Gå til innhold

Hva synes du?  

34 stemmer

1. 1. Hva synes du?

• Ingen. Kast dem ut, alle som en!
      4
    • 5 %
      12
    • 10 %
      8
    • 30 %
      2
    • 50 %
      0
    • 80 %
      1
    • Jeg bryr meg ikke om det i fremtiden lever en eneste hvit mann i Norge.
      7

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ang det med arbeidsinnvandring: Hvordan kan vi si at vi må øke denne type innvandring når så mange ikke-vestlige innvandrere viser seg å ende opp på trygd?

Er det ikke nødvendig å få disse ut i arbeid FØR vi tar inn enda fler?

Videoannonse
Annonse
Gjest Dum Perignon
Skrevet

Så det ene utelukker det andre, altså?

Er det på samme måte med norske uføre, også? Vi venter med å ansette ungdommer fordi det er på tide å få de uføre ut i jobb?

;)

Skrevet (endret)

Hva om vi bare kvitter oss med alle som ikke er yrkesaktive, og ikke er norske? joa, det blir et def. spørsmål hvem som er norske å ikke, la oss si alle som ikke har minst 2 generasjoner i norge. og mullah krekar (og kanskje brynjar meling? selv om han er norsk...?)

la oss anta at dette innlegget blir slettet...

Endret av Gitte
Gjest Dum Perignon
Skrevet

Genialt! Skal man lage omelett, må man knekke noen høner.

Skrevet (endret)
Så det ene utelukker det andre, altså?

Er det på samme måte med norske uføre, også? Vi venter med å ansette ungdommer fordi det er på tide å få de uføre ut i jobb?

;)

Når man vil åpne for økt innvandring fordi vi trenger folk i ARBEID, og så viser det seg at en stor del av disse innvandrerne blir gående på trygd (til og med i 2.generasjon) - er det ikke et varsel som bør ringe?

Skal vi da ta inn flere, uten å ordne opp i problemene først??

'Søren, det gikk ikke til nå, men vi fortsetter i samme duren, kanskje det går før eller senere likevel!' Det er lov å være optimist, altså, men...

Betyr ikke dette at vi først og fremst må gjøre noe med integreringen, og hjelpe dem (og motivere dem) til å jobbe?

Endret av soleil~noir
Gjest Dum Perignon
Skrevet
Når man vil åpne for økt innvandring fordi vi trenger folk i ARBEID, og så viser det seg at en stor del av disse innvandrerne blir gående på trygd (til og med i 2.generasjon) - er det ikke et varsel som bør ringe?

Skal vi da ta inn flere, uten å ordne opp i problemene først??

'Søren, det gikk ikke til nå, men vi fortsetter i samme duren, kanskje det går før eller senere likevel!' Det er lov å være optimist, altså, men...

Betyr ikke dette at vi først og fremst må gjøre noe med integreringen, og hjelpe dem (og motivere dem) til å jobbe?

Så du mener at fortidens flyktninger og asylanter og deres historier er et argument mot fremtidig arbeidsinnvandring?

Eller har du oppfattet et tidligere arbeidsinnvandringsmotiv ukjent for alle andre når det gjalt å ta inn dem du snakker om?

Fint om du klarer/prøver å skille mellom ulike grupper, ulike motiv samt fortid og fremtid.

;)

Skrevet (endret)
Så du mener at fortidens flyktninger og asylanter og deres historier er et argument mot fremtidig arbeidsinnvandring?

Eller har du oppfattet et tidligere arbeidsinnvandringsmotiv ukjent for alle andre når det gjalt å ta inn dem du snakker om?

Fint om du klarer/prøver å skille mellom ulike grupper, ulike motiv samt fortid og fremtid.

;)

Jeg snakker om nåtiden. Og konsentrerer meg nå om å gruble over arbeidssituasjonen til denne og forrige generasjon med innvandrere. Som jeg synes er en aktuell sak i nåtiden.

Fint om DU klarer å svare på hvorfor du ikke mener at vi først bør få innvandrerne vi allerede har her (og nå mener jeg 1. og 2.generasjon, slik det har kommet frem i undersøkelser, som oftere havner på trygd og blir værende der) ut i arbeidslivet før vi finner ut hvor mye arbeidsinnvandring som er 'nødvendig'!

(Jeg høres vel ut som en FrPer nå, men det må være lov til å tenke over slikt selv om man er på venstresida politisk)

Endret av soleil~noir
Gjest Dum Perignon
Skrevet
Jeg snakker om nåtiden. Og konsentrerer meg nå om å gruble over arbeidssituasjonen til denne og forrige generasjon med innvandrere. Som jeg synes er en aktuell sak i nåtiden.

Fint om DU klarer å svare på hvorfor du ikke mener at vi først bør få innvandrerne vi allerede har her (og nå mener jeg 1. og 2.generasjon, slik det har kommet frem i undersøkelser, som oftere havner på trygd og blir værende der) ut i arbeidslivet før vi finner ut hvor mye arbeidsinnvandring som er 'nødvendig'!

Har jeg sagt at jeg ikke mener det? Nei. Er det vanskelig å forstå norsk?

Vi kan blant annet jobbe seriøst med holdningene til alle rekrutteringsansvarlige som umiddelbart makulerer søknadene fra folk de ikke klarer å uttale etternavnet til.

Vi kan også slutte å tro at det er gjort på et blunk å få flyktninger og asylanter ut i arbeid. Ifølge for eksempel Erna Solberg er realistisk tidsaspekt pr. i dag 7-8 år.

Vi kan også stille betydelig strengere krav til dem som kommer i forhold til språkopplæring og aktivitet, det er ingen tvil om at fordums "integrering" er full av eksempler på feilslått sosionomisering.

For eksempel.

Det dummeste vi kan gjøre, er derimot å tro/mene at tidligere innvandrergruppers liv og historie er ensbetydende med at fremtidige grupper vil være og/eller agere likedan. I og med at du ikke sa noe om dét, regner jeg med at du tok det poenget.

Skrevet

Så få som mulig. Helst ser jeg at islam forbys i Norge. Det vil jo også være i tråd med hva mange av innvandrerene er vant til, religionsfrihet kan sikkert være nytt og forvirrende for dem.

Skrevet
Så få som mulig. Helst ser jeg at islam forbys i Norge. Det vil jo også være i tråd med hva mange av innvandrerene er vant til, religionsfrihet kan sikkert være nytt og forvirrende for dem.

Det synes jeg var et fint forslag. La oss holde "middealdersamfunn" som forbilde - strenge straffer, sensur og kristning ved sverdet.

Skrevet
Det synes jeg var et fint forslag. La oss holde "middealdersamfunn" som forbilde - strenge straffer, sensur og kristning ved sverdet.

Nå må du forte deg, forelesning i Kenyansk urkunst begynte for to minutter siden.

Gjest Dum Perignon
Skrevet
Nå må du forte deg, forelesning i Kenyansk urkunst begynte for to minutter siden.

Er kenyanerne muslimer?

Nytt for meg!

Skrevet
Er kenyanerne muslimer?

Nytt for meg!

Noen kenyanere er muslimer.

Skrevet
Noen nordmenn også.

Kriminelle nordmenn, om jeg får viljen min.

Skrevet
Kriminelle nordmenn, om jeg får viljen min.

Du ønsker altså at kun muslimer som er kriminelle kan få kalle seg nordmenn? :overrasket:

Skrevet
Du ønsker altså at kun muslimer som er kriminelle kan få kalle seg nordmenn?  :overrasket:

Nei, jeg mener at islam bør forbys og følgelig definere muslimer som kriminelle.

Skrevet

Når dere likevel er inne på definisjoner så er jo en muslim en som har overgitt seg til Allah. Dersom Norge likevel blir muslimsk innen 20 år, så ordner det seg jo for deg Mito, siden Allah da blir politiet vårt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...