Gå til innhold

MØKKlei isbilen som durer i hver jævla gate rundt her og bråker en hel ettermiddag/kveld


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det hjelper ikke å bo på landet, nei! Ca. kl. 20 kommer den dundrende og vekker/kvikker opp små barn som endelig(!!!!!!) har funnet roen..... Og den stopper rett ved siden av huset og blir stående på full guff!...............

Anonymkode: f04ac...742

Ja kvifor gjer han det? Eg har aldri handla hos isbilen. Likevel står bilen og plingar utanfor. Har han kjørt seg vekk kanskje? Desperat behov for nye kundar? Eg får meg ikkje til å gå ut og be han skru ned lyden. (Konfliktsky ja) 

Anonymkode: bb3cb...0b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis ikke isbilen er utilbørlig larm så vet ikke jeg. Det er ulovlig, Fylkesmannen kan gi dispensasjon. Hør med Fylkesmannen hva som skjer med isbilen🤯

Screenshot_20210511-203201_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: d1f72...99b

Faen i helvete. Jeg skal ringe dem og si at de forstyrrer meg i bønnen. 

Anonymkode: 8a4f2...288

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Synes jeg ser folk hadde klikka om jeg kjørte rundt i like mange timer med musikk på full guffe i bilen gjennom alle gatene her. Tettbebygd strøk!

Hvordan kan det være lov?

 

Anonymkode: 99b90...a7d

Det blir ikke helt det samme. Tenker at vi bør tåle å høre isbilen. Selv de som ikke liker is... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Faen i helvete. Jeg skal ringe dem og si at de forstyrrer meg i bønnen. 

Anonymkode: 8a4f2...288

Berre hugs å droppe bannskapen i telefonen heh

Anonymkode: bb3cb...0b3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den kommer alltid i leggetid. Alltid. Vi hører den runge gjennom gatene lenge før den er her, så ungene rekker å bli spinnville i håp om å få et glimt av den. Tar nesten tjue minutter fra vi hører den, til den er i vårt nabolag. Jeg hater den dypt og inderlig, men jeg husker fremdeles hvor stas det var å ha isbilen i nabolaget, særlig om vi fikk kjøpe en is eller to. Et par ganger har jeg hørt den før ungene, så har jeg satt på høy musikk for å overdøve lyden av den 🙈 De blir gjerne hypre av høy musikk også, men jeg får dem i hvert fall i seng og ikke hengende ut av vinduet...

Anonymkode: a0b41...b72

Det er en av tingene som gjør det så ille. Den bråker rundt i sidegatene i lange tider, så står den rett utenfor huset, så bråker den rundt i dr andre sidegatene. Tar jo utrolig lang tid før den er borte. Ødelegger hele leggetiden. 

Og: når jeg ikke har barna her: de spiller så høyt rett utenfor at jeg må doble lyden på tven for å få med meg hva de sier der. 

Utilbørlig larm er det ihvertfall sikkert at det er. 

Anonymkode: 8a4f2...288

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overraska at så mange blir så irritert på isbilen😮

Anonymkode: dd4eb...57e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har tre forskjellige isbiler her. Diplomis, Hjemis og Isbilen. Drittlei. Alltid 30 min etter at ungen har sovna. Står rett utefor soveromsvinduet til småen. Diplomis går greit, da. De leverer jo faktisk is, ikke guffe som smaker pappen den pakket inn i. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Overraska at så mange blir så irritert på isbilen😮

Anonymkode: dd4eb...57e

Det er ikke jeg. Isbilen er hatet av mange. 

Anonymkode: 33466...5db

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemymle skrev (11 minutter siden):

Vi har tre forskjellige isbiler her. Diplomis, Hjemis og Isbilen. Drittlei. Alltid 30 min etter at ungen har sovna. Står rett utefor soveromsvinduet til småen. Diplomis går greit, da. De leverer jo faktisk is, ikke guffe som smaker pappen den pakket inn i. 

Å hjelpes. Har dei den samme musikken? 

Anonymkode: bb3cb...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mannen min jobber i isbilen. Man kan bare ringe inn og klage, så kan de faktisk slå ned volumet litt rundt den og den adressen. De tar hensyn til unger som skal legge seg. 

Anonymkode: 58d2d...4b8

Men er bilen lydisolert? 
 

Tenker at personen som kjører bilen må bli helt gal av å høre den melodien hele tiden ... sitter de med heltette ørepropper? 

Anonymkode: 194eb...ccd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Overraska at så mange blir så irritert på isbilen😮

Anonymkode: dd4eb...57e

Rett og slett dårlig sørv-is å bråke slik. 

Anonymkode: bb3cb...0b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på Nygårdshøyden i Bergen. Faen som jeg hater den jævla isbilen. 

Anonymkode: 641cd...e1d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyden var så høy at den knuste rutene til en bekjent.

Anonymkode: ab3f5...717

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig rart at disse isbilene "alltid" kommer ved leggetid (som det fremkommer av tråden)😀

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det i det hele tatt lov? Vi har jo f.eks. en nabolov som sier at alle må ta hensyn og at det må være stille etter det og det tidspunktet. Hvorfor gjelder ikke dette isbilen? Tenk om noen hadde gått rundt på gaten i et nabolag og skreket «kom og kjøp is» av full hals. Jeg tror ikke det hadde vært lov?

Anonymkode: 641cd...e1d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Å hjelpes. Har dei den samme musikken? 

Anonymkode: bb3cb...0b3

Ikke samme melodi, men samme type musikk. Like høyt og like irriterende. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har tatt kontakt med isbilen flere ganger, særlig diplomis er irriterende. Diplomis har best is, men den lyden høres ut som et tivoli på syre. 

Tenk om isbilen heller kunne kommet inn i nabolaget en lørdag eller søndag mellom 12 og 16 på en solskinnsdag. Ungene hadde løpt mot og foreldre hadde sagt ja til is, det er jo koselig. Det er ikke koselig å bli vekket av isbilen, eller at isbilen durer på midt under leggingen i 19-20 tiden. Da blir foreldre sur og ingen kjøper is. 

Så det er jo en utrolig dårlig taktikk fra de, rart de ikke tenker på det. 

Jeg har absolutt ikke noe imot isbilen, kjøper gjerne, men de må kjenne sin besøkelsestid 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løken skrev (17 minutter siden):

Jeg har tatt kontakt med isbilen flere ganger, særlig diplomis er irriterende. Diplomis har best is, men den lyden høres ut som et tivoli på syre. 

Tenk om isbilen heller kunne kommet inn i nabolaget en lørdag eller søndag mellom 12 og 16 på en solskinnsdag. Ungene hadde løpt mot og foreldre hadde sagt ja til is, det er jo koselig. Det er ikke koselig å bli vekket av isbilen, eller at isbilen durer på midt under leggingen i 19-20 tiden. Da blir foreldre sur og ingen kjøper is. 

Så det er jo en utrolig dårlig taktikk fra de, rart de ikke tenker på det. 

Jeg har absolutt ikke noe imot isbilen, kjøper gjerne, men de må kjenne sin besøkelsestid 

Jeg synes de kunne holdt seg unna uansett. Vi drar til butikken om vi har lyst til å kjøpe is. 

Her kommer de både på hverdager OG i helgene. Tidlig, sent, samme det....

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg å hater den jævla isbilen. Vi var litt sene med legging i dag.. Frøkena er på vei inn i drømmeland å da hører vi den jævla isbilen. Så ble det ett helvette for at hun ikke fikk stå opp å kjøpe is med isbilen klokken 20.45!! 😂 Hadde dem komt på ett mer kristelig tidspunkt hadde dem kansje tjent litt penger også! Fordtår

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...