Gå til innhold

Type foreldre du synes er irriterende?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

«Holier than thou»-foreldre. Nuff said.

Anonymkode: 821b3...308

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Foreldre som har skjerm-angst; som tror 6-åringen får varige men av å se ti minutter på Youtube (MED foreldrekontrollen påskrudd). Velkommen til år 2021. 
Foreldre som ikke lar førsteklassingen gå litt fritt i nabolaget og sosialisere med andre barn, men som kjører barnet til avtalte  leketreff. Overbeskyttende tullinger. 

Anonymkode: 71d37...1dc

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

De som skal blande seg i andres oppdragelse. Si gjerne noe til barnet mitt når vi foreldre ikke er der, men når vi er til stede så vil vi gjerne få oppdra vårt eget barn. Vi gjør kanskje ting annerledes enn det du ville gjort, men dette er VÅRT valg. 

Anonymkode: 1bef1...69c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Foreldre som forventer at SFO er en serviceinstutisjon. Følger ikke opp mailet dom blir sendt ut, forventer at vi står på pinne for både de og barnet deres, ringer til enhver tid dersom de har glemt å gi beskjed, osv.

Anonymkode: f8ff9...e3c

Herlighet som jeg gruer meg til barna skal på sfo, det virker jo som et grusomt sted å være. Ja, Gud så forferdelig det må være for de ansatte å motta en telefon ned en beskjed hvis man har glemt noe. Skulle nesten tro det var jobben din? 

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men raffinert sukker er gift. 

Anonymkode: 35228...3f1

Det er det ikke.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Foreldre som har skjerm-angst; som tror 6-åringen får varige men av å se ti minutter på Youtube (MED foreldrekontrollen påskrudd). Velkommen til år 2021. 
Foreldre som ikke lar førsteklassingen gå litt fritt i nabolaget og sosialisere med andre barn, men som kjører barnet til avtalte  leketreff. Overbeskyttende tullinger. 

Anonymkode: 71d37...1dc

Jeg vet ikke hvor du bor, men for noen måneder siden var det en jente som ble forsøkt bortført i nabolaget. 

Denne uken fikk vi Mail fra barnehagen om at en mann har blottet seg foran barna i barnehagen og forsøkt å lokke barna ut av barnehagen. 

Jeg skjønner godt at noen foreldre er overbeskyttende overfor barna sine. 

Anonymkode: ca1e5...b60

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

De som skal blande seg i andres oppdragelse. Si gjerne noe til barnet mitt når vi foreldre ikke er der, men når vi er til stede så vil vi gjerne få oppdra vårt eget barn. Vi gjør kanskje ting annerledes enn det du ville gjort, men dette er VÅRT valg. 

På hvilken måte blander folk seg i oppdragelsen mener du?

Jeg er typen som sier fra til barnet når hen oppfører seg bøllete, og det spiller ingen rolle om det er foran foreldrene eller ikke. Så lenge man sier fra på en ordentlig måte. 

Jeg setter også pris på at noen retter på barnet mitt når hen oppfører seg bøllete. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

De mest irriterende foreldrene er sånne som klager over hva andre foreldre gjør. 

Anonymkode: 1af0f...864

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Foreldre som tror at deres barn er feilfrie og aldri gjør noe galt. Foreldre som fremhever sine barn i alt og ett og de barna skal selvsagt studere medisin eller til å bli psykolog. De foreldrene som ser ned på andre. De foreldrene som går over lik for at poden skal få spille fotball på «elitelaget»🙄🙄

Anonymkode: 32f8f...735

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

- Foreldre som stadig vekk skal belære andre foreldre fordi de mener deres måte er den eneste måten å gjøre ting på; deres barn får aldri mat, kaker eller drikke med sukker og det er nærmest omsorgssvikt å gi barnet sitt dette. Deres barn får nesten aldri se tv eller bruke et nettbrett fordi det er så slitsomt for hodet. Samsoving er det eneste som er bra nok, fordi barn trenger masse nærhet, kjærlighet og trygghet og det gir man med samsoving. 

- Foreldre som kritiserer mødre som gir mme i stedet for å amme. 

Anonymkode: 25465...790

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Herlighet som jeg gruer meg til barna skal på sfo, det virker jo som et grusomt sted å være. Ja, Gud så forferdelig det må være for de ansatte å motta en telefon ned en beskjed hvis man har glemt noe. Skulle nesten tro det var jobben din? 

Da kan du gange den tlf med 22 på morgenen og 22 ganger etter skolen. På det verste. 

Skal alle foreldre ringe hver dag så blir det mye tid i tlf og lite tid til barna. Det er ikke sfo sin oppgave å være assistent for foreldre som glemmer. Da må foreldrene skjerpe seg.

Jeg jobber ikke på sfo, men dette blei tatt opp på fellesmail på vår sfo.

Mange av de ansatte brukte mer tid i tlf enn på barna fordi tlf ringte hele tiden. 

Er det en gang I blant så greit, men når samme foreldrene ringer to ganger om dagen så må noe gjøres. Dette er et problem over hele landet.

Anonymkode: f8f54...983

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lærer på videregående.  

Og jeg kjenner at foreldrene til årets elevkull er av en helt annen klasse enn vi har hatt før..

Jeg vet ikke om jeg skal kalle dem curlingforeldre, helikopterforeldre eller droneforeldre, men de gjør meg sprø. 

Jeg har av ei mor fått 3 mailer om sønnen (på 17!) sine manglende gymsko. Og jeg er ikke en gang elevens gymlærer! 😂🙈

En annen mor klagde fordi hun mente vi lagte for vanskelige matteprøver.  🤪😂

Hadde min 8åring glemt gymskoa på skolen, så hadde jeg jo bedt ungen leite...  jeg hadde ikke kommet på å sende mail til læreren 

Anonymkode: c43fd...258

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke hvor du bor, men for noen måneder siden var det en jente som ble forsøkt bortført i nabolaget. 

Denne uken fikk vi Mail fra barnehagen om at en mann har blottet seg foran barna i barnehagen og forsøkt å lokke barna ut av barnehagen. 

Jeg skjønner godt at noen foreldre er overbeskyttende overfor barna sine. 

Stakkars barnet mitt på 7 år blir fremdeles kjørt til arrangerte leketreff, for alternativet er at hun går/sykler 3 km langs en smal og svingete vei med 80-sone. Ikke alle som bare kan "klatre over gjerdet til naboen" dessverre.

Anonymkode: 702e0...53e

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Stakkars barnet mitt på 7 år blir fremdeles kjørt til arrangerte leketreff, for alternativet er at hun går/sykler 3 km langs en smal og svingete vei med 80-sone. Ikke alle som bare kan "klatre over gjerdet til naboen" dessverre.

Våre barn syklet til og fra aktiviteter. Også i 80-sonen. Vi hadde ikke bil da barna var små.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Honey Dew said:

Våre barn syklet til og fra aktiviteter. Også i 80-sonen. Vi hadde ikke bil da barna var små.

I veibanen, altså? 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I veibanen, altså? 

Ja, det fantes ikke fortau på den strekningen, men så var det mindre trafikk den gangen og folk brukte syklene slik de er ment til å bruke.

Endret av Honey Dew
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Haha, du aner ikke! 😅 På vår SFO-avdeling blir de ansatte irriterte hvis barnet har «for mye» utstyr (vi sender med regntøy og støvler - ryddig pakket i tekstilpose - på mandag og lar det henge til fredag uansett vær i sommerhalvåret), men GUD BEDRE så irriterte de blir hvis utstyret ikke er der når de plutselig trenger det! Samme med annet utstyr utfra sesong. De er som bøndene; klager uansett vær. 😂

Har vi glemt noe så blir de sure hvis vi ikke kan komme med det øyeblikkelig, da de vet at vi har hjemmekontor. Men når vi kommer med det så er de irriterte fordi de må komme ut og hente det (koronaregler). Men dersom jeg stikker hånden inn gjennom det åpne vinduet ved mitt barns garderobeplass og putter solbrillene i posen hans, så tør jeg ikke tenke på konsekvensene dersom noen ser meg. 

De vil ha beskjed om alt, men ikke i god tid på forhånd (blir for mye notering) og uansett ikke på kort varsel 🤷🏼‍♀️

Jeg har bare konkludert med at de er en gjeng ustrukturerte mennesker når det gjelder logistikk, og at det faktisk ikke er urimelig at jeg gjør det som er NØDVENDIG for å effektivisere hverdagen hjemme. Kort sagt så gir jeg en god dag i hva de mener om meg. Så jeg stresser ikke med det, men gjør det jeg synes er fornuftig inntil jeg får eventuelt fornuftige og konstruktive instruksjoner. For det sammensuriumet de har servert hittil henger ikke på greip uansett. Til lags åt alle kan ingen vera. 

Anonymkode: 6c328...a84

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Da kan du gange den tlf med 22 på morgenen og 22 ganger etter skolen. På det verste. 

Skal alle foreldre ringe hver dag så blir det mye tid i tlf og lite tid til barna. Det er ikke sfo sin oppgave å være assistent for foreldre som glemmer. Da må foreldrene skjerpe seg.

Jeg jobber ikke på sfo, men dette blei tatt opp på fellesmail på vår sfo.

Mange av de ansatte brukte mer tid i tlf enn på barna fordi tlf ringte hele tiden. 

Er det en gang I blant så greit, men når samme foreldrene ringer to ganger om dagen så må noe gjøres. Dette er et problem over hele landet.

Anonymkode: f8f54...983

Mm, det siste året er det et problem primært fordi man som forelder i småskolen ikke har noen annen mulighet til å f.eks finne igjen utstyr som er vekk, sjekke at utstyr er på plass eller komme med gjenglemte ting enn å TA DET VIA DE ANSATTE. 

Misforstå meg rett; det finnes helt klart curlingforeldre osv. Men den største økningen i henvendelser som tar de ansattes oppmerksomhet vekk fra barna på vår skole skyldes helt klart smittevernreglene som hindrer foresatte i å i det hele tatt gå inn i bygningsmassen (og i enkelte tilfeller får vi ikke gå inn i skolegården engang). Det vet vi fra en undersøkelse gjort ved skolene i vår kommune. 

Jeg er forelder til en førsteklassing, og får jevnlig høre at mange foreldre opplever situasjonen slik at skolen krever veldig mye av oss og våre faktisk veldig små og umodne barn. I stedet for å rapportere de «umulige» situasjonene smittevernreglene setter oss i OPPOVER, så praktiserer skolen heller en form «victim blaming» og legger skylden på oss og ikke minst ungene. Vi får jo ikke lov til å bidra. Utstyr for tusenlapper forsvinner men vi får ikke se glemmekassen før i slutten av måneden, for eksempel. Utrolig kjipt å måtte kjøpe ny vinterjakke og støvler 3. februar, og så få igjen det forrige når glemmekassene settes ut 3 uker seinere... 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Foreldre som skal ha spesialbehandling av sitt eget barn, uten å forstå at det går utover andre barn. Eksempelvis forventer at barnehagen skal lage økologisk, veganlunsj helt fra bunnen av, uten å forstå at dette går utover voksentettheten og økonomien til barnehagen. 

Anonymkode: 25a68...2ea

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Foreldre som skal ha spesialbehandling av sitt eget barn, uten å forstå at det går utover andre barn. Eksempelvis forventer at barnehagen skal lage økologisk, veganlunsj helt fra bunnen av, uten å forstå at dette går utover voksentettheten og økonomien til barnehagen. 

Anonymkode: 25a68...2ea

Det er veldig enkelt å møte denne typen foreldre: Du sier til dem at de kan sende med den maten selv, dersom de ikke kan dokumentere et medisinsk behov for tilrettelegging. Grunnlaget her vil være at all matservering i regi av kommunens barnehager skal være utredet og godkjent som trygt og næringsrikt kosthold. Alle kommuner skal ha en slik rapport liggende, så det er bare å henvise til at forelderen får ta dette opp med lokaldemokratiet, fremfor å kreve spesialtilpasning av rene overbevisningsgrunner. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...