Gå til innhold

MØKKlei isbilen som durer i hver jævla gate rundt her og bråker en hel ettermiddag/kveld


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Shias skrev (Akkurat nå):

Jeg å hater den jævla isbilen. Vi var litt sene med legging i dag.. Frøkena er på vei inn i drømmeland å da hører vi den jævla isbilen. Så ble det ett helvette for at hun ikke fikk stå opp å kjøpe is med isbilen klokken 20.45!! 😂 Hadde dem komt på ett mer kristelig tidspunkt hadde dem kansje tjent litt penger også! Fordtår

Ikke hvorfor isbilen skal dure rundt på seine kvelden 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bor på landet, hjelper nada.

Jeg gir blanke faen i om jeg sutrer! Det er så forbanna irriterende og rungende! Man hører den jo fadern meg langt inn i sjela.

Så om et firma har lyst å selge forsikringer, kan de sette seg i en bil, ha med seg ropert og skriiiiike ut i en evighet utenfor huset ditt?

Nei!

Så hvorfor skal denne helsikkes isbilen få styre på!?

Jævla uting! Aaaargggggghhh!

Anonymkode: 99b90...a7d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

#Ilandsproblemer

Anonymkode: f2708...08c

Ja du irriterer deg sikkert aldri over noe 

:pinar:

Anonymkode: 33466...5db

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bosatt oss et sted som ikke er helt 'på landet', men et boligområde såpass langt fra sentrum at jeg forventer å ikke få bråkete og irriterende salgspropaganda rett inn i ørene når jeg er hjemme. Det er et par kilometer til nærmeste butikk. Dit kjører jeg (eller går en sjelden gang) når jeg vil kjøpe noe. Er veldig lite interessert i at isbilen dundrer på rett utenfor her (spesielt i det som er vanlig leggetid/nedroingsperiode for små barn), i tillegg til at han holder på i nabolaget slik at vi hører det i minst en time. (overdriver litt, det er kanskje snakk om en halv time)

Jeg provoseres dypt av denne lugubre forretningsvirksomheten, og nå kommer jeg til å klage både til dem (flere forskjellige firmaer som kjører rundt her), og forbrukertilsynet og fylkesmannen og hvem nå enn det er. 

Fordi: de plager folk med støy, folk som har bosatt seg slik de har blant annet nettopp for å unngå støy og salgsmas .

Og fordi de markedsfører seg mot barn - også der man ikke egentlig kan forvente det. Vi bor ikke i et kjøpesenter liksom. Markedsføring rettet mot barn er ulovlig. Hvem er det som spretter opp av sengen og skal kjøpe is når isbilen står utenfor og spiller så høyt at man får hodepine? Barna!!!

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den er dritkoselig jeg. Gutten fikk en gratis is her om dagen fordi han sto ved veien å vinka til isbilen. Så gøy for barna. Slapp av

Anonymkode: ccce2...b7e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, de tar hensyn til barn som skal legge seg og sytete tullinger som klager om alt og alle. Kjøp deg hus på landet da vel!

Anonymkode: 3f6d4...3bf

den kommer på landet og 🤣. Syns det er stort sett koselig med isbilen men noen ganger spiller den for høyt. og når batn hører drn blir de helt ville og skal ha is, skal ha is.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jaa det irriterer meg grønn, kjører rundt i 7-8tiden og støyer. Rrklame rettet mot barn på usunn mat, i leggetid. Forstår ingenting. 

Anonymkode: d1f72...99b

den kommer før leggetid her. Tror 5-6 tiden på ettermiddagen 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solmåneogstjerner skrev (10 timer siden):

Jeg synes de kunne holdt seg unna uansett. Vi drar til butikken om vi har lyst til å kjøpe is. 

Her kommer de både på hverdager OG i helgene. Tidlig, sent, samme det....

Greit for oss som ikke har bil og må sykle hjem. Så er isen tint før jeg er hjemme. Kan kjøpe is om vinteren, men det er mindre fristende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Synes den er dritkoselig jeg. Gutten fikk en gratis is her om dagen fordi han sto ved veien å vinka til isbilen. Så gøy for barna. Slapp av

Anonymkode: ccce2...b7e

Ok, siden ditt barn fikk en gratis is og DU syns det er dritkoselig så får vi vel høre på det da 🙃 

nei, den er ikke dritkoselig, den er en plage. 

Anonymkode: 33466...5db

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym 4545 skrev (10 timer siden):

Veldig rart at disse isbilene "alltid" kommer ved leggetid (som det fremkommer av tråden)😀

Her kommer den en lørdag formiddag ca. annenhver måned, så jeg ser ikke helt problemet.

Anonymkode: cc8ee...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker isbilen ❤️ Vi kjøper is hver uke gjennom hele våren og sommeren :) Fantastisk koselig med barna ❤️

Anonymkode: 06877...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her kommer den en lørdag formiddag ca. annenhver måned, så jeg ser ikke helt problemet.

Anonymkode: cc8ee...25f

Poenget mitt var alle som påstår at den kommer ved leggetid, noe som ikke er mulig😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her kommer den en lørdag formiddag ca. annenhver måned, så jeg ser ikke helt problemet.

Anonymkode: cc8ee...25f

Her (i Oslo) kommer den i sekstiden på ettermiddagen hver tirsdag, og kjører rundt og rundt kvartalet mens musikken ljomer.

I bygda jeg kommer fra, kom plutselig isbilen for full musikk rundt 11-tida på kvelden. Jeg var et øyeblikk sikker på at det var en UFO som kom for landing, helt til venninna mi lo og fortalte at det var isbilen.

Jeg syns det er en uting, og kommer aldri til å kjøpe en pin-up fra isbilen noensinne.

Anonymkode: 68acf...744

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym 4545 skrev (1 minutt siden):

Poenget mitt var alle som påstår at den kommer ved leggetid, noe som ikke er mulig😀

Nei. Virker jo som om den kjører rundt hver dag hele året hos enkelte. Den kommer da ikke så ofte at det skulle være et problem. Og her spiller den så lavt at jeg må følge med hvis jeg har planer om å kjøpe noe, ellers hender det at jeg ikke får med meg at den har vært her.

Anonymkode: cc8ee...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Virker jo som om den kjører rundt hver dag hele året hos enkelte. Den kommer da ikke så ofte at det skulle være et problem. Og her spiller den så lavt at jeg må følge med hvis jeg har planer om å kjøpe noe, ellers hender det at jeg ikke får med meg at den har vært her.

Anonymkode: cc8ee...25f

Du har så rett. Folk overdriver "ikke-problemer".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

solmåneogstjerner skrev (11 timer siden):

Enig i at isbilen er irriterende. Hvis en privatperson hadde stått med musikken i gang så høyt så hadde nok politiet blitt kontaktet tror jeg. 

Og: vi har forbud mot reklame rettet mot barn. At ikke isbilen havner her er vanskelig å forstå, når de står utenfor og bråker (barna ser det ikke som bråk, men IS!!!!) midt i leggetiden. 

JEG HATER ISBILEN. 

Dette! Helt merkelig at det er lov.

theTitanic skrev (11 timer siden):

Det blir ikke helt det samme. Tenker at vi bør tåle å høre isbilen. Selv de som ikke liker is... 

Det er ikke det samme, for reklame rettet mot barn er mye verre enn noen som bare bråket og spiller høy musikk. Jeg er helt uenig i at vi bør tåle det.

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

#Ilandsproblemer

Anonymkode: f2708...08c

Ilandsproblemer er også problemer. Mener du at man ikke får lov å være frustrert over annet enn u-landsproblemer - typ sykdom, dødsfall, sult...?

 

Maleficenta skrev (6 timer siden):

den kommer før leggetid her. Tror 5-6 tiden på ettermiddagen 

Ja, isbil som står utenfor og plinger og maser mens man prøver å få i ungene middag er jo også veldig stas 😑

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Her kommer den en lørdag formiddag ca. annenhver måned, så jeg ser ikke helt problemet.

Anonymkode: cc8ee...25f

Så fint for deg. Her er den veldig mye oftere, av og til mer enn en gang per dag (da sikkert forskjellige), men ikke hver dag.

anonym 4545 skrev (8 minutter siden):

Poenget mitt var alle som påstår at den kommer ved leggetid, noe som ikke er mulig😀

Den er selvsagt ikke alle steder ved leggetid, men det er kanskje de som bor der den kjører ved leggetid som irriterer seg mest og dermed skriver i tråden?

Anonymkode: 81d43...bb5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke barn, og likefullt hater vi isbilen. Det er støyforurensing den driver med. Alle i gata hater den, bortsett fra tullingen innerst i gata som alltid kjøper til barnebarna. Det eneste positive er at naboene har noe å snakke om som skaper samhørighet - bort sett fra med den uglesette naboen. Ja, det blir faktisk til at jeg misliker den naboen litt mer for hver gang isbilen kommer. Tipset om å sende klage på høy lyd var ikke dumt. Det skal jeg jammen gjøre neste gang den kommer, selv om jeg ikke kan skylde på leggetid for barn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kefalinia
Albbas skrev (11 timer siden):

Hører den jævla isbilen hele tiden, men finner den aldri. Det er faen meg så irriterende! Og den varslinga på sms hjelper ingenting. 😂 

Haha. Samme her 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Overraska at så mange blir så irritert på isbilen😮

Anonymkode: dd4eb...57e

Jeg og, jeg tror jeg hører isbilen sånn type 7-8 ganger i året, kanskje. Så enten så legger jeg ikke så merke til den, eller så er de ikke her så ofte 😂 bor i enebolig ca 6-7 minutter fra sentrum. 

Anonymkode: 5f09d...34a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...