Gå til innhold

Vi venter på sistemann

Amatariel

Anbefalte innlegg

Så flaks det ble en ledig time😄

Skjønner ikke hvorfor de må være så grinete på telefonen til legekontoret🙈 Jeg forsøkte å bestille time til blodprøver for å sjekke vitaminer og sånt siden jeg er blitt gravid, men fikk en gretten beskjed tilbake om at det gjorde de ikke før i uke 12. Jeg ville bare sjekke at jeg ikke hadde noen store mangler😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24aa skrev (Akkurat nå):

Jeg har termin to dager etter deg, men har ikke fått innkalling til oul? :( 

Nei det er nok litt tidlig egentlig. Tror det er vanlig at legen sender info til sykehuset om det på første svangerskapskontroll, og den har man oftest mellom uke 11-13. Først etter dè får man innkalling til OUL. Årsaken til at jeg allerede har fått er fordi jeg hadde en TUL-time på sykehuset her som viste seg å kræsje midt i ferien min. Fikk ordnet meg TUL i byen jeg skal på ferie til heller. Ringte da sykehuset mitt for å avbestille TUL-timen de ga meg. Men da sa de på telefonen at de ikke trengte å avbestille den, de kunne heller flytte den til rutineultralyden heller. Så - greit for meg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å ha flask! Den timen må jo ha vært ment for å bli din! :fnise: Godt at alt ordnet seg, og at du lykkes med å få flyttet timen. Kan heller ikke forstå at hun mente det var så viktig å ikke komme før uke 12. Da jeg leste på helsenorge sto det at man skulle ha første kontroll mellom uke 6 og uke 12. Har veldig forståelse for de som trenger den timen raskere av ulike årsaker, eller ønsker å bare ta en blodprøve for vitaminsjekk eller lignende. Helt merkelig at de skal være så knipene på timer til gravide! På legekontoret mitt bruker de en app, hvor vi kan bestille time selv. Valgfritt om man ønsker å fylle ut hva det gjelder eller ikke. Kjempe kjekt! Har du sett om ditt legekontroll også har en slik app? Både helsenorge og pasientsky har slike tjenester. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (37 minutter siden):

Har du sett om ditt legekontroll også har en slik app?

De har ikke det nei. Heldigvis har jeg erfaring med at ved akutte ting svangerskapsmessig så får jeg komme inn. Har vært der i tidligere svangerskap og både tatt tonnevis av hcg-prøver, fått henvisning til TUL osv. Men denne offisielle første svangerskapskontrollen vil de visst ikke ha før nesten uke 12.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/16/2021 at 10:23 AM, Amatariel said:

9+1

Jeg måtte bare ringe å høre om jeg kunne flytte OUL :rolleyes: De er ganske vanskelige på det, og mener at timen de har satt opp er helt perfekt og urokkelig mtp. svangerskapslengde. Men jeg klarte heldigvis å være sta, og fikk time den 20. august, som er den fredagen før helgen det skal være stor familiesamling. Da er jeg 18+3, så det må da være helt innafor.

Sniker litt her også jeg 😌 så bra du fikk flyttet timen! Innser at jeg har et veldig medgjørlig legekontor med god tilgjengelighet, det skal jeg åpenbart ikke ta for gitt 😅
Jeg har fått innkalling til OUL den 20. aug, og jeg ligger to dager bak deg - så det må jo være helt innafor da. Det blir en spennende dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følte plutselig det var lenge siden en oppdatering herifra. 

Håper du har en fantastisk helg, nyter dagene, og at formen enda er på topp (utenom slitenheten)! 🥳💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+6

I dag er en viktig dag for meg, for jeg er offisielt lenger enn jeg var i fjor!! Det var såå kjipt å stoppe å telle på 9+5 da, og begynne helt på nytt på CD1.... Jeg husker følelsen så inderlig godt, så jeg tar ikke for gitt at jeg fortsatt teller svangerskapsuker nå.

For å reflektere litt kort over historien min, igjen, ettersom den er en viktig del av min reise: Jeg var jo på UL i fjor på 8+5 og fikk et uavklart resultat da. Legen mente han trodde han så hjerteslag, men fikk dårlige bilder så jeg måtte komme tilbake om en liten uke. De mest jævlige dagene i hele mitt liv den ventetiden der.... Men da jeg endelig kom inn igjen så ble MA'en konstatert. Min fjerde abort noensinne, men den første av sitt slag. Aldri før hadde jeg sett en livløs liten bønne på ultralydskjermen... så det var utrolig vondt. Akkurat selve aborten skal jeg spare denne dagboken detaljene rundt (selv om det gikk veldig greit for seg), men for spesielt interesserte så ligger innleggene mine fra de dagene rundt dette her

Men nå er det på tide å se fremover :) Er jo jammen 10 fullgåtte uker i morgen! Og endelig har dagene begynt å gå litt fort. Eller, ikke fort, men de siste dagene har i alle fall ikke sneglet seg. Mai måned var jo en tid der det faktisk skjedde en del, noe sosialt, en del feiringer og slikt. Så den syns jeg var grei. Men så kom juni og det ble -bom- stopp med alt. Ikke en eneste plan, kjempelange hjemmekontordager osv. Kjeedelig. Da går jo dagene aldri så sakte.... men nå skjedde det litt igjen. Har hatt langhelg og vært på hyttetur - uten dekning. Herlighet, sååå godt. Virkelig en detox, og det har skjedd så mye rundt turen (som videreføres denne uken) at jeg faktisk ikke har tenkt så mye på graviditeten disse dagene. Og dèt er lenge siden jeg kunne legge bort slike tanker. Jeg har vel tenkt på baby og graviditet nonstop i godt over ett år nå... Så dette tar jeg som et tegn på at det 'løsner litt'. Blir sikkert anspent og nervøs når neste TUL nærmer seg, men frem til da skal jeg bare slappe av og tenke på/gjøre andre ting.

pregnsmiley.gif.b4b664ff5759ae411c3933c93f30b17b.gif Mine viktige datoer
Du er nå 9 uker og 6 dager på vei

Unnfangelsen finner sted: 27. april 2021
Like langt som opplevd SA: 17.mai 2021
Hjertet begynner å slå: 22.mai 2021
Like langt som opplevd SA: 24.mai 2021

Tidlig ultralyd: 14.juni 2021
Like langt som opplevd MA: 20.juni 2021
Første svangerskapskontroll: 2.juli 2021
Ferdig med medisin: 6.juli 2021
Tidlig ultralyd: 15.juli 2021
Andre trimester: 15.juli 2021
Like langt som opplevd senabort: 22.juli 2021
Ordinær ultralyd: 20.august 2021
Planlegger å fortelle søsken og annen familie: 20.august 2021
Halvveis i svangerskapet: 1.september 2021
Blir barnet født nå, vil man forsøke å redde det: 21.september 2021
Fosteret kan høre: 25.september 2021
100 dager igjen til termin: 13.oktober 2021
Tid for å fylle ut fødselspermisjonspapirer: 19.oktober 2021
Tredje trimester: 20.oktober 2021
Nå regnes ikke babyen som prematur: 28.desember 2021
Fødselspermisjoner begynner: 31.desember 2021
Termin: 21.januar 2022

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre at du har greid å koble litt ut nå i helga, det er absolutt et godt og sunt tegn 😊 Og tenk at det straks er ti fullgåtte uker, HURRA for det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+0

Ti uker!! Det er tosifret det danser.gif.eca32e53bfab0f43ca1644c144b15867.gifOg 25% av svangerskapet fullført! Det er heeeelt syyyykt. Jeg føler meg jo fortsatt ikke veldig gravid, og er heller ikke der at jeg klarer 100% å tro at det skal bli baby. Er fortsatt veldig redd for avvik enten på UL i uke 13 eller 19. En liten del av meg føler at vi sikkert vil oppleve dette. Så det er rart å tenke at 25% er unnagjort. Ingen vet fortsatt om dette svangerskapet heller.

En annen positiv ting er at jeg nå kan slutte på progesteron! Whoooo!! Medicus sa det på sist UL, for nå tar morkaken over 😊 Men jeg har noen få tabletter igjen, så jeg blir sikkert og trappe ned noen få dager her. Må fortsatt ta metformin et par uker til, så det er greit.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 10 uker! Er så deilig når det blir 2 sifferet 🥰 

Håper alt ser bra ut på de neste ultralyden og 🤞😁 Heia lille spire ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 10 fullførte uker! 🎉🎉🎉 Så herlig at dette går i riktig retning for oss begge :klem: Om ikke alt for mange ukene kan vi slappe enda mer av med det også, det skal bli godt!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden sist jeg var innom prøver-forumet, så har ikke fått med meg før nå at dere venter sistemann❤️ Gratulerer så mye! Blir kjekt å følge med på resten av reisen. Masse lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig 2-sifret antall uker! 😍 Nå skal dette gå bra ❤️ Er så glad på dine vegne! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 10 uker og tosifret tall! :hoppendeglad:Forstår godt at du fremdeles bærer på redselen for at noe går galt, men jeg tenker som deg at det er et stort skritt i riktig retning at du har fått litt mer avkobling i det siste. Forstår godt at det var deilig med en hyttetur, og få helt fred fra alt. 🌷 Det trenger vi alle innimellom. Håper ukene mot neste UL går fort, og at synet av lille bebbisen vil gi tankene dine enda mer ro fremover. :klem:

Endret av bittelillebolla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er nesten like glad for din graviditet som for min egen, @Amatariel. Gleder meg for hver eneste oppdatering du kommer med. Det er deg så inderlig vel unt! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...