Bustetroll Skrevet 28. november 2005 #621 Del Skrevet 28. november 2005 Har du prøvd å leke? Hva kan gi deg gode følelser? Noe spesielle interreser? Hobby? Det er viktig å prøve, selv om man egentlig vil. Og selv om det er vanskelig. Da blir det bedre etter hvert. Jeg vet. Du må bare tro meg. Prøv å lek deg litt. Gjør ting du kan smile av. Noe må det jo være. Blås såpebobler. Lag muffins med non-stop på. Tegn. Spill et spill. Les en bok. Prøv å finne noe du kan kose deg med når angsten tar overhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 29. november 2005 #622 Del Skrevet 29. november 2005 Heisann. Stikker bare innom med en liten "god kveld" hilsen, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. november 2005 #623 Del Skrevet 29. november 2005 God natt søta, sov godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 30. november 2005 Forfatter #624 Del Skrevet 30. november 2005 Kan det være en måte å angripe ansten på?? Bruke den tiden på døgnet da du har minst angst?? Har du prøvd det? ← Jeg synes angsten er stor 24 timer i døgnet jeg. Den er der hele tiden. Hvordan kan jeg angripe angsten? Jeg er bare så lei av å ha angst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 30. november 2005 Forfatter #625 Del Skrevet 30. november 2005 Har du prøvd å leke? Hva kan gi deg gode følelser? Noe spesielle interreser? Hobby? Det er viktig å prøve, selv om man egentlig vil. Og selv om det er vanskelig. Da blir det bedre etter hvert. Jeg vet. Du må bare tro meg. Prøv å lek deg litt. Gjør ting du kan smile av. Noe må det jo være. Blås såpebobler. Lag muffins med non-stop på. Tegn. Spill et spill. Les en bok. Prøv å finne noe du kan kose deg med når angsten tar overhånd. ← Tusen takk for mange gode forslag bustetroll Jeg har lissom ingen hobbyer jeg. det er ingenting som jeg spesielt liker, og jeg vet ikke hvorfor jeg. Men jeg synes ikke noe er morsomt i livet. Synes livet er gørr jeg. Og jeg er lei av å kjempe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 30. november 2005 Forfatter #626 Del Skrevet 30. november 2005 Heisann. Stikker bare innom med en liten "god kveld" hilsen, jeg. ← Så hyggelig cata Håper du får en god kveld også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 30. november 2005 Forfatter #627 Del Skrevet 30. november 2005 God natt søta, sov godt! ← Tusen takk rosin God kveld til deg og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 30. november 2005 Forfatter #628 Del Skrevet 30. november 2005 Nå er jeg bare enda mere depremert. Jeg har gått opp så mye i vekt i det siste. Har lagt på meg 10 kilo bare siden sommeren. Pga. remeronen tror jeg. Jeg prøvde et skjørt jeg kjøpte i sommer, og jeg fikk den ikke på meg engang. Rumpa mi er for stor. Æsj. Jeg er så missfornøyd med meg selv. Jeg vil slutte på remeronen, men har ikke vært hos legen ennå. Fordi jeg ikke tør, og fordi jeg bare utsetter. Også har jeg ikke merka noe heller. Ikke noe på depresjonen min. Æsj. Og nå er jeg bare enda mere depremert siden jeg har lagt på meg så mye. Jeg sa ifra til psykologen min i forgje uke at jeg ville slutte på dem. Og hun skulle ringe til legen. Men jeg var hos henne i dag, onsdag. Og hun hadde ikke ringt, men skulle snakke med legen denne uka. Og det er jo greit det. Jeg er bare så redd leger jeg. Men jeg er jo redd for alle mennesker, ikke bare leger. Men det er så skummelt å sitte på venterommet ol, så psykologen er med meg dit. Flaut. Fordi jeg ikke tør å gå dit alene, og ikke tør å prate med legen heller. I dag har jeg prøvd å spise noe mindre, for å prøve å gå ned. Men hvis jeg spiser noe mindre så blir jeg bare så depremert og lei meg. Og sinna hvis jeg ikke får mat. Så da spiser jeg frukt ol. for å dempe sultfølelsen. Men det er jo sjokolade som kroppen min roper etter da. Og ikke frukt. Merker at humøret blir så mye dårligere når jeg hele tiden tenker på sjokolade, og har lyst på. Men så må jeg si nei til meg selv. Men kroppen roper etter sjokolade den. Æsj. Jeg er et sjokovrak. Så nå drikker jeg masse vann. Istedenfor juice. Og får prøve å spare noen kallorier på ting jeg klarer å avstå fra. Også har jeg spist grovt brød i dag. Noe jeg aldri pleier å gjøre, men jeg blir jo ikke noe mindre sulten av det heller. Er jo sulten uansett jeg da. Selv om man egentlig ikke skal bli så sulten av grovt brød har jeg hørt. Men jeg har så mye matlyst at det blir plagsomt alt sammen. Mamma har bursdag i dag også. Hehe. Nå er jeg sulten igjen. Uff. Også trøstespiser jeg så mye sjokolade selv om jeg ikke vil. Men det er ikke så lett å la være når den eneste høydepunktet i hverdagen er sjokoladen. Jeg har prøvd å tatt kromtabletter også, men jeg merker jo ingenting av de heller. Krom hjelper ikke på meg. Ikke på søtlysten min ivertfall., Og jeg som tok mere krom enn det som stod på pakningen også. Men ingen virkning. Jeg tror at når jeg er så depremert som jeg er så tror jeg det er vanlig med søtlyst. Lyst på noe søtt. Eller jeg vet ikke jeg da. Jeg har i grunnen vært sånn sjokovrak i mange år. Så lenge jeg kan huske. Husker at jeg ikke var noe spesielt glad i sånn gummi godteri ol. Men det er sjokoladen som jeg vil ha. Det er jo så merkelig at tilogmed da jeg var barn så var det sjokoladen, og ikke gummegodteri som var det store. Uff. Men jeg er bare så missfornøyd med meg selv. Hater meg selv jeg. Selvtillitten er på bunn den også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 30. november 2005 #629 Del Skrevet 30. november 2005 Det er ikke så moro å være hekta på sukker, nei... Hvor lenge tok du krom? Det pleier å gå noen uker før det virker. Men du, jeg lurer på om du har drevet med noen aktivitet noen gang? Som håndball, svømming, ridning eller noe? Du sier at du ikke interesserer deg for slike ting, men du har kanskje gjort det før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 30. november 2005 Forfatter #630 Del Skrevet 30. november 2005 Det er ikke så moro å være hekta på sukker, nei... Hvor lenge tok du krom? Det pleier å gå noen uker før det virker. Men du, jeg lurer på om du har drevet med noen aktivitet noen gang? Som håndball, svømming, ridning eller noe? Du sier at du ikke interesserer deg for slike ting, men du har kanskje gjort det før? ← Hei Jeg tok krom til to pakninger var tomme. Huske rikke hvor mye det var jeg. Er så glemsk jeg Jeg drev litt med svømming ja, men synes ikke det var noe morro heller. Men det er flere år siden nå. Jeg klarer lissom ikke å være glad, og da er det vanskelig å ha det morro også tror jeg. Eller jeg vet ikke. Skriver så mye dumt jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #631 Del Skrevet 30. november 2005 Halla bærta! Jeg fikk 5 på eksamen i dag og er så glad! Det må vel være noe som er gøy å gjøre, dette må vi bare komme til bunns i! Jeg vet ikke, jeg KAN jo ingenting om dette, men vet ikke om det er så lurt å tenke så mye på vekten? Ihvertfall sånn akkurat nå? Det viktigste er at du kan få det bedre med deg selv, tankene dine osv., og så at du kan ta ting som vekt osv på et senere tidspunkt? Sette seg ett og ett mål av gangen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 30. november 2005 #632 Del Skrevet 30. november 2005 Si en positiv ting om deg selv!!!!! Jeg BEORDRER deg til å gjøre det.. ikke?? Da kan jeg begynne... - Reddelinnea er tøff som prater med en psykolog (så du.. en liten ting om deg selv... Kanskje frysepulver også vil hjelpe reddelinnea igang???) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 30. november 2005 Forfatter #633 Del Skrevet 30. november 2005 Halla bærta! Jeg fikk 5 på eksamen i dag og er så glad! Det må vel være noe som er gøy å gjøre, dette må vi bare komme til bunns i! Jeg vet ikke, jeg KAN jo ingenting om dette, men vet ikke om det er så lurt å tenke så mye på vekten? Ihvertfall sånn akkurat nå? Det viktigste er at du kan få det bedre med deg selv, tankene dine osv., og så at du kan ta ting som vekt osv på et senere tidspunkt? Sette seg ett og ett mål av gangen? ← Hei ja Så bra. Gratulerer med femmeren på eksamen hurra.. Ja, sant det. Det viktigste er at tankene er bedre ja, men jeg er bare så bekymra for vekta også. Fordi jeg ser jeg blir større, og at jeg ikke klarer å ta kontroll over vekta heller. Og da blir jeg så sinna. Sinna og missfornøyd med meg selv. Siden jeg ikke får det til heller.. Og det er ikke noe gøy når ikke noe klær passe lengre heller, og man blir jo ikke noe mindre depremert av det heller.. Hehe.. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg. Alt er galt med meg. Det er bare masse gæli oppe i toppen. Helt skrudd tvers gjennom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 30. november 2005 Forfatter #634 Del Skrevet 30. november 2005 Si en positiv ting om deg selv!!!!! Jeg BEORDRER deg til å gjøre det.. ikke?? Da kan jeg begynne... - Reddelinnea er tøff som prater med en psykolog (så du.. en liten ting om deg selv... Kanskje frysepulver også vil hjelpe reddelinnea igang???) ← Tusen takk iss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 30. november 2005 #635 Del Skrevet 30. november 2005 Kom igjen nå. Jeg gir meg ikke. En bra ting du har gjort. Har du trøstet noen som trenger det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. november 2005 #636 Del Skrevet 30. november 2005 Hei ja Så bra. Gratulerer med femmeren på eksamen hurra.. ← Linnea er flink til å oppmuntre andre . (Der kom mitt bidrag iss.) Dessuten er det sant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 30. november 2005 Forfatter #637 Del Skrevet 30. november 2005 Nå har jeg så mye angst. Igjen. Men jeg har jo masse angst hele tiden jeg. Jeg føler at jeg dør av angsten. Siden den herjer i hele meg. Jeg får ikke til å skrive hvordan angsten herjer i kroppen. Finner ikke ord lissom. Angsten bare er der, stor hele tiden. Slitsomt. Også gir den masse smerter. Jeg tenkte jeg skulle gå ut på tur, i fem minutter. Men jeg har bare ikke orka, og tør ikke å gå ut heller. Også har jeg så sterk angst. Angst inne i magen. Og i halsen og i hele meg. Og når jeg har tatt på meg alle klæra, og skal åpne døra, så blir angsten enda større, og jeg lukker døra igjen og går inn. og tar av meg klæra. Jeg tør bare ikke. Føler meg stygg. Og jeg som må begynne å trene og å gå fordi jeg bare legger på meg sånn sinnsykt. Men jeg kan like godt få de problemene oppå de andre problemene. Fordi jeg kan like godt slite med alt. Samme om det kommer et nytt problem. Fordi jeg har så masse fra før av. De bare hoper seg opp. Og alle de dumme tankene oppe i toppen svirrer rundt. Masse negative tanker som kverner. Jeg hadde vondt i hodet i dag også. Æsj. Jeg har så mye vondt i hodet. Og jeg synes det er så flaut å fortelle psykologen og hun psykiatriske sykepleieren om alle de kroppslige plagene mine også. Føler meg som den hypokonderen som har vondt i hodet, ryggen og nakken, kvalm og uvel, mageknip, klump i halsen, svimmel, klump i magen, kvælingsfornemmelser, prikking inne i meg, nummenhet, tørr i munnen, varmebølger, stadig sultfølelse, nål i brystet, hjertebank, svette, sterk uro, osv. osv. Flaut å ha alt.. Jeg føler meg livredd siden angsten aldri gir seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 30. november 2005 Forfatter #638 Del Skrevet 30. november 2005 Kom igjen nå. Jeg gir meg ikke. En bra ting du har gjort. Har du trøstet noen som trenger det? ← Hei hehe... Jeg kan trøste dere om dere trenger *trøste* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 30. november 2005 Forfatter #639 Del Skrevet 30. november 2005 Linnea er flink til å oppmuntre andre . (Der kom mitt bidrag iss.) Dessuten er det sant! ← Hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #640 Del Skrevet 30. november 2005 Hei ja Så bra. Gratulerer med femmeren på eksamen hurra.. Ja, sant det. Det viktigste er at tankene er bedre ja, men jeg er bare så bekymra for vekta også. Fordi jeg ser jeg blir større, og at jeg ikke klarer å ta kontroll over vekta heller. Og da blir jeg så sinna. Sinna og missfornøyd med meg selv. Siden jeg ikke får det til heller.. Og det er ikke noe gøy når ikke noe klær passe lengre heller, og man blir jo ikke noe mindre depremert av det heller.. Hehe.. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg. Alt er galt med meg. Det er bare masse gæli oppe i toppen. Helt skrudd tvers gjennom.. ← Men vet du, den vekten får du kontroll over når du har kontroll over viktigere ting! Du ække skrudd skjønner du! Jeg tror at hvis alle gikk til psykolog, så hadde alle fått en diagnose jeg, for noe er det med oss alle Har du sett den tråden om særheter vi KG-erne har??? Vi har rare ting for oss! Jeg lo så tårene sprutet da jeg leste det! Les den, jeg lover deg at du får en god latter! En venninne av meg sliter med angst og depresjoner - og vekten. Men hun har fokus på "huet" først, vekten tar hun etterhvert. Hun gjorde så, og gikk ned masse - men da hadde hun først fått endel annet på plass Hei hehe... Jeg kan trøste dere om dere trenger *trøste* ← Jammen der har du det jo! Du sa det! Du sa noe positivt om deg selv!!!!!!!!!!!!!!!! Linnea kan trøste *synger* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg