Gå til innhold

Hva synes du?  

34 stemmer

1. 1. Hva synes du?

• Ingen. Kast dem ut, alle som en!
      4
    • 5 %
      12
    • 10 %
      8
    • 30 %
      2
    • 50 %
      0
    • 80 %
      1
    • Jeg bryr meg ikke om det i fremtiden lever en eneste hvit mann i Norge.
      7

Fremhevede innlegg

Skrevet
Er kenyanerne muslimer?

Nytt for meg!

Ja, men det er i hovedsak de som bor langs kysten som har sin tro i islam. Den delen av Kenya ble tidligere "ledet" av en sultan.
Videoannonse
Annonse
Gjest Dum Perignon
Skrevet (endret)

Mindretallet, med andre ord. Men det er jo greit å se at land vi ikke liker å sammenlikne oss med har flere religioner som fungerer side ved side.

Endret av Dum Perignon
Gjest "engelen"
Skrevet
Mindretallet, med andre ord. Men det er jo greit å se at land vi ikke liker å sammenlikne oss med har flere religioner som fungerer side ved side.

:klappe:

Skrevet

Vel, hvor godt de fungerer i samkvem er kanskje et spørsmål...min intensjon var kun å bedrive litt opplysningsarbeide. ;)
Skrevet (endret)

det er ca 40 000 samer i norge, dvs 0,8 % av befolkningen. jeg tror derfor det blir vanskelig å få antallet innvandrere under 99% ;)

forresten; regnes med samer i gruppen "hvite"?

Endret av gaja
Gjest Dum Perignon
Skrevet

Ikke av alle. Vi har for eksempel hatt en ytterste venstrehøyre (alt ettersom) bruker her inne som mener at samene burde sendes tilbake dit de kom fra.

Skrevet
det er ca 40 000 samer i norge, dvs 0,8 % av befolkningen. jeg tror derfor det blir vanskelig å få antallet innvandrere under 99%  ;)

forresten; regnes med samer i gruppen "hvite"?

Jeg tror kanskje at samene angrer på at de ikke var mer restriktive når det gjaldt innvandring når de hadde sjansen ;) Men den norske befolkningen har iallefall noen med erfaring å spørre om de skulle bli så uheldige å bli minoriteter på eget territorium.

Samene har visst en viss erfaring i f.eks hvordan komme seg gjennom en skolegang som foregår på et språk de ikke har kjennskap til før de begynner på skolen, hvordan leve med overvåking fordi du kanskje er en trussel mot eksisterende stat osv osv.

Skrevet
Ikke av alle. Vi har for eksempel hatt en ytterste venstrehøyre (alt ettersom) bruker her inne som mener at samene burde sendes tilbake dit de kom fra.

:grine2: :grine2: :grine2: :grine2: :grine2:

vet h*n hvor det er???? jeg har IKKE peiling på hvor det skulle være.....?

Skrevet
:grine2:  :grine2:  :grine2:  :grine2:  :grine2:

vet h*n hvor det er???? jeg har IKKE peiling på hvor det skulle være.....?

Nyere genforskning tyder på at samene opprinnelig stammer fra det vestlige europa (Spania) , men det begynner jo å en stund siden nå.

Det virker som om mange grupper som er for å sende samene "hjem" igjen allerede har opprettet en egen koloni i samenes gamle hjemland.

Hvem vet, kanskje de forbereder området til samenes hjemkomst?

Skrevet

konklusjonen på det hele blir jo at vi alle må flytte til afrika siden det er der menneskene stammer fra... :roll:

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Og bli aper, siden det er apene vi stammer fra.

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Klart det, FrP lover dem billig bensin og sprit.

Skrevet
Plass til flere laoter og burmesere blir greit frigitt på den måten.

Jeg vil heller ha svensker og dansker. De er germanere av vikingætt. Akkurat som oss. De ser ut som oss, snakker som oss og er som oss. Laotere og burmesere passer ikke like godt inn her. De er et fremmed folkeslag og en fremmed kultur. De passer ikke like godt inn som svensker og dansker. Jeg vil anse en svensk germaner i Norge for mye mindre av en innvandrer enn en araber med norsk statsborgerskap.

Men jeg er helt klart for et spleiselag for en enveisbillet til Laos til deg Dum.

Skrevet
det er ca 40 000 samer i norge, dvs 0,8 % av befolkningen. jeg tror derfor det blir vanskelig å få antallet innvandrere under 99%  ;)

Hva slags løgner er dette? Det er germanerne som er urbefolkning i Norge. Å påstå at 40 000 samer er urbefolkning i Norge er helt idiotisk. Hadde de vært det ville dette vært sameland, ikke et land med flere millioner germanere.

Skrevet

Jeg ville ikke hatt noe imot at man gikk gjennom tidligere asylsøknader for å vurdere beskyttelsesbehovet på nytt.

Ingen ID= automatisk avslag.

Ut av avtaler som begrenser vår mulighet til å bestemme dette selv.

Mål= assimilering ikke integrering.

Det hadde jo vært litt kjedelig å miste de europeiske kulturene, det er dumt å miste jordens mangfold.

Skrevet
Hva slags løgner er dette? Det er germanerne som er urbefolkning i Norge. Å påstå at 40 000 samer er urbefolkning i Norge er helt idiotisk. Hadde de vært det ville dette vært sameland, ikke et land med flere millioner germanere.

At du synes noe er "idiotisk" kan vel ikke akkurat kalles et godt argument?

Husk også at vi snakker om nordområdene her og ikke om "Norge" som helhet.

Hvorfor tror du egentlig Olav den hellige klipte håret da han kom til Trøndelag?

Fordi de hadde bedre frisører eller fordi han mente han hadde kristet "Norge"?

Nå er også moderne genforskning med på å kartlegge folkegruppers vandringer og spredning, og det finnes pr. i dag ingen indikasjoner på at germanere befolket nordområdet for 10.000 år siden når isen begynte å smelte etter sist istid.

Det som kommer frem i disse undersøkelsene er at samene har vært isolerte og alene i denne perioden. For å berolige nervøse sjeler må det vel nevnes at det er amerikanerne som har kommet lengst i denne genforskningen, og resultatene kommer fra amerikanske forskere. Tror det kan bli mye gøy med denne genforskningen i årene som kommer ;)

Hvem vet, kanskje nordmenn stammer fra østen når alt kommer til alt?

Bare synd at det nok kommer til å ta en tid før det forskes nærmere på nordmenn, men det er sikkert noen forskere som fatter interesse for denne folkegruppen også snart.

Skrevet
Husk også at vi snakker om nordområdene her og ikke om "Norge" som helhet.

Hvorfor tror du egentlig Olav den hellige klipte håret da han kom til Trøndelag?

Det betyr ikke at menneskene som bodde nord for Trondheim ikke var germanere.

De eldste restene av bosettinger som er funnet i Finnmark er dessuten av ikke-samisk karakter. Så samene er ikke noe bedre stilt der. Tvert i mot.

Hvem vet, kanskje nordmenn stammer fra østen når alt kommer til alt?

Når alt kommer til alt kommer vi alle fra Afrika. Hva har det med saken å gjøre? Er etnisitet og urbefolkning irrelevante begreper av den grunn? Er hvitinger de eneste som skal være et ikke-folk i hele verden?

Bare synd at det nok kommer til å ta en tid før det forskes nærmere på nordmenn, men det er sikkert noen forskere som fatter interesse for denne folkegruppen også snart.

Det eneste som er sikkert ved dette er at det anti-rasistiske industrielle kompleks i Norge kommer til å definere denne forskningen som rasistisk. Gud forby at noen skulle begynne å snakke om at germanere er et folk som har lange historiske røtter i Norge, slik araberne har lange historiske røtter i Midt-Østen. Eller som indianerne har i Amerikas. Eller aboriginere i Australia.

Interessant er det dog at mens alle andre folkeslags geografiske utbredelse er et resultat av krig og erobring av nye områder etter hvert som isen smeltet, er hvitingene de aller første i verdenshistorien som begår etnisk selvmord. Hvitingenes opprinnelsesområder er snart overtatt av andre folkeslag. Snart er hvitingene det eneste folkeslaget i hele verden uten et eget kjerneområde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...