Gå til innhold

Folk som gråter og blir lei seg på slike dager som dette!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

La folk få føle hva de vil!

Anonymkode: cf544...787

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er jo sånn det blir når man validerer taperes følelser. Tapere klarer aldri å gjøre noe positivt, så det er som å kaste penger ut av vinduet. 

Anonymkode: ae5c1...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.5.2021 den 15.51):

Helt UENIG med ts. Å gråte er en sunn og normal reaksjon på at noe ikke er som det skal være. Å gråte når man er alene på en dag som 17.mai er helt naturlig fordi man ønsker å være en del av fellesskapet. Følelsene dine prøver å fortelle deg noe viktig, at du ikke ønsker å være alene. Gråt en skvett og vær glad for denne evnen din til å være et menneske❤️Er langt mer bekymret for de apatiske menneskene som ikke føler noe selv om de lever unormale og ensomme liv. Å bli emosjonelt avstumpet er ikke noe å trakte etter. 

Anonymkode: 1174e...06a

Enig. Jeg synes det er trist å lese at folk hisser seg så opp bare fordi noen er lei seg på høytidsdager. Det kan være mange årsaker til det. Folk kan ha sine grunner, grunner som er reelle for dem, og ingen har noe rett til å si at det de føler er feil. Følelser er ikke feil. 💔

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 7
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle eier sine egne følelser. Og nå blir det jo ekstra spesielt midt i covid.

Vi bor ikke i Norge, så kom ikke på at det var 17 mai før jeg så oppdateringene på fb. Så vi feirer ikke dagen i dag, er en helt vanlig dag. 

Hadde vi vært hjemme og ikke hadde hatt noen å feire med så hadde jo det selvsagt vært kjipt. Slike høytidsdager blir sikkert bare  en vond påminnelse på ensomheten og det skal ikke undervurderes eller bli hånet.

Endret av SaySomething
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke forstår er hvorfor sånne dager er så mye mer trist enn hverdagen? Folk som er alene i dag er jo alene stort sett hele året og det er vel mye verre.. 

Anonymkode: 850c7...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Expandable86 skrev (34 minutter siden):

17.mai driter jeg fullt i uansett, så ikke noe problem å være alene på den dagen. Verre med jul.

Enig. Det plager meg ikke veldig å være alene på en slik dag ( jeg skal jo uansett avgårde på jobb imorgen ) men det å være alene på julaften uten barn og familie, det er helt forferdelig.

Anonymkode: cbedc...03e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det jeg ikke forstår er hvorfor sånne dager er så mye mer trist enn hverdagen? Folk som er alene i dag er jo alene stort sett hele året og det er vel mye verre.. 

Anonymkode: 850c7...d33

Jeg tror det handler om at det blir så ekstra synlig hvem som ikke har noen på slike dager. Følelsen blir forsterket når alle rundt er glad, hvis de selv ikke har noen å være med.

  • Liker 7
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å buhu, føler du deg så innmari støtt og plaget av at folk som ikke har det så godt faktisk tør å si det høyt? Stakkars deg. 

Jeg er et ensomt menneske. Slike dager som i dag er verre enn andre. Ja jeg har grått i dag. Nei jeg har det ikke like ille som en palestiner i Palestina. So fucking what? Jeg kan ha to (og til og med tre) tanker i hodet samtidig, men selv om jeg vet jeg er trygg og mett er det rom for mer komplekse følelser også. Det er kanskje ikke rom for sånt i din kropp, fint for deg det. :) Og du, jeg kan LOVE deg at det finnes ensomme palestinere også, og som kjenner på smerten ved det OGSÅ. Det funker for folk som greier å bære på flere følelser, skjønner du.

Jeg syns det er innmari tungt å være ensom. Jeg har følt på dette lenge, og jo lenger jeg er ensom, jo mer inneforstått blir jeg med at jeg er problemet og at det tydeligvis er noe galt med meg. Det syns jo du også. Jeg kommer meg ikke ut av det, perspektiv hjelper ikke en dritt, jeg er et dårlig menneske, og løsningen fremstår av og til åpenbar. 

Så jo, da tillater jeg meg å gråte av og til. Spesielt på slike vonde dager. Du bryr deg jo ikke, så hvorfor hisse deg opp sånn? La oss selvsentrerte mennesker som bare tenker meg, meg, meg få velte oss i fred i vår egen selvmedlidenhet da, uten å plage deg selv med oss. Gå ut til perspektivet ditt du, og hjelp menneskene som "virkelig trenger det", og vift med pekefingeren overfor de ensomme palestinerne du møter på din vei som perfekt menneske. God tur! 

Anonymkode: ee8d9...273

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for latterliggjøring og avsporing, samt svar til det.

Vintermorgen, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ensomhet er faktisk farlig. Både kan det utløse depresjoner og gjøre folk suicidale, og det kan drive folk til ekstreme handlinger. Se på alle som står bak skoleskytinger i USA. Alle har blitt beskrevet som utenfor fellesskapet. 

Anonymkode: 9e01c...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.5.2021 den 12.50):

Jeg syns det er HELT latterlig at dere skal la dere påvirke dere så hardt at dere AKTIVT velger å føle dere ekstra ensomme eller gråter og blir lei dere på slike dager som 17. mai.
 

La folk som liker å feire slike dager feire det, og slutt å føl dere så presset. Denne dagen for de fleste mennesker handler ikke stort sett så mye annet enn å ha en unnskyldning til å drikke seg drita, pynte seg og se etter mulige ONS. 
 

Det blir så dumt at vi skal la hva andre i samfunnet gjør, påvirke oss. Tenk litt på det, er det ikke latterlig? Du er jo ikke lei deg fordi noe fælt har skjedd deg, men setter deg i offerrollen og sier «jeg er så ensom mens alle andre har det gøy». Det er ikke farlig å være ensom? Gjør det beste ut av det. Livet et FOR KORT til å sitte der og bruke enhver høytid til å synes synd på seg selv fordi man føler seg ekstra ensom. 

Anonymkode: a59a5...486

Jeg gråter hver 17'nde Mai.

Ikke fordet jeg er ensom men fordet det er årsdagen for drapet på min far, vi kan alle ha forskjellige grunner for å være nedfor og på dager som skal være festdager.

Anonymkode: 8aada...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg gråter hver 17'nde Mai.

Ikke fordet jeg er ensom men fordet det er årsdagen for drapet på min far, vi kan alle ha forskjellige grunner for å være nedfor og på dager som skal være festdager.

Anonymkode: 8aada...675

💝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/17/2021 at 1:25 PM, AnonymBruker said:

Ja folkens, da har vi funnet kuren for vonde følelser og psykisk sykdom. Du har ikke lov til å være lei deg, for det vil alltid finnes folk som blir bombet et sted i verden. Tenk på det neste gang du gråter. Hva når bombingen tar slutt og palestinere sitter igjen med traumer og ptsd? Får de da lov til å gråte når et annet land blir bombet? 

Anonymkode: 21d0f...297

Orker ikke lese gjennom hele tråden da det ser ut til å gå i mye av dette. Jeg forstår TS veldig godt og er 100% enig i at det er aaalt for mye sutring i Norge. Det TS mener er jo at det sutres over veldig lite, så ja..jeg ser de fleste drar den i den retningen her over at vi "ikke får lov til å sutre av TS så lenge vi ikke blir bombet eller har det maks grusomt". Men hva med å dra det andre veien? Syntes ikke dere det hadde vært litt slitsomt om det ble gråt og drama fordi noen brakk en fingernegl, fordi man ville kjøpe 2 x-boxer men bare hadde penger nok til 1, fordi jordbærene man kjøpte ikke var søte nok osv.. For det virker som om det er den vegen det går i Norge, sutre-terskelen blir lavere og lavere.

Jeg ble for øvrig også relativt oppgitt over alle studentene som på død og liv måtte hjem til jul. At man ikke kan klare en eneste julaften alene? Midt i en pandemi? I studietiden (utenlands) hadde jeg 3 julaftener alene og 2 julaftener til da jeg jobbet som intern. Internship var i Asia så der var det vanlig arbeidsdag og ikke så mye som en gløgg å oppspore. Selvfølgelig var det litt stusselig, men ved å fokusere på hvor heldig jeg var som hadde fått de mulighetene og sette pris på det så gikk det også helt fint. Altså ikke bare fokusere på bu-hu-hu, stakkars meg. 

Anonymkode: 95980...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er på sånne dager som ensomheten er ekstra vond å kjenne på. Da blir jeg minnet på hvor ensom jeg egentlig er. Jeg gråter mye og jeg blir nesten litt suscidale av å kun være alene. Jeg får mange vonde tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...