Gå til innhold

Folk som gråter og blir lei seg på slike dager som dette!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns det er HELT latterlig at dere skal la dere påvirke dere så hardt at dere AKTIVT velger å føle dere ekstra ensomme eller gråter og blir lei dere på slike dager som 17. mai.
 

La folk som liker å feire slike dager feire det, og slutt å føl dere så presset. Denne dagen for de fleste mennesker handler ikke stort sett så mye annet enn å ha en unnskyldning til å drikke seg drita, pynte seg og se etter mulige ONS. 
 

Det blir så dumt at vi skal la hva andre i samfunnet gjør, påvirke oss. Tenk litt på det, er det ikke latterlig? Du er jo ikke lei deg fordi noe fælt har skjedd deg, men setter deg i offerrollen og sier «jeg er så ensom mens alle andre har det gøy». Det er ikke farlig å være ensom? Gjør det beste ut av det. Livet et FOR KORT til å sitte der og bruke enhver høytid til å synes synd på seg selv fordi man føler seg ekstra ensom. 

Anonymkode: a59a5...486

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, lei av folk som suttrer over 17.mai og andre ting. Kvinner er eksperter på å suttre.

Anonymkode: 635ec...474

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktivt velger å føle seg ensom på en dag som et preget av felles feiring? Nå har jeg hørt det også. Man kan vel bare VELGE å føle seg inkludert også da.

Anonymkode: 8c97f...c05

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er ofte på slike dager at de kjenner på følelsen av ensomhet ekstra sterkt. 

Anonymkode: 9ac55...d69

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Aktivt velger å føle seg ensom på en dag som et preget av felles feiring? Nå har jeg hørt det også. Man kan vel bare VELGE å føle seg inkludert også da.

Anonymkode: 8c97f...c05

Jeg skrev at det ikke er en reell grunn til å føle seg preget. Vi er så jævlig bortskjemte når vi gråter av at andre har det gøy, men ikke vi. «Alle skal få lov til å ha det så vondt, selv om andre har det verre», er så jævla bullshit og bortskjemt som det går an å få det til. Se konflikten mellom Israel og Palestina, som foregår akkurat i dette øyeblikket. Mor og far blir drept, søsken blir drept, far som mister alle barn inkludert kone. Mennesker som blir kastet ut av hjemmet sitt. Lever i frykt hver eneste dag. Ja, DA SKAL du faktisk få LOV til å være trist og lei deg om dette er noe du går gjennom. De nede i Palestina? De hadde gråtet av glede om de kunne ha vært i din situasjon der du bare føler deg litt ensom fordi andre er ute og feirer.

 

Alt handler om perspektiv. Sånn seriøst. Vi må slutte å godta å være så bortskjemt. Det er en uting.

Anonymkode: a59a5...486

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi er så jævlig bortskjemte når vi gråter av at andre har det gøy, men ikke vi.

Det er vel ditt eget perspektiv og syn på hva tristhet og ensomhet er, det stemmer ikke for meg ihvertfall.  

Og særlig at du ikke har lest tråden. ;) Jeg gidder ikke henge mer i denne sure tråden ihvertfall. Skal kose meg litt heller. God 17 mai. Håper humøret blir bedre.

Anonymkode: ef6a9...f05

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg syns det er HELT latterlig at dere skal la dere påvirke dere så hardt at dere AKTIVT velger å føle dere ekstra ensomme eller gråter og blir lei dere på slike dager som 17. mai.
 

La folk som liker å feire slike dager feire det, og slutt å føl dere så presset. Denne dagen for de fleste mennesker handler ikke stort sett så mye annet enn å ha en unnskyldning til å drikke seg drita, pynte seg og se etter mulige ONS. 
 

Det blir så dumt at vi skal la hva andre i samfunnet gjør, påvirke oss. Tenk litt på det, er det ikke latterlig? Du er jo ikke lei deg fordi noe fælt har skjedd deg, men setter deg i offerrollen og sier «jeg er så ensom mens alle andre har det gøy». Det er ikke farlig å være ensom? Gjør det beste ut av det. Livet et FOR KORT til å sitte der og bruke enhver høytid til å synes synd på seg selv fordi man føler seg ekstra ensom. 

Anonymkode: a59a5...486

Men, at du blir så provosert av andres måte å føle på at du føler deg tvunget til å skrive et innlegg på kg om hvor fælt det er å føle er helt "innafor" altså? :rolleyes:

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (1 minutt siden):

Men, at du blir så provosert av andres måte å føle på at du føler deg tvunget til å skrive et innlegg på kg om hvor fælt det er å føle er helt "innafor" altså? :rolleyes:

Nå får du virkelig gi deg. Er det ikke det ene så er det det andre. Ingen vits i å starte å kverulere. Du kaster bort tiden din, og skaper unødvendig irritasjon.

Anonymkode: a59a5...486

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er introvert og kan godt kose meg inne med fri på 17. mai uten å være invitert noe sted og ha det helt topp. Da er det relativt lett å ikke la seg påvirke.

Men folk opplever det da veldig ulikt av veldig mange grunner. Årsakene til at noen blir lei seg og gråter i dag er mange og sammensatte og handler om både personlighet og erfaringer og omstendigheter. 

Noen ting kan man alltids synes det er unødvendig å "henge seg opp i". Men det er like unødvendig å henge seg opp i at noen er triste. Akkurat hva som ligger bak, vet man aldri. 

 

Anonymkode: 71456...c58

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er vel ditt eget perspektiv og syn på hva tristhet og ensomhet er, det stemmer ikke for meg ihvertfall.  

Og særlig at du ikke har lest tråden. ;) Jeg gidder ikke henge mer i denne sure tråden ihvertfall. Skal kose meg litt heller. God 17 mai. Håper humøret blir bedre.

Anonymkode: ef6a9...f05

Jeg er ikke sur. Jeg syns bare det er helt latterlig hvor skjøre vi skal tillate oss selv å være. Kanskje hjelper det for noen å få en realitycheck, for mange som er ensomme lever i en slags «boble» der alt handler om meg meg og meg. 

Anonymkode: a59a5...486

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg skrev at det ikke er en reell grunn til å føle seg preget. Vi er så jævlig bortskjemte når vi gråter av at andre har det gøy, men ikke vi. «Alle skal få lov til å ha det så vondt, selv om andre har det verre», er så jævla bullshit og bortskjemt som det går an å få det til. Se konflikten mellom Israel og Palestina, som foregår akkurat i dette øyeblikket. Mor og far blir drept, søsken blir drept, far som mister alle barn inkludert kone. Mennesker som blir kastet ut av hjemmet sitt. Lever i frykt hver eneste dag. Ja, DA SKAL du faktisk få LOV til å være trist og lei deg om dette er noe du går gjennom. De nede i Palestina? De hadde gråtet av glede om de kunne ha vært i din situasjon der du bare føler deg litt ensom fordi andre er ute og feirer.

 

Alt handler om perspektiv. Sånn seriøst. Vi må slutte å godta å være så bortskjemt. Det er en uting.

Anonymkode: a59a5...486

Hvem bestemmer hva som er en reell grunn til å ha det vondt?

Kan man gråte når et familiemedlem er alvorlig syk, eller er det hån mot de som har mistet noen? Kan man gråte når venner dør? det er jo tross alt mye mindre ille enn å miste sitt eget barn... Kan man bli lei seg av å bli dumpet, miste jobben, eller er man bortskjemt da også?

Hører du hvor urimelig du er som skal bestemme hva som er ille nok å gråte for? For noen kan det å være ensom være like vondt som det å miste noen, fordi man ikke føler seg bra nok. Og da vil sånne innlegg som dine føre til at de skammer seg i tillegg. Jeg er jo enig i at det er lite sunt å sammenlikne seg hele tida, men det må jo til for at man skal mer initiativ til å møte noen for å slippe å sitte alene for mye. Altså - slike følelser er viktige for å ikke innfinne seg i å være alene.

Anonymkode: f2f78...16e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå får du virkelig gi deg. Er det ikke det ene så er det det andre. Ingen vits i å starte å kverulere. Du kaster bort tiden din, og skaper unødvendig irritasjon.

Anonymkode: a59a5...486

Det var ikke jeg som kverulerte, det var deg. Det er noe med å prøve å se litt lenger enn sin egen nesetipp 🙂

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er introvert og kan godt kose meg inne med fri på 17. mai uten å være invitert noe sted og ha det helt topp. Da er det relativt lett å ikke la seg påvirke.

Men folk opplever det da veldig ulikt av veldig mange grunner. Årsakene til at noen blir lei seg og gråter i dag er mange og sammensatte og handler om både personlighet og erfaringer og omstendigheter. 

Noen ting kan man alltids synes det er unødvendig å "henge seg opp i". Men det er like unødvendig å henge seg opp i at noen er triste. Akkurat hva som ligger bak, vet man aldri. 

 

Anonymkode: 71456...c58

Men vet du hva? Ingen har sagt at dette livet er rettferdig? Heller har ingen sagt at alt i livet kommer til å bli AKKURAT som du har forestilt deg. Man opplever mye vondt, og mye bra. Man må VELGE å ikke la slike «dumme» ting påvirke en. For det er en svak grunn til å føle seg trist. 

Anonymkode: a59a5...486

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvem bestemmer hva som er en reell grunn til å ha det vondt?

Kan man gråte når et familiemedlem er alvorlig syk, eller er det hån mot de som har mistet noen? Kan man gråte når venner dør? det er jo tross alt mye mindre ille enn å miste sitt eget barn... Kan man bli lei seg av å bli dumpet, miste jobben, eller er man bortskjemt da også?

Hører du hvor urimelig du er som skal bestemme hva som er ille nok å gråte for? For noen kan det å være ensom være like vondt som det å miste noen, fordi man ikke føler seg bra nok. Og da vil sånne innlegg som dine føre til at de skammer seg i tillegg. Jeg er jo enig i at det er lite sunt å sammenlikne seg hele tida, men det må jo til for at man skal mer initiativ til å møte noen for å slippe å sitte alene for mye. Altså - slike følelser er viktige for å ikke innfinne seg i å være alene.

Anonymkode: f2f78...16e

Hører du ikke hva jeg prøver å si? Det handler jo om å IKKE la slike ting gå så hardt innover deg selv. Jobbe med seg selv. Tenke perspektiv. 
 

men nå orker jeg ikke å diskutere mer, den bortskjemtheten og sårbarheten alle har er jo bare trist å være vitne til. Ofre her, ofre der. Det kommer man ikke så veldig langt i livet med. 

Anonymkode: a59a5...486

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg syns det er HELT latterlig at dere skal la dere påvirke dere så hardt at dere AKTIVT velger å føle dere ekstra ensomme eller gråter og blir lei dere på slike dager som 17. mai.
 

La folk som liker å feire slike dager feire det, og slutt å føl dere så presset. Denne dagen for de fleste mennesker handler ikke stort sett så mye annet enn å ha en unnskyldning til å drikke seg drita, pynte seg og se etter mulige ONS. 
 

Det blir så dumt at vi skal la hva andre i samfunnet gjør, påvirke oss. Tenk litt på det, er det ikke latterlig? Du er jo ikke lei deg fordi noe fælt har skjedd deg, men setter deg i offerrollen og sier «jeg er så ensom mens alle andre har det gøy». Det er ikke farlig å være ensom? Gjør det beste ut av det. Livet et FOR KORT til å sitte der og bruke enhver høytid til å synes synd på seg selv fordi man føler seg ekstra ensom. 

Anonymkode: a59a5...486

Du mangler dessverre selvinnsikt og klarer ikke se lenger enn din egen nesetipp. 

Gjør hva du vil. Eller, det gjør du jo uansett, tydeligvis, så hvorfor bry deg om folk som ikke gjør det som du gjør? 

La folk være!

Anonymkode: 3f517...5e1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gjøre det beste ut av situasjonen man er i? 
jeg har vært alene på julaften uten å feire med familie og da koste jeg meg masse! Jeg gjorde akkurat det jeg ville, så gode filmer, lagde meg godt mat osv. 

Blir man ikke invitert til sosiale sammenkomster så er det selvfølgelig trist, men da må man gjøre det beste ut av situasjonen. 

Anonymkode: f8479...560

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk må få lov til å kjenne på de følelsene de har, og det er selvsagt forståelig at ensomhet kommer tydeligere frem på dager som dette.

Når det er sagt så synes jeg også folk bør ta ansvar for eget liv og ta tak i de deler som de ikke er fornøyd med - eller finne måter og akseptere det på om de av en eller annen grunn ikke kan endre det.  Ja, det er forståelig om noen er lei seg på en dag som dette fordi de er ensomme - men da bør man også legge en plan for hvordan man skal skaffe seg venner og sosialt nettverk slik at neste års 17.mai ikke blir ensom.

Anonymkode: c52a5...666

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, ts. Samme gjelder de som sutrer på morsdag og farsdag og poster innlegg på face om at det er vanskelig fordi deres egen forelder er «i himmelen». Jul og nyttår også. Selv har jeg noen ganger vært alene både 17.mai, påske, jul og nyttår, men sånn er livet. Noen har liten familie eller bor langt fra dem, venner har flyttet etc - trenger ikke føle seg ensom av den grunn.

Gjør det beste ut av det og hvis det er forferdelig å være alene - oppsøk en vennegruppe eller lignende på Facebook, ta kontakt med en fetter eller tante og inviter deg selv til neste år, tenker jeg.

Selv nyter jeg å feire alene i år. De tidligere feiringene har sikkert sett fantastiske ut utenfra, med stor vennegjeng og champagne, men det involverte også en samboer som var godt bedugget allerede kl 8 om morgenen så i år feirer jeg at han er borte for godt. Husk at for mange er høytider forbundet med både rus og vold og da er det vel tross alt mye bedre å være alene.

Anonymkode: 723f7...eae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, folk har lov å føle på alle følelser de vil, noen er lei seg på 17.mai. Er fullstendig lov det også

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ja, lei av folk som suttrer over 17.mai og andre ting. Kvinner er eksperter på å suttre.

Anonymkode: 635ec...474

*sutre

Anonymkode: 697e8...547

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...