Gå til innhold

Hvorfor er det så vanskelig å være i ro?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 hours ago, AnonymBruker said:

Og så har du de som trenger å få utløp fysisk. TS sier venninnen er ''alltid urolig'', som kan tolkes som at hun er mye rastløs uansett situasjon. Vi diagnostiserer ikke, men prøver å finne en forklaring så TS kan forstå hvorfor venninnen hennes tilsynelatende går i mot medisinske råd etter operasjon.

Hvorfor kaller du noen av de du kjenner for late? Vet du med 100% sikkerhet at de bare er late, og at det ikke er et symptom på deres ADHD?

Anonymkode: 5a3bd...058

Et symptom på ADHD å sitte inne hele dagen å spille tv-spill? Kanskje. Latskap? Definitivt. Det ene utelukker ikke det andre. Det er også fullstendig mulig å ha behov for å "få utløp" fysisk uten at det nødvendigvis er et symptom på ADHD. Det er akkurat som når noen spør hvorfor en eller annen venn er så innesluttet å stille. Du kan banne på at 2 av 10 av de første innleggene i tråden foreslår asperger. 

Oi oi, noen er ikke som meg, da må det nesten dreie seg om en diagnose.. Spar meg.

TS burde dessuten spørre venninnen sin på en skikkelig måte fremfor å sitte å spekulere i diagnoser med fremmede på et forum.

Anonymkode: efdc1...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså da jeg hadde corona for noen måneder tilbake så klarte jeg heller ikke sitte i ro. Jeg bakte,ryddet ordna og styra med ungene. Men takk til kjære barmhjertlige Gud at jeg ikke var sengeliggende under corona

Anonymkode: 1a4dd...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også litt på spiseforstyrrelser og at hun sliter med kroppsbilde og selvtillit når hun  være aktiv også i slike tilfeller hvor hun antagelig er redusert og burde tatt det mer med ro. Men folk er ulike her også. Jeg har nok et medfødt lavt aktivitetsnivå, og har vært rolig siden jeg var baby. Jeg har både venner, mormor og svigermor som jeg får litt dårlig samvittighet av, fordi de aldri er i ro, alltid har mange jern i ilden (de er ikke alltid i fysisk aktivitet, men de gjør alltid et eller annet). De liker ikke å sitte å slappe av, jeg liker det. De blir urolige av å ikke ha noe å holde på med, jeg blir stresset av å ha for mange ting jeg må eller bør gjøre. De fleste er vel et sted i mellom. Men hos noen folk er aktivitetsnivået utpreget høyt eller lavt. 

Anonymkode: 1dd6a...2a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Et symptom på ADHD å sitte inne hele dagen å spille tv-spill? Kanskje. Latskap? Definitivt. Det ene utelukker ikke det andre. Det er også fullstendig mulig å ha behov for å "få utløp" fysisk uten at det nødvendigvis er et symptom på ADHD. Det er akkurat som når noen spør hvorfor en eller annen venn er så innesluttet å stille. Du kan banne på at 2 av 10 av de første innleggene i tråden foreslår asperger. 

Oi oi, noen er ikke som meg, da må det nesten dreie seg om en diagnose.. Spar meg.

TS burde dessuten spørre venninnen sin på en skikkelig måte fremfor å sitte å spekulere i diagnoser med fremmede på et forum.

Anonymkode: efdc1...f62

TS her.

Jeg har skrevet at jeg har spurt min venninne hvorfor hun er så urolig når hun er operert.

Hun lo bare og sa hun visste ikke

Anonymkode: a1d6b...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...