Fabienne Skrevet 23. mai 2021 #41 Skrevet 23. mai 2021 minister-mio skrev (4 timer siden): Hva står det på logoen er det store spørsmålet Det lurer jeg også på. 1
Fabienne Skrevet 23. mai 2021 #42 Skrevet 23. mai 2021 Brunello skrev (1 time siden): Du har glemt en six-pack øl og peanøtter. Og sigarer. Kanskje også en liten whisky eller konjakk? Jeg har født flere barn og vi har en slags samarbeidende samværsform som innebærer at vi sammen ser på hva vi trenger til meg, han og baby og så pakker vi det sammen i felles bag. Rent konkret har det foregått slik at vi sammen tenker ut hva vi trenger, har en liste, og den som kommer på ting på listen legger det i bagen. Denne samarbeidsformen praktiserer vi i det det daglige ellers også. Det kan anbefales. 7
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #43 Skrevet 23. mai 2021 Fabienne skrev (5 minutter siden): Og sigarer. Kanskje også en liten whisky eller konjakk? Jeg har født flere barn og vi har en slags samarbeidende samværsform som innebærer at vi sammen ser på hva vi trenger til meg, han og baby og så pakker vi det sammen i felles bag. Rent konkret har det foregått slik at vi sammen tenker ut hva vi trenger, har en liste, og den som kommer på ting på listen legger det i bagen. Denne samarbeidsformen praktiserer vi i det det daglige ellers også. Det kan anbefales. Tolker dit svar dithen med en viss form for dårlig humør. Til ditt svar har vi også lister vi pakker etter bortsett fra at vi har hver vår bag. Jeg ønsker bare å sette litt ekstra pris på pappaen denne store dagen, noe jeg og ikke så veldig mange til praktiserer. Vi praktiserer faktisk dette i hverdagen også noe som styrker vår kjærlighet, kommunikasjon og omsorg. Kan absolutt anbefales. Anonymkode: 27da6...06c 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #44 Skrevet 23. mai 2021 Hjelpe MEG for noen folk 😂 Kvinneguiden ass. Her kryper det alt mulig fram fra mørke kroker😬 Altså, folk som er glade i hverandre gjør gjerne koselige ting for hverandre, kun fordi det gjør dem glad. Ikke fordi han eller hun er ubrukelige og ikke klarer det selv. Man lager kanskje mat til hverandre, gjør ærender, gjør stas på hverandre, og det er gjerne hver sin gang. I et sunt og fint forhold er dette helt normalt. Hvorfor dere reagerer som dere gjør kan jo man bare spekulere i Anonymkode: 28da0...b7f 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #45 Skrevet 23. mai 2021 Hva står det på logoen? 😳 Anonymkode: 5770a...315 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #46 Skrevet 24. mai 2021 Jeg tror det jeg reagerer på er at å pakke en bag er en så banalt enkel handling. Så når en voksen kvinne insisterer på å gjøre det for en voksen mann virker det infantiliserende. Hvis jeg skulle gjort noe for mannen i forbindelse med fødsel eller for å takke for støtten gjennom svangerskapet hadde jeg heller kjøpt en skikkelig gave. Ikke oppført meg som om han er min syv år gamle sønn som skal på overnatting. Anonymkode: fd901...a1e 10
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #47 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg tror det jeg reagerer på er at å pakke en bag er en så banalt enkel handling. Så når en voksen kvinne insisterer på å gjøre det for en voksen mann virker det infantiliserende. Hvis jeg skulle gjort noe for mannen i forbindelse med fødsel eller for å takke for støtten gjennom svangerskapet hadde jeg heller kjøpt en skikkelig gave. Ikke oppført meg som om han er min syv år gamle sønn som skal på overnatting. Anonymkode: fd901...a1e Fint om du leser gjennom spm og svar før du kaster fra deg galle...... Anonymkode: 27da6...06c
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #48 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hjelpe MEG for noen folk 😂 Kvinneguiden ass. Her kryper det alt mulig fram fra mørke kroker😬 Altså, folk som er glade i hverandre gjør gjerne koselige ting for hverandre, kun fordi det gjør dem glad. Ikke fordi han eller hun er ubrukelige og ikke klarer det selv. Man lager kanskje mat til hverandre, gjør ærender, gjør stas på hverandre, og det er gjerne hver sin gang. I et sunt og fint forhold er dette helt normalt. Hvorfor dere reagerer som dere gjør kan jo man bare spekulere i Anonymkode: 28da0...b7f Tusen, tusen hjertelig takk 🙏 Anonymkode: 27da6...06c 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #49 Skrevet 24. mai 2021 😂😂dagens. Blir ikke søsknene sjalu da, så de må ha Big sister eller Big brother bag? Anonymkode: f8bd3...07a 5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #50 Skrevet 24. mai 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Fint om du leser gjennom spm og svar før du kaster fra deg galle...... Anonymkode: 27da6...06c Jeg leste gjennom alt før jeg skrev det. Hva er det du mener jeg ikke har fått med meg? Anonymkode: fd901...a1e 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #51 Skrevet 24. mai 2021 Kanskje gaven kan være noe enkel form for "underholdning" i tilfelle det blir mange rolige timer på sykehuset? Eks kryssord, sudoku, rubiks kube, quiz-bok i tilfelle du skulle være i form til å ønske felles underholdning. Noen muligheter i alle fall 😊 Anonymkode: 30c59...dc3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #52 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg leste gjennom alt før jeg skrev det. Hva er det du mener jeg ikke har fått med meg? Anonymkode: fd901...a1e Kanskje at TS også skulle legge med gave? Anonymkode: 0837e...8a7 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #53 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tror det jeg reagerer på er at å pakke en bag er en så banalt enkel handling. Så når en voksen kvinne insisterer på å gjøre det for en voksen mann virker det infantiliserende. Hvis jeg skulle gjort noe for mannen i forbindelse med fødsel eller for å takke for støtten gjennom svangerskapet hadde jeg heller kjøpt en skikkelig gave. Ikke oppført meg som om han er min syv år gamle sønn som skal på overnatting. Anonymkode: fd901...a1e Har jeg skrevet noe sted at jeg insisterer på å pakke baggen klar for han? Les gjennom svarene i tråden før du svarer. Jeg lager en Daddy bag på lik måte som jeg har en Mommy bag. Skal far utelukkes denne dagen? Han er faktisk en ganske stor del i dette han også. Jeg har laget lister da det er fort gjort å glemme ting. Og hvis du igjen leser gjennom tråden før du spyr ut av deg med galle, så har jeg faktisk skrevet og spurt etter forslag til gave. Men jeg opplever deg for inkompetent til å klare å lese og forstå ord og setninger. Anonymkode: 27da6...06c 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #54 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg lager en Daddy bag på lik måte som jeg har en Mommy bag. Skal far utelukkes denne dagen? Han er faktisk en ganske stor del i dette han også. Han klarer vel å pakke egen bag? Anonymkode: bb3df...7da 6
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #55 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): 😂😂dagens. Blir ikke søsknene sjalu da, så de må ha Big sister eller Big brother bag? Anonymkode: f8bd3...07a Det er fint du vet alderen på de 2 andre barna da. Tommel opp til deg. Som jeg har skrevet tidligere er det ikke mange kvinner som vet å sette pris på mannen sin. Anonymkode: 27da6...06c 1
Brunello Skrevet 24. mai 2021 #56 Skrevet 24. mai 2021 Jeg klarer ikke å forstå hvordan det kan bli så mange tråder om pakking av bager til mor far og barn. Det er greit å være forberedt. Men en liten faktaopplysning kan være på sin plass. Sykehuset ligger ikke isolert og dere skal ikke være der lenge. I tillegg får både mor og barn det de trenger på sykehuset. Det holder altså å ta med klær som dere kan bruke når dere reiser hjem. I tillegg er det greit med toalettsaker. Men glemmer dere noe, får man kjøpt det der sykehuset ligger. 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #57 Skrevet 24. mai 2021 2 minutter siden, Brunello said: Jeg klarer ikke å forstå hvordan det kan bli så mange tråder om pakking av bager til mor far og barn. Det er greit å være forberedt. Men en liten faktaopplysning kan være på sin plass. Sykehuset ligger ikke isolert og dere skal ikke være der lenge. I tillegg får både mor og barn det de trenger på sykehuset. Det holder altså å ta med klær som dere kan bruke når dere reiser hjem. I tillegg er det greit med toalettsaker. Men glemmer dere noe, får man kjøpt det der sykehuset ligger. Det spørs da helt på hvor man er, jeg har født 2 ganger og bodd på barselhotell. Der var eneste klesplagg sykehusskjorte. Alt annet måtte vi komme med selv, både til mor og barn. Og nå er det mange som ikke får gå ut av rommet pga korona. Anonymkode: 99c97...fb1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #58 Skrevet 24. mai 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Har jeg skrevet noe sted at jeg insisterer på å pakke baggen klar for han? Les gjennom svarene i tråden før du svarer. Jeg lager en Daddy bag på lik måte som jeg har en Mommy bag. Skal far utelukkes denne dagen? Han er faktisk en ganske stor del i dette han også. Jeg har laget lister da det er fort gjort å glemme ting. Og hvis du igjen leser gjennom tråden før du spyr ut av deg med galle, så har jeg faktisk skrevet og spurt etter forslag til gave. Men jeg opplever deg for inkompetent til å klare å lese og forstå ord og setninger. Anonymkode: 27da6...06c Det er litt morsomt at du sier jeg ikke er i stand til å lese når det er du som svarer to ganger på samme innlegg. Jeg har fortsatt lest gjennom hele tråden og jeg syns fortsatt hele konseptet med en pappabag er kleint. En gave som takk for støtte og hjelp i krevende situasjon er helt greit. En pappabag til sykehuset er cringe. Bare av nysgjerrighet, får du noe av ham? Det er tross alt mor som gjør hovedjobben med svangerskap og fødsel. Får du en mammabag av far også, kanskje? Anonymkode: fd901...a1e 5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #59 Skrevet 24. mai 2021 Jeg vurderer å lage en grannybag til farmor hvis hun kommer på besøk. Noen som har tips til innhold? Jeg tenkte voksenbleier, kamferdrops,gebissrens... Anonymkode: da897...05d 10
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #60 Skrevet 24. mai 2021 Jeg er dame, og hadde mislikt det sterkt om mannen min eller andre skulle ha pakket bag for meg, uansett hvor jeg skulle. Er det ikke normalt at man vil ha full kontroll på sin egen bagasje? Ingen ville ha fått lov til å pakke bag for min mann heller. Han hadde mislikt det. Anonymkode: 07466...e5f 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå