SUPERMIRI Skrevet 17. juli 2021 #301 Del Skrevet 17. juli 2021 Ååå, så herlig reaksjon fra eldstemann ❤️ Tenk så mange gleder det blir fremover. Dette er så stas! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 17. juli 2021 #302 Del Skrevet 17. juli 2021 For en koselig oppdatering! 🥰 Så rørende at storesøster ble så glad. Nå begynner det virkelig på ordentlig. Tenk andre trimester allerede! 🙌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 17. juli 2021 Forfatter #303 Del Skrevet 17. juli 2021 bittelillebolla skrev (33 minutter siden): 🥰Tenk andre trimester allerede! 🙌 Ja tenk det! Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på! Men deilig å kunne krysse av milepæler på listen min! Mine viktige datoer Du er nå 13 uker og 4 dager på vei Unnfangelsen finner sted: 27. april 2021 Like langt som opplevd SA: 17.mai 2021 Hjertet begynner å slå: 22.mai 2021 Like langt som opplevd SA: 24.mai 2021 Tidlig ultralyd: 14.juni 2021 Like langt som opplevd MA: 20.juni 2021 Første svangerskapskontroll: 2.juli 2021 Ferdig med medisin: 6.juli 2021 Tidlig ultralyd: 15.juli 2021 Andre trimester: 15.juli 2021 Like langt som opplevd senabort: 22.juli 2021 Ordinær ultralyd: 20.august 2021 Planlegger å fortelle søsken og annen familie: 20.august 2021 Halvveis i svangerskapet: 1.september 2021 Blir barnet født nå, vil man forsøke å redde det: 21.september 2021 Fosteret kan høre: 25.september 2021 100 dager igjen til termin: 13.oktober 2021 Tid for å fylle ut fødselspermisjonspapirer: 19.oktober 2021 Tredje trimester: 20.oktober 2021 Nå regnes ikke babyen som prematur: 28.desember 2021 Fødselspermisjoner begynner: 31.desember 2021 Termin: 21.januar 2022 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 20. juli 2021 Forfatter #304 Del Skrevet 20. juli 2021 14+0 Rundet ny uke, og det er alltid bra. Da går det fremover... Begynner å kjenne på at jeg har lyst til å begynne å kose meg og glede meg over graviditeten. Jeg trodde UL i forrige uke skulle gjøre dette for meg, men ble jo ikke helt sånn så når jeg ikke klarer å stole på at det blir baby så er det flere ting som er vanskelig. F.eks her om dagen da jeg skulle kjøpe et klesplagg til min datter og gikk inn i en klesbutikk. Er jo på ferie, så har mye tid. Tenkte jeg kunne ta en runde i nyfødt-avdelingen for å bare ta en titt. Flere år siden jeg har sett sånn på babyklær. Men jeg var der kanskje i 10 sekunder, så måtte jeg bare ut! 😳 Klarte rett og slett ikke være der, og bare det satt meg litt ut. Vi sliter også med å fortalt mannens nærmeste familie nyheten. Eller, i følge han så sliter jeg... Mener jeg har for høye krav til hvordan det skal bli sagt. Jeg er litt uenig der, for eneste kravene jeg har er at 1) ingen av barna skal være tilstede og 2) at ikke én av de voksne er ute av rommet, for det syns jeg er dårlig gjort. Å komme med en sånn nyhet akkurat når én er i dusjen, har lagt seg e.l. Vi har nå vært 1 uke på feriehus sammen med dem, og før UL var det uansett uaktuelt å si noe. Og nå går dagene da... Skjønner mannen vil få det sagt, og en del av meg utsetter kanskje det litt fordi jeg ikke er der selv at jeg er klar. Men er jo enig med mannen at det blir dumt å reise hjem og må ta dette over telefonen når vi jo er her nå. Så vi må få det sagt. Skal prøve i kveld... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 20. juli 2021 #305 Del Skrevet 20. juli 2021 Jeg kan ikke sette meg inn i hvordan du har det etter alt du har gått igjennom♥️ Håper du/dere klarte å fortelle familien nyheten i kveld. En tanke fra meg ang babyklær. Kunne det vært noe å hørt med eldstemann om hun kunne tenkt seg å bli med deg i butikken første gang? Gjøre det til en hyggelig mor og datter dag, der dere også ser på ting til den nye babyen? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 21. juli 2021 #306 Del Skrevet 21. juli 2021 Så vondt at fortiden skal ødelegge for deg nå! Jeg håper at du vil føle det annerledes etter ordinær UL, og at du endelig kan få litt av den tryggheten du trenger. For jeg er helt sikker på at det blir baby på deg, og at sistemann kommer på nyåret! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 22. juli 2021 Forfatter #307 Del Skrevet 22. juli 2021 14+2 I dag er en milepæl, og heldigvis den siste av denne sorten. 14+2 er den dagen jeg hadde min senabort og fikk holde det lille mennesket som aldri fikk vokse mer. Det er veldig spesielt å sitte her gravid igjen på akkurat samme svangerskapslengde, for jeg ser så levende for meg hvordan den lille ser ut. Nettopp fordi jeg har sett det med det blotte øyet før. Et så ferdig menneske. Jeg husker jeg ble helt forbløffet over hvor ferdig den faktisk var. Alle detaljer, kunne telle fingre og tær. Den var bare så alt for liten... Det er godt å krysse av denne dagen og gå videre nå. Orker ikke gå nærmere inn på senaborten den gangen, for den har jeg skrevet om før. Om noen vil lese hva som skjedde og hvordan dette forløp seg så ligger innlegget her. Ellers så kan jeg fortelle at vi nå HAR fortalt nyheten til noen familiemedlemmer. I natt faktisk, men det var rett og slett helt umulig å få mange samlet. Svigerfar er ikke i form, så han har lagt seg de siste kveldene før noen av barna. Så har slitt med en rolig sammenkomst med alle, men vi valgte likevel å bare gjøre det uten han da (+ et søsken som plutselig dro sin vei fra feriehuset noen dager). Så på høytidelig vis klirret mannen i glasset i går kveld og sa at han hadde en kunngjøring (jeg syns jo det er såå kleint når det blir sånn høytidelig, men lot mannen gjøre det på sin måte til sin familie). Han hadde en innledning før han sa at vi skulle bli en større familie ♥ Mye gledestårer og latter. Familien her er veldig glad i barn, og svigermor var helt sikker på at hun ikke skulle få flere barnebarn (mannens søsken er mye eldre og garantert ferdig med barn). Og dette blir nr.8 nå og det syns hun var SÅ gøy. Jeg tørket noen tårer jeg også, og sa takk for gratulasjoner. Men var veldig nøye på at dette ikke er offisielt og ingen kan si noe til noen andre før vi har vært på ordinær ultralyd. Og dette forsto de godt, for de kjenner historien vår med senaborten. Så ja, litt fint å få sagt det til noen nå, for som mistenkt så føles det -litt- mer virkelig hele greia da. Mine viktige datoer Du er nå 14 uker og 2 dager på vei Unnfangelsen finner sted: 27. april 2021 Like langt som opplevd SA: 17.mai 2021 Hjertet begynner å slå: 22.mai 2021 Like langt som opplevd SA: 24.mai 2021 Tidlig ultralyd: 14.juni 2021 Like langt som opplevd MA: 20.juni 2021 Første svangerskapskontroll: 2.juli 2021 Ferdig med medisin: 6.juli 2021 Tidlig ultralyd: 15.juli 2021 Andre trimester: 15.juli 2021 Like langt som opplevd senabort: 22.juli 2021 Ordinær ultralyd: 20.august 2021 Planlegger å fortelle søsken og annen familie: 20.august 2021 Halvveis i svangerskapet: 1.september 2021 Blir barnet født nå, vil man forsøke å redde det: 21.september 2021 Fosteret kan høre: 25.september 2021 100 dager igjen til termin: 13.oktober 2021 Tid for å fylle ut fødselspermisjonspapirer: 19.oktober 2021 Tredje trimester: 20.oktober 2021 Nå regnes ikke babyen som prematur: 28.desember 2021 Fødselspermisjoner begynner: 31.desember 2021 Termin: 21.januar 2022 Ruskemor skrev (På 21.7.2021 den 0.04): En tanke fra meg ang babyklær. Kunne det vært noe å hørt med eldstemann om hun kunne tenkt seg å bli med deg i butikken første gang? Gjøre det til en hyggelig mor og datter dag, der dere også ser på ting til den nye babyen? Det var ikke en dum idè Godt mulig vi gjør noe slikt første gang det skal handles inn et plagg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
89jenta Skrevet 22. juli 2021 #308 Del Skrevet 22. juli 2021 Det må være så godt å komme seg hit, over denne milepælen. Måtte tørke en tåre av det du skrev om senaborten.. Har jo vært igjennom det selv.. Håper du klarer å senke skuldrene litt mere nå Så gøy at dere fikk delt nyheten! og at alle ble så glade! 🥳🎉 Og veldig fint at de respekterer dere og holder det for seg selv fram til OUL 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 22. juli 2021 Forfatter #309 Del Skrevet 22. juli 2021 89jenta skrev (4 minutter siden): Så gøy at dere fikk delt nyheten! og at alle ble så glade! 🥳🎉 Og veldig fint at de respekterer dere og holder det for seg selv fram til OUL 😊 Ja veldig. Og det er jo kjempeviktig at de holder på hemmeligheten. Min familie får nemlig ikke vite noe før etter OUL (for da skal vi ha familieselskap, og jeg skal møte mamma osv.) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 22. juli 2021 #310 Del Skrevet 22. juli 2021 Gratulerer med nok en milepæl nådd! 🙌 Så fint å lese at dere har sluppen nyheter i feriehuset! Rørende at hele gjengen ble så glade på deres vegne! Forstår at det også er vanskelig for deg. Heldigvis høres det ut som familien deres er fine folk, som klarer å holde på mage-hemmeligheten! Det gjør det hele så mye enklere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfuul Skrevet 25. juli 2021 #311 Del Skrevet 25. juli 2021 Kjente jeg ble rørt av svigerfamiliens respons på ny baby. Herlig! Og så fint at alt går bra ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 27. juli 2021 #312 Del Skrevet 27. juli 2021 Her har mange milepæler blitt nådd siden sist! 🤩 skjønner godt at den siste milepælen nå sitter litt i av vonde minner som kommer frem☹️ Ikke rettferdig at noen må oppleve noe så grusomt ❤️ gleder meg til å følge deg videre på reisen om sistemann i magen 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 27. juli 2021 Forfatter #313 Del Skrevet 27. juli 2021 15+0 Ny fullgått uke! Og ny uke hvor jeg ikke kjenner noe til denne graviditeten. Må si at jeg begynner å bli såå klar for å faktisk VÆRE gravid. Ikke bare i vissheten, men faktisk føle og kjenne det. Men enn så lenge så har jeg det helt likt som i april liksom... Ingen forandring på magen utad, ingen bevegelser enda og egentlig ingen symptomer. Bare trøtt, men det var jeg jo mye før jeg ble gravid også 😅 Så ja, føler jeg jeg har ventet lenge nå på det som jeg gleder meg til. Kjenne bevegelser og strutte med mage ❤️ Men skal vel alltids klare å vente litt til... *24 dager til OUL* 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 27. juli 2021 #314 Del Skrevet 27. juli 2021 Amatariel skrev (7 minutter siden): 15+0 Ny fullgått uke! Og ny uke hvor jeg ikke kjenner noe til denne graviditeten. Må si at jeg begynner å bli såå klar for å faktisk VÆRE gravid. Ikke bare i vissheten, men faktisk føle og kjenne det. Men enn så lenge så har jeg det helt likt som i april liksom... Ingen forandring på magen utad, ingen bevegelser enda og egentlig ingen symptomer. Bare trøtt, men det var jeg jo mye før jeg ble gravid også 😅 Så ja, føler jeg jeg har ventet lenge nå på det som jeg gleder meg til. Kjenne bevegelser og strutte med mage ❤️ Men skal vel alltids klare å vente litt til... *24 dager til OUL* Gratulerer med 15 uker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 27. juli 2021 #315 Del Skrevet 27. juli 2021 Gratulerer så mye med 15 uker! Skjønner godt at du lengter etter den fysiske bekreftelsen på at du har en liten i magen, og at alt er bra der inne. Høres så koselig ut å kjenne bevegelser også! Om noen uker så kan det kanskje hende at du kan begynne å kjenne litt liv? Når var det du begynt å kjenne liv med de andre barna dine? Det er visst så forskjellig fra person til person. Blir fint når ordinær ultralyd er overstått, og du har fått hilse på sistemann igjen. Helt sikker på at lille vokser og koser seg inni der. Jeg er så oppriktig glad på dine vegne, for at du faktisk har fjerdemann i magen! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 27. juli 2021 Forfatter #316 Del Skrevet 27. juli 2021 bittelillebolla skrev (44 minutter siden): Når var det du begynt å kjenne liv med de andre barna dine? Det er visst så forskjellig fra person til person. Jeg må nok tilbake i noen dagbøker for å finne nøyaktig svar, men mener det har vært rundt OUL-tid. Rundt uke 17-20. Men i starten er det veldig sporadisk. Sånn at man kan kjenne pittelitt (tror man) og så går det noen dager før neste bevegelse. Spesielt ja, så gleder meg! Har mye å si hvor morkaken ligger, hvor tidlig man kjenner noe. Gravidmage må jeg nok vente en stund på, ettersom jeg har såpass mage fra før av. Blir jo bare større etter hvert svangerskap, og sist var det ikke tydelig før langt over uke 20. Derfor det er så enkelt å holde dette skjult 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 28. juli 2021 #317 Del Skrevet 28. juli 2021 Amatariel skrev (16 timer siden): Jeg må nok tilbake i noen dagbøker for å finne nøyaktig svar, men mener det har vært rundt OUL-tid. Rundt uke 17-20. Men i starten er det veldig sporadisk. Sånn at man kan kjenne pittelitt (tror man) og så går det noen dager før neste bevegelse. Spesielt ja, så gleder meg! Har mye å si hvor morkaken ligger, hvor tidlig man kjenner noe. Gravidmage må jeg nok vente en stund på, ettersom jeg har såpass mage fra før av. Blir jo bare større etter hvert svangerskap, og sist var det ikke tydelig før langt over uke 20. Derfor det er så enkelt å holde dette skjult 😛 Så spennende!! 🥰 Håper det ikke er lenge før du kan kjenne de første bevegelsene til denne lille krabaten også. Ikke lenge til ordinær UL heller. Denne gleden unner jeg deg så veldig! Så praktisk at ikke gravid-magen titter frem før man er klar til å fortelle om nyheten! Da slipper man unna den fasen hvor man desperat prøver å skjule den med store gensere. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammahjarte Skrevet 29. juli 2021 #318 Del Skrevet 29. juli 2021 22 dager går sikkert fort, håper det 18 dagar å venta for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 29. juli 2021 #319 Del Skrevet 29. juli 2021 Er jo en god stund siden jeg var innom forumet nå, men nå har jeg vært gjennom alt jeg gikk glipp av i ferien Blei så rørt av flere poster her, både avsløringer på jobb, familie og milepæler du har krysset av - og en nydelig minibebis på TUL da Teller ned til OUL sammen med deg! Skjønner at det fortsatt kanskje er litt blandede følelser før den er vel gjennomført, men jeg krysser i alle fall alt jeg har for at det skal gå bra I mellomtiden får vi bare nyte at vi er i god form! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkee Skrevet 30. juli 2021 #320 Del Skrevet 30. juli 2021 Det har blitt en stund mellom hver gang jeg er inne på forumet her, men må alltid inn her å se at alt fremdeles går fint! Er så glad på dine vegne 🥳 Tenk at alt har gått så bra til nå! Håper du snart kan glede deg over bebis og svangerskap 😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå