AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #61 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Foreldre som selger barna sine for å få reklameinntenkter. Gjerne kamuflert som familiebilder, når de i realiteten er gjennomkorrografert og oppstilt. Stakkars unger. mammatiltreskatter er en av verstingene på insta. Anonymkode: 0bafe...392 Ja hun har vel ikke et eneste innlegg lenger uten reklame 🥴 Anonymkode: 7111b...755
vinterdekor Skrevet 28. mai 2021 #62 Skrevet 28. mai 2021 Foreldre som sender SMS og spør om barnet kan besøke ditt barn fordi det barnet kjeder seg. Yes, send det bort fremfor å inviter barn til seg selv! Foreldre som sender SMS og klager på barnet ditt uten å ha sjekket faktisk hendelse! Foreldre som tror at eget barn aldri gjør noe galt og legger byrden på andre. Fiks opp for oss alle liksom! Foreldre som til stadighet skal levere bakst til skole/barnehage. Foreldre som ikke har annet liv enn å "hjelpe" barna opp og frem, løper livet av seg, uten å hensynta at barnet en gang skal bli selvstendig. Senere gråter foreldrene fordi barna ikke klarer seg selv senere i livet! 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #63 Skrevet 28. mai 2021 Foreldre som aldri deltar på frivillig dugnad i fritidsaktiviteter. Enda jeg vet dere har tid. Som blir brukt på deres egne fritidsaktiviteter. Skjerpings! Foreldre som aldri orker å ha barnets venner i huset; som aldri byr på en is, litt frukt eller kveldsmat osv- dere sender alltid barna deres til oss istedet. Veldig demokratisk. Anonymkode: 71d37...1dc 6
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #64 Skrevet 28. mai 2021 Det tristeste er foreldre som ikke oppdrar barna sine til ikke å bli ufordragelige mennesker. Det er trist fordi det er noe av det aller verste en kan gjøre mot barn, det å ikke gi dem en sjanse til å bli likt og invitert med av verden rundt seg. Man dømmer dem til et liv som tapere som aldri vil oppleve å få positive tilbakemeldinger, dømmer dem til å tre inn i voksenlivet med stinkøyet ute og en attityd som får den mest velmenende til å ville skygge banen, og late som at de ikke eksisterer. De mest irriterende er kronisk stressa foreldre som tror de oppnår sosial status ved å kringkaste til verden hvor mye de står på pinne. Disse er de mest irriterende, fordi de er som en gift på samfunnet, storkonsumenter av diverse selvhjelpsbøker og svært aktive på sosiale medier. Og dessverre blir disse da også trendsettere, malen på hva man bør forvente av foreldre generelt. Når det gjelder de som ikke oppdrar barna sine kan man i det minste si at det er ingen som har dem som forbilder, men stressa foreldre er forbilder for veldig mange virker det som. I tillegg er de pådrivere for en perfekthets-industri som skal selge deg alt det nyeste, dyreste, og som jeg tror fratar veldig mange voksne lysten til i det hele tatt å få barn. Anonymkode: 651c4...76e 7
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #65 Skrevet 28. mai 2021 Jeg synes det mest irriterende er alle foreldrene som mener andre er irriterende fordi de gjør ting på en annerledes måte og som alltid skal "rart vi overlevde før i tida" til ting som det faktisk var en del som IKKE overlevde før i tiden, for statistikk gidder de ikke å sjekke. Så lenge deres bestemor og dem selv overlevde så driter de glatt i at det var mange andre som mistet barna sine. De vil ikke høre på at barnet faktisk har det bedre fremovervendt til 4 år, da overdriver de og mener at det er latterlig at foreldre skal ha barnet fremovervendt til "konfirmasjonsalder" og mener at man kan jo bare ta på de hjelm i samme slengen. Er det ikke bra at det kommer nyere barneseter, sikrere biler osv. Det er virker ikke som de forstår at samfunnet får flere veier med høye fartsgrenser, det er betydelig mere biler enn i "gamle dager" og enda er det lite barn som dør i trafikken. Men det virker som de tror det ikke har noen sammenheng med sikkerheten i biler og ved å bruke barneseter 🤷♀️ Når man får barn så kan man aldri gjøre noe riktig man blir dømt uansett. Anonymkode: cbf46...6ee 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #66 Skrevet 28. mai 2021 Jeg synes det er irriterende med de foreldrene som mener noe om barnas fremtidige karrierevalg basert på personligheten deres, og gjerne sier dette foran barna. Eks.: «Lille Lise er så omsorgsfull, hun blir nok sykepleier når hun blir stor». (Noe av grunnen til irritasjonen er nok at det nesten alltid er tradisjonelle yrkesvalg i slike utsagn.) Anonymkode: bf161...afb 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #67 Skrevet 28. mai 2021 Foreldre som ikke korrigerer oppførselen til barnet deres, spesielt hvis de leker med andre barn. Hvis barnet slår barnet mitt ignorer de kun feks, eller knapt orker å go beskjed til barnet som slår Anonymkode: 3e917...528 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #68 Skrevet 28. mai 2021 Foreldre som bruker begrepet "mammahjerte".. Hvilket hjerte/utvekst er dette? Foreldre som mener alt i fra hunder til støv er rett til å melde andre til bv Anonymkode: e6c8e...69f 14
Queen of the North Skrevet 28. mai 2021 #69 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Foreldre (dette gjelder kanskje mest besteforeldre) som skal introdusere is og cola så tidlig som mulig til baby under 1 år. Dem får tidsnok i seg nok søtsaker og cola, så hvorfor skal det introduseres så tidlig? Anonymkode: 6ada9...17e Ifølge min mor så trodde jeg at når hun spurte om vi skulle gå på butikken å kjøpe noe godt så mente hun epler eller bananer. Og jeg skal visstnok ha bedt om å få rester av torskerogn fra middag til lørdagsgodt eller spekesild... Godt pappa satte en stopper for det ved å introdusere svære poser med 2 fargede gelesmokker 🤣🤣 3
skreppamedleppa Skrevet 28. mai 2021 #70 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Foreldre som bruker begrepet "mammahjerte".. Hvilket hjerte/utvekst er dette? Foreldre som mener alt i fra hunder til støv er rett til å melde andre til bv Anonymkode: e6c8e...69f Å Hjelpes "mammahjerte", bjørnehjerte, tigermor/tigerhjerte😅 er de spirituele og driver med sjsmanisme eller noe? Holder det ikke å være mamma, være mor mon tro? Om ikke de skal vokse et ekstra hjerte eller være et dyr. Ellers enig med deg ang bv, alt er jo 'omsorgssvikt' I disse dager🥴 4
Rullerusk Skrevet 28. mai 2021 #71 Skrevet 28. mai 2021 19 hours ago, snurk said: Foreldre som mener at raffinert sukker er gift og baker bursdagskaker av nøtter og dadler 🙄 😅
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #72 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Foreldre som aldri deltar på frivillig dugnad i fritidsaktiviteter. Enda jeg vet dere har tid. Som blir brukt på deres egne fritidsaktiviteter. Skjerpings! Foreldre som aldri orker å ha barnets venner i huset; som aldri byr på en is, litt frukt eller kveldsmat osv- dere sender alltid barna deres til oss istedet. Veldig demokratisk. Anonymkode: 71d37...1dc Nå er det ikke alle som orker dugnad. Anonymkode: f911f...e4c 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #73 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg synes det mest irriterende er alle foreldrene som mener andre er irriterende fordi de gjør ting på en annerledes måte og som alltid skal "rart vi overlevde før i tida" til ting som det faktisk var en del som IKKE overlevde før i tiden, for statistikk gidder de ikke å sjekke. Så lenge deres bestemor og dem selv overlevde så driter de glatt i at det var mange andre som mistet barna sine. De vil ikke høre på at barnet faktisk har det bedre fremovervendt til 4 år, da overdriver de og mener at det er latterlig at foreldre skal ha barnet fremovervendt til "konfirmasjonsalder" og mener at man kan jo bare ta på de hjelm i samme slengen. Er det ikke bra at det kommer nyere barneseter, sikrere biler osv. Det er virker ikke som de forstår at samfunnet får flere veier med høye fartsgrenser, det er betydelig mere biler enn i "gamle dager" og enda er det lite barn som dør i trafikken. Men det virker som de tror det ikke har noen sammenheng med sikkerheten i biler og ved å bruke barneseter 🤷♀️ Når man får barn så kan man aldri gjøre noe riktig man blir dømt uansett. Anonymkode: cbf46...6ee Store barn sitter fremovervendt. Mener du bakovervendt? Anonymkode: f911f...e4c 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #74 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå er det ikke alle som orker dugnad. Anonymkode: f911f...e4c Orker du ikke dugnad orker du ikke barn eller skal forvente at dine barn skal få noe "gratis" av at andre stiller opp.. Anonymkode: e6c8e...69f 7
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #75 Skrevet 28. mai 2021 19 hours ago, AnonymBruker said: Men raffinert sukker er gift. Anonymkode: 35228...3f1 neida, ingen fare. (raffinert) sukker er på ingen måte gift. vet det har vært div rykter om dette , men vitenskapen sier noe annet. Skal selvsagt ikke spise for mye av dette (eller noe annet), men gift er det ikke. Anonymkode: 04dab...26e 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #76 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Herlighet som jeg gruer meg til barna skal på sfo, det virker jo som et grusomt sted å være. Ja, Gud så forferdelig det må være for de ansatte å motta en telefon ned en beskjed hvis man har glemt noe. Skulle nesten tro det var jobben din? Anonymkode: 1bef1...69c https://www.nrk.no/mr/blir-nedringt-av-foreldre-som-vil-ha-spesialavtalar-for-ungane-sine-pa-sfo-1.15501691 Anonymkode: 7a32b...019 3
skreppamedleppa Skrevet 28. mai 2021 #77 Skrevet 28. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Nå er det ikke alle som orker dugnad. Anonymkode: f911f...e4c Vedrørende dugnad er det kardemomme loven som gjelder. Om du ikke orker så ok men da bør du søren ikke klage på at barnet ditt eller deg selv blir ekskludert i nabolaget, ikke blir invitert osv. En må gi litt for å kunne ta litt Endret 28. mai 2021 av skreppamedleppa 4
Honey Dew Skrevet 28. mai 2021 #78 Skrevet 28. mai 2021 skreppamedleppa skrev (1 time siden): Vedrørende dugnad er det kardemomme loven som gjelder. Om du ikke orker så ok men da bør du søren ikke klage på at barnet ditt eller deg selv blir ekskludert i nabolaget, ikke blir invitert osv. En må gi litt for å kunne ta litt Da er det ikke vi som er problemet, men de som ekskluderer andre fordi de ikke klarer dugnad. Det er ikke alle som er like sosiale og mobbing er ikke greit. Derfor får ikke mine barn drive med idrett. 4
skreppamedleppa Skrevet 28. mai 2021 #79 Skrevet 28. mai 2021 (endret) Honey Dew skrev (12 minutter siden): Da er det ikke vi som er problemet, men de som ekskluderer andre fordi de ikke klarer dugnad. Det er ikke alle som er like sosiale og mobbing er ikke greit. Derfor får ikke mine barn drive med idrett. Igjen en blir behandlet ut ifra slik en behandler mennesker. Om en aldri stiller opp på dugnad, aldri gir noe i forhold til andre av hjelp etc så er det faktisk slik at en ikke springer til for å hjelpe disse som aldri hjelper til eller stiler opp. Det er en selvfølge! Og det handler om alt annet enn mobbing! En må slutte å si "mobbing" om en selv er meget klar over at en aldri gir noe til andre men forventer mye tilbake. Det er som sagt greit å ikke være med på dugnad (ifølge meg selv), men da kan en heller ikke be om alt fra andre heller. Det er ikke sånn at samfunnet er. Handler ikke nødvendigvis om mobbing altså. Jeg kan selv både male, steike vafler, etc enda jeg ikke har barn men om noen alltid slutner unna og er late, unnesluntraer, ikke bidrar med noe, ikke har overskudd, ikke er sosiale etc ville jeg aldri i verden hatt noe med disse å gjøre. Sånn er det med sosiale relasjoner i seg selv, barn eller ikke. En må yte litt for å være med i samfunnet... Ikke alle er like sosiale men da klarer en seg vel bra aleine også når en egentlig trenger hjelp da.. Endret 28. mai 2021 av skreppamedleppa 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #80 Skrevet 28. mai 2021 2 hours ago, skreppamedleppa said: Vedrørende dugnad er det kardemomme loven som gjelder. Om du ikke orker så ok men da bør du søren ikke klage på at barnet ditt eller deg selv blir ekskludert i nabolaget, ikke blir invitert osv. En må gi litt for å kunne ta litt Hmm karemommeloven sier såvidt jeg kan erindre noe om å ikke plage andre, men være grei og snill. Den sier ikke noe om at man skal være grei og snill bare mot de som stiller på dugnad. 😅 Anonymkode: eee3e...38c 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå