Gå til innhold

Er det sant det dem sier: "du kan ikke stole 100% på noen andre enn din mor i denne verden".


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 13.5.2021 den 22.17):

Du er ikke nødvendigvis tillitsfull, fordi du har mennesker rundt deg som er det. Å være tillitsfull innebærer at andre igjen stoler på deg. Beklager pirking. 

Anonymkode: 7ae42...1f5

Øh...nei. Du har nok misforstått ordet tillitsfull. https://naob.no/ordbok/tillitsfull

Anonymkode: 0e75c...86a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Fordi hun var utro mot din far?

Anonymkode: ca266...a01

Jeg tok henne på fersken og måtte leve med det mentale bildet i mange år og attåptil skulle late som at alt var greit når hun og pappa hadde delt omsorg en stund da jeg måtte bo med henne og det svinet hun var utro med.

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er det mulig å være en så trassig og furten unge?

Anonymkode: 32418...551

Hun knuste pappa og han la aldri en hånd på henne å behandlet henne bra (noe hun også innrømte) og hun ble sammen med drittsekken også.

Pappa fikk full omsorgsrett etter at jeg nekta å dra til henne når hun det var hennes tur å ha omsorg (de hadde delt omsorg først)  jeg overnatta hos andre så ofte jeg kunne da jeg skulle være hos henne, foreldrene til bestekameraten min forstod situasjonen og de gjorde altid klart gjesterommet annen hver uke i tilfelle jeg dukket opp noe jeg gjorde og har fortsatt god kontakt med bestekompisen min og foreldrene hans den dag idag.

Til slutt fikk pappa full omsorg etter at han ba henne om det og hun sa ja, hun har vel ikke sett meg i egen person utenom på lang avstand i en begravelse en gang tror jeg.

 

Anonymkode: aea78...b95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tok henne på fersken og måtte leve med det mentale bildet i mange år og attåptil skulle late som at alt var greit når hun og pappa hadde delt omsorg en stund da jeg måtte bo med henne og det svinet hun var utro med.

Hun knuste pappa og han la aldri en hånd på henne å behandlet henne bra (noe hun også innrømte) og hun ble sammen med drittsekken også.

Pappa fikk full omsorgsrett etter at jeg nekta å dra til henne når hun det var hennes tur å ha omsorg (de hadde delt omsorg først)  jeg overnatta hos andre så ofte jeg kunne da jeg skulle være hos henne, foreldrene til bestekameraten min forstod situasjonen og de gjorde altid klart gjesterommet annen hver uke i tilfelle jeg dukket opp noe jeg gjorde og har fortsatt god kontakt med bestekompisen min og foreldrene hans den dag idag.

Til slutt fikk pappa full omsorg etter at han ba henne om det og hun sa ja, hun har vel ikke sett meg i egen person utenom på lang avstand i en begravelse en gang tror jeg.

 

Anonymkode: aea78...b95

Skjønner deg godt. Det er et stort svik å bedra en partner. Det er et enda større svik å ødelegge en familie og et hjem. Håper allikevel at du kan prøve på en samtale med henne. For din egen skyld.

Anonymkode: 61b87...011

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Skjønner deg godt. Det er et stort svik å bedra en partner. Det er et enda større svik å ødelegge en familie og et hjem. Håper allikevel at du kan prøve på en samtale med henne. For din egen skyld.

Anonymkode: 61b87...011

Var 15 år og har ikke pratet med henne siden da blir 28 år nå pappa og jeg flyttet siden han fikk jobb ett annet sted ett par år senere og unngikk mamma fram til vi flyttet.

Pappa driver fortsatt å holder henne oppdatert på hvordan det går med meg skjønner ikke hvorfor han gjør det egentlig han veit hvor jeg står og han har også prøvd å få meg til å tilgi henne helt ærlig han har prøvd på det siden jeg var 15.

Men jeg føler ikke for det helt ærlig og har arvet bestefar sin stahet han snakka ikke med broren sin på 40 år.
 

Anonymkode: aea78...b95

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Som dem sier» ? Har aldri hørt dette før. Og nei, det er ikke sant. Det finnes noen mødre som man ikke kan stole på, og det finnes veldig mange mennesker man kan stole på. De fleste har mennesker i livet sitt de stoler på, og det å ikke stole på noen henger sammen med tidligere traumer og vonde erfaringer. 

https://utforsksinnet.no/hva-far-deg-til-a-stole-pa-andre-mennesker/?amp=1

https://utforsksinnet.no/pistantrofobi-redd-for-a-stole-pa-andre/?amp=1
 

 

Anonymkode: 80d69...b23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Stoler virkelig ikke på mamma, så nei, du tar feil.

Har opplevd at ting jeg har sagt til venninner har blitt sagt videre ja, men man får jo ikke vite at som er viderefortalt. Kanskje det er mer enn jeg tror?

Jeg forteller uansett ikke ting til andre som jeg ikke kan stå for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan definitivt ikke stole på mødre. Når det gjelder egne barn ser de det de vil se, ikke fakta.

Anonymkode: 3316d...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du kan definitivt ikke stole på mødre. Når det gjelder egne barn ser de det de vil se, ikke fakta.

Anonymkode: 3316d...56e

Selv om din mor er slik, betyr det ikke at alle er det. De fleste har gode mødre og de kan man stole på. 

Anonymkode: 80d69...b23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (36 minutter siden):

Stoler virkelig ikke på mamma, så nei, du tar feil.

Har opplevd at ting jeg har sagt til venninner har blitt sagt videre ja, men man får jo ikke vite at som er viderefortalt. Kanskje det er mer enn jeg tror?

Jeg forteller uansett ikke ting til andre som jeg ikke kan stå for.

Tror du dette fordi du har opplevd at ting ble sagt videre, eller har du andre grunner til å ikke stole på de du kjenner ? Kan det hende det er vanskeligere for deg å stole på andre mennesker fordi du har vokst opp med en mor som ikke er til å stole på?

Anonymkode: 80d69...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tror du dette fordi du har opplevd at ting ble sagt videre, eller har du andre grunner til å ikke stole på de du kjenner ? Kan det hende det er vanskeligere for deg å stole på andre mennesker fordi du har vokst opp med en mor som ikke er til å stole på?

Anonymkode: 80d69...b23

Har opplevd at ting har blitt sagt videre ja. Opplever også å få høre at folk videreforteller andres hemmeligheter veldig ofte, fordi folk vet at jeg ikke sier det videre (for det gjør jeg ikke). Dette tilsammen gir meg grunn til å tro at man ikke kan stole på folk flest.

Det har gjort meg veldig skeptisk ja, men erfaringen jeg har hatt med venner som unge, ungdom og voksen gir meg likevel grunn til å ikke stole på mennesker generelt. Tror ikke det er så dumt, og jeg kan stå for det jeg sier hvis det jeg sier blir sagt videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor kunne jeg absolutt ikke stole på. Var helt uberegnelig. Stoler på min beste venn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.5.2021 den 3.35):

Skjønner ikke hvordan du orker å ikke stole på folk ? Det er jo veldig vondt og ensomt å mangle tillit til mennesker rundt seg. 

Anonymkode: 80d69...b23

Ikke alle trenger nære venner eller noen å støtte seg på, jeg er ikke lukket som person. Men liker ikke  å dele private ting med andre enn den der gjelder. 

Tillit handler jo om andre ting, du må se hvilket nivå du skal stole på noen.

Anonymkode: d3adc...e16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørs hva man mener med "stole på". For meg betyr det noen man kan regne med at er der for deg i gode og dårlige tider, noen som stiller opp, trøster, støtter (men også gir et spark bak om man trenger det). Mens det for TS tydeligvis betyr noen man kan fortelle hemmeligheter til uten at de sier det videre. Dét tror ikke jeg man kan til noen. Hvis man har noe man ikke vil at noen skal få vite, må man ikke si det til noen, rett og slett. Det handler ikke om å "sladre", men at informasjon lett glipper i samhandling med andre over tid. Altså ikke at man "angir" noen av vond vilje, men at man kan komme til å si ting som gjør at andre finner utav "hemmeligheten".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor baksnakket meg mye, så jeg stolte dessverre ikke på henne når hun levde. Det var en vond følelse. 

Jeg stoler heler ikke på min far. Og har egentlig kjent meg veldig alene pga det. Jeg har slitt med å stole på folk siden foreldrene mine baksnakket meg til sine venner og vår familie. Hvem kan jeg stole på når foreldrene mine ikke er til å stole på? Min eks baksnakket meg og lo av meg bak min rygg også. Det er ingen jeg stoler på.

 

Anonymkode: 16ee3...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 hours ago, AnonymBruker said:

Selv om din mor er slik, betyr det ikke at alle er det. De fleste har gode mødre og de kan man stole på. 

Anonymkode: 80d69...b23

Tviler på det. Deres barn er alltid verdens beste.

Anonymkode: 3316d...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man vokser opp med mennesker man ikke kan stole på, stoler man ikke på andre mennesker senere.

Anonymkode: 80d69...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tviler på det. Deres barn er alltid verdens beste.

Anonymkode: 3316d...56e

Barn til gode mødre er de verste ? Eh nei,  barn av mødre som mishandler dem er de verste....

Anonymkode: 80d69...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tviler på det. Deres barn er alltid verdens beste.

Anonymkode: 3316d...56e

Barn til gode mødre er de verste ? Eh nei,  barn av mødre som mishandler dem er de verste....

Anonymkode: 80d69...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...