Gå til innhold

Gå ut som alene 30 åring og sette meg på en bar og drikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Splittbinders skrev (13 timer siden):

Jeg tenker at de som gjør det - altså går ut en tur alene og tar seg noen glass - er skikkelig tøffe. Jeg syns selv det er litt skummelt, så derfor tenker jeg at de som gjør det er kule, selvsikre og tøffe. Nå drikker ikke jeg alkohol lengre (pga sykdom), men ville nok ikke drukket meg full da. Men et par glass - tommel opp fra meg.

Men hvor? Aner ikke! En plass på Løkka? Frogner? Aker Brygge/Tjuvholmen? Bislet? Eller en bydelskafe der du bor, hvis det finnes? Jeg er altså ikke spesielt bevandret i utelivs-Oslo lengre 🙈

Oslo er stengt.

Anonymkode: e1e7a...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo alt stengt?

Jeg har sjelden gått på bar alene, men jeg har tatt meg et glass vin alene på café/restaurant. Det har som regel vært i forbindelse med noe. Jeg har en café med vinservering på kveldstid i 1. etasje der jeg bor, og jeg har satt meg der med et glass rødvin etter jobb, eller når jeg har håndverkere eller noe som foregår i leiligheten min.

Jeg kan også sette meg og ta et glass vin alene hvis jeg skal møte noen etter jobb og jeg ikke gidder dra hjem i mellomtiden. 

Så jeg har ingen betenkeligheter med å gjøre det, men jeg drar sjelden ut alene med mindre jeg er ute allerede.

Anonymkode: b501d...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.5.2021 den 21.44):

Jeg ville aldri gjort det fordi jeg tror folk ser på meg som "stakkars ensom og desperat" liksom 😕

Anonymkode: 409c3...f27

Gjør det noe hva andre tenker egentlig? Alle er litt rare,vi er mennesker. 

Anonymkode: 9e154...97a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.5.2021 den 21.32):

Bor i Oslo, føler meg ensom og trenger å gjøre noe jeg aldri egentlig ville gjort, men som ikke skader andre såklart. Hva med å kle meg litt fint, gå alene til en bar og bare drikke. Er dette veldig skummelt egentlig? Hvor anbefales dette? Vestkanten? Sentrum? Pubene borti Groruddalen? 

Anonymkode: 37cbb...068

Nå har alle barene i Oslo vært stengt siden november, så det er litt vanskelig å få til 😩

Anonymkode: 9379b...4a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Gjør det noe hva andre tenker egentlig? Alle er litt rare,vi er mennesker. 

Anonymkode: 9e154...97a

Stemmer det :) Alle er jo rare, har sin greie i hodet. Tror at ting er slik og slik, tenk på om alle ser meg!! Hjeeelp! Sitter alene....herregud!! :) 

Anonymkode: 9385c...da6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.5.2021 den 0.20):

Nei bare særinger som gjør sånt

Anonymkode: c70c3...fc0

Tull! 

Anonymkode: 7229a...041

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stemmer det :) Alle er jo rare, har sin greie i hodet. Tror at ting er slik og slik, tenk på om alle ser meg!! Hjeeelp! Sitter alene....herregud!! :) 

Anonymkode: 9385c...da6

Ja, hvis man begynner å pirke på ting hos folk så oppdager man alltid noe rart hos andre. Og det er forskjellig hva folk synes virker rart også. Man kan ikke bry seg om det. Så lenge det man gjør ikke er kriminelt eller kan skade andre selvfølgelig. 

Anonymkode: 9e154...97a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, hvis man begynner å pirke på ting hos folk så oppdager man alltid noe rart hos andre. Og det er forskjellig hva folk synes virker rart også. Man kan ikke bry seg om det. Så lenge det man gjør ikke er kriminelt eller kan skade andre selvfølgelig. 

Anonymkode: 9e154...97a

Noen ting er så rare at det er flaut da. Det er en del av min sosiale angst å gjøre noe av dette som andre ser.
Er f.eks redd at jeg bare skal begynne å le høyt, at jeg skal smile fordi jeg drømmer meg bort..

Anonymkode: 37cbb...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo på hvem du er, egentlig. Kjønn har litt å si, og grovt sett vil folk anta at en kvinne som går ut alene er ute etter et ligg, mens en mann som går ut alene er ensom og venneløs. Er du ung og pen (uavhengig av kjønn) er det lettere å havne i første kategori.

Anonymkode: 8d77b...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsket å gå på kafé alene (eller elsker, men jeg har to små barn, så det skjer sjelden om dagen). Og jeg har ofte hatt lyst til å gå på restaurant eller bar alene. Jeg ønsket meg en trivelige samtaler, ikke sjekking eller fest, samt å se andre mennesker. Selv torde jeg aldri prøve, men jeg er ganske sjenert og har høy terskel for å ta initiativ til å snakke med folk. Når jeg leser denne tråden nå, husker jeg at jeg flere ganger hadde skikkelig lyst til å gjøre det da jeg var 30 og bodde alene. Jeg hadde definitivt ikke tenkt noe negativt om en som torde :) Men akkurat nå er det litt vanskelig i Oslo da. 

Anonymkode: fba85...5ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det for noen år siden, når jeg var singel, og også anbefalt det til vennene mine. De synes det høres helt corny ut. Men når man har drukket litt, blir man mer sosial og tar litt lettere på ting. Man setter seg ett sted, og hvis noen kommer bort, er man enten ærlig å sier at man kom alene, eller at de du skulle møte, ditcha deg. Man kommer alltid i kontakt med folk. Jeg har jobbet i mange år som bartender, og mange har kommet alene. De sitter å snakker med meg først, til de blir "sosiale nok" til å snakke med noen eller jeg introduserer de for noen😅

Anonymkode: c0f4f...0f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i Oslo anbefales det å (ikke) gå?
Jeg er jomfru og utseendemessig er det ingenting i veien.
Jeg er litt interessert i Exit fyrer, men aner ikke hvor jeg finner de og tror ikke de nødvendigvis er så interessert heller. Bare for å prøve livet deres, ikke gifte meg med dem.
Ellers tenner jeg litt på sultne menn i 50-årene, noe jeg ikke hadde hadde trodd jeg kunne like i utgangspunktet. 

Anonymkode: 37cbb...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Noen ting er så rare at det er flaut da. Det er en del av min sosiale angst å gjøre noe av dette som andre ser.
Er f.eks redd at jeg bare skal begynne å le høyt, at jeg skal smile fordi jeg drømmer meg bort..

Anonymkode: 37cbb...068

Gjør det noe om folk registrerer det da egentlig? 

Anonymkode: 9e154...97a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ensom? Er det for å komme i kontakt med andre? Tenker absolutt det er innafor, kan fint si du venter på noen venner om du kommer i kontakt med noen, slik at det ikke ser ut som du sitter der å er «Viggo venneløs» 

det er hvertfall lett å komme i kontakt med folk på en pub. Men drikk lite og ta taxi 

Anonymkode: fbf12...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er du ensom? Er det for å komme i kontakt med andre? Tenker absolutt det er innafor, kan fint si du venter på noen venner om du kommer i kontakt med noen, slik at det ikke ser ut som du sitter der å er «Viggo venneløs» 

det er hvertfall lett å komme i kontakt med folk på en pub. Men drikk lite og ta taxi 

Anonymkode: fbf12...14a

Ja jeg er vel det.. er bare lei av å bli hindret av å ikke være med noen. Men er redd for å bli kjent og sett på som et lett bytte om jeg gjør det. Folk som later som de er vennene dine, men så skal de bare drite deg ut. 

Anonymkode: 37cbb...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ja jeg er vel det.. er bare lei av å bli hindret av å ikke være med noen. Men er redd for å bli kjent og sett på som et lett bytte om jeg gjør det. Folk som later som de er vennene dine, men så skal de bare drite deg ut. 

Anonymkode: 37cbb...068

Er mange som er ensome, særlig i Oslo....jeg og. Ja man kan jo føle seg litt utenfor om det er mange vennegjenger der. Og om man føler seg for ille er det bare å gå.

De første gangene jeg gikk ut alene, var jeg der bare litt. Etterhvert kunne jeg slappe mere av og heller tenke at jeg er tøff som går ut selv. Ble etterhvert kjent med flere, gikk på samme stedet og da både jenter og gutter. Vær open, smil og se litt overlegen ut( det gjorde jeg), så ser folk at du lar deg ikke pille på nesen.  Lykke til!!!!

Anonymkode: 3c837...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...