kvaifaen Skrevet 11. mai 2021 #21 Skrevet 11. mai 2021 Mdg, sv og rødt er de eneste som har lovpålagt idmerking av katt i programmet, og setter dyrevelferd høyt. Så helst en av de, men jeg har ikke satt meg nok inn i det til å kunne si det akkurat nå. Det viktigste for meg er at sp ikke får noe makt da de er helt nederst når det kommer til dyrevelferd så valget mitt blir nok påvirket av det. 12
Madame Butterfly Skrevet 11. mai 2021 #22 Skrevet 11. mai 2021 Det er alt dette pratet om høyre- og venstresiden. De er jo så like hele gjengen. Så har vi derimot en kjempe stor sak, som spiller inn på alle politiske områder, nemlig innvandring. De er også alle mer eller mindre enige der. Saken er bare at det er langt fra sikkert de er enig med folket.... 5
Hru Skrevet 11. mai 2021 #23 Skrevet 11. mai 2021 Er det ikke litt deilig å vite at uavhengig av hvem som regjerer, kommer landet til å se klin likt ut uansett? Vi er sosialdemokrater i varierende grad, alle sammen. 12
Madame Butterfly Skrevet 11. mai 2021 #25 Skrevet 11. mai 2021 Landet konmer ikke til å se likt ut, så uansett. Det er store endringer på gang i landet. Endringene blir nok ikke endret denne prosessen, så sånn sett har du nok rett. 2
Coronas Skrevet 12. mai 2021 #26 Skrevet 12. mai 2021 Det blir blått. Alt for at ikke MDG skal ha noe som helst innflytelse på politikken i Norge. 1 stemme til AP er en stemme til MDG og SV 20
Ole Brum Skrevet 12. mai 2021 #27 Skrevet 12. mai 2021 (endret) norw skrev (12 timer siden): Bruk elimineringsmetoden. Høyre er et rikmannsparti som er mest opptatt av skattelettelser til de rike, Frp er et useriøst dramaklovneparti, Krf er kristent, Venstre er et knøttlite innvandringsvennlig parti som tar lett på narkotika, SP har ikke mye respekt for dyrene (rovdyr, pelsdyr), MDG er ekstremister som vil gi avkall på oljeinntektene asap og ha oss til å leve på kaninføde, SV vil ikke engang at vi skal være med i NATO og er også i overkant innvandringsvennlige, Rødt er kommunistisk og et litt ekstremt parti som også virker for positive til innvandring. Da har du egentlig bare AP igjen. Ikke alltid enig med AP, men i sum det beste alternativet. OK. Krf . er et religiøst vingleparti som nekter oss og ta av det jorda har og gi. Straffekåte fornektere som av forskere defineres som antikrist. I bibelen er di selv omtalt som hyklere. Bytt navn. Høyre er det partiet som har kommet lengst ved hjelp av splitt og hersk metoder i folket. Bruker mye krefter (og NRK) på og kontrollere agendaen. På rett side av historien. Senterpartiet er det partiet som driter i miljøet og nekter bønder og dyrke hamp. Verdisynet begrenser seg til egne åkre og samfunnspolitikk driter di også i og kan ikke si annet en " Helt høl i hue" til det de ikke liker. Med Jan Bøler er de på feil side av historien. Venstre gjør jobben andre partier kvier seg for og gjøre. Legaliser Venstre. På rett side av historien. Frp falt til buns når de gikk ut av Regjeringen og offentliggjorde samtidig at de hadde jjugekors på ryggen når de underskrev Granåsen erklæringen. Med gullkors i halsen er de hyklere av simpleste sort. Starter på bunnen igjen med nazi-politikk. På feil side av historien. Arbeiderpartiet. Landets største parti med sin glanstid i forrige århundre solid forankret i grasrota. Kupper folkets rusreform og fortsetter og trappe opp den meningsløse krigen mot egen befolkning. Fremstår nå som maktgale diktatorer med pengestøtte fra en korrupt Landsorganisasjon. Lederens verdisyn begrenser seg til hans kone meninger. Hun er prest. Dette er et historisk svik fra en AP leder og det er ingen grunn til og slutte og rasle med sablene. Nå må tidligere AP velgere våkne dette er korrupsjon. Kampen mot korrupsjonen er NÅ!! På feil side av historien. Endret 12. mai 2021 av Ole Brum 2
Gjest Rocka69 Skrevet 12. mai 2021 #28 Skrevet 12. mai 2021 CAPS LOCK skrev (11 timer siden): Høyre og Senterpartiet er hovedmotstandere i to veldig viktige spørsmål: sentralisering og EU. Derfor kan ikke de sitte i samme regjering Faktisk så vet jeg ikke hvem jeg skal stemme på. De er like dårlige. Men hvis vi bare ser på EU, så er det ikke i tvil - SP!
Stina234 Skrevet 12. mai 2021 Forfatter #29 Skrevet 12. mai 2021 (endret) Det jeg sliter mest med er politikerene som sitter i partiene. Partiene har forsåvidt et partiprogram som man kan lese, men så er det slik hver gang etter et valg så blir det bare en ullen ubegripelig politikk der man skylder på det ene eller det andre fordi partiene ikke lever opp til sine egne valgløfter og partiprogram. Endret 12. mai 2021 av Stina234 8
norw Skrevet 12. mai 2021 #30 Skrevet 12. mai 2021 Ole Brum skrev (4 timer siden): OK. Krf . er et religiøst vingleparti som nekter oss og ta av det jorda har og gi. Straffekåte fornektere som av forskere defineres som antikrist. I bibelen er di selv omtalt som hyklere. Bytt navn. Høyre er det partiet som har kommet lengst ved hjelp av splitt og hersk metoder i folket. Bruker mye krefter (og NRK) på og kontrollere agendaen. På rett side av historien. Senterpartiet er det partiet som driter i miljøet og nekter bønder og dyrke hamp. Verdisynet begrenser seg til egne åkre og samfunnspolitikk driter di også i og kan ikke si annet en " Helt høl i hue" til det de ikke liker. Med Jan Bøler er de på feil side av historien. Venstre gjør jobben andre partier kvier seg for og gjøre. Legaliser Venstre. På rett side av historien. Frp falt til buns når de gikk ut av Regjeringen og offentliggjorde samtidig at de hadde jjugekors på ryggen når de underskrev Granåsen erklæringen. Med gullkors i halsen er de hyklere av simpleste sort. Starter på bunnen igjen med nazi-politikk. På feil side av historien. Arbeiderpartiet. Landets største parti med sin glanstid i forrige århundre solid forankret i grasrota. Kupper folkets rusreform og fortsetter og trappe opp den meningsløse krigen mot egen befolkning. Fremstår nå som maktgale diktatorer med pengestøtte fra en korrupt Landsorganisasjon. Lederens verdisyn begrenser seg til hans kone meninger. Hun er prest. Dette er et historisk svik fra en AP leder og det er ingen grunn til og slutte og rasle med sablene. Nå må tidligere AP velgere våkne dette er korrupsjon. Kampen mot korrupsjonen er NÅ!! På feil side av historien. Folkets rusreform? Jeg er sjeleglad for at dette ikke har blitt gjennomført. Definisjon på korrupsjon: Sitat Korrupsjonsbegrepet i strafferetten omfatter det å bestikke eller ta i mot bestikkelser i form av penger, gaver eller tjenester. Det er ikke et entydig begrep, og omfatter i sin vide forstand også det å påvirke andre til å utføre arbeidet sitt på en bestemt måte, såkalt påvirkningshandel. 1
kikkana Skrevet 12. mai 2021 #31 Skrevet 12. mai 2021 Sliter veldig også, men tror det blir SP. Ønsker mer produksjon av mat i norge så vi er bedre sikret hvis ting skjer ute i verden, få slutt på vindturbin byggingen og jeg er lei av at eu rævkjører oss igjennom eøs. Miljø er vel det jeg sliter litt med her, men så ønsker de ikke import av kjøtt fra brazil etc og det monner nok ganske mye med tanke på miljøet. Vindturbinene knerter også mye norsk myr og skog= mindre natur til å fange opp co2. 5
Ole Brum Skrevet 12. mai 2021 #32 Skrevet 12. mai 2021 (endret) norw skrev (6 timer siden): Folkets rusreform? Jeg er sjeleglad for at dette ikke har blitt gjennomført. Definisjon på korrupsjon: Korrupsjon er et vidt begrep. Det tar mange år og studere. Vi har også noe som heter politisk korrupsjon. Jeg har ikke studert. Og sammensverge at det ikke er noe som heter medisinsk cannabis til fordel for en kynisk legemiddelindustri oppfattes og kalles korrupsjon av andre. Endret 12. mai 2021 av Ole Brum 2
Gjest Kortiho Skrevet 12. mai 2021 #34 Skrevet 12. mai 2021 I år blir det Demokratene på meg! Sier det ikke til noen, da. Det får bli min lille hemmelighet. Har i alle år stemt venstresiden på grunn av velferdspolitikk, men har fått nok av rabiat transideologi, fronting av drap på nesten levedyktige babyer, fortielse av alle problemene som kommer med innvandring fra land hvor vold og undertrykkelse dominerer. Fikk min siste dråpe etter at media prøvde å fortie i flere dager at en 12-åring var blitt massevoldtatt på Bøler. Gidder ikke mer. Var inne og tittet på partiprogrammet til Demokratene, og jeg er faktisk enig i 14 av de 15 hovedsakene de lister opp, og de nevner i sine hovedsaker så å si alle saker som er viktige for meg. De får nok ikke kjempeoppslutning, men alle partier må begynne et sted. Punkter de fronter: - Avvikle asylinstituttet - Ut av EØS - Hyppigere folkeavstemninger - Ut med velferdsprofittører - Styrke ytringsfrihet - Nei til vindkraft etc.
yamask Skrevet 13. mai 2021 #35 Skrevet 13. mai 2021 kvaifaen skrev (På 11.5.2021 den 19.01): Mdg, sv og rødt er de eneste som har lovpålagt idmerking av katt i programmet, og setter dyrevelferd høyt. Så helst en av de, men jeg har ikke satt meg nok inn i det til å kunne si det akkurat nå. Det viktigste for meg er at sp ikke får noe makt da de er helt nederst når det kommer til dyrevelferd så valget mitt blir nok påvirket av det. Vi tenker helt likt. Dessverre tror jeg SP kommer til makta om det blir regjeringsskifte. Jeg har aldri stemt blått i hele mitt liv, men vurderer NESTEN dét enn å gi SP noe makt. SP er så dyrefiendtlig at jeg får helt vondt. Men heller gjøre sv, mdg og rødt litt sterkere så de får mer å si. Tenker det blir en stemme på SV i år. Jeg føler de har best dyrevern i programmet sitt (bortsett fra mdg men de stemmer jeg ikke på uansett pga usosial politikk i Oslo). 5
Clefable Skrevet 13. mai 2021 #38 Skrevet 13. mai 2021 fotballjenta skrev (1 time siden): Vi tenker helt likt. Dessverre tror jeg SP kommer til makta om det blir regjeringsskifte. Jeg har aldri stemt blått i hele mitt liv, men vurderer NESTEN dét enn å gi SP noe makt. SP er så dyrefiendtlig at jeg får helt vondt. Men heller gjøre sv, mdg og rødt litt sterkere så de får mer å si. Tenker det blir en stemme på SV i år. Jeg føler de har best dyrevern i programmet sitt (bortsett fra mdg men de stemmer jeg ikke på uansett pga usosial politikk i Oslo). Samme her. Det er vondt å tenke på at å stemme SV kan gi en stemme på at SP også kommer inn i regjering, men det får bare bli sånn (SP er jo større uansett, så har vel ikke så mye å si. Kunne aldri stemt blått.). Dyrevelferd og sosial likhet er det som står høyest for meg. 3
kvaifaen Skrevet 13. mai 2021 #39 Skrevet 13. mai 2021 fotballjenta skrev (7 timer siden): Vi tenker helt likt. Dessverre tror jeg SP kommer til makta om det blir regjeringsskifte. Jeg har aldri stemt blått i hele mitt liv, men vurderer NESTEN dét enn å gi SP noe makt. SP er så dyrefiendtlig at jeg får helt vondt. Men heller gjøre sv, mdg og rødt litt sterkere så de får mer å si. Tenker det blir en stemme på SV i år. Jeg føler de har best dyrevern i programmet sitt (bortsett fra mdg men de stemmer jeg ikke på uansett pga usosial politikk i Oslo). Clefable skrev (6 timer siden): Samme her. Det er vondt å tenke på at å stemme SV kan gi en stemme på at SP også kommer inn i regjering, men det får bare bli sånn (SP er jo større uansett, så har vel ikke så mye å si. Kunne aldri stemt blått.). Dyrevelferd og sosial likhet er det som står høyest for meg. Godt vi er flere som tenker slikt. Føler det er så mange andre viktigere saker at dyrevelferd gang på gang kommer nederst på prioriterings listen til folk. Men noen må jo passe på dyrene også. Frykter hvordan det kommer til å bli med SP, men det er ganske dårlig nå også. 3
Blomsterpotta Skrevet 13. mai 2021 #40 Skrevet 13. mai 2021 Jeg er helt blank på hva jeg skal velge. Jeg er imot utvidning av abortgrensa, innvandring og absolutt alt det våset MDG styrer med. Jeg rett og slett forakter MDG politikken. Jeg er heller ikke for KRF siden de blander religion inn i kampsaker. Jeg stemmer ikke Høyre eller AP. Har fått nok av Erna og Støre er en vinglepetter. Kommer heller ikke til å stemme FRP, de klarte ikke utrette noe særlig da de var i regjering. Jeg er for liberalisering av rusreformen, økte bevilgninger til bhg og skoler. Økte bevilgninger til sykehus og sykehjem. Jeg stoler ikke på en eneste politiker. De lover og juger, attpåtil går de fri for noen som helst «straff» for dette. Jeg Jeg er også imot alle millioner som blir kastet bort på såkalt kunst. Det er helt villt hva slags kunst disse kunstnerne kommer med. Jeg er imot at vi skal være pøse ut millioner av penger for å for eksempel pusse opp ett slott i Polen, eller hvilket land det var. Jeg skal ikke bli en sofavelger, men kan fint stemme blankt. Da har jeg iallefall vist min mistro til hva jeg tenker om landets politikk. Stemmen blir heller ikke brukt som støtte til andre partier. Norge blir kjørt rett i rennesteinen sånn det styres nå og om vi ikke får snudd det snart, så er det bare å synes synd på de neste generasjoner. 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå