Gå til innhold

Hva synes du?  

34 stemmer

1. 1. Hva synes du?

• Ingen. Kast dem ut, alle som en!
      4
    • 5 %
      12
    • 10 %
      8
    • 30 %
      2
    • 50 %
      0
    • 80 %
      1
    • Jeg bryr meg ikke om det i fremtiden lever en eneste hvit mann i Norge.
      7

Fremhevede innlegg

Skrevet
Mål= assimilering ikke integrering.

Det artige er jo at ”sosialistene” ser rødt når man snakker om assimilering, akkurat som om fellesskap er tuftet på kulturell og etnisk diversitet.

Assimilering ligger for øvrig ikke like latent for alle folkeslag og kulturer. De ”anti-rasistiske” hvitingene ville vært død etter to generasjoner. Men andre folk og andre kulturer er mer standhaftige. Kineserne og jødene har utmerket seg spesielt på det området. De biter tak i sin egen etnisitet og kultur, og overlever som gruppe hvor enn det måtte være.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noe som sosialister bør tenke på, at man har en velferdsstat er på mange måter avhengig av at folket føler et felleskap, dette kan forsvinne med mange svært ulike grupper.

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Derfor er det altså viktig å støtte opp under det partiet som ikke ønsker fellesskap..?

Skrevet

Nei, jeg tenkte heller at sosialister kanskje burde slutte å se på innvandring som et moralsk spørsmål og tilpasse politikken til virkeligheten. Men middelklasse akademikere med dårlig samvittighet i SV vil vel ikke gjøre det.

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Hvis det var dét du tenkte på, burde du kanskje skrevet dét først.

Elle kanskje ikke, for da hadde jeg vært såpass enig at jeg ikke hadde giddet å svare.

Skrevet
Hva slags løgner er dette? Det er germanerne som er urbefolkning i Norge. Å påstå at 40 000 samer er urbefolkning i Norge er helt idiotisk. Hadde de vært det ville dette vært sameland, ikke et land med flere millioner germanere.

Veldig godt poeng! Jeg har forsøkt å si det samme selv til de fordrukne aboriginene i Australia som tror de var her først. "Se rundt dere" sier jeg, "er det ikke flere hvite her?" og så innrømmer de at de lyver, for de ser jo at det er flere hvite der, og da må de jo være urbefolkningen. Artig, om 30 år (etter noens beregninger) vil pakistanere være urbefolkningen i Norge.

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Noe som selsvsagt skaper god grobunn for alle vitsene om urin(n)vånerne som er analfabeter - i tillegg til at de jobber på ronken eller på poleklinikken (advarsel; gebrokken innvandrerhets er best muntlig)

Skrevet
Veldig godt poeng! Jeg har forsøkt å si det samme selv til de fordrukne aboriginene i Australia som tror de var her først. "Se rundt dere" sier jeg, "er det ikke flere hvite her?" og så innrømmer de at de lyver, for de ser jo at det er flere hvite der, og da må de jo være urbefolkningen. Artig, om 30 år (etter noens beregninger) vil pakistanere være urbefolkningen i Norge.

KONGEKOMMENTAR!!!

Ligger på gulvet og ler meg ihjel. :grine2:

Skrevet
Det betyr ikke at menneskene som bodde nord for Trondheim ikke var germanere.

Det var kanskje germaere lengre nordpå, men de bodde i såfall ikke i det landet som germanere flest oppfattet som "Norge" på den tiden.  At Nordområdene er en del av "Norge" er altså en oppfatning som har kommet i den senere tid.

De eldste restene av bosettinger som er funnet i Finnmark er dessuten av ikke-samisk karakter. Så samene er ikke noe bedre stilt der. Tvert i mot.

Disse nye genforskningsresultatene indikerer at samene har vært alene i nordområdene helt til etter istiden.  Dette er en presis naturvitenskap og ikke "upresis" arkeologi.

Når alt kommer til alt kommer vi alle fra Afrika. Hva har det med saken å gjøre? Er etnisitet og urbefolkning irrelevante begreper av den grunn? Er hvitinger de eneste som skal være et ikke-folk i hele verden?

Det eneste som er sikkert ved dette er at det anti-rasistiske industrielle kompleks i Norge kommer til å definere denne forskningen som rasistisk. Gud forby at noen skulle begynne å snakke om at germanere er et folk som har lange historiske røtter i Norge, slik araberne har lange historiske røtter i Midt-Østen. Eller som indianerne har i Amerikas. Eller aboriginere i Australia.

Det kommer sikkert noen genforskere på banen etterhvert.  Det kan jo være interessant å se "germanernes" folkevandring også.  Hvis man da klarer å finne et eget folkeslag som kan defineres som germanere innenfor genetikken da ;)

Interessant er det dog at mens alle andre folkeslags geografiske utbredelse er et resultat av krig og erobring av nye områder etter hvert som isen smeltet, er hvitingene de aller første i verdenshistorien som begår etnisk selvmord. Hvitingenes opprinnelsesområder er snart overtatt av andre folkeslag. Snart er hvitingene det eneste folkeslaget i hele verden uten et eget kjerneområde.

Nesjda..Aborgineerne, samene, og kurderne har f.eks heller ikke noe kjerneområde, så det er flere å dele skjebne med enn bare "hvitingene".

Skrevet
Jeg har forsøkt å si det samme selv til de fordrukne aboriginene i Australia som tror de var her først.

Det er snakk om naturlig befolkningsutvikling. Til forskjell fra hvitingene i Australia er ikke hvitingene i Norge et resultat av moderne masseinnvandring. Hvis samene virkelig befant seg i Norge samtidig med germanerne, ville samene utviklet seg naturlig side om side med germanerne. De ville spredd seg, og det ville medført konflikter med germanerne. Synes du ikke det er rart, hvis samene virkelig er urbefolkning i Norge, at de ikke er nevnt med et eneste ord i eldre nordiske kilder?

Hva som er ganske klart er at samene er av asiatisk opprinnelse. De kom østfra gjennom nordområdene. Til et område av Norge hvor isen smeltet sist. Vil det ikke være mer naturlig å anta de første bosetterne kom sørfra?

Dessuten er de eldste restene av menneskelige aktiviteter i Finnmark av ikke-samisk karakter. Faktisk finnes det ikke arkeologiske funn som dokumenterer samisk tilstedeværelse i nordområdene over særlig lang tid i det hele tatt.

At samene er Norges urbefolkning er en gedigen bløff. Kun muliggjort av eksistensen av det anti-rasistiske industrielle kompleks. Samene har fått urbefolkningsstatus i gave på et ikke-gyldig grunnlag, fordi man mener at de stakkars forfulgte samene fortjener det etter den akk så fæle fornorskningsprosessen.

At noe så dyptgripende som urbefolkningsstatus er gitt på bakgrunn av et mer enn tvilsomt historisk grunnlag, sier jo ganske mye om hvor mektig det anti-rasistiske industrielle kompleks egentlig er. Men samene er jo sikkert bare glad til. De har fått retten til noe som det anti-rasistiske industrielle kompleks effektivt nekter etniske nordmenn, det å være et eget folk.

Ellers skjønner jeg jo at institusjonelle anti-rasister i Norge veldig gjerne ville ha en liten urbefolkning, de også. En som de kan fremstille som nok et undertrykt folk som har fått frastjålet landet sitt av de fæle hvitingene. Disse hvitingene som verken har egne land eller egne kjerneområder. De er jo djevelens skaperverk, plassert på jorden for å utøve ondskap mot alle verdens urbefolkninger.

Nei, forresten, de er jo ikke et folk en gang. Det er bare arabere, kurdere, pushtunere, aboriginere og samer etc som er verdig å kalles et eget folk. Hvitingene er bare en gjeng med bastarder - som umulig kan vite om de stammer fra vikingene en gang. Disse hvitingene har jo fullt av utlendinger i slekta. Fra Danmark for eksempel.

De er vireklig ekle, disse hvitingene. Hvis ekkelhet er selve grunnmuren i det anti-rastiske industrielle kompleks. Dermed blir det jo et mål i seg selv å opprettholde dette bildet.

Skrevet
Nesjda..Aborgineerne, samene, og kurderne har f.eks heller ikke noe kjerneområde, så det er flere å dele skjebne med enn bare "hvitingene".

Selvsagt har både aboriginerne og samene kjerneområder. Det er jo det som er hele konseptet med FNs urbefolkningsbegrep. Mener du FN tar feil? Og at det er perverst å gi aboriginerne særrettigheter i forhold til de hvite innvandrerne?

Det kommer sikkert noen genforskere på banen etterhvert.  Det kan jo være interessant å se "germanernes" folkevandring også.  Hvis man da klarer å finne et eget folkeslag som kan defineres som germanere innenfor genetikken da 

Å skulle forske på germanernes genetiske arvemateriale er jo en rasistisk tanke per se, det må du jo forstå.

Ellers kan man jo få mange rare (kort)slutninger av den ”presise” naturvitenskapen. En morsom variant av dette er at det ikke er noen generelle forskjeller mellom germanere og negere. En annen morsom variant av det samme er at det ikke er noen generelle forskjeller mellom kjønnene.

Skrevet

Kan ikke annet enn å applaudere Bønna. Det er rart hvordan folk er villig til å akseptere visse ting uten å stille spørsmål.

Gjest Dum Perignon
Skrevet
Kan ikke annet enn å applaudere Bønna. Det er rart hvordan folk er villig til å akseptere visse ting uten å stille spørsmål.

Helt enig. For eksempel påstanden "alle terrorister er muslimer."

Skrevet
Helt enig. For eksempel påstanden "alle terrorister er muslimer."

Hvis du setter "nesten" først i setningen, skal det godt gjøres å bestride den.

Skrevet

Eller om man skriver alle internasjonale terrorister.

Skrevet
Hvis du setter "nesten" først i setningen, skal det godt gjøres å bestride den.

Jeg synes man skal stille spørsmålstegn ved det også. Det er ingen klare forskjeller mellom militarisme og terrorisme. Hva som er fremstår som ganske klart er iallfall at Usas ideer om det nye amerikanske århundret er den største trusselen mot verdensfreden i dag. Usas angrep på Irak er jo regelrett statsterrorisme.

Skrevet
Jeg synes man skal stille spørsmålstegn ved det også. Det er ingen klare forskjeller mellom militarisme og terrorisme. Hva som er fremstår som ganske klart er iallfall at Usas ideer om det nye amerikanske århundret er den største trusselen mot verdensfreden i dag. Usas angrep på Irak er jo regelrett statsterrorisme.

Deg om det. Jeg støtter USA i kampen mot internasjonal terrorisme og ekstrem islamisme. Synes allikevel ikke Irak var noe som burde prioriteres, det finnes verre regimer i den regionen.

Skrevet

Jeg begynner å tvile på mitt syn på Irak krigen også. Det kan se ut som at venstresiden hadde rett i at disse folkene ikke er istand til å danne et demokratisk fritt samfunn. Snart tid for å se hele regionen som en fiende og handle deretter. Skuffende har resultatene vært av ellers gode visjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...