Gå til innhold

Gå ut som alene 30 åring og sette meg på en bar og drikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bor i Oslo, føler meg ensom og trenger å gjøre noe jeg aldri egentlig ville gjort, men som ikke skader andre såklart. Hva med å kle meg litt fint, gå alene til en bar og bare drikke. Er dette veldig skummelt egentlig? Hvor anbefales dette? Vestkanten? Sentrum? Pubene borti Groruddalen? 

Anonymkode: 37cbb...068

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ganske normalt, er det ikke det da? Jeg har hvertfall gjort det mange ganger, og jeg vet at venner av meg også har gjort det. Hva annet skal man gjøre da, hvis man vil ut men ingen venner har mulighet til å bli med den dagen? Tenker det er bare bra at man er selvstendig og tar ansvar for å skape glede i sitt eget liv. Så, ja, gjør det! 😃

Anonymkode: 5967a...340

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke så skummelt. Men du er klar over at alt er stengt? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er vel ganske normalt, er det ikke det da? Jeg har hvertfall gjort det mange ganger, og jeg vet at venner av meg også har gjort det. Hva annet skal man gjøre da, hvis man vil ut men ingen venner har mulighet til å bli med den dagen? Tenker det er bare bra at man er selvstendig og tar ansvar for å skape glede i sitt eget liv. Så, ja, gjør det! 😃

Anonymkode: 5967a...340

hmm.. ok. Men å sette seg å drikke alene i en bar. Vil folk se deg som et lett offer da? Jeg tenker at vil du ha venner er kanskje ikke i beruset tilstand det riktige? og så drikker man seg kanskje full også, og tar dumme valg haha

Anonymkode: 37cbb...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri gjort det fordi jeg tror folk ser på meg som "stakkars ensom og desperat" liksom 😕

Anonymkode: 409c3...f27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

hmm.. ok. Men å sette seg å drikke alene i en bar. Vil folk se deg som et lett offer da? Jeg tenker at vil du ha venner er kanskje ikke i beruset tilstand det riktige? og så drikker man seg kanskje full også, og tar dumme valg haha

Anonymkode: 37cbb...068

Jeg ville ikke drukket med full, men det gjør jeg aldri ellers heller. Men du kan fint ta deg et par glass vin eller noen drinker mens du småprater med de andre som er ute. Bare oppfør deg normalt.

Anonymkode: 5967a...340

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei bare særinger som gjør sånt

Anonymkode: c70c3...fc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har giort det mange ganger. Var litt flaut de første gangene, men så tenkte jeg ikke på det. Synes det er greit og gå på et sted med live musikk, da kan man stå/sitte og høre på musikk. Man kommer som regel i kontakt med noen.  Men som sagt over her lurt og ikke drikke for mye.

Anonymkode: 3c837...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CorvusCorax skrev (2 timer siden):

Nei, det er ikke så skummelt

Dette er veldig individuelt for de som aldri har gjort det før. Handler litt om sosiale normer og hvordan man føler at man blir oppfattet osv. osv.

TS: Å kunne gjøre slike ting alene er en undervurdert frihet etter min mening. Vet om noen som virkelig sitter å føler på ubehag om de blir sittende alene på en bar i en halvtime hvis det har oppstått en forsinkelse..  Syntes det var litt stressende i starten selv. Live musikk er et bra forslag av brukeren over :)) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ville aldri gjort det fordi jeg tror folk ser på meg som "stakkars ensom og desperat" liksom 😕

Anonymkode: 409c3...f27

Fordi du tenker det om andre som gjør det?

Anonymkode: 0fbe3...64f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, å dra alene på bar er helt normalt og faktidk en deilig ting å gjøre, jeg gjør det ofte selv og kommer fort i kontakt med noen alltids. Man stifter som regel nytt bekjentskap fort eller får seg et nummer

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Bor i Oslo, føler meg ensom og trenger å gjøre noe jeg aldri egentlig ville gjort, men som ikke skader andre såklart. Hva med å kle meg litt fint, gå alene til en bar og bare drikke. Er dette veldig skummelt egentlig? Hvor anbefales dette? Vestkanten? Sentrum? Pubene borti Groruddalen? 

Anonymkode: 37cbb...068

Dette gjorde jeg ukentlig gjennom 20-årene, og har fortsatt nå i 30-årene.
Det er utrolig deilig å bare sitte å slappe av med noen øl, uten å MÅTTE forholde seg til andre.

Mange av de kuleste fylla-opplevelsene mine har startet alene i en bar. (helikoptertur, overnatting på yacht, bli invitert på kule nachspiel, osv osv)

Anonymkode: c0bc7...45c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får litt alkisvibber av dette jeg? Må du ut å drikke alkohol, kan det ikke være noe alternativt?

Anonymkode: 5d61d...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Bor i Oslo, føler meg ensom og trenger å gjøre noe jeg aldri egentlig ville gjort, men som ikke skader andre såklart. Hva med å kle meg litt fint, gå alene til en bar og bare drikke. Er dette veldig skummelt egentlig? Hvor anbefales dette? Vestkanten? Sentrum? Pubene borti Groruddalen? 

Anonymkode: 37cbb...068

Jeg tenker at de som gjør det - altså går ut en tur alene og tar seg noen glass - er skikkelig tøffe. Jeg syns selv det er litt skummelt, så derfor tenker jeg at de som gjør det er kule, selvsikre og tøffe. Nå drikker ikke jeg alkohol lengre (pga sykdom), men ville nok ikke drukket meg full da. Men et par glass - tommel opp fra meg.

Men hvor? Aner ikke! En plass på Løkka? Frogner? Aker Brygge/Tjuvholmen? Bislet? Eller en bydelskafe der du bor, hvis det finnes? Jeg er altså ikke spesielt bevandret i utelivs-Oslo lengre 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ofte ut alene, spiser eller på cafe. Elsker å sitte å se på livet.

I norge har vi en merkelig greie at ting må gjøres i flokk, nordmenn er utrolig usikkre på seg selv som mennesker. Kan kun omgås flokken sin. Livredde for "nye" mennesker.

Jeg lærte sosial kultur etter 3år som student i spania. Har også reist mye, skal du utvikle deg som menneske må du gjøre det på egenhånd. Uten at tryggheten holder deg i hånda.

Start livet ditt :) Men ikke drikk deg full.

Anonymkode: 9385c...da6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg ville aldri gjort det fordi jeg tror folk ser på meg som "stakkars ensom og desperat" liksom 😕

Anonymkode: 409c3...f27

Klassisk norsk tankegang, finnes det et mer asosialt folkeslag enn nordmenn? Som er mer usikkre på seg selv enn nordmenn?

Anonymkode: 9385c...da6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fordi du tenker det om andre som gjør det?

Anonymkode: 0fbe3...64f

Nei. Jeg tenker "Fy faen, h*n er tøff! Respekt!", men når det gjelder meg....

Anonymkode: 409c3...f27

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg går ofte ut alene, spiser eller på cafe. Elsker å sitte å se på livet.

I norge har vi en merkelig greie at ting må gjøres i flokk, nordmenn er utrolig usikkre på seg selv som mennesker. Kan kun omgås flokken sin. Livredde for "nye" mennesker.

Jeg lærte sosial kultur etter 3år som student i spania. Har også reist mye, skal du utvikle deg som menneske må du gjøre det på egenhånd. Uten at tryggheten holder deg i hånda.

Start livet ditt :) Men ikke drikk deg full.

Anonymkode: 9385c...da6

Ja, på restaurant og café er null problem. Her var det snakk om en bar på kveldstid. 

Anonymkode: 409c3...f27

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, på restaurant og café er null problem. Her var det snakk om en bar på kveldstid. 

Anonymkode: 409c3...f27

Det går også fint, spesielt i andre land der man kan snakke med mennesker :) 

Anonymkode: 9385c...da6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Får litt alkisvibber av dette jeg? Må du ut å drikke alkohol, kan det ikke være noe alternativt?

Anonymkode: 5d61d...efa

Jeg synes det var en litt merkelig tanke. For min del handler det å gå ut og ta et glass vin e.l. om sosialisering og alkoholen kunne jeg fint klart meg uten. Har faktisk vært ute flere ganger og bare drukket brus, og det går like fint. Jeg går ut for å prate, le, danse og ha det gøy. Hvis jeg var opptatt av alkoholen kunne jeg like gjerne sittet hjemme alene og bøttet nedpå. 

Anonymkode: 5967a...340

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...