sicario Skrevet 11. mai 2021 #41 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bo i campingvogn med dårlig råd? Sikkert mange kvinner som drømmer om det ja. Da MÅ det jo være ekte kjærlighet liksom... Anonymkode: d9e6c...776 Tviler på mange drømmer om det. Men man må kunne ha gjort det. Hvis ikke er man ikke sammen av grunner som er viktige for meg. om man ikke kan være med en som ikke har hus, bil, jobb etc, er det ikke ekte kjærlighet liksom...
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #42 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg eier både bolig, bil, mc og har ingen lån. Men vil ikke ha ei dame som er veldig opptatt av at jeg har alt dette. Anonymkode: 034f3...cd2 sicario skrev (3 timer siden): Eier bolig, hytte, Bil og Mc. hadde jeg fått spørsmål om dette på date, hadde det neppe blitt flere dater. ville aldri blitt sammen med en hvor disse tingene betyr noe. Jeg skjønner dere godt. Men det er ikke bare kvinner som er «gratispassasjerer». Noen av oss har levd med menn som tar lite ansvar for egen økonomi, selv om de har høy inntekt. Enkelte menn bruker lønna si på ting som er moro, og forventer at dama tar alle husholdningskostnader. Jeg ville ikke hatt problemer med å date mannen på 37 år som jobber deltid, så lenge han kunne tatt ansvar for sin egen økonomi. Det er ikke viktig for meg hva han har i formue, og jeg trenger ikke dyre ferier eller statussymboler. Men det er greit å vite at jeg ikke blir utnyttet. Dersom vi f.eks. skulle bo sammen i min leilighet, ville jeg forvente at han bidro med halvparten av fellesutgiftene, strøm, internett og mat. Hvis jeg skal ha noe seriøst med en mann legger jeg merke til pengestyringen hans. Ikke fordi jeg er noen golddigger, men fordi jeg har dårlige erfaringer. Har venninner som har det på akkurat samme måte som meg. Anonymkode: 16f40...d14 5
sicario Skrevet 11. mai 2021 #43 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ikke nødvendigvis. Det er ikke gitt at bolig er det som gir mest avkastning på pengene fremover selv om det har vært ganske bra de siste 25 årene ca. Andre investeringer kan være smartere. Anonymkode: a61f7...db2 Bolig vil nok lønne seg i lang tid, men aksjene mine har kastet av seg langt mer en verdien på huset og hytte siste året. 2
Olaug Olsen Skrevet 11. mai 2021 #44 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg kjenner flere single kompiser som eier egen bolig i Oslo. Bra jobb og inntekt. De er dessverre altfor snille til at noen vil ha de. Det har vært noen damer som kun har utnyttet ved å bo gratis og forsyne seg av lommeboken, men stikker av når krana er stengt. Anonymkode: fe39b...93f Rart dette, for jeg har truffet menn som gjør akkurat det samme. De skal ha fri logi med servering og sex på sengekanten. Kanskje best å holde seg unna dating? 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #45 Skrevet 11. mai 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Leier du som voksen mann, mangler man evnen til å tenke langsiktig og fornuftig. Anonymkode: d9e6c...776 Det er en ganske generaliserende og bastant mening, at man ikke klarer å se at det finnes andre virkeligheter enn denne ute i samfunnet. Nei, jeg begynner å bli skikkelig glad for at jeg har flagget ut fra Norge for mange år siden, når jeg ser hva mange nordmenn tenker og prioriterer. Da er ikke lenger det norske samfunnet noe for meg. Anonymkode: be8b9...71c 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #46 Skrevet 11. mai 2021 2 minutter siden, sicario said: Bolig vil nok lønne seg i lang tid, men aksjene mine har kastet av seg langt mer en verdien på huset og hytte siste året. Gratulerer. Men tror ikke du kan regne med så høy avkastning hvert år. I neste finanskrise går aksjene i minus, men ikke spør meg om når den kommer. Anonymkode: a61f7...db2 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #47 Skrevet 11. mai 2021 Just now, AnonymBruker said: Det er en ganske generaliserende og bastant mening, at man ikke klarer å se at det finnes andre virkeligheter enn denne ute i samfunnet. Nei, jeg begynner å bli skikkelig glad for at jeg har flagget ut fra Norge for mange år siden, når jeg ser hva mange nordmenn tenker og prioriterer. Da er ikke lenger det norske samfunnet noe for meg. Anonymkode: be8b9...71c Hvor bor du nå? Anonymkode: 22fc6...2fd
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #48 Skrevet 11. mai 2021 4 hours ago, Ikaros2020 said: Ettersom det store flertallet i den alderen eier egen bolig, så betyr det at du systematisk dater menn fra det lille mindretallet som ikke eier bolig. Spørsmålet ditt om «menn» generelt blir derfor meningsløst. Er det egentlig riktig å si "eier egen bolig" når den er bare 15-20-25% nedbetalt for veldig mange. Er det ikke da egentlig banken som eier nesten alt og renten burde egentlig kalles husleie til banken? Flere måter å se det på. Anonymkode: a61f7...db2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #49 Skrevet 11. mai 2021 Single menn i 40-åra har vel ofte havarerte ekteskap eller samboerskap bak seg? Når det blir slutt flytter de ut, og leier. Men de har jo eid før Anonymkode: e6add...d6c
sicario Skrevet 11. mai 2021 #50 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Gratulerer. Men tror ikke du kan regne med så høy avkastning hvert år. I neste finanskrise går aksjene i minus, men ikke spør meg om når den kommer. Anonymkode: a61f7...db2 Takk. Nei, avkastningen siste året kan man nok ikke regne med fremover. Aksjer er litt bingo.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #51 Skrevet 11. mai 2021 21 minutter siden, AnonymBruker said: Gratulerer. Men tror ikke du kan regne med så høy avkastning hvert år. I neste finanskrise går aksjene i minus, men ikke spør meg om når den kommer. Anonymkode: a61f7...db2 I en finanskrise så går ikke heller akkurat verdien på boligen opp... Anonymkode: 90cc7...f79 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #52 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Dette er ikke "pengene dine" Går man etter penger, er det mye penger. Hus, bil, hytte ol er nødvendigheter ett voksent normalt menneske har. Leier du som voksen mann, mangler man evnen til å tenke langsiktig og fornuftig. Anonymkode: d9e6c...776 Hytte en nødvendighet??!! Ikke alle som trenger bil heller Anonymkode: 25c25...8d9 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #53 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg skjønner dere godt. Men det er ikke bare kvinner som er «gratispassasjerer». Noen av oss har levd med menn som tar lite ansvar for egen økonomi, selv om de har høy inntekt. Enkelte menn bruker lønna si på ting som er moro, og forventer at dama tar alle husholdningskostnader. Jeg ville ikke hatt problemer med å date mannen på 37 år som jobber deltid, så lenge han kunne tatt ansvar for sin egen økonomi. Det er ikke viktig for meg hva han har i formue, og jeg trenger ikke dyre ferier eller statussymboler. Men det er greit å vite at jeg ikke blir utnyttet. Dersom vi f.eks. skulle bo sammen i min leilighet, ville jeg forvente at han bidro med halvparten av fellesutgiftene, strøm, internett og mat. Hvis jeg skal ha noe seriøst med en mann legger jeg merke til pengestyringen hans. Ikke fordi jeg er noen golddigger, men fordi jeg har dårlige erfaringer. Har venninner som har det på akkurat samme måte som meg. Anonymkode: 16f40...d14 Helt enig. Jeg har mann som ikke er særlig fornuftig med penger. Kommet seg litteratur med årene, men jeg eier boligen alene. Om jeg ble singel og skulle datet igjen hadde jeg ikke gått for tilsvarende mann, selv om jeg ikke er opptatt av å berike meg ved hjelp av en mann. Jeg vil bare ikke ha en ny som er dårlig på å forvalte økonomi, så det belaster meg. Anonymkode: 64d68...601 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #54 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt enig. Jeg har mann som ikke er særlig fornuftig med penger. Kommet seg litteratur med årene, men jeg eier boligen alene. Om jeg ble singel og skulle datet igjen hadde jeg ikke gått for tilsvarende mann, selv om jeg ikke er opptatt av å berike meg ved hjelp av en mann. Jeg vil bare ikke ha en ny som er dårlig på å forvalte økonomi, så det belaster meg. Anonymkode: 64d68...601 Litt, ikke litteratur. 😄 Anonymkode: 64d68...601
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #55 Skrevet 11. mai 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Gratulerer. Men tror ikke du kan regne med så høy avkastning hvert år. I neste finanskrise går aksjene i minus, men ikke spør meg om når den kommer. Anonymkode: a61f7...db2 Sannsynligvis i løpet av 2-3 måneder. Jeg har solgt ut alt av aksjefond nå i forrige måned. Sitter kun med en enkeltaksje jeg har stor tro på, og noe bitcoin. Resten i kontanter på ASK-kontoen. Kjøper meg inn igjen etter korreksjonen. Alt har steget alt for fort det siste året, fyrt opp av pengetrykkingen i USA. Anonymkode: e2457...9e8
CatladyEmma Skrevet 12. mai 2021 #56 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg eier både bolig, bil, mc og har ingen lån. Men vil ikke ha ei dame som er veldig opptatt av at jeg har alt dette. Anonymkode: 034f3...cd2 Dette er jeg så enig i med deg... er personen som viktigs ikke tingene som man eier...😂Damer nå til dags skal sette så mye krav...
CatladyEmma Skrevet 12. mai 2021 #57 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mann 22. Har både bolig og bil. Ikke noe fancy, men ok. Nei jeg har ikke fått penger av foreldre. Anonymkode: df2aa...944 Sånn det skal være!👏🏼Noen damer er bare rare... 🤣
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #58 Skrevet 12. mai 2021 Har hus, bil og mc. Anonymkode: 41516...a68
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #59 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): I en finanskrise så går ikke heller akkurat verdien på boligen opp... Anonymkode: 90cc7...f79 Du mener den verste krisen vi har nå i moderne tid, ikke har presset opp prisene på boligene i Oslo? Anonymkode: fe39b...93f
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #60 Skrevet 12. mai 2021 TS her. Nå trenger ikke en mann og eie bolig, for at jeg skal bli sammen med han. Jeg bare stusset over det. Og noen av de sier og rett ut, så fint at jeg eier bolig, for da kan de flytte inn til meg. Er jo ikke så sjarmerende det heller. Noen av mennene er skilt, og har vært snille mot sin ex og mor til sine barn, og lar hun få sitte igjen med boligen. Og jeg skal da ikke dømme en mann for å være snill. Så er det den andre gruppen, som tjener relativt bra, men de har levd livets glade dager og bare brukt penger på morro. Litt mer skeptisk til denne gruppen, men det er og fordi de har stort sett vært single hele livet og. Så er det nok en gruppe med lav inntekt, som aldri har kommet seg inn på boligmarkedet. Anonymkode: 0f49d...f37
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå