Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Brunello said:

Jeg klarer ikke å forstå hvordan det kan bli så mange tråder om pakking av bager til mor far og barn. Det er greit å være forberedt. Men en liten faktaopplysning kan være på sin plass. Sykehuset ligger ikke isolert og dere skal ikke være der lenge. I tillegg får både mor og barn det de trenger på sykehuset. Det holder altså å ta med klær som dere kan bruke når dere reiser hjem. I tillegg er det greit med toalettsaker.  Men glemmer dere noe, får man kjøpt det der sykehuset ligger.

Du har fått svar allerede, men jeg støtter den - sånn er det faktisk ikke nå. På barselhotell får man ingenting, kun bleier og bind, og man må ha med alt man trenger av klær, utstyr og toalettsaker. I tillegg har man nå ikke lov å dra i butikker eller ut av avdelingen pga koronaregler, så det er viktig å få med seg alt første turen. 

Anonymkode: 7e7b4...cb8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

😂😂dagens. Blir ikke søsknene sjalu da, så de må ha Big sister eller Big brother bag? 

Anonymkode: f8bd3...07a

Nei nei. For å matche baggene må det stå "Big sis" og "Big bro" 🤪

Anonymkode: 461b7...8c5

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har fått svar allerede, men jeg støtter den - sånn er det faktisk ikke nå. På barselhotell får man ingenting, kun bleier og bind, og man må ha med alt man trenger av klær, utstyr og toalettsaker. I tillegg har man nå ikke lov å dra i butikker eller ut av avdelingen pga koronaregler, så det er viktig å få med seg alt første turen. 

Det er fortsatt ikke behov for mange tråder om dette. Ut over det jeg skrev sist, trenger man en bukse og undertøy til mor og noen bodyer til barnet. Er det ikke en overnatting som er vanlig? Maks to om det ikke er noe spesielt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Brunello said:

Det er fortsatt ikke behov for mange tråder om dette. Ut over det jeg skrev sist, trenger man en bukse og undertøy til mor og noen bodyer til barnet. Er det ikke en overnatting som er vanlig? Maks to om det ikke er noe spesielt.

For førstegangsfødende er det tre døgn/netter som er vanlig praksis, altså fire dager på sykehuset hvis man føder i løpet av en dag. Man kan jo ende opp med å være der lenger ved komplikasjoner, eller om fødselen drar ut over flere dager. 

Tro meg, jeg var kjempenonchalant med min første og pakket som du sier bare et skift til meg og et til baby og ikke noe mer, fordi sånne som deg da at det var teit å pakke mye. Men barselhotellet hadde ingenting å låne ut og var lite behjelpelige der. Allerede første natta var alt av skift brukt opp (var inkontinent, svetta ekstremt og baby gulpet) og mannen må hjem to ganger i løpet av oppholdet for å hente ting, samt gå i butikken mange ganger, i tillegg til at vi hadde besøk som hadde med ting til oss. 🙈 Så klok av skade kommer vi til å tenke litt mer på hva vi pakker denne gangen :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det er fint du vet alderen på de 2 andre barna da. Tommel opp til deg. Som jeg har skrevet tidligere er det ikke mange kvinner som vet å sette pris på mannen sin.

Anonymkode: 27da6...06c

Jo da, vi setter pris på mennene våre. Men de er nettopp det - MENN, ikke små barn. Det virker som det er en del kvinner som ikke forstår at voksne menn ikke er like opptatt av dill og dall som dem selv, og de tror derfor at mannen blir glad for å få alt fra adventskalender til «egen fødebag» med logo og små overraskelser fra mor…. Eh nei, de fleste menn ikke bare klarer, men ønsker å pakke en bag selv.

La meg spørre deg, TS : Menn som ikke pakker bagen for kona de setter altså ikke pris på henne de da, i følge din logikk?

Anonymkode: 113a3...4b1

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For førstegangsfødende er det tre døgn/netter som er vanlig praksis, altså fire dager på sykehuset hvis man føder i løpet av en dag. Man kan jo ende opp med å være der lenger ved komplikasjoner, eller om fødselen drar ut over flere dager. 

Tro meg, jeg var kjempenonchalant med min første og pakket som du sier bare et skift til meg og et til baby og ikke noe mer, fordi sånne som deg da at det var teit å pakke mye. Men barselhotellet hadde ingenting å låne ut og var lite behjelpelige der. Allerede første natta var alt av skift brukt opp (var inkontinent, svetta ekstremt og baby gulpet) og mannen må hjem to ganger i løpet av oppholdet for å hente ting, samt gå i butikken mange ganger, i tillegg til at vi hadde besøk som hadde med ting til oss. 🙈 Så klok av skade kommer vi til å tenke litt mer på hva vi pakker denne gangen :)

Jeg har tre barn, og vet utmerket godt at man ikke må planlegge veldig mye. Har vært både på vanlig barsel og hotell. Vi pakket klær og toalettsaker. Alt annet tull som diskuteres er helt unødvendig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Han klarer vel å pakke egen bag?

Anonymkode: bb3df...7da

Du klarer vel å lage en kopp kaffer eller middag selv,men det er da fint om noen gjør det for deg?

Litt spesielt om man aldri skal gjøre ting for andre fordi de klarer der selv *klør seg i hode emoji»

Anonymkode: 0837e...8a7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du klarer vel å lage en kopp kaffer eller middag selv,men det er da fint om noen gjør det for deg?

Litt spesielt om man aldri skal gjøre ting for andre fordi de klarer der selv *klør seg i hode emoji»

Nei, men å pakke en 'daddy bag' er i overkant i min verden. Min mann klarer å ta med seg skift selv, eventuelt legge det i min bag.

Anonymkode: bb3df...7da

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vurderer å lage en grannybag til farmor hvis hun kommer på besøk. Noen som har tips til innhold? Jeg tenkte  voksenbleier, kamferdrops,gebissrens...

Anonymkode: da897...05d

😅😅

Anonymkode: 99c97...fb1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

At han får en helt ny bag og får egen logo er jo unektelig veldig sært.😅

Resten av spørsmålet er selvfølgelig helt greit. Vi hadde ikke med noe annet til pappaen enn skift, toalettsaker (tannbørste, tannkrem, deo, dusjsåpe og sjampo) og sandaler til dusjen og mobil og lader. Dusjsåpe og sjampo får man jo på sykehuset, men det er jo ikke akkurat av god kvalitet, så vi hadde med egen.

Anonymkode: 678c9...637

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, Brunello said:

Jeg har har pakket minimalt tidligere, og trenger sikkert ikke noe mer neste gang, men har vært innlagt med minste 7 ganger hans første leveår, og erfaringer derifra (isolat, nedgulpet osv. )gjør at jeg nok pakker mer enn nødvendig neste gang. Men som jeg sa til mannen,  vi setter det på dårlig erfaring-kvoten.

Anonymkode: 99c97...fb1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ingen som har sagt man aldri skal gjøre noe for andre, men som voksen er det en del ting man ikke setter spesielt stor pris på at andre skal gjøre «for deg». Tørke deg i rumpa, snyte nesa di, gre håret ditt, bestemme hva du skal ha med på tur (eller på sykehuset) er eksempler på dette. Likedan å gi idiotiske gaver som passer best for barn - av typen t-skjorte med storebror (evt pappa) på.

Å lage middag, hente en drink, hente på flyplassen, stå opp med små barn er eksempler på ting mange setter pris på at partneren gjør.

Anonymkode: 113a3...4b1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ånei da, du! Det var nesten eksakt det jeg hadde som tråd tittel i fjor vinter, og Gud bedre som både mannen og jeg ble slaktet. 

Trakk meg bare ut av tråden, for å bli hetset fordi man tenker på mannen, og ønsker å gjøre ting fint for han også ble for drøyt for meg. 

Anonymkode: 702e7...532

Get over it 😂

Anonymkode: 800e4...fbd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Pappaen ble kasta ut kl 19.00 på Ahus 🤓 Fra 16-19 kunne han være der så var ikke vits med noen ekstra greier nå i disse tider. Baby havnet på intensiven, men da måtte uansett pappaen være hjemme med de andre barna også så han var der mest på dagtid når de var på skole og i barnehage, så trengte ikke skift da heller.  

Anonymkode: 4788d...f43

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg vurderer å lage en grannybag til farmor hvis hun kommer på besøk. Noen som har tips til innhold? Jeg tenkte  voksenbleier, kamferdrops,gebissrens...

Anonymkode: da897...05d

😂😂😂

Anonymkode: f8bd3...07a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Kan jeg spørre hvorfor han må få bag med logo på når han ikke har hatt det til de to andre fødslene? 

Jeg synes det blir litt miljøsvineri å kjøpe en bag som bare kan brukes til fødsel. Ser liksom ikke for meg at han til hverdags går rundt med Daddy på bagen. 

Høres ut som dette er enda en importert tradisjon fra influencere som pønsker ut de merkeligste ting for å lage innhold til SoMe. Har hørt om Bridezilla, men Fødselscruella er vel det neste

Tanken om å lage en hyggelig overraskelse til far et god. Jeg pakket ned favorittgodteri og lesestoff til min partner. 

Anonymkode: 3a0f1...c3d

Hahaha! Fødselscruella🤣 Fantastisk og treffende på mange! 

Anonymkode: eaf56...d86

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg svarer ikke på mere her inne. Vi gjør det som passer oss også får dere klage så mye dere vil.

Men jeg har også fått gode tips i denne tråden, så tusen hjertelig takk til dere🙏

Det er helt utrolig at her sitter det "voksne" mennesker som enten venter barn eller har fått barn som dere skal være forbilder for, som spyr ut fra seg spydigheter og mobbing . Er helt utrolig. Trist er det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg svarer ikke på mere her inne. Vi gjør det som passer oss også får dere klage så mye dere vil.

Men jeg har også fått gode tips i denne tråden, så tusen hjertelig takk til dere🙏

Det er helt utrolig at her sitter det "voksne" mennesker som enten venter barn eller har fått barn som dere skal være forbilder for, som spyr ut fra seg spydigheter og mobbing . Er helt utrolig. Trist er det.

Ett tips! Har du spørsmål om graviditet , foreldregreier , ja generelt sett babyting etc  spør på babyverden! Aldri opplevd sånn oppgulp der uansett hva man spør om

AnonymBruker
Skrevet

Om far ikke evner å pakke sin egen bag stiller jeg store spørsmålstegn til om han klarer å ta vare på barn 

Anonymkode: a1e5e...8f6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Om far ikke evner å pakke sin egen bag stiller jeg store spørsmålstegn til om han klarer å ta vare på barn 

Anonymkode: a1e5e...8f6

Og jeg stiller spm til dine evner til å forstå ord og setninger. Anbefaler deg å lese deg opp før du kommer med spydigheter.

Ha en fortsatt fin kveld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...