Gå til innhold

Eier ikke menn bolig?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
sicario skrev (9 timer siden):

Bolig vil nok lønne seg i lang tid, men aksjene mine har kastet av seg langt mer en verdien på huset og hytte siste året.

5C34D54E-E5E7-498F-81D0-B5B25C007A34.jpeg

Ser man på avkastning av egenkapital så har bolig stort sett soleklart vært den beste investeringen. Selv år der stigningen på aksjemarkedet har vært ekstrem. Man kan selvfølgelig gire aksjer og, men det er ekstremt risikabelt og høye renter.

Anonymkode: 239e4...a7e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner til 2 menn som ikke har egen bolig. Ene har tatt dårlige valg og måttet betale halve lønnen i barnebidrag siden tidlig 20 årene. Andre er en eldre Herre i familien som hadde en psykisk ustabil og manipulerende kone, han var så mentalt utslitt at han bare ga henne alt og gikk. 

Må bare si til de karene her som sier at de ikke snakker om verdiene sine på date. Det er bare snålt, tror dere at om dere sier dere eier ditt og datt så er dere en catch og kan ikke stole på damen? Hvis det faller naturlig inn i samtalen så sier man jo hva man sitter med, lyger jo ikke på seg at man leier fordi man vil ha en dame som elsker deg for deg eller hva dere nå tenker. At dere eier mc og/ eller hytte er jo interessant for en date å vite. For min del ville dere blitt strøket av listen med det da jeg ikke er interessert i å kjøre langturer på mc i ferier eller tilbringe tid på en hytte i fjellet. Ferie innebærer å sitte på et fly og hytte ved sjøen som jeg er interresert i har jeg ordnet selv. Man skal selvfølgelig ikke sitte å skryte på date, men faller noe naturlig inn i samtalen så fortell det som det er.

Anonymkode: 0d61e...eb2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Kjenner til 2 menn som ikke har egen bolig. Ene har tatt dårlige valg og måttet betale halve lønnen i barnebidrag siden tidlig 20 årene. Andre er en eldre Herre i familien som hadde en psykisk ustabil og manipulerende kone, han var så mentalt utslitt at han bare ga henne alt og gikk. 

Må bare si til de karene her som sier at de ikke snakker om verdiene sine på date. Det er bare snålt, tror dere at om dere sier dere eier ditt og datt så er dere en catch og kan ikke stole på damen? Hvis det faller naturlig inn i samtalen så sier man jo hva man sitter med, lyger jo ikke på seg at man leier fordi man vil ha en dame som elsker deg for deg eller hva dere nå tenker. At dere eier mc og/ eller hytte er jo interessant for en date å vite. For min del ville dere blitt strøket av listen med det da jeg ikke er interessert i å kjøre langturer på mc i ferier eller tilbringe tid på en hytte i fjellet. Ferie innebærer å sitte på et fly og hytte ved sjøen som jeg er interresert i har jeg ordnet selv. Man skal selvfølgelig ikke sitte å skryte på date, men faller noe naturlig inn i samtalen så fortell det som det er.

Anonymkode: 0d61e...eb2

Hytte og bolig kan ikke sammenlignes, så det er bare tull. 

En kan fortsatt ha mc og ha en dame som ikke interesserer ssg for det. Da benytter jeg heller tiden min på noe annet enn å være med mannen. 

Anonymkode: fe39b...93f

Skrevet

Hvor finner du disse mennene du dater?

Av de jeg har datet har vel over halvparten eid, og absolutt ingen har snakket om å flytte inn eller framtidig bosituasjon på datingstadiet 😮

I min omgangskrets (30-50 år) så har alle menn egen bolig, og kun to av oss kvinner eier...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

lol. det er ikke viktig hva han har først og fremst. det går ikke an for alle å eie i hele norge uansett. jeg eier men dater ikke damer som bryr seg bare om det.

Anonymkode: 62906...6e5

Skrevet

Jeg tipper "alle jeg kjenner eier bolig"-gjengen tilhører middelklassen og bor i en mindre by eller på bygda. Her i Oslo er det rundt 50/50 som eier/leier i min omgangskrets. De fleste er i 30-årene, noen har doktorgrader, og andre jobber som bartender eller i butikk. Markedet er rett og slett umulig å komme inn i for en del med lavere inntekt, uansett hvor sparsommelige og flinke med penger de er. Synes ærlig talt det er ganske trist om det skal bety man dermed også er uaktuell som partner.

Skrevet (endret)
Okapi skrev (4 minutter siden):

Jeg tipper "alle jeg kjenner eier bolig"-gjengen tilhører middelklassen og bor i en mindre by eller på bygda. Her i Oslo er det rundt 50/50 som eier/leier i min omgangskrets. De fleste er i 30-årene, noen har doktorgrader, og andre jobber som bartender eller i butikk. Markedet er rett og slett umulig å komme inn i for en del med lavere inntekt, uansett hvor sparsommelige og flinke med penger de er. Synes ærlig talt det er ganske trist om det skal bety man dermed også er uaktuell som partner.

Nemlig, boligmarkedet er jo ikke noe alle er del av. Ihvertfall ikke i større byer hvor prisene er hinsides i forhold til på bygda. Sånn blir det når man aldri klarer komme seg inn på markedet engang. 

I dag er det nærmest slik at boligmarkedet er forbeholdt middelklassen og over, ikke arbeiderklassen. De har rett og slett ikke inntekt til å engang nærme seg markedet. Og når de med masse penger fra foreldre fortsetter å kjøpe så fortsetter prisene å stige. Og dermed blir gapet enda større. Og vanskeligere å komme seg inn på for de som er enslige, eller har lavere inntekt eller lite egenkapital. 

Endret av President Chimp
AnonymBruker
Skrevet
Okapi skrev (1 time siden):

Oslo vest her☺️
Men er fra bygda hvor mine foreldre leide en kommunal bolig. 

Anonymkode: fe39b...93f

AnonymBruker
Skrevet

Kommer nok veldig an på hvor du bor og type menn du dater. Jeg har ikke møtt på en eneste mann i 40 årene her jeg bor som ikke eier egen bolig. Bor ikke i Oslo, men sentralt og attraktivt i en litt midre by på Østlandet. Men boligprisene er lavere her enn i Oslo. De fleste med fast jobb klarer her å eie bolig.

Anonymkode: 2143c...098

Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Single menn i 40-åra har vel ofte havarerte ekteskap eller samboerskap bak seg? Når det blir slutt flytter de ut, og leier. Men de har jo eid før

Anonymkode: e6add...d6c

De har vel muligens også egenkapital på bok i påvente av å treffe den rette damen som de vil kjøpe sammen med.

AnonymBruker
Skrevet
Okapi skrev (12 timer siden):

Ja Oslo skiller seg ut, men nå bor jo 90% av Norges befolkning utenfor sentrale Oslo. Regner med at kvinnene i Oslo ikke har samme forventninger til bolig hos mannen.

Gjest someone_here
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja Oslo skiller seg ut, men nå bor jo 90% av Norges befolkning utenfor sentrale Oslo. Regner med at kvinnene i Oslo ikke har samme forventninger til bolig hos mannen.

De har trolig enda høyere krav 😉

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, someone_here said:

De har trolig enda høyere krav 😉

Hvem har enda høyere krav?

Anonymkode: 22fc6...2fd

Gjest someone_here
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvem har enda høyere krav?

Anonymkode: 22fc6...2fd

Kvinnene i Oslo :)

Skrevet
Okapi skrev (På 12.5.2021 den 10.07):

Jeg er en av disse "alle menn i omgangskretsen min eier bolig".
Alle bor/jobber i Oslo eller nærliggende områder, og de fleste har ikke høyere utdanning, de som har utdanning har bachelor.
Men mange var heldig å kom seg inn på markedet tidlig nok til at det var overkommelige priser.
Jeg hadde faktisk måtte opp 100 000 i årslønn for å kunne kjøpe min leilighet i dagens marked...

Men i vår omgangskrets er det heller ingen som har bosituasjoner/utdannningsnivå eller høy inntekt som "krav" til potensielle partnere da.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.5.2021 den 16.45):

Er dame i midten av 40 årene, som dater menn rundt samme alder. Men det jeg stusser over, er at de alle sammen leier bolig. Og virker ut som de ikke har noe egenkapital heller. De er jo alle i jobb. Så skulle jo tro de eide sin egen bolig. Selv så eier jeg både bil og stor bolig, og har veldig lite gjeld igjen. Og alle mine venninner eier sin egen bolig. 

Så dere menn, eier dere bolig?

Anonymkode: 0f49d...f37

38, jepp enebolig. 

AnonymBruker
Skrevet

Å eie bolig er jo ikke viktig.

Det har null betydning for et forhold :) De som henger seg opp i slike ting er ikke noe å bruke tid på.

Anonymkode: f2b4e...798

AnonymBruker
Skrevet

Eier bolig, hytte ved sjøen, sommerbil, vinterbil og en motorsykkel, minimalt med gjeld. Skal sies at jeg har takket nei til flere dater når jeg merker at kvinnen er veldig opptatt av det jeg eier. Slike kvinner passer ikke inn hos meg.

Sist jeg datet til det 3 mnd før jeg nevnte at jeg hadde mer enn bare boligen og vinterbilen. Plutselig ble hun veldig kjærlig og begynte å legge fremtidsplaner, hun sørget jeg for å miste kontakten med.

Anonymkode: 9dd59...1db

AnonymBruker
Skrevet

Helt omvendt her, samtlige jeg har datet har eid boligen sin, og den har ofte vært stor og flott. Så føler jeg meg underlegen som leier, det er ubehagelig. 

Anonymkode: 7fa9d...71c

AnonymBruker
Skrevet

jeg eier ikke bolig, og jeg vet nøyaktig årsaken til det. Men forteller da ikke det her. Men glad jeg har fått forstyrrende mennesker vekk fra livet mitt. 

Anonymkode: 10f48...bd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...