengasjert i barnehage/skole og som skal mene så langtrekkelig mye om alt og ingenting og spørsmål og krav er så bagatellmessige og dumme at jeg blir sprø. 

Anonymkode: f015c...6ea

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Irriterende foreldre:

De som ser ned på deg som gir MME og ikke ammer
De som ser ned på deg som ammer og ikke gir mme
De som ser ned på deg fordi du gir middagsglass
De som ser ned på deg fordi du har latt baby under 1 år smake på is
De som nekter å godta at ungen din FAKTISK mobber
De som skylder på Adhd hver gang ungen gjør noe gærnt/sier noe gærnt
De som ser ned på oss som faktisk bruker tv'en som "barnevakt" i 15 minutter sånn at man endelig kan få satt over oppvaskmaskin/vaskemaskin eller andre daglige gjøremål
De som kjefter ungen demmes huden full i butikken fordi ungen er vrang, ta heller ungen din ut av butikken.
De som legger ut i sosiale medier at livet er så forbanna perfekt til en hver tid
De som lar ungene løpe rett bort til hunder å bånd for å "klappe" de. Altfor mange tilfeller hvor det går galt...
De som lar ungene behandle dyra som de vil, og uten respekt for at dyrene har følelser.
BILSTOLGRUPPA PÅ FACEBOOK (Spesielt de som antyder at man prøver å drepe ungen sin)
Foreldre som alltid prioriterer seg selv og egne hobbyer fremfor tid med barna.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.5.2021 den 18.58):

Hva skulle de gjøre da? Stå på torget og grine og flekke kroppen sin fordi de hadde mistet et barn? Hva skulle de fått ut av å få ut smerten sin til hele verden? 

Anonymkode: bbddf...b48

Hæ?

Jeg skriver et innlegg vedrørende min irritasjon om at folk mener dagens unger er overbeskytta- fordi unger overlevde jo før også.. (hvor jeg påpeker at det gjorde de jo faktisk ikke).. og så svarer du dette?

Trodde jeg hadde god leseforståelse. Men her gir jeg opp. 

Anonymkode: c43fd...258

• Liker 3
Skrevet

Foreldre som snakker om hvor god kontroll de har på barna, og jo strengere de er jo mer status er det. 
mitt barn får ikke lov å ha snap chat før de er 13 (barnet er 12 og den eneste i klassen uten) mitt barn får ikke lov til ditt og datt.. skjekker gjennom alle meldingene og tlf til barnet som er ungdom. La de for all del ikke ha et privat liv liksom 

har selv en 13 åring, selvfølgelig skal de ha grenser, men å kjefte og si nei til alt er ikke stas i mine øyne. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så mange som kan irritere seg over andre foreldre! Denne tråden tok jo helt av.. Jeg er tydeligvis en av de irriterende foreldrene:P Kjenner meg igjen i flere ting her! Skryter av barna mine, legger ut bursdagsbilder på facebook og har vel også hendt at fireåringen har kræsja inn i ting med handlevogna.. Han bruker forøvrig også nattlampe. 

Anonymkode: 7bda1...99e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.5.2021 den 9.51):

Foreldre som har skjerm-angst; som tror 6-åringen får varige men av å se ti minutter på Youtube (MED foreldrekontrollen påskrudd). Velkommen til år 2021. 
Foreldre som ikke lar førsteklassingen gå litt fritt i nabolaget og sosialisere med andre barn, men som kjører barnet til avtalte  leketreff. Overbeskyttende tullinger. 

Anonymkode: 71d37...1dc

Litt forskjell på å la 6-åringen vandre fritt i tetteste Oslo ved siden av E6en og toget og i hutti-heiti borettslag hvor de fleste er tremenninger og tante Olga vet det bare en fremmed er innenfor 3 km radius?

Det er noen nyanser her også... 

Anonymkode: ca87d...cce

AnonymBruker
Skrevet

Ting som plager meg ned andre foreldre:

- De som sitter med nesa i mobilen, konstant.

- De som detaljstyrer alt og stresser seg selv og barnet for hver en minste rare lille ting

- De som gir fullstendig blaffen i ungene sine og gjerne lar en 6 åring få ansvar for en 1-åring i noen timer

- De som alltid skal ha pass og som ikke spør men bare overlater ansvaret til besteforeldre, onkler og tanter osv

- De som teppebomber sosiale medier med ungene og gjerne med sånne lange tekster med livshistorien til barnet 

- De som sykeliggjør alt av normal motstand ungen får i livet 

Anonymkode: ca87d...cce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.5.2021 den 18.01):

Store barn sitter fremovervendt. Mener du bakovervendt?

Anonymkode: f911f...e4c

Ja, gjorde egentlig det 🙈

Anonymkode: cbf46...6ee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.5.2021 den 18.58):

Hva skulle de gjøre da? Stå på torget og grine og flekke kroppen sin fordi de hadde mistet et barn? Hva skulle de fått ut av å få ut smerten sin til hele verden? 

Så hvis noen får kreft av å spise masse sukker så er det deres livs oppgave å få alle til å forstår det? Hvorfor spiser nordmenn så mye sukker da? Eller drikker så mye kaffe? Mye jobb du har tatt på deg, må jeg si. 

Anonymkode: bbddf...b48

🤔

Hun snakket om dødsfall i trafikken. Folk mente at det var så mye bedre før, men det døde flere barn i trafikken før. 

Poenget er barnesikring i bil. Som er viktig. Men folk synes det å ha et barn bakovervendt til de er 4-5 år er latterlig. Selv om dette er anbefalingene. Og da kommer det gjerne en "vi overlevde før i tiden også" 

Så det er ingen som trenger å gråte eller blotte seg, det er statistikk vi snakker om. 

Anonymkode: cbf46...6ee

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...