Nostradamus Skrevet 23. mai 2021 #121 Skrevet 23. mai 2021 (endret) . Endret 3. juni 2021 av T1gerlilje 2
Outlander Skrevet 23. mai 2021 #122 Skrevet 23. mai 2021 Sliter allerede med hvor mye vi må betale i skatt og snikkskatt osv, så stemme for den partiet som IKKE vil begynne med eiendomskatt igjen samt den som ikke vil øke skatten generelt. 2
Outlander Skrevet 23. mai 2021 #123 Skrevet 23. mai 2021 On 5/20/2021 at 8:51 PM, Lampe1 said: Så dårlige som alternativene er, tror jeg at det er best å ikke stemme. Da kan du ikke klage de neste 4 år da om NOEN ting. 2
Gjest Kortiho Skrevet 23. mai 2021 #124 Skrevet 23. mai 2021 Visum skrev (12 minutter siden): Demokratene er faktisk ett brunt parti. Samme har de messet om i Sverige angående Sverigedemokratene i årtier. Nå har de 20-25 % av stemmene der, og kan havne i regjering. Antar ikke 1/4-del av svenskene er fachister🤷♀️ Demokratene har mange likheter med Sverigedemokratene.
ErGlad Skrevet 23. mai 2021 #125 Skrevet 23. mai 2021 Kortiho skrev (1 minutt siden): Samme har de messet om i Sverige angående Sverigedemokratene i årtier. Nå har de 20-25 % av stemmene der, og kan havne i regjering. Antar ikke 1/4-del av svenskene er fachister🤷♀️ Demokratene har mange likheter med Sverigedemokratene. Er du klar over at lederen i Demokratene selv er en flyktning med bakgrunn fra Iran? 2
Gjest Kortiho Skrevet 23. mai 2021 #126 Skrevet 23. mai 2021 Visum skrev (4 minutter siden): Er du klar over at lederen i Demokratene selv er en flyktning med bakgrunn fra Iran? Ja, nettopp. Mange iranere vet hva krig og ufrihet betyr, og er ikke villig til å importere Midtøsten til det paradiset (i verdenssammenheng) vi faktisk har klart å lage oss her i nord. De vet at et fritt samfunn er en sjør ting. Ære være ham.
Gjest Kortiho Skrevet 23. mai 2021 #127 Skrevet 23. mai 2021 (endret) T1gerlilje skrev (24 minutter siden): Rødt. Ene og alene fordi de er det eneste partiet som er i mot vindkraft og rasering av naturen og lokalsamfunn. Demokratene også. Uten å få 50 000 velferdsmigranter på kjøpet, unisex-garderober og abort på nesten levedyktige babyer i samme slengen. Endret 23. mai 2021 av Kortiho
Gjest Pleneier Skrevet 23. mai 2021 #128 Skrevet 23. mai 2021 Visum skrev (1 time siden): Det kommer svært få flytkninger til Norge. Hva er det du flykter når det kommer 20 flykninger pr uke? Flere av dem får ikke opphold i Norge, da vi har ett av verdens strengste regelverk for å få asyl. I år 2020 fikk 51,44 % av alle asylsøkere innvilget asyl, det vil si 10 av 20 flykninger som kommer pr uke for asyl. I tillegg må du huske på at det er minst 4 år og søknadstid på minst 2 år å få familiegjennomforening. Det tar 6 år å få familien hit, noe som gjør Norge til svært lite attraktiv land for å søke asyl. Fremdeles vil få folk ha strengere asyl politikk når det ikke kommer noen som helst til Norge. FRP vil ha flere faglærte ikke-vestlige innvandrere til Norge, da de har stemt for dette på Stortinget. Det er flyktninger de ikke vil ha, men de finnes lønnsomme flyktninger også. 1. generasjon er på NAV, 2. generasjon er på NAV. Blir dyrt i lengden dette her.
ErGlad Skrevet 23. mai 2021 #129 Skrevet 23. mai 2021 Kortiho skrev (6 minutter siden): Ja, nettopp. Mange iranere vet hva krig og ufrihet betyr, og er ikke villig til å importere Midtøsten til det paradiset (i verdenssammenheng) vi faktisk har klart å lage oss her i nord. De vet at et fritt samfunn er en sjør ting. Ære være ham. Det virker som du synes han er god leder for demokratene. Han kom til Norge som asylsøker, og har fått opphold gjennom asylpraksisen som du og demokratene vil legge ned. Er ikke dette paradoksalt? 2
ErGlad Skrevet 23. mai 2021 #130 Skrevet 23. mai 2021 (endret) Pleneier skrev (7 minutter siden): 1. generasjon er på NAV, 2. generasjon er på NAV. Blir dyrt i lengden dette her. Litt flyktningshistorie først: Folk fra Vietnam og Sri lanka kom til Norge som flyktninger og fikk opphold på bakgrunn av asyl på 1980/90-tallet. Etterkommerne av disse flyktninger bidrar positvt til velferdstaten Norge. Norskfødte barn med innvandrereforeldre fra Sri Lanka og Vietnam tjener henholdsvis 9 % og 6 % mer enn etniske norske på deres alder. Dette kan tolkes som at de betaler mer skatt enn etniske norske på deres alder og dermed bidrar positvt til velferdstaten Norge. Om vi hadde nektet foreldrene deres asyl for 20-30 år siden, da hadde Norge gått glipp av den store gevinsten, nemlig deres postive bidrag til velferdstaten Norge. Det er nettopp slike flykninger du ikke ønsker velkommen til Norge. Når dette er sagt, så er det ikke krig i Sri lanka eller Vietnam i dag, og dermed vil de ikke kvalifisere seg til asyl idag. Endret 23. mai 2021 av Visum 1
Gjest Kortiho Skrevet 23. mai 2021 #131 Skrevet 23. mai 2021 Visum skrev (1 minutt siden): Det virker som du synes han er god leder for demokratene. Han kom til Norge som asylsøker, og har fått opphold gjennom asylpraksisen som du og demokratene vil legge ned. Er ikke dette paradoksalt? Nei, synes ikke det. Man kunne hatt et godt parti uten ham også, men når han først er her, gjør han en god figur. Vil forresten holde en liten asylordning åpen for politisk forfulgte, som har satt seg personlig i fare ved å kjempe for typiske vestlige verdier i sitt land. Men da snakker vi størrelsesorden kanskje 10-100 i året, for spesielt utvalgte, og med begrensede muligheter for familieinnvandring etterpå. Kone man allerde har i hjemlandet kan hentes, men man får ikke finne seg en hentebrud og så ta henne hit for giftemål, for eksempel.
Katretty Skrevet 23. mai 2021 #132 Skrevet 23. mai 2021 Uff jeg har vært ekstremt usikker selv i år. Men nå har jeg funnet et parti med saker som stort sett har noe for seg etter min mening. Om det faktisk blir noe av, er en annen sak. Men så er det liten sjanse for at de kommer til makt tydeligvis. Jaja, bedre å stemme på et parti med liten sannsynlighet for å komme noen vei, enn å stemme blankt eller ikke stemme i det hele tatt. 🤷 3
Gjest Kortiho Skrevet 23. mai 2021 #133 Skrevet 23. mai 2021 Kortiho skrev (1 minutt siden): Nei, synes ikke det. Man kunne hatt et godt parti uten ham også, men når han først er her, gjør han en god figur. Vil forresten holde en liten asylordning åpen for politisk forfulgte, som har satt seg personlig i fare ved å kjempe for typiske vestlige verdier i sitt land. Men da snakker vi størrelsesorden kanskje 10-100 i året, for spesielt utvalgte, og med begrensede muligheter for familieinnvandring etterpå. Kone man allerde har i hjemlandet kan hentes, men man får ikke finne seg en hentebrud og så ta henne hit for giftemål, for eksempel. Slik asylordningen egentlig var ment å fungere, altså. Når det kommer til FN-flyktninger kan vi ta imot noen, men vi bør kunne si at det er enkelte kulturer vi ikke får til å fungere her i Norge, så vi bør kunne velge de bort.
Gjest Kortiho Skrevet 23. mai 2021 #134 Skrevet 23. mai 2021 Katretty skrev (5 minutter siden): Uff jeg har vært ekstremt usikker selv i år. Men nå har jeg funnet et parti med saker som stort sett har noe for seg etter min mening. Om det faktisk blir noe av, er en annen sak. Men så er det liten sjanse for at de kommer til makt tydeligvis. Jaja, bedre å stemme på et parti med liten sannsynlighet for å komme noen vei, enn å stemme blankt eller ikke stemme i det hele tatt. 🤷 Hvilket parti er det? Helt enig, heller miniparti enn sofaen.
Katretty Skrevet 23. mai 2021 #135 Skrevet 23. mai 2021 Kortiho skrev (8 minutter siden): Hvilket parti er det? Helt enig, heller miniparti enn sofaen. Ikke akkurat miniparti. Men hvem det er vil jeg helst ikke røpe da jeg egentlig hater å diskutere politikk og i hvertfall ikke orker å bli dratt inn i det på et forum. Ville bare få frem at jeg synes det er dumt å ikke bruke stemmeretten. 1
Katretty Skrevet 23. mai 2021 #136 Skrevet 23. mai 2021 Altså, jeg synes at det fint burde gå an å ha forskjellige meninger uten at man skal gå rundt og kalle hverandre både det ene og det andre. Hvis du blir fryst ut på grunn av meningene dine, er det kanskje på tide å finne nye venner. 5
Katretty Skrevet 23. mai 2021 #137 Skrevet 23. mai 2021 Dumt at det skal være slik. Jeg har selv en nær venninne som jeg fint kan være uenig med uten at det blir splid. Skulle ønske flere var sånn. 1
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 23. mai 2021 #138 Skrevet 23. mai 2021 Stemmer nok på AP. Nåværende regjering fører mye slem politikk mot de syke og svake. Det vises også på de lange, triste matkøene utenfor Fattighuset og hos andre veldedige organisasjoner. Er redd for å miste inntekten om jeg blir syk og faller utenfor arbeidslivet, havne på sosialen, måtte selge hus og bil og alle verdier før jeg får penger til mat og medisiner. Måtte gå inn i alderdommen uten å eie nåla i veggen. Det er mange triste skjebner. https://aap-aksjonen.no
ErGlad Skrevet 23. mai 2021 #139 Skrevet 23. mai 2021 Hvemsomhelst skrev (52 minutter siden): Stemmer nok på AP. Nåværende regjering fører mye slem politikk mot de syke og svake. Det vises også på de lange, triste matkøene utenfor Fattighuset og hos andre veldedige organisasjoner. Er redd for å miste inntekten om jeg blir syk og faller utenfor arbeidslivet, havne på sosialen, måtte selge hus og bil og alle verdier før jeg får penger til mat og medisiner. Måtte gå inn i alderdommen uten å eie nåla i veggen. Det er mange triste skjebner. https://aap-aksjonen.no De har vært greie og økt grunnbeløpet med 5 % i år. I motsetning til 2,7 % for vanlig arbeidstakere. Det er ikke å være slem, men de er snill mot dere. 2
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 23. mai 2021 #140 Skrevet 23. mai 2021 Visum skrev (46 minutter siden): De har vært greie og økt grunnbeløpet med 5 % i år. I motsetning til 2,7 % for vanlig arbeidstakere. Det er ikke å være slem, men de er snill mot dere. Sykdom og ulykke kan ramme alle, så plutselig kan man bli en av «dere». Også du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå