Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lager baggen og kjøper inn det jeg vet han liker og en liten gave, men klær skal han så klart velge ut og legge oppi selv. 

Jeg har min Mommy bag, så da syns jeg han skal få sin Daddy bag.

Anonymkode: 27da6...06c

Cringe!!!! 🙈🙈🙈

Anonymkode: d4423...fde

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå som det er korona regler, er det nok lurt med egen bag til far. Han kan nok ikke bare komme og gå som han vil. Så til dere som ler av det, det er faktisk veldig smart å ta med egen bag. Min første fødsel varte i 14 timer, og det er veldig vanlig tid på fødsel, og i tillegg var vi på barsel i 4 dager pga komplikasjoner. Er glad vi tok med skift til samboer også. 

Anonymkode: c7c37...e37

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde egen nistemat i en hel bag til oss begge - og det var genialt!

Hadde nemlig hørt at kun mor fikk tilbud om mat under fødsel ved behov.

Hadde brus (cola til han for å holde seg våken ved lang fødsel 😎), cola og tørre kjeks til meg i tilfelle spying under fødsel.

Polarbrød, nugatti i tube, masse nøtter, eplemost&farris osv.

Gaflet alt meg etter fødsel 🤣

Jeg orket ikke tanken på trøtt og sulten far som nesten sovnet, så det var en egogreie for meg egentlig. 

Ladere og sånt hadde uansett jeg. 

Anonymkode: 64c20...e30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nå som det er korona regler, er det nok lurt med egen bag til far. Han kan nok ikke bare komme og gå som han vil. Så til dere som ler av det, det er faktisk veldig smart å ta med egen bag. Min første fødsel varte i 14 timer, og det er veldig vanlig tid på fødsel, og i tillegg var vi på barsel i 4 dager pga komplikasjoner. Er glad vi tok med skift til samboer også. 

Det er ingen som ler av at pappaen tar med egen bag og selvfølgelig skal han ha med skift :) Men det er rart at ikke pappaen bare ordner dette selv, og rart å føle at man må ha en logo. 

Men for all del, har man overskudd til å dille med det er jo bare å kjøre på. Mitt tips er fremdeles å passe på nok skift og snacks til barseloppholdet. Det er ikke vits å ha med noe gave med mindre det er noe nyttig til oppholdet :)

Anonymkode: 7e7b4...cb8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Logo, egen hjemmelagd bag  :hakeslepp: Sleng en lader og en ekstra genser ned sammen i din Mommy bag. Du skal vel bare føde en helt naturlig baby du som alle andre gjør, eller er det noe spesiellt med dine fødsler. 

Tåpelig opplegg med logo og egen daddy bag :bond:

Anonymkode: 19332...bcf

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hva i all verden er deres problem? Jeg skrev ikke dette innlegget for morro skyld. 

Vi er voksne mennesker på over 40 år, dette er vårt 3 barn. 

At dere ikke vet å sette pris på deres kjære med omsorg og kjærlighet så burde dere absolutt ta en runde med dere selv.

Klart han pakker kofferten sin selv, han vasker hele huset, lager all middag,  tar godt vare på meg.

Var det noe mere dere lurte på?

Har også vurdert å pakke for far i huset 😂😅 er litt kontrollfreak å vil passe på at han har alt han trenger...noe han helt klart hadde klart selv også...men forstår godt du ønsker å gjøre noe omtenksomt/fint som koster så lite egentlig. 

drit i de sure meggene så absolutt skal latterliggjøre 

Anonymkode: 0837e...8a7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Åhh, dette var dagens! 😂

Jeg ville trodd at dette var deres første barn, men ser det er deres tredje barn. Hva i all verden skal far med en "daddy bag"? Ikke nok med det så lager du til logo til fars bag 😂 Jeg har ikke ord.

Anonymkode: a8f99...110

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hmm.. her tror jeg pappaen heiv oppi ei ekstra T-skjorte i min bag rett før vi dro. Lader og snacks lå allerede i min bag, mat fikk vi på sykehuset. Vi fikk beskjed på forhånd at vi ikke kunne regne med at pappaen kunne overnatte/bli på barsel, så han pakka ikke noe. Han fikk lov like vell, men kjørte da hjem for å hente det han trengte. 
Kanskje litt annerledes nå med korona, vet ikke hvordan de er på at folk går ut og inn av sykehus. Hadde sjekka ut det, og fått han til å pakke (selv) det han har behov for. 

Anonymkode: bce01...2f6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor han må få bag med logo på når han ikke har hatt det til de to andre fødslene? 

Jeg synes det blir litt miljøsvineri å kjøpe en bag som bare kan brukes til fødsel. Ser liksom ikke for meg at han til hverdags går rundt med Daddy på bagen. 

Høres ut som dette er enda en importert tradisjon fra influencere som pønsker ut de merkeligste ting for å lage innhold til SoMe. Har hørt om Bridezilla, men Fødselscruella er vel det neste

Tanken om å lage en hyggelig overraskelse til far et god. Jeg pakket ned favorittgodteri og lesestoff til min partner. 

Anonymkode: 3a0f1...c3d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Min trengte ingen ting. Aner ikke om han hadde med seg deo eller annet, han overnattet én natt den ene gangen (barnet kom natten før, tror ikke Donald-blad og tøfler var nødvendig), tror kanskje han var gjennom og skiftet/dusjet  dagen etter. Uansett, han fikk mat og gikk ned til både kafeteria og kiosk, hadde egne penger og god tid. Sykehuslokalene har sokker og deo og tannbørster, hvis man ikke klarer å få med seg slikt selv.  

Anonymkode: 24045...8f5

• Liker 1
Skrevet

Hva står det på logoen er det store spørsmålet

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har lagd sykehusbag/pappabag til pappaen. Jeg fant det ingen steder så måtte finne frem kreativiteten. Jeg fant en helt svart treningsbag uten logoer, så fikk jeg ei venninne som driver med reklame, til å lage logoen og trykke den på. Bare et tips hvis noen andre også vil lage slik. 

Men nå til spørsmålet, hva skal jeg fylle den med? 

Hva tenker dere en pappa trenger på fødeavdelingen?

Jeg har bare kommet frem til dette foreløpig :

Nok med ladere

Et skift

Sandaler 

Drikkeflaske 

Snacks

......

Jeg ønsker også kjøpe en pappa gave som jeg pakker inn og legger i baggen, men har dere noen forslag til hva det kan være?

Så fint gjort av deg🥰 

Anonymkode: 2ba62...311

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lagde en lignende tråd før jeg fødte, ts, jeg ble slaktet jeg og. Og mannen ble kalt ubrukelig, og alle synes det var så tåplig at jeg tenkte på han. 

Så bare drit i de sure folkene her, som ikke klarer å se lenger en egen nesetipp. 

Jeg pakket en t-skjorte, joggebukse, ett par sokker, ren bokser, tannbørste og dro til han. Av snacks kjøpte jeg ting vi begge likte, samt hans favoritt sjokolade og brus. 

Jeg bakte også hjemmelagde horn og la det i fødebagen, da der jeg skulle føde får ikke far mat før etter barnet var født. 

Igjen, drit i de sure kommentarene her, og gjør som du vil! Det er like vanlig som uvanlig å pakke til mannen i fødebagen, bare her på KG man blir totalt slaktet for å bry seg om mannen under fødselen. 

Anonymkode: 702e7...532

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ler ikke av å ha med en bag med ting man trenger, men faktisk å få trykt opp egne bagger med mummy bag og Daddy bag😂😂😂 Har også født 3 barn, riktignok for en del år siden -og så absolutt behovet. Særlig når det ble bråttåm 3 uker for tidlig. Så stusser overhodet ikke over det :)

Anonymkode: d4423...fde

• Liker 3
Skrevet

Du har glemt en six-pack øl og peanøtter.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det reageres ikke på at mannen har med bag på fødestua :) Hadde TS laget tråd med spørsmål "Hva er det lurt at pappaen har med på fødestua/barsel" hadde hun helt sikkert fått mange gode svar :)

Men å trykke opp egne logoer og hele pakka blir litt over the top og man liter på om det er seriøst eller ikke. :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor det? Vi pakker jo en stor bag til oss selv. Så hvorfor skal ikke pappaen få? Synes det er veldig koselig jeg, å sette pris på pappaen som tross alt skal holde ut i mange timer han også.

Jeg pakket for pappaen i min bag. Ikke var den så stor heller.

Anonymkode: 99c97...fb1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det reageres ikke på at mannen har med bag på fødestua :) Hadde TS laget tråd med spørsmål "Hva er det lurt at pappaen har med på fødestua/barsel" hadde hun helt sikkert fått mange gode svar :)

Men å trykke opp egne logoer og hele pakka blir litt over the top og man liter på om det er seriøst eller ikke. :)

Ånei da, du! Det var nesten eksakt det jeg hadde som tråd tittel i fjor vinter, og Gud bedre som både mannen og jeg ble slaktet. 

Trakk meg bare ut av tråden, for å bli hetset fordi man tenker på mannen, og ønsker å gjøre ting fint for han også ble for drøyt for meg. 

Anonymkode: 702e7...532

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Egoister kaller jeg de surmulende kvinnene som kun ser seg selv fordi de skal føde. Det er da 2 som skal bli foreldre og tiden før og etter fødsel skal ihvertfall gjøres så fin som den bare kan her hos oss uten stress og at vi mangler noe og han må kjøre avgårde etter fødselen. 

Jeg har kjøpt en mummy bag (ja det er logoen utenpå, bare å google det) som er utrolig praktisk og som er ment som reisebag/stelleveske etter fødselen. 

Far ønsket også en slik praktisk veske men det finnes ikke, derfor lager jeg en til han. Men du så fint å høre at det ikke faller i smak hos de fleste for da har han ikke samme reiseveske/gymbag etc som alle andre.

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (1 time siden):

Du har glemt en six-pack øl og peanøtter.

Ja du har nok pakket det du tenker jeg til den kommende far? Ser det for meg at mannen din åpner øl på fødestua.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...