Gå til innhold

Type foreldre du synes er irriterende?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hmm karemommeloven sier såvidt jeg kan erindre noe om å ikke plage andre, men være grei og snill. Den sier ikke noe om at man skal være grei og snill bare mot de som stiller på dugnad. 😅

Anonymkode: eee3e...38c

Som en behandler andre blir en selv behandlet.. late, 'off så travet jeg har det jeg overlater all jobben til deg, men jeg kommer igjen når det er noe jeg trenger for da kan du ta ansvar men jeg trenger aldri ta ansvar for jeg har ikke energi/ork/ tid til det foreldre..  '

Og skylder på mobbingen i tillegg 😅

Gjesp...

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Queen of the North skrev (8 timer siden):

Ifølge min mor så trodde jeg at når hun spurte om vi skulle gå på butikken å kjøpe noe godt så mente hun epler  eller bananer. Og jeg skal visstnok ha bedt om å få rester av torskerogn fra middag til lørdagsgodt eller spekesild... Godt pappa satte en stopper for det ved å introdusere svære poser med 2 fargede gelesmokker 🤣🤣

Hos oss foretrekker 4-åringen spekeskinke eller sushi (laks) fremfor kjærlighet på pinne😅

Vi (foreldrene) elsker godteri og har disse framme og er tilgjengelig, men de forblir urørt. Mens spekemat i kjøleskapet forsvinner stadig. Vi kjøper ikke så mye av det pga saltinnholdet. 

Anonymkode: ca1e5...b60

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

De som skal blande seg i andres oppdragelse. Si gjerne noe til barnet mitt når vi foreldre ikke er der, men når vi er til stede så vil vi gjerne få oppdra vårt eget barn. Vi gjør kanskje ting annerledes enn det du ville gjort, men dette er VÅRT valg. 

Anonymkode: 1bef1...69c

Hvis folk reagerer på oppdragelsen av barna deres, så er det faktisk et greit hint om at den er dårlig...

Anonymkode: 3c582...728

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Da kan du gange den tlf med 22 på morgenen og 22 ganger etter skolen. På det verste. 

Skal alle foreldre ringe hver dag så blir det mye tid i tlf og lite tid til barna. Det er ikke sfo sin oppgave å være assistent for foreldre som glemmer. Da må foreldrene skjerpe seg.

Jeg jobber ikke på sfo, men dette blei tatt opp på fellesmail på vår sfo.

Mange av de ansatte brukte mer tid i tlf enn på barna fordi tlf ringte hele tiden. 

Er det en gang I blant så greit, men når samme foreldrene ringer to ganger om dagen så må noe gjøres. Dette er et problem over hele landet.

Anonymkode: f8f54...983

Støtter denne. 

En annen her (forelder) skrev at det var blitt verre i korona for de må ta kontakt ang klær men på vår SFO så har ikke det vært ett problem. Men har hatt lenge at foreldre ikke får komme å inn på skoleplassen å hente, barna blir sendt osv og der har vært en drøm for noe av det som også tok tid var de foreldrene som skal snakke om sitt barn i 20 minutter hver gang de skal hentes, og det er ikke få. SFO er bare et par timer om dagen så det sier seg selv at når foreldre ringer hele dagen, sender melding, og kommer og skal prate i 20 minutter så stjeler det MYE tid fra barna. Lett for som forelder å tenke «ja men jeg tar bare 15 minutter av deres tid» eller «ja men jeg kan da ringe midt i verkstedet og snakke i 10 minutter for det er jo bare meg og det er viktig». Problemet er at en klasse på 20 har 40 foreldre og det er ganske mange som tenker slikt. Omtrent daglig er det foreldre som kommer for å hente barn der vi ikke har fått beskjed av de andre foreldrene eller de sender melding «H skal være med Q hjem idag» men Q har vi ikke hørt noe fra slik at vi må mase på foreldrene for at de ikke gidder å gi beskjed. (Vi må jo ha beskjeder, men det går an å sende en melding før SFO tid slik at vi rekker å se og svare på de, og ikke ringe) Jeg har jobbet på SFO i et tosifret år men har nå sluttet da foreldre for hvert år bare blir mer og mer kravstor og frekke, som har gjort at jeg har brukt mye mer tid på å gjøre foreldre til lags enn å faktisk SE og være med barna. Barna blir mer og mer egoistiske og bortskjemte slik at de fungerer dårligere i grupper med andre barn, noe som fører til konflikter som der igjen fører til foreldre på døren der alle sitt barn er perfekt og ikke har gjort noe feil, de er jo så sensitive. 

Anonymkode: 5ed75...2b8

• Liker 3
Gjest kruspersilletaco
Skrevet

Hvem er det som ringer SFO hele tiden? Har ikke alle app man kan sende melding i? Tror aldri vi har ringt SFO.. Men lagt ofte beskjed i app ang hvem som skal hente eller når de kan sende hjem

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

På hvilken måte blander folk seg i oppdragelsen mener du?

Jeg er typen som sier fra til barnet når hen oppfører seg bøllete, og det spiller ingen rolle om det er foran foreldrene eller ikke. Så lenge man sier fra på en ordentlig måte. 

Jeg setter også pris på at noen retter på barnet mitt når hen oppfører seg bøllete. 

Anonymkode: ca1e5...b60

Hvis barnet mitt oppfører seg bøllete sier jo JEG i fra, jeg trenger ikke at andre fremmede blander seg inn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Da kan du gange den tlf med 22 på morgenen og 22 ganger etter skolen. På det verste. 

Skal alle foreldre ringe hver dag så blir det mye tid i tlf og lite tid til barna. Det er ikke sfo sin oppgave å være assistent for foreldre som glemmer. Da må foreldrene skjerpe seg.

Jeg jobber ikke på sfo, men dette blei tatt opp på fellesmail på vår sfo.

Mange av de ansatte brukte mer tid i tlf enn på barna fordi tlf ringte hele tiden. 

Er det en gang I blant så greit, men når samme foreldrene ringer to ganger om dagen så må noe gjøres. Dette er et problem over hele landet.

Anonymkode: f8f54...983

Ringe hver dag? Det var snakk om å ringe hvis noe er glemt, de ferreste glemmer noe viktig hver dag. Nå er mine barn i barnehagealder, men de ansatte i barnehagen setter pris på om vi ringer og sier fra hvis noe er glemt (noe som har skjedd 2 ganger på 4 år). 

hvordan i all verden kan dette være et problem i hele landet for sfo, når det ikke er det for barnehager? Det er de samme barna, og det er ikke som om barnehagen har en egen ansatt til telefonen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg synes det mest irriterende er alle foreldrene som mener andre er irriterende fordi de gjør ting på en annerledes måte og som alltid skal "rart vi overlevde før i tida" til ting som det faktisk var en del som IKKE overlevde før i tiden, for statistikk gidder de ikke å sjekke. Så lenge deres bestemor og dem selv overlevde så driter de glatt i at det var mange andre som mistet barna sine.

De vil ikke høre på at barnet faktisk har det bedre fremovervendt til 4 år, da overdriver de og mener at det er latterlig at foreldre skal ha barnet fremovervendt til "konfirmasjonsalder" og mener at man kan jo bare ta på de hjelm i samme slengen. Er det ikke bra at det kommer nyere barneseter, sikrere biler osv. Det er virker ikke som de forstår at samfunnet får flere veier med høye fartsgrenser, det er betydelig mere biler enn i "gamle dager" og enda er det lite barn som dør i trafikken. Men det virker som de tror det ikke har noen sammenheng med sikkerheten i biler og ved å bruke barneseter 🤷‍♀️

Når man får barn så kan man aldri gjøre noe riktig man blir dømt uansett. 

Anonymkode: cbf46...6ee

Jeg ble så sint på et facebooiinnlegg jeg at jeg fant frem statistikken på drepte barn i trafikken i 1965 og 2019. 

Da tide folk. 

For barn overlevde slettes ikke før. Enormt mange ble drept i trafikken. Og det er jo ikke sånn at vi nå kjører mindre enn det de gjorde da..

Anonymkode: c43fd...258

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ble så sint på et facebooiinnlegg jeg at jeg fant frem statistikken på drepte barn i trafikken i 1965 og 2019. 

Da tide folk. 

For barn overlevde slettes ikke før. Enormt mange ble drept i trafikken. Og det er jo ikke sånn at vi nå kjører mindre enn det de gjorde da..

Tidde. Ikke tide. 

Autokorrekt

AnonymBruker
Skrevet
kruspersilletaco skrev (45 minutter siden):

Hvem er det som ringer SFO hele tiden? Har ikke alle app man kan sende melding i? Tror aldri vi har ringt SFO.. Men lagt ofte beskjed i app ang hvem som skal hente eller når de kan sende hjem

De aller fleste appene ble forbudt over natta av datatilsynet 

Skrevet

Mammabloggere som bevisst eksponerer sine barn for å tjene penger på dem. Barn har også rett til personvern. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Foreldre som gir ungene skjermtid hver gang de kjeder seg. De skaper gjerne ufyselige unger som ingen vil ha på besøk. (Alt er kjipt og kjedelig, og de maser konstant om å game.)

Anonymkode: 7197c...531

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
kruspersilletaco skrev (1 time siden):

Har ikke app, skulle få det men det er på vent. Vet jo hvor lang tid ting tar i kommunene.

Anonymkode: 5ed75...2b8

AnonymBruker
Skrevet
skreppamedleppa skrev (22 timer siden):

Igjen en blir behandlet ut ifra slik en behandler mennesker. Om en aldri stiller opp på dugnad, aldri gir noe i forhold til andre av hjelp etc så er det faktisk slik at en ikke springer til for å hjelpe disse som aldri hjelper til eller stiler opp. Det er en selvfølge! Og det handler om alt annet enn mobbing! En må slutte å si "mobbing" om en selv er meget klar over at en aldri gir noe til andre men forventer mye tilbake.

Det er som sagt greit å ikke være med på dugnad (ifølge meg selv), men da kan en heller ikke be om alt fra andre heller. Det er ikke sånn at samfunnet er. Handler ikke nødvendigvis om mobbing altså.

Jeg kan selv både male, steike vafler, etc enda jeg ikke har barn men om noen alltid slutner unna og  er late, unnesluntraer, ikke bidrar med noe, ikke har overskudd, ikke er sosiale etc  ville jeg aldri i verden hatt noe med disse å gjøre. Sånn er det med sosiale relasjoner i seg selv, barn eller ikke. En må yte litt for å være med i samfunnet... Ikke alle er like sosiale men da klarer en seg vel bra aleine også når en egentlig trenger hjelp da.. 

Vi kan ikke stille på dugnad pga helse. Vi krever heller ikke noe av nabolaget.

Dugnad er en uting. Det blir sladret og spekulert i de som ikke kan stille. Derfor har vi flyttet.

Anonymkode: f911f...e4c

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi kan ikke stille på dugnad pga helse. Vi krever heller ikke noe av nabolaget.

Dugnad er en uting. Det blir sladret og spekulert i de som ikke kan stille. Derfor har vi flyttet.

Dugnad synes jeg er en grei ting for samhold og få gjort ting sammen. Jeg har ikke noe i mot det og har aldri spekulert noe om de som ikke deltar, men jeg synes det er en uting når hvemsomhelst (foreldrene eller ei) ikke bidrar med noe, ikke hjelper til og samtidig blir fornærmet fordi de ikke selv får hjelp med ting og tang.. og i tillegg har et veldig lavt nivå for å kalle det 'mobbing'. En bestemmer selv hva en er med på men kanskje en skal ha litt selvinnsikt til å forstå at ikke alle ønsker å hjelpe de som aldri selv hjelper andre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tidde. Ikke tide. 

Autokorrekt

Hva skulle de gjøre da? Stå på torget og grine og flekke kroppen sin fordi de hadde mistet et barn? Hva skulle de fått ut av å få ut smerten sin til hele verden? 

Så hvis noen får kreft av å spise masse sukker så er det deres livs oppgave å få alle til å forstår det? Hvorfor spiser nordmenn så mye sukker da? Eller drikker så mye kaffe? Mye jobb du har tatt på deg, må jeg si. 

Anonymkode: bbddf...b48

AnonymBruker
Skrevet
skreppamedleppa skrev (2 minutter siden):

Dugnad synes jeg er en grei ting for samhold og få gjort ting sammen. Jeg har ikke noe i mot det og har aldri spekulert noe om de som ikke deltar, men jeg synes det er en uting når hvemsomhelst (foreldrene eller ei) ikke bidrar med noe, ikke hjelper til og samtidig blir fornærmet fordi de ikke selv får hjelp med ting og tang.. og i tillegg har et veldig lavt nivå for å kalle det 'mobbing'. En bestemmer selv hva en er med på men kanskje en skal ha litt selvinnsikt til å forstå at ikke alle ønsker å hjelpe de som aldri selv hjelper andre.

Vi kan ikke stille på dugnad pga helse

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi kan ikke stille på dugnad pga helse

Ok for meg det... se ellers svar som er gitt av meg her...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.5.2021 den 22.46):

Men raffinert sukker er gift. 

Anonymkode: 35228...3f1

Pisspreik! Det handler om mengde dersom du ikke visste det. 

Anonymkode: 2cdad...627

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.5.2021 den 23.46):

Foreldre (dette gjelder kanskje mest besteforeldre) som skal introdusere is og cola så tidlig som mulig til baby under 1 år. Dem får tidsnok i seg nok søtsaker og cola, så hvorfor skal det introduseres så tidlig?

Anonymkode: 6ada9...17e

Enig med colaen. Is har dog sønnen vår på 11mnd fått smake på, men er snakk om en skjei eller to. Brus vil ikke bli drukket i dette huset før ungen er lagt i en del år uansett, og kun i helger. Tenker at så fort ungen spør om det selv så blir det noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...