Gå til innhold

Dere med ufordragelige barn: Når begynte dere å se tegnene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Foreldrene skulle ihvertfall hatt veiledning. 

Nei, det er ikke en diagnose. Barnet ble henvist til PPT allerede som 2 åring, men skulle heller ha blitt henvist til barnevernet. Det er fri oppdragelse og umodne foreldre.

Anonymkode: e129a...923

Barn spytter ikke folk i ansiktet, pga slappe foreldre. Om dette ikke er et barn med diagnose, så er det iallfall et barn som strever. Det skal jeg love deg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest WhisperingWind

Om et barn er ufotdrsgelig uten diagnose så er det jo oppdragelsen som har totalt feilet. Så da er det jo foreldrene som er årsaken👀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke ufordragelige barn. Jeg har hele tiden satt grenser, og er nesten bekymret for at de ikke har noe ungdomsopprør overhodet. 

Det er bare en venninne som har ufordragelige barn. Det så vi andre veldig tidlig, og hvorfor (foreldre som kjefter, skriker og brøler), men tror ikke de selv innså det før barna ble tenåringer. Som oppfører seg slik mor og far har lært dem egentlig. 

Anonymkode: cde70...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dere med ufordragelige barn: Når begynte dere å se tegnene?"

Svaret for mange kvinner er egentlig første gang de så faren. Uten å se faren...

Anonymkode: 7310b...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo veldig individuelt. Det finnes mange flinke foreldre som fremdeles har utfordrende barn. Det kan jo skyldes at barnet har en eller flere diagnoser. Da er det ikke bare å "oppdra" barnet. De barna trenger riktig, tilpasset rettledning og veiledning i årevis, kanskje hehe livet fra utenforstående fagfolk.

Noen foreldre setter jo for lite grenser. Men mange barn med utfordrende atferd har også opplevd vold, traumer eller andre svært vanskelige ting i livet som gjør at de utagerer fordi de ikke har det bra. 

Så dette er ikke svart, hvitt. 

Anonymkode: 2788c...f2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har ikke ufordragelige barn. Jeg har hele tiden satt grenser, og er nesten bekymret for at de ikke har noe ungdomsopprør overhodet. 

Det er bare en venninne som har ufordragelige barn. Det så vi andre veldig tidlig, og hvorfor (foreldre som kjefter, skriker og brøler), men tror ikke de selv innså det før barna ble tenåringer. Som oppfører seg slik mor og far har lært dem egentlig. 

Anonymkode: cde70...017

Det stemmer. Barn får det vondt på innsiden og tar skade av slikt. Det kan være psykisk vold og barna får det ikke bra. Det er stor forskjell på å sette grenser, og å skrike og kjefte. Så utagerer barna selv både fordi de ikke har det bra med seg selv og fordi det er et innlært mønster av foreldrene. 

Anonymkode: 2788c...f2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.5.2021 den 15.47):

Problemet med denne tråden er barnesynet. Om en endrer fokus fra «for et ufordragelig barn» til «hva er utfordringen til dette barnet, hvordan kan jeg møte det på en god måte» endrer blikket på hvordan en ser barnet. 
De fleste barn ønsker å få til god oppførsel og når de ikke klarer det er det nederlag for de også. Slik oppførsel har alltid en årsak. 

Møter en barnet med «for et ufordragelig barn» bekrefter en denne rollen også for barnet som påvirker synet på seg selv.

Selvfølgelig møtt min andel barn som utfordrer meg jeg også, men de merker umiddelbart hvordan en ser på de og snakker til de. 

Anonymkode: e4d85...db4

Det er akkurat dette 👏 Det er alltid en årsak bak atferden til barnet. Prøv å forstå hvorfor i stedet for at barnet er "en drittinge". 

Barnet speilet seg også i andre som du sier. Viktig, viktig budskap 😍

Anonymkode: 2788c...f2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/10/2021 at 12:48 PM, appelsinjuice said:

Tja, du kan jo spørre foreldrene dine når de merket det med deg :) 

Ser så alt for ofte sånne kommentarer på dette forumet. Folk som har behov for å rakke ned på andre anonymt for å få ut litt av sin egen gruff.

Det at man har "ufordragelige" barn bør ikke bety at man selv er ufordragelig. Noen barn er mer krevende, eller har vært utsatt for opplevelser som som familien selv ikke har vært skyld i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NigBigger skrev (3 minutter siden):

Ser så alt for ofte sånne kommentarer på dette forumet. Folk som har behov for å rakke ned på andre anonymt for å få ut litt av sin egen gruff.

Det at man har "ufordragelige" barn bør ikke bety at man selv er ufordragelig. Noen barn er mer krevende, eller har vært utsatt for opplevelser som som familien selv ikke har vært skyld i.

Nå var det vel TS som begynte ved å rakke ned på uskyldige barn her, var det ikke? :klo: 

Selv syntes jeg det er temmelig ufordragelig å påstå at små barn er «ufordragelige», så kommentaren står jeg for. :) 

Det finnes ikke «ufordragelige» barn, bare barn som har det vanskelig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.5.2021 den 11.03):

Slike barn har som regel foreldre som ikke ser feil på sine barn.

Anonymkode: 31489...648

Helt enig! Ser det i flere tilfeller.

Anonymkode: a1060...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

appelsinjuice skrev (På 12.5.2021 den 13.23):

Nå var det vel TS som begynte ved å rakke ned på uskyldige barn her, var det ikke? :klo: 

Selv syntes jeg det er temmelig ufordragelig å påstå at små barn er «ufordragelige», så kommentaren står jeg for. :) 

Det finnes ikke «ufordragelige» barn, bare barn som har det vanskelig. 

Helt enig med deg! Håper ikke de som sitter på KG og legger ut slikt guffe, jobber med unger. Eller mennesker i det hele tatt! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje barnet utsettes for seksuelle overgrep?

Idiot-tråd!

Anonymkode: beeb3...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.5.2021 den 11.03):

Slike barn har som regel foreldre som ikke ser feil på sine barn.

Anonymkode: 31489...648

Signerer denne. Dessverre

Jobber i barn og ungdomsbransjen og foreldra til disse barna er heller ikke enkle å ha noe med å gjøre. 
  
men det trenger ikke å være grunnen. det var en side av saken. En annen side av saken er hvem henger barnet med på fritiden? Hva slags venner har ungen? 
 

Et sted må det jo komme fra. Det kan også være traumer som barnet har opplevd, men ikke fortalt om

Endret av Traktorlesba96
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

appelsinjuice skrev (På 12.5.2021 den 13.23):

Nå var det vel TS som begynte ved å rakke ned på uskyldige barn her, var det ikke? :klo: 

Selv syntes jeg det er temmelig ufordragelig å påstå at små barn er «ufordragelige», så kommentaren står jeg for. :) 

Det finnes ikke «ufordragelige» barn, bare barn som har det vanskelig. 

TS har ikke rakket ned på noen.

La oss legge politisk korrekthet og nymotens krenkethet til side et øyeblikk og være ærlige her: Selvsagt finnes det ufordragelige barn. Det finnes mange av dem! Og ikke alle er ofre som har hatt det helt jævlig, har diagnoser eller dårlige foreldre å skylde på. Hvorfor og hvordan de er blitt som de er, ja det kan ha mange årsaker. Men å påstå at de ikke finnes blir for dumt.

Anonymkode: b27a8...3b5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/12/2021 at 1:23 PM, appelsinjuice said:

Nå var det vel TS som begynte ved å rakke ned på uskyldige barn her, var det ikke? :klo: 

Selv syntes jeg det er temmelig ufordragelig å påstå at små barn er «ufordragelige», så kommentaren står jeg for. :) 

Det finnes ikke «ufordragelige» barn, bare barn som har det vanskelig. 

Hvor rakker hun ned? At hun snakker om at det finnes ufordragelige barn?
Hvis du tror ufordragelige barn ikke finnes anbefaler jeg en kikk i ordboken..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatja skrev (På 11.5.2021 den 19.23):

Barn spytter ikke folk i ansiktet, pga slappe foreldre. Om dette ikke er et barn med diagnose, så er det iallfall et barn som strever. Det skal jeg love deg. 

Oppføre seg kan barnet ihvertfall ikke.

Anonymkode: e129a...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

appelsinjuice skrev (På 10.5.2021 den 12.48):

Tja, du kan jo spørre foreldrene dine når de merket det med deg :) 

Og denne kommentaren gjør ikke deg det spor bedre.

Anonymkode: 6d3e6...bc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke ufordragelige barn. Men når de begynner å bli ungdommer derimot, vet de forskjellen mellom rett og galt. Når de vet hva det vil si å være ufordragelig, og velger å være det. Da kan vi begynne å pålegge dem en slikt ansvar. 

Men barn.. huff.. de finnes ikke ufordragelige. Det er ingen barn som vil være slik og ser på seg selv slik. De er bare et produkt av hva de blir oppdratt til. Alle barn er gode og skjønne i alle former. ❤️  

(og dette med at et krevende høylytt barn på 2 år er ufordragelig er helt misforstått.. Dette er jo bare kjempe bra for utviklingen! De skal teste grenser, si ifra, og tørre og være et barn. De skal også finne sin plass i livet. Jeg ville heller vært mer skeptisk til et lite barn som satt helt stille uten å støye og som gjorde alt foreldrene sa til en hver tid..) 

Anonymkode: 6d3e6...bc9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NigBigger skrev (10 timer siden):

Hvor rakker hun ned? At hun snakker om at det finnes ufordragelige barn?
Hvis du tror ufordragelige barn ikke finnes anbefaler jeg en kikk i ordboken..

Ok, men jeg ser fortsatt ingenting om barn der, ei heller en beskrivelse som passer noe barn jeg har møtt :klo: :

«ufordragelig

u|fordragelig a2 egentlig: som ikke tåles, nå bare: motbydelig, høyst utiltalende»
 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Og denne kommentaren gjør ikke deg det spor bedre.

Anonymkode: 6d3e6...bc9

Kanskje ikke, men jeg er voksen og ufordragelige voksne finnes nok, ref. ordboken. :P 
 

Anonymkode: a60be...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare helt konkret så skjer dette fra rundt 2-4 år etter trassen har romstert og barnet nå vet passen til sine foreldre. Så det begynner jo tidlig for så å bare bli verre og verre.

blir også en ekstra utfordring når de blir tenåringer igjen, men det også baserer seg på foreldreinnsatsen som ble gjort når barna var små.

Anonymkode: 161e1...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...