Anonymburker Skrevet 15. mai 2021 #81 Skrevet 15. mai 2021 Frottis skrev (3 timer siden): Så det er det samme for deg hvem som regjerer? Nesten. Er det noen stor forskjell på partiene i Norge, sånn egentlig?
Frottis Skrevet 15. mai 2021 #82 Skrevet 15. mai 2021 Expandable86 skrev (28 minutter siden): Nesten. Er det noen stor forskjell på partiene i Norge, sånn egentlig? Nei, det er sikkert større forskjeller i endel andre land. Men forskjeller er det, og jeg synes det er så rart at man ikke bryr seg om dem. Feks vil du ha mer eller mindre skatt? Hvordan vil du at velferdsstaten skal organiseres? (Hvilke tjenester er du spesielt opptatt av?) Hvor synes du abortgrensen skal ligge? Hva er viktigst med skolene? osv. 2
Lister Skrevet 15. mai 2021 #83 Skrevet 15. mai 2021 (endret) Vanskelig. Uansett bør vi fjerne kongehuset, dette er dyrt å drifte. Kanskje nærmere 1 milliard. Det står heller ikke opp for det norske folk. Se på andre land hvor bra det har gått med presidenter, finland for eks. Island også. Tiden er moden for å endre. Dagens politikere er kun politisk korrekte globalister dessverre, så vanskelig. Endret 15. mai 2021 av Lister 3
Anonymburker Skrevet 15. mai 2021 #84 Skrevet 15. mai 2021 Frottis skrev (14 minutter siden): Nei, det er sikkert større forskjeller i endel andre land. Men forskjeller er det, og jeg synes det er så rart at man ikke bryr seg om dem. Feks vil du ha mer eller mindre skatt? Hvordan vil du at velferdsstaten skal organiseres? (Hvilke tjenester er du spesielt opptatt av?) Hvor synes du abortgrensen skal ligge? Hva er viktigst med skolene? osv. Veldig få (om noen) saker jeg bryr meg om.
Magrat Skrevet 15. mai 2021 #85 Skrevet 15. mai 2021 Lister skrev (1 time siden): Vanskelig. Uansett bør vi fjerne kongehuset, dette er dyrt å drifte. Kanskje nærmere 1 milliard. Det står heller ikke opp for det norske folk. Se på andre land hvor bra det har gått med presidenter, finland for eks. Island også. Tiden er moden for å endre. Dagens politikere er kun politisk korrekte globalister dessverre, så vanskelig. Vi trenger kongehuset. Det gir oss økt beskyttelse pga slektskapet til det britiske kongehuset. 3
Majer Skrevet 15. mai 2021 #86 Skrevet 15. mai 2021 Politikerne skal ikke avgjøre hva du stemmer på. Det viktigste er å se tilbake i tid. Hva har partiene fått til? Partiprogram kommer sekundært og politikerne etter det igjen. 2
ErGlad Skrevet 15. mai 2021 #87 Skrevet 15. mai 2021 (endret) Madame Butterfly skrev (På 11.5.2021 den 22.43): Det er alt dette pratet om høyre- og venstresiden. De er jo så like hele gjengen. Så har vi derimot en kjempe stor sak, som spiller inn på alle politiske områder, nemlig innvandring. De er også alle mer eller mindre enige der. Saken er bare at det er langt fra sikkert de er enig med folket.... Jeg er aktiv i en interesseorganisasjon for innvandring og lignende. De eneste som bryr seg om innvandring er Rødt, SV og MDG. Alle de andre partiene vil ha strengest mulig innvandring. Endret 15. mai 2021 av Visum
_popcorn_ Skrevet 15. mai 2021 #89 Skrevet 15. mai 2021 Tråden er ryddet for personangrep og brudd på retningslinjene på Aktuelle saker og politikk, og svar til dette. _popcorn_, mod
CAPS LOCK Skrevet 15. mai 2021 #90 Skrevet 15. mai 2021 Lister skrev (7 timer siden): Uansett bør vi fjerne kongehuset, dette er dyrt å drifte. Kanskje nærmere 1 milliard. Kongehuset koster 335 millioner hvert år. 335 millioner til kongehuset – E24 Direkte: Statsbudsjettet 2021 En president hadde hatt behov for den same administrasjonen som en monark, så jeg tror ikke det hadde blitt noe billigere med republikk. 5
Gjest Paramount Skrevet 15. mai 2021 #91 Skrevet 15. mai 2021 byråkrati skrev (På 11.5.2021 den 16.26): Jeg mener at de fleste tar politikere og parti seriøst og stemmer Alle må ta politikerne seriøst. De disponerer over, rundt regnet, mer enn 10.000 milliarder norske kroner, det er en god grunn til å ta de seriøst. Det er meget seriøst. Direkte skremmende rett og slett, når vi ser hvilke politikere vi har å velge mellom. Skulle ønske at en stor del av disse pengene ble enten sendt til Afrika og Midt Østen, for å unngå at Afrika og Midt Østen kommer til oss, eller delt ut til norske statsborgere, for å ta ned risikoen. Norske politikere er ikke verdig et så stort økonomisk ansvar. Ikke er de kompetente nok heller. Tilfeldige mennesker som har utmerket seg for dugnadsinnsats her og der, og plutselig er de på "Tinget", og har myndighet til å slenge milliarder hit og dit etter eget hode.
Gjest Pleneier Skrevet 15. mai 2021 #92 Skrevet 15. mai 2021 Stemmer Frp som vanlig, pga innvandringspolitikken.
Madame Butterfly Skrevet 15. mai 2021 #93 Skrevet 15. mai 2021 6 hours ago, Visum said: Jeg er aktiv i en interesseorganisasjon for innvandring og lignende. De eneste som bryr seg om innvandring er Rødt, SV og MDG. Alle de andre partiene vil ha strengest mulig innvandring. Vi får sette «strengest mulig» i hermetegn, for på det vi ser rundt oss så er ikke «strengest mulig» særlig strengt. 🤔 Klart det må kunne gå an å stramme inn mer. 6
Gjest Alterego666 Skrevet 16. mai 2021 #94 Skrevet 16. mai 2021 Rocka69 skrev (På 11.5.2021 den 19.31): Håper på en samlingsregjering av Høyre og SP. Og håper at følgende parti havner under sperregrensen: MDG, Rødt, SV, KrF og Venstre. Det er nok mange i både H og Sp som håper på det, men Høyre har brent alle broer til Sp gjennom regionreformen, forsvarspolitikken og landbrukspolitikken. Vil ta flere stortingsperioder å gjenoppbygge dette. Sannsynligvis må også begge partier bytte leder før det realistisk sett lar seg gjennomføre.
Gjest theTitanic Skrevet 16. mai 2021 #95 Skrevet 16. mai 2021 tånegla skrev (På 11.5.2021 den 17.12): I år er det en del viktige saker som avgjør hva jeg stemmer. Hvor partiene står ifht. Ruspolitikk, aktiv dødshjelp, stat/kirke og abortsyn. Derfor har jeg ikke bestemt meg helt enda. Men bekymret for fremtiden er jeg, det blir fler og fler skrudde mennesker her i landet som ønsker amerikanske tilstander. De som vil ha amerikanske tilstander kunne jo flyttet dit. Siden de ikke gjør det, men bare sitter her å klager, så går jeg ut fra at de setter pris på sikkerhetsnettet vi har her tilfelle konkurs, sykdom, oppsigelser ++ likevel. Det er ikke mange som kan stole på at de alltid vil ha så de klarer seg uansett hva som skjer. Mange av historiene til uteliggere begynner med et helt vanlig liv. Det er ikke alle disse som " har seg selv å takke" for hvordan det gikk. Vet enkelte tror det, men det er feil.
Gjest theTitanic Skrevet 16. mai 2021 #96 Skrevet 16. mai 2021 Pleneier skrev (14 timer siden): Stemmer Frp som vanlig, pga innvandringspolitikken. Ikke glem at du ikke bare stemmer kun på denne saken, men på alle deres saker.
Stonegiant Skrevet 16. mai 2021 #97 Skrevet 16. mai 2021 Det blir Rødt. Minst halvparten av alt de står for er jeg helt uenig med. Men 50% er faktisk ekstremt høyt sammenlignet med de andre partiene. 3
Imariuz Skrevet 16. mai 2021 #98 Skrevet 16. mai 2021 theTitanic skrev (3 timer siden): De som vil ha amerikanske tilstander kunne jo flyttet dit. Siden de ikke gjør det, men bare sitter her å klager, så går jeg ut fra at de setter pris på sikkerhetsnettet vi har her tilfelle konkurs, sykdom, oppsigelser ++ likevel. En typisk hersketeknik fra sosialister som ikke liker demokrati og at andre mener noe annet enn dem selv. USA har også et sosialt sikkerhetsnett, men et mer begrenset med mål om hjelp til selvhjelp hvor staten kun skal hjelpe dem frem til de kan komme seg inn i arbeidslivet igjen. Det er en bedre modell som gir mer frihet og lavere skatter. 2
Madame Butterfly Skrevet 16. mai 2021 #99 Skrevet 16. mai 2021 4 hours ago, theTitanic said: Ikke glem at du ikke bare stemmer kun på denne saken, men på alle deres saker. Denne «saken» har ringvirkninger til alle andre saker, hvordan dette blir håndtert vil påvirke alle andre saker langt inn i fremtiden. 3
Gjest theTitanic Skrevet 16. mai 2021 #100 Skrevet 16. mai 2021 Imariuz skrev (1 time siden): En typisk hersketeknik fra sosialister som ikke liker demokrati og at andre mener noe annet enn dem selv. USA har også et sosialt sikkerhetsnett, men et mer begrenset med mål om hjelp til selvhjelp hvor staten kun skal hjelpe dem frem til de kan komme seg inn i arbeidslivet igjen. Det er en bedre modell som gir mer frihet og lavere skatter. Om det er en så mye bedre modell, hvorfor er det da så mye fattigdom der? Hvorfor så mye kriminalitet og rus? Og uteliggere? Husvognparker? Mer frihet gir det heller ikke da det er stadig flere i full jobb som er fattige, og uten mulighet til å betale helseforsikring og tannlegebehandling. Hersketeknikk skrives med 2 K, ikke 1.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå