Gå til innhold

Dagen i dag er en grusom dag,

reddelinnea

Anbefalte innlegg

Synes det var et godt forslag å flytte, når situasjonen er som den er med foreldrene dine... Høres ikke særlig hyggelig ut.

En ting til, hva med gruppeterapi? Der kan du jo treffe andre som er i samme situasjon som deg. Bor du i nærheten av Oslo forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler angsten min er som en stor svær isbjørn som skal angripe meg hele tiden uansett hva jeg gjør, eller hvor jeg er. Isbjøren er der uansett om jeg er hjemme eller utenfor hjemmet. Er aldri trygg uansett hva jeg gjør, eller hvor jeg er. Jeg er ikke trygg når jeg ligger undre dyna engang jeg? Jeg er bare sprø jeg...

Jeg er så sinna på meg selv fordi jeg aldri er trygg jeg.. dumme meg.. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var et godt forslag å flytte, når situasjonen er som den er med foreldrene dine... Høres ikke særlig hyggelig ut.

En ting til, hva med gruppeterapi? Der kan du jo treffe andre som er i samme situasjon som deg. Bor du i nærheten av Oslo forresten?

Hei...

Jeg må nok flytte ja, men jeg tør ikke å flytte til leiligheten min jeg da. :sjenert:

Gruppeterapi, det tør jeg ikke, tør så vidt bare å prate til terapauten jeg da.. :sjenert:

Tusen takk for svaret:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så trist at du har sånn angst, jeg.....

Tusen takk lillemy..

Jeg er vant til angsten jeg. Har hatt den i 25 år, så jeg vet ikke hvordan det er å være som alle andre jeg... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er fint at det i alle fall er noen du kan snakke med. Hjelper det noe da?

Har sendt deg PM  ;)

Jeg vet ikke om noe hjelper på meg mere jeg.

Jeg er her inne for å få tida til å gå lissom.

Tusen takk for meldinga di :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Linnea! Jeg har lest litt av det du har skrevet, og ville bare legge igjen en liten hilsen. Det virker som du får mange gode råd av mange gode personer her inne :) så jeg skal ikke prøve meg på å si noe spesielt. Men må bare si det igjen at du er på ingen måte dum og håpløs slik du selv føler, du virker som ei veldig kjekk jente. Det er så synd at du sliter som du gjør, men det er jo ikke din egen skyld, ingenting av dette er noe du skal bebreide deg selv for! Skjønner det ikke hjelper at mange sier mange sånne ting og at man kanskje lurer på hvorfor man skal tro på det, men når så mange sier det så må det jo være no i det?:) Håper ting vil ordne seg :klem:

Endret av karrie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg ligget å sovet lenge, har bare lyst til å sove. Lå under dyna til halv tre i dag morres jeg. Men jeg våkna klokka elve, og tenkte at det var midt på natta, også tror jeg sovna igjen. Har bare lyst til å sove bort livet jeg. :tristbla::sove:

Også sto jeg opp og spiste pizza. Det er godt det. Mamma hadde laget det i går også spiste jeg restene i dag, til frokost. Jeg er ikke så glad i brødmat jeg da. Det smaker lissom ikke. Bedre med pizza, enn tørt brød? Og sjokolade da. Det har jeg også spist i dag. Det også smaker godt. nam nam.

Så har jeg ikke gjort noe mere, krangla med familien igjen. Slitsomt. Jeg har også dusjet i dag, og foreldrene mine klager på at jeg ikke har tørket opp vannet som vanlig, men jeg har tørket opp. Det er bare ikke bra nok. Jeg er aldri bra nok jeg. Jeg bare ødelegger overalt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Linnea! Jeg har lest litt av det du har skrevet, og ville bare legge igjen en liten hilsen. Det virker som du får mange gode råd av mange gode personer her inne  :) så jeg skal ikke prøve meg på å si noe spesielt. Men må bare si det igjen at du er på ingen måte dum og håpløs slik du selv føler, du virker som ei veldig kjekk jente. Det er så synd at du sliter som du gjør, men det er jo ikke din egen skyld, ingenting av dette er noe du skal bebreide deg selv for! Skjønner det ikke hjelper at mange sier mange sånne ting og at man kanskje lurer på hvorfor man skal tro på det, men når så mange sier det så må det jo være no i det?:)  Håper ting vil ordne seg  :klem:

Tusen takk for innlegget.:)

Jeg vet ikke hvorfor jeg synes jeg er dum, håpløs og sånn jeg. Det blir nesten som å si til en anoretiker at du ikke er tykk. Når de selv tror de er tykke? Lissom. Eller det var et dumt forslag. Men det er sånn jeg føler det. Jeg har hørt at jeg er dum, udugelig gjennom hele oppveksten, på skolen ble jeg masse mobba og elevene kalte meg dum ol Og da trodde jeg på de da. Hvis jeg sa noe i klasse så lo de av meg, så da turte jeg ikke å si noe da lissom.

Hmmm... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for innlegget.:)

Jeg vet ikke hvorfor jeg synes jeg er dum, håpløs og sånn jeg. Det blir nesten som å si til en anoretiker at du ikke er tykk. Når de selv tror de er tykke? Lissom. Eller det var et dumt forslag. Men det er sånn jeg føler det. Jeg har hørt at jeg er dum, udugelig gjennom hele oppveksten, på skolen ble jeg masse mobba og elevene kalte meg dum ol Og da trodde jeg på de da. Hvis jeg sa noe i klasse så lo de av meg, så da turte jeg ikke å si noe da lissom.

Hmmm... :roll:

Tror du har helt rett i sammenlikningen din med anorektikeren, jeg. Alle andre ser at en anorektiker er tynn som en spiker, men anorektikeren selv "ser" ei feit blubbe i speilet for det. På samme måte ser vi her inne (og sikkert mennesker du treffer i det virkelige liv) at du er flink til å uttrykke deg og at du er god til å si positive ting til andre mennesker, men så snart du omtaler deg selv så ser du selv bare negative ting. Så jeg synes sammenlikningen var god, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Linnea.

Tar du igjen med foreldrene dine når de kjefter på deg? Du sier at dere krangler, så da tør du vel å bli sint på dem? Har dere det hyggelig også av og til?

Synes forresten at sammenlikningen med anorektikeren er veldig bra - det er akkurat sånn det er!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tror du har helt rett i sammenlikningen din med anorektikeren, jeg. Alle andre ser  at en anorektiker er tynn som en spiker, men anorektikeren selv "ser" ei feit blubbe i speilet for det. På samme måte ser vi her inne (og sikkert mennesker du treffer i det virkelige liv)  at du er flink til å uttrykke deg og at du er god til å si positive ting til andre mennesker, men så snart du omtaler deg selv så ser du selv bare negative ting. Så jeg synes sammenlikningen var god, jeg.

Tusen takk cata....

Jeg har tenkt ¨på dette mange ganger jeg, at jeg føler meg som en anoretiker, men på en annen måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Linnea.

Tar du igjen med foreldrene dine når de kjefter på deg? Du sier at dere krangler, så da tør du vel å bli sint på dem? Har dere det hyggelig også av og til?

Synes forresten at sammenlikningen med anorektikeren er veldig bra - det er akkurat sånn det er!

Tusen takk hu i svingen..

Jeg sier bare at de foreldrene ikke skal bli sinte på meg jeg, og at de aldri er fornøyd med det jeg gjør, også går jeg inn på rommet mitt og gråter. Men da bare følger foreldrene mine etter meg og skriker gjennom døra, og da blir jeg enda mere redd da... :sjenert:

Jepp, det er nesten som det med anoretikeren ja. Jeg tenker på det mange ganger jeg.. At det er mye av det samme.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:roll::roll::roll: I dag har jeg vært en liten tur ut på butikken, for å kjøpe sjokolade og evt. klær.. Skummelt det. Jeg gikk sånn midt på dagen siden da er det iikke så mange mennesker der. Hadde tenkt å kjøpe noe tøy siden masse av det gamle tøyet mitt er altfor lite, siden jeg bare legger på meg av all sjokoladen. Jeg vil så gjerne slutte å spise sjokolade, og jeg prøver å spise mindre, men det er ikke så lett når sjokoladen er den eneste lille høydepunktet i hverdagen? :roll:

:roll::roll: Men det ble ikke noe klær på meg nei, siden jeg ikke turte å gå der så lenge, også klarer jeg aldri å bestemme meg for hva jeg skal kjøpe, fordi jeg aldri blir fornøyd med det jeg har på meg. Klærne sitter ikke pent på meg. Jeg ser ikke ut i noe. Ser stygg ut der jeg går. Så jeg dro hjem uten noe klær. Og var lei meg fordi da må jeg snart på butikken igjen. Æsj. Men det er ikke så lett når jeg aldri blir fornøyd.. :frustrert::frustrert:

:roll: Også spiser jeg og, bare eser ut. Men jeg blir bare enda mere depremert når jeg bare legger på meg igjen. Jeg har ikke noe lyst, også får jeg så dårlig samvittighet når jeg spiser mat. Vet ikke hvorfor jeg, jeg er så missfornøyd med meg selv. Hater kroppen min, hater livet også. Jeg hater alt jeg. Er ikke fornøyd med noe i livet. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert: Det er så skummelt å gå i butikken. Jeg gjemmer meg, og når ekspeditørene spør meg om jeg trenger noe hjelp, så sider jeg at jeg bare titter, også ler jeg. Og føler meg som den tullingen, og løper inne på prøverommet med noe klær, også spør ekspeditøren om den passa, og da blir jeg enda mere redd. Og sier vet ikke. Og det er ivertfall flaut. Også går jeg ut når ekspeditøren har gått. Lurer på hva hun tenker om dumme meg da..

Jeg går i butikken og ser ned i bakken, og det er ivertfall dumt og flaut, føler meg som den tullingen jeg. :sjokkbla:

Jeg pleier mest å gå på de store kjedene jeg da. Siden der kan jeg gjemme meg. Hvis jeg ser en som kommer mot meg av ekspeditrene, later jeg som at jeg fant noe annet på den andre siden av butikken og går bort. Men da føler jeg meg så slem siden jeg går bort fra dem. Pinlig. Føler meg alltid slem jeg. Slemme dumme idioten linnea. :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...