AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #1 Skrevet 27. mai 2021 Ja, hvilken type foreldre synes du er irriterende? Personlig synes jeg foreldre som tror at deres barn er spesielle, bør sitte foran i klassen, skryter av det barnet gjør uten å ha blitt spurt om, og som krever at de ansatte på sfo og lærerne alltid skal gjøre det barnet har behov for (de ansatte har ofte en god tone med disse foreldre, noe som er overraskende 🤷♀️). Fint om dere lærere også kan svare på spørsmålet. Anonymkode: c5f6c...801 11
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #2 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja, hvilken type foreldre synes du er irriterende? Personlig synes jeg foreldre som tror at deres barn er spesielle, bør sitte foran i klassen, skryter av det barnet gjør uten å ha blitt spurt om, og som krever at de ansatte på sfo og lærerne alltid skal gjøre det barnet har behov for (de ansatte har ofte en god tone med disse foreldre, noe som er overraskende 🤷♀️). Fint om dere lærere også kan svare på spørsmålet. Anonymkode: c5f6c...801 Perfekte foreldre. Ingen er perfekte, men de med fasaden å som opptrer som at det aldri har vært motgang. Anonymkode: 94af4...c3e 13
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 27. mai 2021 De som skal belære andre foreldre og skriker ut omsorgssvikt fordi de ser barn bruke nattlampe. Anonymkode: 070b2...1b1 59
skreppamedleppa Skrevet 27. mai 2021 #4 Skrevet 27. mai 2021 (endret) Foreldre som oppfører seg som nyfrelste ekkle individer og ikke evner eller vise forståelse eller empati for at andre mennesker ikke ønsker barn. De som tror de eier sine voksne barn som ikke lar barna sine være selvstendig Foreldre som kaller barna sine for prinser og prinsesser De som overeksponerer barna sine på some Og "fasadeforeldre" som opptrer perfekte men er allt annet bak fasaden. Edit; foreldre som driver med barnslig konkurranse alla "jeg har født vaginalt mens du tok keisersnitt ergo har jeg født og du har ikke så det så, det gjør meg til mer av en kvinne enn deg" eller "jeg har ammet du har ikke så jeg er bedre mor enn deg" sånne barnslige ting som noen gjør hele tiden, av Gud vet hvilken grunn. Endret 27. mai 2021 av skreppamedleppa 31
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #5 Skrevet 27. mai 2021 Foreldre som ikke setter grenser for barna sine og ikke lærer dem normal folkeskikk. Anonymkode: 830b1...dfa 48
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #6 Skrevet 27. mai 2021 Foreldre som har gitt opp å oppdra og ikke gidder å prøve engang for de er så drittlei ungen sin, så de bare lar ungen løpe fritt og kræsje rundt med handlevogner og skrike. Anonymkode: a76a2...65a 25
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #7 Skrevet 27. mai 2021 Foreldre som anbefaler samsoving med spedbarn, som om det er ufarlig og passer alle. Anonymkode: 2ae1e...6df 14
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #8 Skrevet 27. mai 2021 Foreldre som er veldig opptatte av at de gjør ting på den rette måten med sine barn og samtidig mener at alle som gjør det på andre måter gjør det feil/ikke-optimalt og burde gjort som dem. Anonymkode: e28a5...4c6 17
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #9 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): og som krever at de ansatte på sfo og lærerne alltid skal gjøre det barnet har behov for (de ansatte har ofte en god tone med disse foreldre, noe som er overraskende 🤷♀️). Det er en falsk god tone for å unngå dramaet til den type foreldre, hadde vi ikke «hatt en god tone» hadde de sikkert troppet opp med militær styrker for å få mer oppmerksomhet, det går ikke å fortelle de at det er andre barn på SFO også. Fake it til you make it. Hilsen SFO ansatt. Anonymkode: 5ed75...2b8 36
Populært innlegg snurk Skrevet 27. mai 2021 Populært innlegg #10 Skrevet 27. mai 2021 Foreldre som mener at raffinert sukker er gift og baker bursdagskaker av nøtter og dadler 🙄 75
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #11 Skrevet 27. mai 2021 Foreldre som ikke lar barna sine bli noe selvstendige men lar de være med på do, i dusjen, overalt. Altså grenseløse foreldre. Foreldre som lar barna sine hyle og skrike overalt. Anonymkode: fa01c...88a 19
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #12 Skrevet 27. mai 2021 Andre foreldre som skal belære og komme med råd om alt mulig uten jeg har bedt om det. Anonymkode: ddc0c...ca5 12
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #13 Skrevet 27. mai 2021 snurk skrev (15 minutter siden): Foreldre som mener at raffinert sukker er gift og baker bursdagskaker av nøtter og dadler 🙄 Signerer denne! Anonymkode: c4040...233 5
Thjelp Skrevet 27. mai 2021 #14 Skrevet 27. mai 2021 De som automatisk tror at alle finner barna deres kjempe søte og sjarmerende. 16
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #15 Skrevet 27. mai 2021 Foreldre som ikke oppdrar barna sine. Ikke setter grenser. Ikke lærer barna hvordan man skal oppføre seg i det offentlige rom. Dvs late foreldre som ikke gidder å gjøre en innsats. Stakkars barn som lider under den type omsorgsvikt. Anonymkode: 45e54...8ee 8
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #16 Skrevet 27. mai 2021 snurk skrev (22 minutter siden): Foreldre som mener at raffinert sukker er gift og baker bursdagskaker av nøtter og dadler 🙄 Jeg mener ikke at det er gift men gir fortsatt ikke barnet mitt sukker selvom jeg spiser det selv. Ser liksom ikke behovet for å introdusere godterier når ikke barnet ber om det selv 🤷🏼♀️ Anonymkode: 070b2...1b1 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #17 Skrevet 27. mai 2021 snurk skrev (24 minutter siden): Foreldre som mener at raffinert sukker er gift og baker bursdagskaker av nøtter og dadler 🙄 Men raffinert sukker er gift. Anonymkode: 35228...3f1 11
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #18 Skrevet 27. mai 2021 Foreldre som forventer at SFO er en serviceinstutisjon. Følger ikke opp mailet dom blir sendt ut, forventer at vi står på pinne for både de og barnet deres, ringer til enhver tid dersom de har glemt å gi beskjed, osv. Anonymkode: f8ff9...e3c 9
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #19 Skrevet 27. mai 2021 De aller verste og mest ansvarsfraskrivelse foreldrene er foreldre som unnskylder alt barna gjør med at "kua har vært kalv". De som aldri tror at deres barn har gjort ting, vært med på ting, og som stoler blindt på det ungene sier😵😵 Da sett bort fra de som driver med vold, avstraffelse osv... Som lærer så synes jeg de mest utfordrende foreldrene er de som tror at barna deres ikke klarer noe selv. De diller og daller, og kommer gjerne inn i klasserommet under undervisning for at de skal gi barnet deres en "viktig" beskjed om at de for eksempel må huske at støvlene er i sekken, og lignende. Det er også de som betviler lærerens profesjon. Pedagogforldre kan være utfordrende der. De "vet gjerne best", og kjenner systemet godt. Det utnyttes til de fulle😅😅 Det er jeg selv som mor bevisst på når jeg snakker med skolen til mitt barn. Da passer jeg meg litt sånn at jeg ikke får en sånn "vet best" holdning. Mange barn oppfører seg gjerne annerledes på skolen enn hjemme, og det er ikke alle foreldre som helt forstår, eller tror helt på det😅 Som lærer skal man jo spille på lag med foreldrene. En ønsker jo ikke å gå inn i store diskusjoner, så da må man svelge noen kameler underveis 🐫🐫 Anonymkode: e5475...1c1 19
missLynch Skrevet 27. mai 2021 #20 Skrevet 27. mai 2021 Foreldre som øser ut komplimenter og bildebomber til barnet på sosiale medier når han/hun har bursdag. »Du er den klokeste, modigste, flinkeste, mest omsorgsfulle, gøyale 7-åringen som finnes!!!» Kommer 7-åringen selv til å lese dette? Nope. Har alle andre som er foreldre til en 7-åring det samme å si om sin unge? Yes. 27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå