Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lagd sykehusbag/pappabag til pappaen. Jeg fant det ingen steder så måtte finne frem kreativiteten. Jeg fant en helt svart treningsbag uten logoer, så fikk jeg ei venninne som driver med reklame, til å lage logoen og trykke den på. Bare et tips hvis noen andre også vil lage slik. 

Men nå til spørsmålet, hva skal jeg fylle den med? 

Hva tenker dere en pappa trenger på fødeavdelingen?

Jeg har bare kommet frem til dette foreløpig :

Nok med ladere

Et skift

Sandaler 

Drikkeflaske 

Snacks

......

Jeg ønsker også kjøpe en pappa gave som jeg pakker inn og legger i baggen, men har dere noen forslag til hva det kan være?

Anonymkode: 27da6...06c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pappabag har jeg aldri hørt om, men det er kanskje noe annet om pappaen blir innlosjert sammen med dere... ikke vært vanlig her.

Vil anbefale en ekstra t-skjorte, pappaen får lov å holde babyen når de ordner deg etter fødsel, og da er det greit å ha en ny skjorte å skifte i etterpå. 
Lykke til!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Logo? 🤔 Det finnes vel uansett ikke egne sykehusbagger, man bruker bare en koffert eller bag man har? 

Beundrer at du har overskudd til noe sånt og syntes det er mer enn nok gave at du går gjennom mye styr for å pakke en sekk! Gave kan jo være noe spiselig :)

Min mann må pent pakke sekken sin selv, men vær erfaring var at man gikk fort tom for skift. Ett skift er ikke nok for barselopphold, vi var på barselhotellet i fire dager og mannen dro hjem mange ganger for å hente mer skift. Vi hadde gulpebaby og da går det mange t-skjorter i starten :). 

Anonymkode: 7e7b4...cb8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Herrefred, for noe tull 😅

Anonymkode: 5eff9...ec6

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herrefred, for noe tull 😅

Hvorfor det? Vi pakker jo en stor bag til oss selv. Så hvorfor skal ikke pappaen få? Synes det er veldig koselig jeg, å sette pris på pappaen som tross alt skal holde ut i mange timer han også.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor det? Vi pakker jo en stor bag til oss selv. Så hvorfor skal ikke pappaen få? Synes det er veldig koselig jeg, å sette pris på pappaen som tross alt skal holde ut i mange timer han også.

Fordi mannen burde være i stand til å slenge noen klær oppi en bag selv. Og egen logo? 😅

• Liker 40
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Logo? 🤔 Det finnes vel uansett ikke egne sykehusbagger, man bruker bare en koffert eller bag man har? 

Beundrer at du har overskudd til noe sånt og syntes det er mer enn nok gave at du går gjennom mye styr for å pakke en sekk! Gave kan jo være noe spiselig :)

Min mann må pent pakke sekken sin selv, men vær erfaring var at man gikk fort tom for skift. Ett skift er ikke nok for barselopphold, vi var på barselhotellet i fire dager og mannen dro hjem mange ganger for å hente mer skift. Vi hadde gulpebaby og da går det mange t-skjorter i starten :). 

Jeg synes det er veldig koselig å gjøre slikt og det koster ikke så mye overskudd. Det kan jo fort bli mange timer og vi som skal føde ønsker jo både det ene og det andre, dette av erfaring da det er mitt 3 barn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er jo voksen, så han får pinadø klare å pakke selv!

Anonymkode: 75dc7...000

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi mannen burde være i stand til å slenge noen klær oppi en bag selv. Og egen logo? 😅

Jeg lager baggen og kjøper inn det jeg vet han liker og en liten gave, men klær skal han så klart velge ut og legge oppi selv. 

Jeg har min Mommy bag, så da syns jeg han skal få sin Daddy bag.

• Liker 2
Skrevet

Ærlig talt. 

Han kan pakke sin bag selv. 

• Liker 11
Skrevet

Haha! Pakker du kofferten hans når dere skal på ferie også? Legger fram klærne hans hver morgen? 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke pappaen pakke sin egen bag?

Anonymkode: 7d387...65f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hjelpe meg. Folk har seriøst altfor lite å gjøre.

Anonymkode: 113a3...4b1

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hva i all verden er deres problem? Jeg skrev ikke dette innlegget for morro skyld. 

Vi er voksne mennesker på over 40 år, dette er vårt 3 barn. 

At dere ikke vet å sette pris på deres kjære med omsorg og kjærlighet så burde dere absolutt ta en runde med dere selv.

Klart han pakker kofferten sin selv, han vasker hele huset, lager all middag,  tar godt vare på meg.

Var det noe mere dere lurte på?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Bevare meg vel...lurer på hvordan folk som kommer inn på akutten med store traumer klarer oppholdet på sykehuset...

Anonymkode: b13eb...582

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Vi har alt i en bag. Slitsomt å drasse på flere bager :)

Jeg har også pakket hans ting i vår bag. Energidrikker (jepp, i flertall! Han klaget over at han var så sliten etter fødsel sist gang så.. :fnise:) , snacks, joggebukse, vanlig bukse, t-skjorte og undertøy. Og selvsagt mobillader. 

Anonymkode: 09be2...aec

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes det er veldig koselig å gjøre slikt og det koster ikke så mye overskudd. Det kan jo fort bli mange timer og vi som skal føde ønsker jo både det ene og det andre, dette av erfaring da det er mitt 3 barn. 

Men er det først og fremst til barseloppholdet? Tiden på fødestua trenger jo ikke bli så lang, ihvertfall hvis far bare får være med aktiv fødsel. Vi var bare på fødestua ca en time før ungen var ute, så trengte ikke noe da. Men om dere bor et sted hvor det er slik at mannen ikke kan dra ut av avdelingen og komme inn igjen så ville jeg brukt mest energi på å få pakka alt sånn man gjerne må dra hjem eller til butikken for til vanlig, som ekstra skift og snacks. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pakket felles bag. Til mannen pakket jeg undertøysskift, er par-tre t-skjorter, en ekstra joggebukse, slippers og toalettsaker. Jeg pakket ned en del felles snacks (men vi spiste ikke noe av det før vi kom hjem fra barsel). Vi var 11-12 timer på fødestua, men ingen av oss spiste noe særlig der. 

Anonymkode: d85f3...ed0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva i all verden er deres problem? Jeg skrev ikke dette innlegget for morro skyld. 

Vi er voksne mennesker på over 40 år, dette er vårt 3 barn. 

At dere ikke vet å sette pris på deres kjære med omsorg og kjærlighet så burde dere absolutt ta en runde med dere selv.

Klart han pakker kofferten sin selv, han vasker hele huset, lager all middag,  tar godt vare på meg.

Var det noe mere dere lurte på?

Drit i dem. Kvinneguiden er et mekka for dårlige folk som trenger å få utløp for edder og galle. Det spiller ikke så stor rolle for dem på hva, så bare å ignorere 😊

Anonymkode: 28da0...b7f

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...