Gå til innhold

Dagen i dag er en grusom dag,

reddelinnea

Anbefalte innlegg

litt av grunnen til at du HAR fått de problemene du har?

å plassere problemer der de faktisk hører hjemme er viktig, var det noe foreldrene dine gjorde som i utgangspunktet fikk deg utrygg, så plasser det hos dem og ikke hos deg selv.

som voksen tar man valg, men det som skjer mot en når man er barn er faktisk de voksnes ansvar, og der bør det være!

som barn tror man at det er ens egen feil dersom foreldrene sine oppfører seg ufint, som barn regner man lett med at en selv da ikke har vært flink nok, snill nok, bra nok etc. det er vel en rimelig logisk tankemåte for ett barn.

det kan være vanskelig som voksen å se det, at man har tenkt feil siden man var liten, at man har påtatt seg skyld og vent seg til tanker som ikke stemmer fra man var liten av.

mangel på omsorg fra en forelder + mangel på hjelp, støtte og oppmerksomhet fra flere andre voksne rundt meg, var utgangspunktet til at jeg sliter med selvbildet og troen på at jeg er like mye verd som alle andre, at jeg er bra nok.

selv om jeg ser hva som skjedde og selv om jeg nå har lært meg å plassere tingene på rett plass, så er det likevel en lang vei å gå før man er "frisk". men før du klarer å plassere ting der de hører hjemme, så er det vanskelig å kunne gå videre tror jeg. du må frigjøre deg selv for alt du legger på egne skuldre som faktisk ikke har noe der å gjøre.

og dessuten reddelinnea, vær veldig forsiktig med å snakke om ønsket ditt om å dø her inne, selvmord og tanker/ønsker om å dø er egentlig ikke lov å snakke om her inne, det strider mot reglene.

vil du unngå å bli moderert og få advarsler, så ikke ta tankene dine om det her. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og hopp! En klem til deg i dag også :klem:

Hvis du bare klarer å komme deg forbi det å være redd for å flytte....hvis du får deg egen leilighet kan hende det går bedre? Virker jo som foreldrene dine er en stor del av problemet :( Å skru av vannet når du dusjer er jo direkte slemt. Kanskje psykologen din kan hjelpe deg med det å flytte?

Takk for skryt av avataren min forresten ;) synes den er ganske snerten selv, hehe ;)

Endret av Månekvinnen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Linnea, jeg regner med at du sover nå, men når du leser dette så håper jeg du er klar for å ta en beslutning. Begynne å se etter leiligheter på nettet bittelitt kanskje? Bare for å se hvilke muligheter det finnes der du bor?

Lykke til :-D

:klem:

Hei..

Jeg har en leilighet, men problemet er at jeg ikke tør å flytte dit. Er så redd for å være alene jeg. Unnskyld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har du søsken?

Har du alltid hatt et anstrengt forhold til foreldrene dine?

Eller er det blitt slik etter at du ble voksen?

Kan du snakke med dem om angsten din?

Jeg må nok si at jeg ville heller ikke likt at barna mine snudde døgnet helt på hodet, selv om de var 25 år. Jeg tror det er bedre (sunnere) å være våken på dagen og sove om natten. Når du sitter oppe til over 04.00, kan jeg faktisk skjønne at de blir litt irriterte.

Men å skru av vannet og ta sikringen når du er i dusjen, høres bare slemt ut. Hvorfor gjør de det? Synes de at du dusjer for lenge? Uansett høres det ut som en dårlig ting å gjøre!

Jeg har en storebror, men har ikke noe kontakt med han.

jepp, jeg har alltid hatt et anstrengt forhold til foreldre.

Også da jeg var barn.

De skrur av dusjen og lyset fordi de er sinna fordi jeg ikke har ryddet opp på rommmet mitt... Men jeg orker ikke å rydde. Er så kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt av grunnen til at du HAR fått de problemene du har?

å plassere problemer der de faktisk hører hjemme er viktig, var det noe foreldrene dine gjorde som i utgangspunktet fikk deg utrygg, så plasser det hos dem og ikke hos deg selv.

som voksen tar man valg, men det som skjer mot en når man er barn er faktisk de voksnes ansvar, og der bør det være!

som barn tror man at det er ens egen feil dersom foreldrene sine oppfører seg ufint, som barn regner man lett med at en selv da ikke har vært flink nok, snill nok, bra nok etc. det er vel en rimelig logisk tankemåte for ett barn.

det kan være vanskelig som voksen å se det, at man har tenkt feil siden man var liten, at man har påtatt seg skyld og vent seg til tanker som ikke stemmer fra man var liten av.

mangel på omsorg fra en forelder + mangel på hjelp, støtte og oppmerksomhet fra flere andre voksne rundt meg, var utgangspunktet til at jeg sliter med selvbildet og troen på at jeg er like mye verd som alle andre, at jeg er bra nok.

selv om jeg ser hva som skjedde og selv om jeg nå har lært meg å plassere tingene på rett plass, så er det likevel en lang vei å gå før man er "frisk". men før du klarer å plassere ting der de hører hjemme, så er det vanskelig å kunne gå videre tror jeg. du må frigjøre deg selv for alt du legger på egne skuldre som faktisk ikke har noe der å gjøre.

og dessuten reddelinnea, vær veldig forsiktig med å snakke om ønsket ditt om å dø her inne, selvmord og tanker/ønsker om å dø er egentlig ikke lov å snakke om her inne, det strider mot reglene.

vil du unngå å bli moderert og få advarsler, så ikke ta tankene dine om det her.  ;)

Jeg føler det er min feil siden foreldrene mine ikke liker meg. Føler jeg svikter dem jeg- Siden jeg ikke klarer å glede dem. ved å være frisk.. Og foreldrene mine vil at jeg skal være som alle andre. De sier jo at jeg kommer til å angre fordi jeg er så slem mot dem...

Blir så lei meg jeg da..

:sjenert:

Unnskyld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og hopp! En klem til deg i dag også  :klem:

Hvis du bare klarer å komme deg forbi det å være redd for å flytte....hvis du får deg egen leilighet kan hende det går bedre? Virker jo som foreldrene dine er en stor del av problemet :( Å skru av vannet når du dusjer er jo direkte slemt. Kanskje psykologen din kan hjelpe deg med det å flytte?

Takk for skryt av avataren min forresten ;) synes den er ganske snerten selv, hehe ;)

tUsen takk.

Jeg tør ikke å flytte til leiligheten min jeg.

Sorry. Er en pyse jeg..

Synes avataren din er fin jeg.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er din dagbok, reddelinnea. Du behøver ikke si unnskyld hele tiden :)

hehe.. Jeg er lissom sånn unnskyld for at jeg er til jeg da..

Jeg unnskylder alltid meg selv.

Fordi det høres så dumt ut, og rart det jeg skriver.

Alt blir bare dumt og rart.

Lissom.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å vær litt mer bevisst på det. Se gjennom innlegget før du poster det og slett alle unnskyldninger! Du skriver både godt og innsiktsfullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å vær litt mer bevisst på det. Se gjennom innlegget før du poster det og slett alle unnskyldninger! Du skriver både godt og innsiktsfullt.

Synes det jeg skriver bare blir rart og feil jeg.

Og når jeg skriver så tviler jeg alltid om jeg skal slette det eller ikke.

Fordi det ser lissom så dumt ut på skjermen.. :overrasket:

Men hvis jeg skriver så ser det dumt ut på papiret også.. :overrasket:

Vet ikke hvorfor jeg. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Jeg har en leilighet, men problemet er at jeg ikke tør å flytte dit. Er så redd for å være alene jeg. Unnskyld..

Ok, men så bra at du har en leilighet da! Da har du jo en start! Kanskje du kan sove over der noen ganger bare til å begynne med, sånn smygflytte ut litt av gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe i veien med innleggene dine. Tror bare Lilypie mener at du kan gå på jakt etter "unnskyld'ene" dine og slette dem. Det er ingen grunn til å be om unnskyldning i din dagbok, vet du. Hvis det er noe sted du kan skrive hva du vil, så er det i den.

(Og dermed motsier jeg meg selv, for da må du jo kunne skrive akkurat så mange "unnskyld" som du bare vil også. :klaske: )

Ble forresten litt nysgjerrig... Bodde du i leiligheten din like etter at du fikk den, eller har du aldri prøvd å bo i den? (Neida, du trenger slett ikke svare på det hvis du ikke vil.) Er det noen du stoler såpass på at du kunne ha vedkommende som overnattingsgjest, sånn at du fikk prøvd leiligheta uten å være helt alene i den?

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, men så bra at du har en leilighet da! Da har du jo en start! Kanskje du kan sove over der noen ganger bare til å begynne med, sånn smygflytte ut litt av gangen?

Har sovet der, men jeg er så redd og da bare reiser jeg hjem igjen. Jeg er rar jeg.. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe i veien med innleggene dine. Tror bare Lilypie mener at du kan gå på jakt etter "unnskyld'ene" dine og slette dem. Det er ingen grunn til å be om unnskyldning i din dagbok, vet du. Hvis det er noe sted du kan skrive hva du vil, så er det i den.

(Og dermed motsier jeg meg selv, for da må du jo kunne skrive akkurat så mange "unnskyld" som du bare vil også. :klaske: )

Ble forresten litt nysgjerrig... Bodde du i leiligheten din like etter at du fikk den, eller har du aldri prøvd å bo i den? (Neida, du trenger slett ikke svare på det hvis du ikke vil.) Er det noen du stoler såpass på at du kunne ha vedkommende som overnattingsgjest, sånn at du fikk prøvd leiligheta uten å være helt alene i den?

Jeg har sovet i leiligheten en natt og en natt i mellom. Men jeg er så redd, og tør nesten ikke å sove der. Er så redd det kommer noen jeg. Flaut :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag så stod jeg opp klokka to midt på dagen jeg da. Orka ikke å stå opp så jeg lå under dyna, men jeg var så rastløs, og klarte ikke å ligge der lengre. Så gikk jeg inn på nettet og har sittet på kvinneguiden. Og kjedet meg. Også har jeg spist masse sjokolade. Nå spiser jeg vanilje youghurt med sjokolade oppi. Det er godt det. Men jeg bare legger på meg, og får så dårlig samvittighet fordi jeg bare legger på meg jeg. Og eser ut. Jeg får alltid dårlig samvittighet ved å spise jeg. Skjønner ikke hvorfor. Men jeg får dårlig samvittighet for alt jeg da.

Også har jeg dusja, og det er kjedelig. Alt er så kjedelig. Stå opp, spise sjokolade, vaske håret, se på tv selv om jeg ikke ser, høre på musikk selv om det er også kjedelig. Men jeg må bare få tida til å gå lissom. Timene er så lange, og dagene og minuttene blir jo aldri ferdige :(:overrasket::sjenert::tristbla: Æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også bare sitter jeg her hele natta, bare forå få tida til å gå, også kan jeg sove masse dagen etterpå. Fordi hvis jeg legger meg tidlig, så våkner jeg tidlig, og da blir dagen så lang. Men hvis jeg legger meg klokka fire midt på natta så sover jeg også langt utpå dagen, og da er lissom de timene ferdige. Vil bare bli fortest mulig ferdig jeg. Er helt dum jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:spretttoy: :sjokkbla: :forvirra:Men i natt må jeg legge meg før fordi jeg skal til terapauten i morra, og jeg gruer meg. Gruer meg sånn at jeg kjenner det i magen. Men skjønner ikke hvorfor jeg gruer meg like mye nå, siden jeg har gått til henne i over to år, men det er like skummelt å gå til henne nå? Også lurer jeg på hva hun spør og sier til meg. Er så redd. Og etterpå får jeg bare enda mere angst fordi jeg lurer på alt det dumme jeg har sagt, og gjort. Jeg lurer sånn på hva terapauten tenker om meg jeg. Lurer sånn på hvordan hun tror jeg er. Siden jege r den tullingen lissom. :sprettoy::sprettoy::sprettoy::sprettoy::forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...