Gå til innhold

Eier ikke menn bolig?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle menn jeg kjenner eier egen bolig. 

Anonymkode: 638a0...b64

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kjenner flere single kompiser som eier egen bolig i Oslo. Bra jobb og inntekt. 

De er dessverre altfor snille til at noen vil ha de. Det har vært noen damer som kun har utnyttet ved å bo gratis og forsyne seg av lommeboken, men stikker av når krana er stengt. 

Anonymkode: fe39b...93f

Selvinnsikt er mangelvare, skjønner jeg. «For snille» til at noen vil ha dem? Herregud. De er vel heller for dølle og tafatte til at kvalitetskvinner blir interessert.

Anonymkode: 9ff74...9f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eier både bolig, bil og snart hytte. 

Men så har jeg bosatt meg slik at jeg har mulighet til det. Norge er heldigvis mer enn Østlandet. 

Anonymkode: 65f49...4a1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Selvinnsikt er mangelvare, skjønner jeg. «For snille» til at noen vil ha dem? Herregud. De er vel heller for dølle og tafatte til at kvalitetskvinner blir interessert.

Anonymkode: 9ff74...9f9

Begge to er i krevende lederstillinger i hvert sitt felt. Så langt fra noen tafatte menn. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
sicario skrev (3 timer siden):

Eier bolig, hytte, Bil og Mc. 
hadde jeg fått spørsmål om dette på date, hadde det neppe blitt flere dater.

ville aldri blitt sammen med en hvor disse tingene betyr noe.

Så det å ha styr på økonomien spiller ingen rolle i en livspartner?

Anonymkode: d9e6c...776

• Liker 3
Skrevet

1: Menn tjener myyyye mer en kvinner

og

2: Menn eier ikke egen bolig

Altså må pengene ha forsvunnet på veien til 40 årene?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

I den alderen der er de fleste single vært alt for snille med eksen sine. De er nydelig blitt kastet ut v eget hus, hvor dama sitter igjen med hus, ungene og bilen. Han har bare vært snill og latt det skje. Men har heller få rettigheter her. 

Hadde du møtt samme person for 10år siden. Hadde han vært lykkelig familiefar i eget hus. Men kona tok kontroll over han, jagde bort alle vennene, hobbyer og til slutt den mannen hun forelsket seg i. Til slutt var det bare den stakkars snille sofasliteren igjen som hun jo ville ha i utgangspunktet. Men da var jo personligheten hans borte. Da hiver hun han it, og han må prøve på nytt igjen i livet. Nå bor han på leid hybel, får nesten ikke treffe barna sine, og hun stakk av med alt. Hjelp han å begynne på nytt, og oppfordre han til å være seg selv. Ha venner, gå med kule klær og han du forelsket deg i vil vare. 

Anonymkode: b306b...e43

Det er ikke tilfellet angående de menn jeg kjenner i den situasjonen. 

De oppegående menn har egen bolig etter brudd også. De uten er de som ble forlatt etter mange år hvor kvinnen måtte ta økonomisk ansvar alene. Spilt bort pengene, sløst bort pengene, og diverse ufornuftig, som en kvinne til slutt ga opp. 

For eksempel eksen til min kusine. Hun kjøpte hus, selv om han tjente mest. Han bidro svært lite økonomisk. Så gikk hun til slutt, og han har absolutt ingenting. 

Anonymkode: 64d68...601

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er dame i midten av 40 årene, som dater menn rundt samme alder. Men det jeg stusser over, er at de alle sammen leier bolig. Og virker ut som de ikke har noe egenkapital heller. De er jo alle i jobb. Så skulle jo tro de eide sin egen bolig. Selv så eier jeg både bil og stor bolig, og har veldig lite gjeld igjen. Og alle mine venninner eier sin egen bolig. 

Så dere menn, eier dere bolig?

Anonymkode: 0f49d...f37

Sjelden menn har mulighet for å kjøpe etter skillsmisse

AnonymBruker
Skrevet

Mann 22. Har både bolig og bil. Ikke noe fancy, men ok. 

Nei jeg har ikke fått penger av foreldre. 

Anonymkode: df2aa...944

• Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet

De er vel kastet ut av huset av eksen, og bruker opp pengene de tjener på horer, barer og øl, reiser og mc og bil. 😂

Nei da, det var en spøk  :P Men mange jeg kjenner leier og kjøper først når de har fått kjæreste. Så har du de igjen som flytter hjem til foreldrene etter et brudd.   Dater du bare i Oslo skjønner jeg godt at de fleste ikke har bolig. Der er det vel nærmest umulig å komme inn i boligmarkedet.

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Du har hatt veeeeldig mange år på deg da, til å både spare og skaffe mer jobb, så den unnskyldningen var tynn.

Anonymkode: 4cc2c...af5

Hvorfor behøver man en "unnskyldning"? Mennesker er da ulike, og noen prioriterer ulikt andre, eller har møtt andre hindringer på veien, uten at det sier noe som helst om personen eller årsaken. Disse kravene som man har i Norge, om hvem og hvordan man "må" være, for at man skal bli "akseptert" i samfunnet er idiotiske.

Anonymkode: be8b9...71c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Man behøver da vitterlig ikke å eie bolig for å ha styr på økonomien.

Anonymkode: be8b9...71c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg eier to leiligheter og en hytte. Alle lån nedbetalt.

Men dette sier jeg selvfølgelig ikke på date. Later som jeg leier.

Vil at fremtidig kjæreste skal være sammen med meg, ikke pengene mine.

Anonymkode: a61f7...db2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja eier bolig, M40

Anonymkode: 2fd1e...bfe

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Må man eie bolig og/eller ha kapital stående for å ha styr på økonomien?

Om en dame ikke kunne vært med meg om det så betydde å bo i en campingvogn og ha dårlig råd, så hadde det ikke vært en livspartner for meg.

Om jeg lukter at penger, bolig etc betyr mye, hadde jeg bailet.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg kjenner flere single kompiser som eier egen bolig i Oslo. Bra jobb og inntekt. 

De er dessverre altfor snille til at noen vil ha de. Det har vært noen damer som kun har utnyttet ved å bo gratis og forsyne seg av lommeboken, men stikker av når krana er stengt. 

Hæ? 

Anonymkode: eb39b...392

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg eier to leiligheter og en hytte. Alle lån nedbetalt.

Men dette sier jeg selvfølgelig ikke på date. Later som jeg leier.

Vil at fremtidig kjæreste skal være sammen med meg, ikke pengene mine.

Dette er ikke "pengene dine"

Går man etter penger, er det mye penger. Hus, bil, hytte ol er nødvendigheter ett voksent normalt menneske har.

Leier du som voksen mann, mangler man evnen til å tenke langsiktig og fornuftig. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
sicario skrev (5 minutter siden):

Må man eie bolig og/eller ha kapital stående for å ha styr på økonomien?

Om en dame ikke kunne vært med meg om det så betydde å bo i en campingvogn og ha dårlig råd, så hadde det ikke vært en livspartner for meg.

Om jeg lukter at penger, bolig etc betyr mye, hadde jeg bailet.

Bo i campingvogn med dårlig råd?

Sikkert mange kvinner som drømmer om det ja. Da MÅ det jo være ekte kjærlighet liksom...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Går man etter penger, er det mye penger. Hus, bil, hytte ol er nødvendigheter ett voksent normalt menneske har.

Leier du som voksen mann, mangler man evnen til å tenke langsiktig og fornuftig. 

Ikke nødvendigvis. Det er ikke gitt at bolig er det som gir mest avkastning på pengene fremover selv om det har vært ganske bra de siste 25 årene ca. Andre investeringer kan være smartere.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Leier du som voksen mann, mangler man evnen til å tenke langsiktig og fornuftig

Dette er en veldig bastant ting å si. Har flere kompiser i begynnelsen av 30-årene som leier, men de har stålkontroll på økonomien og store egenkapitalsummer på konto. Men de har likevel litt for lite og litt for normal lønn til å kjøpe seg en grei leilighet (som ikke er på 35 m2), så da venter de heller. 

Penger kan investeres på andre måter enn bolig. 

Anonymkode: 90cc7...f79

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...